Meerdere rijen verwijderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 15:44:00
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik zit al een tijd met deze vraag, en kom er maar niet uit.

Ik ben bezig met een nieuws systeem voor me zelf, en ik wil in de admin ook meerdere nieuws berichten verwijderen (om alles schoon te houden)

Maar echter lukt me het niet.

Ik gebruik de volgende code (ik maak tevens gebruik van template power)

De html gedeelte
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<select name="kies" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  <!-- START BLOCK : while_d -->
    <option value="{ID}">{VAL}</option>
    <!-- END BLOCK : while_d -->
  </select>

Het php gedeelte
Code (php)
1
2
3
4
5
$titel = $_POST['kies'];

mysql_query("DELETE FROM nieuws WHERE id = '".$titel."'") or die(mysql_error());
    $tpl->newBlock('goed');
    $tpl->assign('SUCCES', 'Met succes verwijdered');

Ik weet al dat de $_POST['kies']; niet automatisch in een array komt. Echter moet dat wel om de boel te kunnen verwijderen.

PHP hulp

PHP hulp

03/03/2024 04:31:42

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 15:48:00
Quote Anchor link
Je query is nu:
DELETE FROM nieuws WHERE id = '".$titel."'"

Die id = hoogstwaarschijnlijk een INT dus de enkele quotes moeten/mogen weg.

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 15:51:00
Quote Anchor link
Het is inderdaat een int.

Welke quotes bedoel je?

En ik kan dus ook meerdere berichten selecteren, en elke bericht heeft een andere id. En hoe moet ik dat oplossen?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 15:55:00
Quote Anchor link
De enkele ;-)

Zo dus:
DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $titel

Zolang je selecteert op een id zul je inderdaad alleen enkele records kunnen verwijderen. Als je er meer wilt verwijderen, bijvoorbeeld aan de hand van een array met id's, moet je zoiets doen:

DELETE FROM nieuws WHERE id IN(1,2,3,4,5,6)

waarbij 1,2,3,4,5,6 de waarden uit je array zijn.

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:00:00
Quote Anchor link
hmm, de enkele quotes verijderd.

En ik heb dus ook IN toegevoegd, en hij verwijderd er maar 1.

Moet ik de post var nog in een array zetten?

Tot nu toe heb ik de volgende query lijn:

mysql_query("DELETE FROM nieuws WHERE id IN(".$titel.")") or die(mysql_error());

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:09:00
Quote Anchor link
$titel bevat de waarde van $_POST['kies'] en daar zit maar 1 getal in. Op die manier zul je inderdaad altijd maar 1 record kunnen verwijderen.

Als je een array uit je formulier wilt krijgen, zul je met een multiple select moeten gaan werken, of met een series checkboxen.

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:11:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
<select name="kies" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  </select>

Ik doe het al met miltiple select.

En check boxen, nee. Maar ik denk ook tevens dat hier boven staand wel iets fout gaat.

Frank -

Frank -

06/09/2007 16:16:00
Quote Anchor link
print_r $_POST['kies'] eens, dan wordt het duidelijk welke data er nu in de array staat. Vervolgens ga je van deze array een keurige string maken waarbij je de nummers kommagescheiden keurig op een rijtje zet. Dit slinger je de query in en klaar is kees.

Niet vergeten te controleren hoeveel records er zijn verwijderd!

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:16:00
Quote Anchor link
Okee, dan zit dus in $_POST['kies'] een array met de gekozen waarden. Dan krijg je zoiets:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
        foreach ($_POST['kies'] as $nr) {
            $sql = "
                DELETE FROM nieuws
                WHERE id = "
. $nr;
            if (mysql_query ($sql)) {
                if (mysql_affected_rows () > 0) {
                    echo 'record met id: ' . $nr . ' is verwijderd';
                }
            }

else {
                trigger_error (mysql_error ());
            }
        }
    }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

- wes  -

- wes -

06/09/2007 16:17:00
Quote Anchor link
$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr . "";

jan foei

$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr;

- SanThe -

- SanThe -

06/09/2007 16:23:00
Quote Anchor link
wes schreef op 06.09.2007 16:17:
$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr . "";

jan foei

$sql = "DELETE FROM nieuws WHERE id = " . $nr;

Hahaha... (sorry Jan, maar ik moest even lachen)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/09/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Ik zie het ja :-)

Het heeft te maken met mijn manier van werken. Bepaalde code snippets zitten onder shortcut keys bij mij en daar hoort buiten quotes halen ook bij. Ik zal hem even verwijderen.

