mail naar hotmail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 12:08:35
Quote Anchor link
Ik heb een dedicated server met als hoofddomein showu.nl en virtuele nameservers ns1.showu.nl en ns2.showu.nl.
Domeinnamen registreer ik bij TransIp en accounts maak ik in DirectAdmin op resellerniveau aan.
Nu heb ik een applicatie gebouwd op een van de accounts die ik aangemaakt heb met de domeinnaam hoevelaviste.nl
In deze applicatie gebruik ik PHPmailer om HTML e-mails te versturen. Dit gaat bijna altijd goed, behalve naar @hotmail.com, @msn.com etc. adressen.
Als ik als FROM adres [email protected] instel met als SMTP mail server mail.showu.nl dan komen de mails WEL aan bij hotmail-adressen. Als ik de mail server op mail.hoevelaviste.nl zet, maar het FROM adres op [email protected] laat staan dan komen de mails ook aan.
Als ik echter het FROM adres [email protected] instel met als SMTP mail server mail.hoevelaviste.nl dan komen de mails NIET aan. Behalve als ik [email protected] toevoeg bij de veilige afzenders in het hotmail account.
Geen van de bovenstaande werkende situaties is gewenst. Ik wil graag dat de afzender van de mails gewoon [email protected] kan zijn en dat deze mail gewoon aankomen op hotmail accounts.
Ongetwijfeld dient er ergens iets anders ingesteld te worden, maar ik ben ten einde rade wat er veranderd dient te worden om dit te laten werken. Voor degene die dit probleem voor mij op kan lossen heb ik een beloning van € 100,- over!!!

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 12:42:14
 
Ivo P

Ivo P

11/12/2013 12:14:58
Quote Anchor link
je zou eens op spf (sender policy framework) kunnen zoeken:
een record in de dns van hoevelavista die dan aangeeft waar emails vandaan zouden mogen komen.
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 12:18:18
Quote Anchor link
Dit staat ingesteld momenteel:
hoevelaviste.nl. TXT "v=spf1 a mx ip4:213.152.169.84 mx:mail.hoevelaviste.nl ~all"
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 12:51:52
Quote Anchor link
Dit probleem heb ik eens gehad op het moment dat ik met PHPmailer vanaf een andere domein met een e-mailadres een mail wou sturen.

Dus op het moment dat je op showu.nl een mail verstuurd met PHPmailer met als afzender hoevelaviste.nl gaat dat niet altijd goed. Mailtjes moeten wel van hetzelfde domein afkomen. Maar misschien belangrijker:

Het is handig even te kijken of je in een blacklist staat: mxtoolbox.com (gewoon domeinnaam of IP-adres zonder www invoeren).

Zowel showu.nl als hoevelaviste.nl staan in een blacklist. Feitje wikipedia, SORBS blacklist waar de domeinen in staan worden gebruikt door Gmail, Yahoo en ook Hotmail/Outlook.

Even zorgen dat je daar uit komt. Verwacht dat dit de oplossing is :)

[update]
Even gekeken voor je op sorbs.net, en volgens mij kan je ook gratis weer ge-delist worden, mist je aan een aantal voorwaarden voldoet waardoor je niet meer spammed (of vanaf het IP).
Gewijzigd op 11/12/2013 12:58:01 door Bas IJzelendoorn
 
Michael -

Michael -

11/12/2013 13:25:33
Quote Anchor link
Is het ook niet gewenst, nadat je eerst uit de blacklist bent zoals Bas aangeeft, de 'from' te zetten op [email protected] en 'reply to' op reserveringen@... ?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$mail->SetFrom('[email protected]', 'Mailbox name');
$mail->AddReplyTo('[email protected]', 'Reply to name');
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 13:47:59
Quote Anchor link
Daar heb ik geen problemen meegehad.

Ik heb bijvoorbeeld een contactformulier met [email protected] en op het moment dat ik de mail binnen krijg, gebruik ik bij reply-to het emailadres (wel gecontroleerd) van wat de persoon in het formulier heeft ingevuld. Dat is altijd een ander domein.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

11/12/2013 13:52:11
Quote Anchor link
Let wel op dat je de SPF record op in de DNS van het hoofddomein van de mailserver moet instellen.
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:03:16
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 11/12/2013 12:51:52:
Dit probleem heb ik eens gehad op het moment dat ik met PHPmailer vanaf een andere domein met een e-mailadres een mail wou sturen.

Dus op het moment dat je op showu.nl een mail verstuurd met PHPmailer met als afzender hoevelaviste.nl gaat dat niet altijd goed. Mailtjes moeten wel van hetzelfde domein afkomen. Maar misschien belangrijker:

Het is handig even te kijken of je in een blacklist staat: mxtoolbox.com (gewoon domeinnaam of IP-adres zonder www invoeren).

Zowel showu.nl als hoevelaviste.nl staan in een blacklist. Feitje wikipedia, SORBS blacklist waar de domeinen in staan worden gebruikt door Gmail, Yahoo en ook Hotmail/Outlook.

Even zorgen dat je daar uit komt. Verwacht dat dit de oplossing is :)

[update]
Even gekeken voor je op sorbs.net, en volgens mij kan je ook gratis weer ge-delist worden, mist je aan een aantal voorwaarden voldoet waardoor je niet meer spammed (of vanaf het IP).


