Maken support pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior software ontwikkelaar Node.js

Functie Jij zal terecht komen in een multidisciplinair team terecht van 6 man die op Scrum agile wijze in 2 wekelijkse sprints werken. Ieder heeft hier een eigen specialisatie, maar er wordt altijd met ze allen aan een project gewerkt. Zo ook de teamlead die meedraait. Daarnaast hebben ze wel Product Owners vanuit de klant. De ontwikkeling van het platform is al even aan de gang waarbij 70/80% van het werk momenteel in Node.js gedaan wordt. Daarnaast hebben ze nog kleine stukjes software draaien op Java en PHP. Heb je hier geen kennis van? Dan is dat helemaal geen probleem,

Bekijk vacature »

Flutter developer

If as a Flutter developer you like nothing more than sinking your teeth into a new app to be developed, then you're in the right place with us. Because we are looking for your knowledge of building mobile applications, your ideas about the architecture and design of the app and of course the end result. If you can also work well together in a team, then that's absolutely great. Functie-eisen 3+ years of working with Dart. If you have any native experiences, great! You like to coach and teach others. Arbeidsvoorwaarden A competitive salary and a great remote and flexible

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Junior C# developer

Dit ga je doen 75% van de tijd bestaat uit het ontwikkelen van nieuwe features; Je bouwt API's; Je schakel met de organisatie over de gewenste functionaliteit; Je implementeert de functionaliteit bij de gebruiker; Bugs oplossen en oude code herschrijven. Hier ga je werken Onze klant is een financiele organisatie waar 50 consultants werkzaam zijn, verdeeld over 3 vestigingen in Nederland. De organisatie is te omschrijven als een hechte club, collegiaal en sociaal. Het IT team bestaande uit 2 developers en een IT manager zitten in Rotterdam. Dit zal ook jouw standplaats worden. in Rotterdam zit het development team. De

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen De requirements in kaart brengen van de klant; Implementeren van functionele en technische specificaties bij opdrachtgevers; Oplossen van bugs; Meewerken aan maatwerksoftware voor nieuwe opdrachtgevers; Het testen en uitleveren van nieuwe functionaliteiten naar de acceptatie en productieomgeving De database ontwikkelen en onderhouden; Hier ga je werken Onze klant is gevestigd in het westen van Nederland en is gespecialiseerd in het ontwikkelen van software voor de levensmiddelen industrie. De software die het team maakt optimaliseert voornamelijk de administratieve processen, maakt deze meetbaar en zorgt ervoor dat de data zo goed mogelijk gebruikt kan worden. Binnen een van

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Het software development team bestaat momenteel uit ruim 14 software engineers, welke onderverdeeld zijn in 4 SCRUM teams. Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework. Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Android Developer

We are looking for a senior Android developer, who is able to to join the team but also like to become a lead developer in the future. Together with external team members you will develop the new android app, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further iteration. You will shape the direction of app. About you...as our new senior Android Developer, you will join our team and co-create our apps with the team. You will be part of our highly skilled Development team. Are you able to bring our apps to the next level with your

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer Consultancy

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

07/05/2021 18:32:12
Quote Anchor link
Hi

Ik heb een nieuw projectje :)

Ik ga een volledige doch basis supportpagina maken.
Een paar ideeën heb ik al doch wou graag ook jullie ideeën.

inlog systeem. Natuurlijk beveiligd en met hash
E-mail + wachtwoord
Mogelijkheid tot wijzigen van beide
Bevestiging van wijziging beiden
Niveau van gebruiker (admin, supporter, gebruiker, misschien nog andere)

Na inloggen
Inbrengen van nieuwe problemen/vragen
Opvragen eigen topics
Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

21/03/2023 18:15:45
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/05/2021 11:53:44
Quote Anchor link
Leuk project!

Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt. Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker. Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben? Een puntensysteem zou als alternatief kunnen dienen, maar dat hangt er vanaf hoe je het wilt hebben natuurlijk.
 
Jan R

Jan R

10/05/2021 11:33:51
Quote Anchor link
Ad Fundum:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je hebt eigenlijk gelijk, maar bijna overal werken ze met inloggen via e-mail. Ook hier bij phphulp:)

Ad Fundum:
Je zou dan ook het e-mailadres moeten valideren met een controlemail.

Doe ik.