Martijn B

Martijn B

06/09/2007 16:33:00
Quote Anchor link
Dit is wat veiliger:
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
= 'DELETE FROM nieuws WHERE id = ' . (int)$nr;
?>

Zo zorg je ervoor dan er altijd een nummer in de query komt.

En niets iets als "0 OR 1=1", wat voor een lege nieuws tabel zorgt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:34:00
Quote Anchor link
Naja, nu verwijderd hij niks.

hmm, dan toch gewoon over gaan op 1 per keer.

Martijn B

Martijn B

06/09/2007 16:36:00
Quote Anchor link
Je select veld moet aangepast worden:
Code (php)
1
2
3
4
5
<select name="kies[]" size="5" multiple="multiple" id="kies">
  </select>

Nu wordt "kies" verzonden als array. Nu moet het lukken, denk ik.

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

06/09/2007 16:49:00
Quote Anchor link
Dat was de truc. Thanks!

Frank -

Frank -

06/09/2007 16:54:00
Quote Anchor link
@Martijn: Bij een multiple hoef je geen blokhaken achter de naam te zetten, de browser maakt er zelf al een array van. Dat is juist 1 van de eigenschappen van multiple.

En de query die jij hebt opgesteld, heb je tussen enkele quotes gezet. Dat is zwaar klote, nu kun je alle enkele quotes die je om strings in de SQL moet zetten, gaan escapen.

I.p.v. (int) kun je beter gewoon mysql_real_escape_string() gebruiken en de integer (ja, ook een integer!) tussen enkele quotes zetten. escapen moet een gewoon worden/zijn en het gebruik van quotes kan heel handig zijn wanneer je ook nog wel eens met andere databases werkt. Er zijn er bij die dit eisen, en dit zijn betere databases dan MySQL...

Leesvoer: Prepared statements met PDO.

Martijn B

Martijn B

06/09/2007 17:40:00
Quote Anchor link
Quote:
@Martijn: Bij een multiple hoef je geen blokhaken achter de naam te zetten, de browser maakt er zelf al een array van. Dat is juist 1 van de eigenschappen van multiple.

Het werkt voormij en het werkt ook voor Mr. de Jong. De blokhaken horen volgens mij gewoon bij de HTML standaard. Als het zonder ook werkt okee, maar werkt het dan in andere browsers ook?

Quote:
En de query die jij hebt opgesteld, heb je tussen enkele quotes gezet. Dat is zwaar klote, nu kun je alle enkele quotes die je om strings in de SQL moet zetten, gaan escapen.

Nee, dat is een keuze die je maakt. En is voor jou zwaar kloten, voormij niet. Ik werk alleen met quotes als dit ook echt nodig is. En bij een query is dit niet nodig, omdat je geen speciale tekens wilt gebruiken.

Quote:
I.p.v. (int) kun je beter gewoon mysql_real_escape_string() gebruiken en de integer (ja, ook een integer!) tussen enkele quotes zetten. escapen moet een gewoon worden/zijn en het gebruik van quotes kan heel handig zijn wanneer je ook nog wel eens met andere databases werkt. Er zijn er bij die dit eisen, en dit zijn betere databases dan MySQL...

Ik zeg nergens dat ik mysql_real_escape_string() i.p.v. (int) gebruik.
PostGreSQL werkt toch ook met nummers zonder quotes?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Joren de Wit

Joren de Wit

06/09/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Quote:
En bij een query is dit niet nodig, omdat je geen speciale tekens wilt gebruiken.
Het lijkt me dat je bij het gebruik van een string in een SQL query toch wel degelijk quotes wilt gebruiken?

Martijn B

Martijn B

06/09/2007 17:54:00
Quote Anchor link
@Blanche:

Nee ik heb het over de query string enkele quotes versus quotes.

Dus:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
$sQry
= "SELECT * FROM tabel";

$sQry = 'SELECT * FROM tabel';
?>

Joren de Wit

Joren de Wit

06/09/2007 18:06:00
Quote Anchor link
Nee klopt, dat maakt in principe niets uit. Maar ik gebruik toch liever een standaard, en in dit geval dan dubbele quotes voor een query om zo de eventueel benodigde enkele quotes niet te hoeven escapen:
Code (php)
1
2
3
<?php
$sql
= "SELECT * FROM tabel WHERE foo = 'bar'";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.