Mijn eigen gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sven b

Sven b

01/06/2011 07:43:42
Quote Anchor link
Hallo,

Dit is een flink project voor mij. Ik ben eigenlijk pas 3 weken bezig en niet eens fulltime om deze code te krijgen. Ik blijf tegen dingen aanlopen en wil graag wat advies.

In de volgende code heb ik mijn eigen gastenboek gemaakt. Dit wordt met 2 bestanden gedaan. Dit bestand verwerkt het gastenboek. Ik heb tot nu toe 2 velden. 1 voor de naam en de andere voor het bericht. Daaronder heb ik dan een overzicht wat mensen plaatsen. In dit bestand wil ik ook de datum van wanneer het gepost is in de database plaatsen. Ik krijg de tijd en datum perfect op de site te zien, maar ik krijg het niet in de database. Heeft iemand tips?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= '1' ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo "Je bericht is geplaatst op $adatum";
}

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 07:44:52 door Sven b
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 21:14:19
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 08:14:56
Quote Anchor link
Is je datum-kolom in de database een datetime veld? Zo ja, dan wil je de datum met een verkeerd formaat in de database zetten. Zo nee, wat voor veld heb je er dan van gemaakt?

Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.

Je moet trouwens even een tutorial opzoeken over foutafhandeling, veel eventuele fouten doe je nu namelijk niets mee. Het tellen van resultaten kan overigens met mysql_num_rows(). Die returnt een integer, dus dan moet je het resultaat vergelijken met 1 en niet met '1'.
Gewijzigd op 01/06/2011 08:19:00 door Erik van de Locht
 
Wouter J

Wouter J

01/06/2011 08:52:05
Quote Anchor link
Daarnaast is het zo dat je beter geen backtricks in je query kan gebruiken. En haal intergers (getallen) altijd buiten quotes, dus niet '1' maar 1.
Daarnaast moet je ook altijd variabelen buiten de quotes halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$naam
= 'Sven';
echo 'Hallo '.$naam;
?>
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:12:01
Quote Anchor link
t
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Wat bedoel je precies met backtricks?

Wat als ik nu wil zeggen: Hallo $naam, is te gek!
$deel1 = 'Hallo,';
$deel2 = 'is te gek!';

echo $deel1.''.$naam,.''.$deel2; ? Ik neem aan wanneer je variabelen buiten je quotes zet dat dit sneller werkt?

Ik heb een timestamp in mijn table gebruikt. Dit kan niet werken of moet ik het dan anders aanpakken? Ik kan wel die msql functie NOW toepassen, maar ik moet er wel 2 uur aan toevoegen, omdat de tijd die ik bij default krijg te zien 2 uur achterloopt. Hier heb ik al eerder mee lopen rotzooien en dit heb ik tot nu toe gefixed, maar ik moet het nu dus allemaal omgooien? Ik zou $adatum toch wel in mijn database moeten krijgen? Hij staat precies goed. d/m/Y en H:i.

Groetjes Sven
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 10:21:17
Quote Anchor link
Sven kijk hier is voor wat meer informatie over de datetime functie.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/datetime.html
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:50:34
Quote Anchor link
Oke, ik heb het gelezen. Nu zie ik dat de date() die ik gebruikte niet bedoeld is om H:i te genereren, terwijl in mijn script toch een H:i gegenereerd wordt. Hoe kan dit?

Als ik het verander in date verander in datetime en een timestamp in mijn db heb dan zou het dus wel moeten werken?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 10:52:52
Quote Anchor link
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:22:28
Quote Anchor link
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest. Ik ben een newbie en ben al langer bezig met die timestamp datime en dates en het is een potje ingewikkeld. Ik snap er de niets van, omdat het echt verwarrend is en er zijn weinig goede tutorials hierover.

Ik kan een tijd in mijn database krijgen. Ik kan dit zelfs door mijn php database laten doen, maar zoals ik al zei ik moet er 2 uur aan toevoegen. Dus NOW is niet wat ik wil. Ik kan het ook niet oproepen.

Ja, ik heb het wel geprobeerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$adatum
= datetime('D d/m/Y - H:i:s'); //* dit werkt ook niet..
$testdatum = SELECT NOW ('d/m/Y - H:i:s'); //* ik heb ook zonder SELECT geprobeerd, maar dat helpt niet.
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$testdatum;

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 11:23:02 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:30:46
Quote Anchor link
Sven b op 01/06/2011 11:22:28:
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest.