Ad Fundum:
Bij een supportsysteem denk ik aan een plek waar een klant handleidingen en updates kan downloaden, en technische vragen kan inschieten via een ticketsysteem, z'n garantietermijn kan bekijken, cursussen kan aanschaffen, dat soort dingen.

Met jouw beschrijving moet ik eerder denken aan een soort forum, waarbij klanten elkaar helpen? Daarvoor zijn al oplossingen, die hoef je niet opnieuw te maken tenzij je dat leuk en/of leerzaam vindt.

Inderdaad: ticketsysteem + Opvragen van gegevens/documenten/handleidingen. Dus niet open voor iedereen. Enkel supportteam en gebruiker antwoord en vraagt.

Ad Fundum:
Wat ik opmerkelijk vind is het bijhouden van het 'niveau' van de gebruiker.

Er zijn maar een paar niveaus.
Admin: om nieuwe ondersteuners aan te maken.
ondersteuners: Zij die dus antwoord gaan geven en alle vragen kunnen zien
Gewoon gebruiker die een vraag stelt en aanvult daar waar nodig. Cascade systeem.

Ad Fundum:
Als je dat al wilt opdelen in categorieën moet je daar van te voren een toepassing voor hebben?

Zal er ook wel komen. Momenteel via phpMyAdmin
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/05/2021 12:30:58
Quote Anchor link
Ad Fundum op 08/05/2021 11:53:44:
Ik zou alleen geen e-mailadres gebruiken als accountnaam. Het zijn twee verschillende soorten gegevens, en het levert vaak gedoe op als het e-mailadres wijzigt.

Je kunt het ook combineren. Je hebt dan én een accountnaam én een e-mailadres. Als iemand is ingelogd ziet hij zijn of haar eigen accountnaam 'Hallo Pietje'.

Het voordeel van inloggen met een e-mailadres is dat een e-mailadres altijd 100% uniek is. Stel dat er 2 'Pietjes' zijn, dan krijg je nooit problemen met inloggen.

Hypothetisch gezien, hoewel de kans erg klein is, zouden beiden Pietjes precies hetzelfde wachtwoord kunnen kiezen. In de praktijk komt dat (vrijwel) niet voor, maar stel dat ze allebei een dom wachtwoord zouden kiezen, bijv. 'Isgeheim!' dan heb je een probleem met inloggen, want wie logt er dan in? Pietje1 of Pietje2? En controleren of de combinatie van gebruikersnaam/wachtwoord al bestaat is nu ook niet bepaald een goed idee: "Helaas, de combinatie Pietje - Isgeheim! wordt al door iemand anders gebruikt". Hmmm, lijkt me niet echt wenselijk ;)
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/05/2021 20:50:35
Quote Anchor link
Ik heb dat opgelost door een unique index op de accountnaam te zetten. Met natuurlijk een melding bij het aanvragen dat een bestaande account niet door een ander gebruikt kan worden.

Overigens is een e-mailadres niet altijd 100% uniek. Ik ken meerdere situaties waarbij een gezin een e-mailadres heeft, ze gebruiken dan elkaars account als sleutel tot een toepassing.

Wat inderdaad wel voor kan komen is dat het wachtwoord niet uniek is. Als het goed is sla je dan alleen de hash op en zal je nooit een melding kunnen geven die aangeeft dat het wachtwoord niet gebruikt kan worden, dat is inderdaad minder handig :-)

Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.
Gewijzigd op 10/05/2021 20:52:47 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 06:53:15
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/05/2021 20:50:35:
Maar ik begrijp nu dat met 'niveau' eigenlijk 'rol' wordt bedoeld, het is een rechtenkwestie. In dat geval zou ik het ook gewoon 'rol' noemen, dat scheelt verwarring.


Je hebt gelijk :). Erger nog in een ander project doe ik dat ook.

Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/05/2021 09:01:35
Quote Anchor link
>> Er is trouwens ook een schermnaam. Standaard het e-mail gedeelte zonder domain. Dus alles voor de @

Ik zou mensen zelf een (scherm)naam laten kiezen. Mensen met een eigen website gebruiken misschien wel info@mijnsite.nl en dan is hun schermnaam 'info'. Of mensen die een apart mailadres gebruiken voor abonnementen/registratries abonnementen@... Dat moet je niet willen.
 
Jan R

Jan R

11/05/2021 09:25:58
Quote Anchor link
Vandaar ook standaard. Niemand wil zijn e-mail te grabelen gooien. ook niet een gedeelte.
 
