Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Senior Developer ERP Dynamics 365

Samengevat: Deze werkgever is een softwarebedrijf. Ben jij een enthousiaste developer? Heb je ervaring met ERP of Dynamic 365 bussines central? Vaste baan: ERP Applicatie Specialist ERP MBO €3.600 - €5.200 Wij houden ons als bedrijf bezig met het leveren en implementeren van het Microsoft Dynamics pakket binnen verschillende industriële sectoren. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Binnen ons open team is er een no-nonsense cultuur. Daarnaast is er veel onderling contact door de korte communicatielijnen. Het team werkt enthousiast samen om een

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:06:09
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel [email protected] en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "[email protected]" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "[email protected]" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "[email protected]" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.