Ik ben inmiddels ge-delist bij SORBS, maar het werkt nog altijd niet.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:10:13
Quote Anchor link
DNS records zijn niet correct:

- intodns.com - hoevelaviste.nl
- intodns.com - showu.nl

Kan je mogelijk misschien een stuk relevante code laten zien waarin je de class aanroept en de mail gegevens plaatst?
Gewijzigd op 11/12/2013 14:13:29 door Bas IJzelendoorn
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:12:38
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 11/12/2013 14:10:13:
DNS records zijn niet correct:

- intodns.com - hoevelaviste.nl
- intodns.com - showu.nl


Hoe kan ik dit verhelpen. Ik heb virtuele nameservers ns1.showu.nl en ns2.showu.nl
Hoe dit verder ingericht is durf ik niet te zeggen :-S
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:14:07
Quote Anchor link
DNS record kan je over het algemeen wijzigen waar je het domein host. TransIP in jou geval volgens mij.
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:16:11
Quote Anchor link
Michael - op 11/12/2013 13:25:33:
Is het ook niet gewenst, nadat je eerst uit de blacklist bent zoals Bas aangeeft, de 'from' te zetten op [email protected] en 'reply to' op reserveringen@... ?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$mail->SetFrom('[email protected]', 'Mailbox name');
$mail->AddReplyTo('[email protected]', 'Reply to name');

Dit is inderdaad niet gewenst. Het komt niet echt professioneel over als de mail van een compleet andere domeinnaam afkomstig is. De meeste mensen zal het niet eens opvallen, maar toch. Netjes is het niet.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:18:25
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 11/12/2013 14:10:13:
Kan je mogelijk misschien een stuk relevante code laten zien waarin je de class aanroept en de mail gegevens plaatst?
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:20:52
Quote Anchor link
Zowel showu.nl als hoevelaviste.nl staan als volgt ingericht:

DNS:
Afbeelding
Nameservers:
Afbeelding
 
Ivo P

Ivo P

11/12/2013 14:23:01
Quote Anchor link
geen txt record met spf informatie?
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:23:49
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 11/12/2013 14:18:25:
Kan je mogelijk misschien een stuk relevante code laten zien waarin je de class aanroept en de mail gegevens plaatst?



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
require_once('includes/phpmailer/class.phpmailer.php');
//include("class.smtp.php"); // optional, gets called from within class.phpmailer.php if not already loaded

$mail             = new PHPMailer();

$body             = file_get_contents('contents.html');
$body             = eregi_replace("[\]",'',$body);

$mail->IsSMTP();                                                         // telling the class to use SMTP
$mail->Host       = "mail.hoevelaviste.nl"; // SMTP server
$mail->SMTPDebug  = 2;                         // enables SMTP debug information (for testing)
                                               // 1 = errors and messages
                                               // 2 = messages only

$mail->SMTPAuth   = true;                      // enable SMTP authentication
$mail->Port       = 25;                        // set the SMTP port for the server
$mail->Username   = "[email protected]";                 // SMTP account username
$mail->Password   = "[MIJN WACHTWOORD]";        // SMTP account password


$mail->AddReplyTo("[email protected]", "B&B Hoeve Laviste");
$mail->SetFrom('[email protected]', 'B&B Hoeve Laviste');




$mail->Subject    = "Onderwerp van de mail";

$mail->AltBody    = "Dit bericht is opgemaakt in HTML. Hieronder de textuele variant."; // optional, comment out and test

$mail->MsgHTML($body);

$address = "[email protected]";
$mail->AddAddress($address, "Lars Anderson (ShowU)");

//$mail->AddAttachment("admin/images/logo.png");      // attachment
//$mail->AddAttachment("admin/images/logofactuur.png"); // attachment


if(!$mail->Send()) {
  echo "Mailer Error: " . $mail->ErrorInfo;
}
else {
  echo "Message sent!";
}

?>
  


Toevoeging op 11/12/2013 14:26:04:

Ivo P op 11/12/2013 14:23:01:
geen txt record met spf informatie?


staat bij DirectAdmin
Afbeelding
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:28:28
Quote Anchor link
Er missen inderdaad correcte records bij de DNS gegevens waaronder inderdaad de SPF. Verder staat de TTL best wel lang. Ik heb ze meestal op 5 minuten staan (weet niet of dat bij TransIp ook kan)

Heb je ook gecontroleerd of PHPmailer inderdaad met STMP kan inloggen?




Toevoeging op 11/12/2013 14:29:22:

Die SPF records kan je ook invoeren bij TransIP als het goed is.
Gewijzigd op 11/12/2013 14:38:13 door Bas IJzelendoorn
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:36:08
Quote Anchor link
Bas IJzelendoorn op 11/12/2013 14:28:28:
Er missen inderdaad correcte records bij de DNS gegevens waaronder inderdaad de SPF. Verder staat de TTL best wel lang. Ik heb ze meestal op 5 minuten staan (weet niet of dat bij TransIp ook kan)

Heb je ook gecontroleerd of PHPmailer inderdaad met STMP kan inloggen?




Toevoeging op 11/12/2013 14:29:22:

Die SPF records kan je ook invoeren bij TransIP als het goed is.


SMTP gaat wel goed als ik het via smtp.showu.nl met e-mail adres [email protected] doe.

Ik ga even proberen dat spf record op te nemen bij TransIP ook en de TTL lager te zetten
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:38:21
Quote Anchor link
Zo heb ik het bijvoorbeeld zelf bij een domein ingesteld staan (niet bij transip)

http://postimg.org/image/3wdxw28tt/

Houd er overigens rekening mee dat het wijzigen van DNS records soms tot 24 uur duurt voor het overal correct wordt opgenomen.
Gewijzigd op 11/12/2013 14:48:03 door Bas IJzelendoorn
 
Lars Anderson

Lars Anderson

11/12/2013 14:49:38
Quote Anchor link
Hij staat nu zo:
Afbeelding
Gewijzigd op 11/12/2013 14:50:42 door Lars Anderson
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2013 14:54:25
Quote Anchor link
zie vorige post
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.