Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer HBO / Symfony

Over de werkgever: Wij zijn een grote online muziekwinkel. Ben jij een ambitieuze PHP Developer? Heb je kennis van Symfony? Vaste baan: PHP Developer Symfony 2.800 - 3.700 PHP Developer Wij zijn de grootste online muziekwinkel van de Benelux, en de toekomstig grootste muziekwinkel van Europa. Met honderdduizenden pakketten die jaarlijks verstuurd worden en miljoenen unieke bezoekers per jaar zijn wij marktleider in de Benelux op het gebied van licht, geluid, muziekinstrumenten, producer- en DJ-gear. Wij bieden veel verantwoordelijkheid en ruimte voor creativiteit. Daarnaast werken we in een leuke en informele werksfeer bij een jong en dynamisch bedrijf. Wij zijn

Bekijk vacature »

Xamarin C# Developer

As an Xamarin C# Developer, you make sure our cross platform mobile apps give our employees the best possible way to manage Coolblue operations. How do I become a Xamarin C# Developer at Coolblue? Your specialty is either C# OR mobile app code, and you enjoy working with Xamarin. You like to do some pair programming with your colleagues, to guarantee higher quality in the codebase. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of your app and you analyse with your team how to improve it. Following

Bekijk vacature »

Fullstack .NET DEVELOPER - GRADUATE PROGRAM @ Rand

2021-06-10 iSense Fullstack .NET DEVELOPER - GRADUATE PROGRAM Ben je onlangs afgestudeerd van een IT-opleiding of heb je nog maar weinig ervaring opgedaan? En wil je toch graag aan de slag als .NET Developer? Lees dan snel verder, want op 9 augustus 2021 starten wij weer met een graduate programma waarin jij jezelf kunt ontwikkelen tot een volwaardige Fullstack .NET Developer! ISLE50166 Locatie Randstad/Eindhoven Wat ga je doen tijdens het Fullstack .NET Developer Graduate Programma? In augustus krijg jij via de Experis Academy een unieke kans om jouw IT-carrière een kickstart te geven en jezelf te ontwikkelen tot Fullstack .NET

Bekijk vacature »

Lead Front-end Developer / React / Clojurescript @

2021-05-21 iSense Lead Front-end Developer / React / Clojurescript Are you an experienced Front-end Developer who can motivate his / her colleagues to reach their fullest potential? Do you like working on a state-of-the-art platform with techniques like Clojurescript and React? Then this is the vacancy for you! ISDR49940 Company For our client, a modern and ambitious company in the Eindhoven region, we're looking for an experienced Front-end Developer. The company is expanding rapidly after launching their product about 2 years ago. You'd not only be using your programming skills to work on an innovative content platform, but also motivate

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL)

Advanced Mendix Developer Logistic Solutions (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties." Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Je komt te werken binnen PostNL Logistic Solutions. Daar gaan we net wat verder dan een standaardpakket of brief. Het gaat bijvoorbeeld om gekoeld vervoer van medicijnen (Health), Warehousing (Fulfilment), het leveren binnen hele strakke tijdvakken

Bekijk vacature »

Junior Java Fullstack Developer @ Randstad

2021-06-10 iSense Junior Java Fullstack Developer Ben je onlangs afgestudeerd van een IT-opleiding of heb je nog maar weinig ervaring opgedaan? En wil je toch graag aan de slag als Java Fullstack Developer? Lees dan snel verder, want op 9 augustus 2021 starten wij weer met een graduate programma waarin jij jezelf kunt ontwikkelen tot een volwaardige Fullstack Java Developer! ISLE50162 Wat kan jij van ons verwachten? • Een goed salaris gedurende het gehele programma; dus ook tijdens je cursusperiode! • De mogelijkheid om belangrijke certificeringen te behalen op het gebied van JAVA • Loopbaancoaching en een persoonlijk ontwikkelplan (POP)

Bekijk vacature »

Backend Developer Software / IT

Wie wordt jouw werkgever?: Wij bouwen toekomstbestendige applicaties. Ben je eerder werkzaam geweest als backend developer? Heb je ervaring als software ontwikkelaar? Vaste baan: Backend Developer Software IT 3.000 - 4.800 Backend Developer Wij ondersteunen bedrijven bij het ontwikkelen van hun software. Dankzij onze ervaring in binnen- en buitenland en onze grondige analyses kunnen wij onze klanten de beste oplossingen bieden. Wij werken voor MKB klanten. We hebben veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij ons goed! Wat ga je precies doen?: Voor de vacature als Backend Developer Groningen IT ga je het volgende doen: Je

