Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer / Consultancy / in teamverband

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

KPN - Backend Developer - Product Master (Freelanc

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

KPN - Backend Developer - Product Master (Freelanc

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

KPN - Backend Developer - Product Master (Freelanc

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

Wolters Kluwer - PHP Developer (Freelance/ZZP)

Voorstellen met CV en korte toelichting 2 dagen naar kantoor (di + do) Ontwikkelen van producten van Schulinck. Product: https://gripop.schulinck.nl/ Startdatum: ZSM Max tarief: 90€ per uur Procedure: Gesprek en test: code en analyse (oplossingsvermogen). Periode is tenminste 6 maanden met optie op verlenging Fullstack PHP Developer Ben jij een ervaren Fullstack PHP Developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Vind je het belangrijk om werk te doen waarmee je het verschil maakt in de maatschappij? En wil je onderdeel worden van ons ervaren IT-team? Lees dan snel verder! Schulinck, onderdeel van Wolters Kluwer Schulinck (onderdeel van Wolters

Bekijk vacature »

Robot Programmeur Werken met Vision en Camera Tech

Introductie Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht Organisatie Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt gewerkt zijn onder andere: Energie sector: Het volledig geautomatiseerd spuiten van turbinebladen van 105 meter lang

Bekijk vacature »

KPN - Backend Developer - Product Master (Freelanc

Must: Scala and Akka Senior positon Start date: ZSM End date: 01-07-2023 Max hourly rate: 79,25€ Your job as a Backend Developer Many KPN employees in all different types of processes rely on accurate and complete product data. The product master will be a new master data management implementation within KPN for the business market. It supports the goals of KPN to become the best service provider, simplification in processes and IT, digitalization and most of all to become a data driven organization. The essence is to have a single master platform that embodies all the needed product data in

Bekijk vacature »

Wolters Kluwer - PHP Developer (Freelance/ZZP)

Voorstellen met CV en korte toelichting 2 dagen naar kantoor (di + do) Ontwikkelen van producten van Schulinck. Product: https://gripop.schulinck.nl/ Startdatum: ZSM Max tarief: 90€ per uur Procedure: Gesprek en test: code en analyse (oplossingsvermogen). Periode is tenminste 6 maanden met optie op verlenging Fullstack PHP Developer Ben jij een ervaren Fullstack PHP Developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Vind je het belangrijk om werk te doen waarmee je het verschil maakt in de maatschappij? En wil je onderdeel worden van ons ervaren IT-team? Lees dan snel verder! Schulinck, onderdeel van Wolters Kluwer Schulinck (onderdeel van Wolters

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Software Developer

Staat de programmeertaal ook in jouw woordenboek en lijkt het je leuk om nieuwe software te ontwikkelen? Ben je handig met computers en systemen en wil je deel uitmaken van een hecht team? Grijp dan nu je kans en solliciteer snel op de vacature van Software Developer! Wat je gaat doen Je hebt een uitdagende, veelomvattende, maar vooral hele leuke baan te pakken. Als Software Developer ontwerp, implementeer en onderhoud je nieuwe en bestaande software en systemen. Dit doe je in een team hechte en enthousiaste collega's. Jouw taken op een rij: Ontwerpen, bouwen, testen, documenteren en implementeren van nieuwe

Bekijk vacature »

Front-end Developer bij PostNL

Front-end Developer Den Haag HBO/WO IT - software development Professional "Maak samen met ons de belangrijkste (data) supply chain van Nederland real-time visueel door als frontend developer aan de slag te gaan bij onze 'Digitale Ketensturing' afdeling. Wat ga je doen? PostNL heeft de ambitie om uit te groeien tot het meest efficiënte en innovatieve logistieke post en e-commerce platform in de Benelux. Daarom bouwen wij aan een afdeling genaamd ‘Digitale Ketensturing’. Ons doel is het digitaliseren van onze volledige pakketten supply chain (gemiddeld 1,1 miljoen pakketten per dag), deze data gedreven en inzichtelijk maken voor gebruikers. Zo zorgen we

Bekijk vacature »

Wolters Kluwer - PHP Developer (Freelance/ZZP)

Voorstellen met CV en korte toelichting 2 dagen naar kantoor (di + do) Ontwikkelen van producten van Schulinck. Product: https://gripop.schulinck.nl/ Startdatum: ZSM Max tarief: 90€ per uur Procedure: Gesprek en test: code en analyse (oplossingsvermogen). Periode is tenminste 6 maanden met optie op verlenging Fullstack PHP Developer Ben jij een ervaren Fullstack PHP Developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging? Vind je het belangrijk om werk te doen waarmee je het verschil maakt in de maatschappij? En wil je onderdeel worden van ons ervaren IT-team? Lees dan snel verder! Schulinck, onderdeel van Wolters Kluwer Schulinck (onderdeel van Wolters

Bekijk vacature »

Randstad - Salesforce Developer (Freelance/ZZP)

Startdate: ASAP As part of our strategy, Randstad is strengthening its digital capabilities and strives to work more closely with the 38 Randstad countries in collective leadership. The program that will bring many of these developments together is Connect IT. The program will start with the implementation in the Netherlands and will become the main platform for all operating companies (opcos) of Randstad in the coming years. The platform is synchronized with omnichannel, data, marketing and IT service solutions and is based on Salesforce and Bullhorn technology. The challenge is to keep all roadmaps and priorities aligned as the core

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Randstad - Fullstack Java Developer (Freelance/ZZP

Start date: ASAP Duration: 1 year initially Hours per week: 40 (32 minimum) Dutch is mandatory Max hourly rate: 85€ Strong communicator There is a vacancy in the Corporate Client Solutions (CCS) team. This team works closely together with the Online Client Solutions (OCS) team and the product owner on the client portal. Through the web portal, the various services from the business are delivered to the clients of Randstad Group Netherlands. CCS works for the corporate customers of Randstad and OCS works for customers in the SME segment. Both teams consist of a number of full stack developers, an

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

15/08/2022 11:41:38
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel info@mijnsite.nl en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "voornaam.achternaam@provider.com" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "voornaam.achternaam+websitenaam@provider.com" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "jan.janssen+phphulp@hotmail.com" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.