Thom nvt

Thom nvt

11/05/2021 11:57:58
Quote Anchor link
Dat zou ik nimmer nooit accepteren van een website, zeker niet als standaard.
Mijn schermnaam is er om mijn echte naam te verbergen en aangezien mijn email adres in het format "voornaam.achternaam@provider.com" is word dat teniet gedaan.
Om het nog niet te hebben over het "voornaam.achternaam+websitenaam@provider.com" format wat ik voor heel veel sites gebruik om onderscheid te kunnen maken in mijn mailbox.
Bijvoorbeeld: "jan.janssen+phphulp@hotmail.com" word dan dus "jan.janssen+phphulp" als schermnaam, onacceptabel qua privacy wat mij betreft.
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 05:50:56
Quote Anchor link
Het is aan de gebruiker om deze dan te wijzigen. Ter herhaling. Het staat zo standaard. Niet gedwongen!
In vele sites kan je de schermnaam niet wijzigen of een beheerder moet tussenkomen. Zo ook hier.
Ik heb slechts deze velden: email, screenname, pwhash welke allemaal te wijzigen zijn. pwhash via het wachtwoord natuurlijk :)

Per slot van rekening is het ook een GESLOTEN systeem. Anderen zien dus geen gebruikers. Slechts de beheerder kan dit zien en het supportteam zal het zien.

Jan
 
Thom nvt

Thom nvt

12/05/2021 08:17:58
Quote Anchor link
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Overigens is de term "gebruiker" m.i. bedenkelijk in software, zie ook https://codewithoutrules.com/2018/09/21/users-considered-harmful/
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/05/2021 09:58:46
Quote Anchor link
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?
 
Jan R

Jan R

12/05/2021 10:18:52
Quote Anchor link
Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Dat is nu niet echt de security/privacy-first mindset die je tegenwoordig mag verwachten.
Je bent natuurlijk vrij om dit te doen maar ik zou het schermnaam veld verplicht maken en de gebruiker het zelf bewust laten invullen i.p.v. dit automatisch te doen.

Hier kan ik inkomen. Heb het dus aangepast. schermnaam wordt ook gevraagd bij maken account.

Thom nvt op 12/05/2021 08:17:58:
Als alleen een beheerder en supporter de schermnamen kunnen zien, hoe weet een "gewone" gebruiker dan met wie hij communiceert? Lijkt mij dat je, mits ingelogd, gewoon elkaars schermnaam moet kunnen zien.

Ik denk dat ik wat meer moet verduidelijken.
Beheerder: Jan
supporter: Pier
klant 1: Tjores
klant 2: Korneel

Jan ziet en kan alles. Kan ook controle doen op de antwoorden van de supporters. Antwoorden ze wel juist. Kan ook gebruikt worden als 2° lijn support
Pier ziet de vraag van de klanten incl hun schermnaam. Niet hun e-mailadres
Tjores ziet zijn vragen en opmerkingen en de schermnaam van ZIJN supporter en deze zijn antwoorden hierop. Hij ziet niets van de overige klanten!
Korneel is dus hetzelfde als Tjores maar dan voor zijn vragen/opmerkingen en antwoorden.


Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
De eerste vraag lijkt me inderdaad: waarom moet je een account aanmaken en inloggen om een handleiding te kunnen raadplegen?

Daarin heb je gelijk. De meeste handleidingen zullen open beschikbaar zijn. Vermoedelijk allemaal tenzij er redenen zijn om het niet te doen.

Ward van der Put op 12/05/2021 09:58:46:
En een vervolgvraag is bijvoorbeeld: waarom moet dat om een vraag te kunnen stellen aan een supportmedewerker?

Support staat niet op zich: het is support van/voor iets anders. Hebben de gebruikers daarvoor niet al een account? En zo nee, waarom voor dat systeem zelf niet maar voor support van dat systeem wel?

Ik volg je niet echt.

Jan

Blij dat er toch een paar opmerkingen doorkomen om mijn project GOED te krijgen. Dank!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/05/2021 10:44:37
Quote Anchor link
>> Ik volg je niet echt.

Ward bedoelt te zeggen dat als je ergens support voor nodig hebt, dit meestal voor een bepaalde dienst is. Voor die dienst heb je dan al een account aangemaakt. Waarom zou je dan een aparte account moeten aanmaken voor support? Normaliter maak je een account aan bij een bepaalde dienst, en als je dan support nodig hebt log je in met je bestaande account en ga je naar de supportpagina.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.