Bekijk vacature »

Software Developer - Space unit

We help our customers in their day-to-day operations by processing Space & Earth Observation data using cutting edge IT technologies. If you: • are a software engineer willing to work for a creative group in the Space Business with earth observation and geospatial data, • are eager to learn new big data, machine learning and cloud technologies, • enjoy integrating different components in a wide landscape, • have a passion for clean code and elegant solutions, then, our team is looking for you! Together with our data scientists and IT colleagues, you will have the opportunity to work in projects,

Bekijk vacature »

Senior C# Developer (NL)

Senior C# Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Senior C# Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door complexe bedrijfskritische logistieke business processen te vertalen naar de ontwikkeling en uitbreiding van onze Cloud IT-platformen en software oplossingen in C# en AWS" Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Senior C# Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead Engineer, Developers en Solution Consultants. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het bouwen aan onderdelen uit onze logistieke software omgeving. Binnen het

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony @ Utrecht

2021-08-12 iSense PHP Developer Symfony Heb jij een aantal jaren werkervaring als PHP Developer en wil jij aan de slag met Symfony, MongoDB en Azure? Wil jij werken aan een belangrijke applicatie in de woningsector die dagelijks door ruim 5000 mensen dagelijks wordt gebruikt? Is programmeren een van jouw grootste hobby's? ISHU47588 Organisatie De organisatie waar je als PHP Developer komt te werken is een belangrijke schakel binnen de woningbranche, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De platformen die zij ontwikkelen worden dagelijks door duizenden stakeholders in de woningsector gebruikt. Je komt te werken in een informeel IT team

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Hi! Do you want to have an impact on our fast growing digital business in more than 12 countries? And sell online products that contribute to the sustainable use of our scarce water resources? Convert design and your own ideas into code, so that our webshops become a little bit better every day? If so, we are looking for you! Frontend Developer in Veghel As an experienced frontend developer, you will ensure that good ideas are translated into functional code. You will build various webbased applications in close cooperation with colleagues from IT, E-commerce and external partners. We do this

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Fullstack Java Developer looking for an international, creative and innovative environment? Would you like to work on a self-service data platform, making sure our data makes its way from a vast array of sources to the right place? At Randstad Groep Nederland (HQ) we are looking for you! We’re looking for a Fullstack Java Developer available to join our internal team immediately. Fullstack Java Development at Randstad Groep Nederland (HQ) Team Chef’s Special consists of a group of experienced professionals who together are pioneering in a development environment that is new to Randstad. Six Java

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer Graduate Program - Exper

Via Experis Academy krijg je een unieke kans om de in de branche gewilde expertise op te doen die jou tot een gewilde Full Stack Java Developer met een frontend-specialisatie maken. Het programma duurt 21 maanden en eindigt met een vaste baan bij een van onze vele, boeiende klanten, of je blijft bij ons (Experis) werken. Ons programma tot Java Developer Experis Academy start met een op maat gemaakte cursus die drie maanden duurt. Gedurende deze maanden komen theorie, praktijk en Java-certificeringen aan bod. Hierbij is het onderwijsprogramma gebaseerd op de principes als versnelde training en flipped classroom. De volgende

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein @ Regio Amsterdam

2021-07-05 iSense Java Developer / Sociaal domein Werk jij als Java Developer graag aan een product waar veel mensen mee in aanraking komen? Met de nieuwste technieken en een maatschappelijk tintje? Lees dan snel verder! ISKL50218 Organisatie De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure @ Utrecht

2021-08-16 iSense .NET ontwikkelaar / Azure Ben jij een ervaren .NET Developer die na al die jaren programmeren nog steeds niets liever doet dan programmeren in .NET en heb jij daarnaast al de nodige kennis in Azure opgedaan? Lees dan snel verder! ISKL48621 Organisatie Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

18/09/2021 12:19:24
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel info@mijnsite.nl en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "voornaam.achternaam@provider.com" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "voornaam.achternaam+websitenaam@provider.com" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "jan.janssen+phphulp@hotmail.com" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.