Nu vallen er veel mensen af.
Succes verder.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:33:23
Quote Anchor link
Bedankt voor de opbouwende feedback die mij totaal niet verder helpt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:36:45
Quote Anchor link
Ik probeerde je de goede richting op te sturen, maar blijkbaar wil jij een kant en klare oplossing. Tja, dan zul je geduld moeten hebben totdat iemand die wil geven. Tip: Google eens op DATE en TIME functies van MySQL.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:38:57
Quote Anchor link
- SanThe - op 01/06/2011 10:52:52:
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.




Zoals wat reeds is gezegd is hetgeen wat ik zelf heb gezegd!

Zoals wat Erik Zei is datgeen waar ik al op gereageerd had dat ik niet wist hoe ik het moest inzetten en dat ik er alsnog 2 uur aan toe moet voegen. Dit laat geen enkele tutorial zien.

Dus... graag mijn berichten ook lezen.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 11:41:32
Quote Anchor link
Als je de link die ik je had gestuurd goed had gelezen dan zou je zien dat het formaat van de datetime functie "YYYY-MM-DD HH:MM:SS" is. In de php date functie zou dit dus "Y-m-d H:i:s" zijn. Je query zal daarom waarschijnlijk ook een error weergeven maar toch de rest van de data wel wegschrijven.

Als je in de plaats van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");


Dit neer zet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$result
= mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM temp WHERE naam = '".$naam."' AND bericht = '".$bericht);
if (!$result) {
    die('Invalid query: ' . mysql_error());
}

?>


Dan kun je zien wanneer er een fout zit in je query. Zo kun je gericht zoeken op google als er iets verkeerd gaat.

Het probleem dat de NOW() functie 2 uur verkeerd staat komt denk ik door de tijd van de server. Misschien is deze niet in Nederland gehost.

Ik denk trouwens dat je voor de datum gewoon een TIMESTAMP kunt gebruiken als deze wel de juiste datum meegeeft. Op deze manier hoef je de datum namelijk niet via de query in je database te zetten maar wordt deze aangemaakt als er een nieuwe rij in de database wordt gezet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:42:46
Quote Anchor link
En waarom 2 uur erbij tellen?
Zit je in een andere tijdzone? Kijk dan daar eens naar op php.net.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:45:03
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>

Dit werkt.. alleen mag ik dus geen date () gebruiken, waarom snap ik niet precies, maar goed.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$datum = datetime ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>


Dit werkt niet.. waarom snap ik niet, omdat date datetime en timestamp families van elkaar zijn en dus op de zelfde manier inzetbaar zouden moeten zijn. Toch?

Dus ik krijg wel wat op mijn scherm, maar wanneer ik hier 2 uur aan toe wil voegen is dat wat lastiger. Al lukt dat ook..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i', +strtotime('2hours'));
echo $datum; //* nu krijg ik NL tijd

?>


Dit werkt ook, maar wanneer ik het in de database wil stoppen werkt het niet meer. Dus ik weet wel iets van date en datetime en timestamp, maar ik snap niet hoe ik het moet toepassen. Ik wil niet perse een directe oplossing. Zoals je ziet probeer ik het zelf wel uit en doe ik mijn best om er iets van te maken. Misschien slaat mijn script nergens op, maar ik probeer...
Gewijzigd op 01/06/2011 11:47:20 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:55:08
Quote Anchor link
Het enig juiste format voor de database is dit:

Rick van Riel op 01/06/2011 11:41:32:
YYYY-MM-DD HH:MM:SS


En het databaseveld moet een DATETIME zijn (of DATE als je geen tijd wilt opslaan).
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 15:02:10
Quote Anchor link
Oke, dat tijd gedoe is maar rot om uit te zoeken. te veel mogelijkheden en de tutorials die ik probeer of volg die helpen me niet.

Nu gebruik ik de NOW functie zoals men mij adviseerd, maar uiteraard werkt dit bij mij niet. Ik doe precies zoals in de tutorial staat omschreven. Uiteraard heeft de hele code zo geen zin, omdat ik er twee uur aan wil toevoegen, omdat dit geen NL tijd is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
  $sql
= "
  INSERT INTO tabel
  (datumtijdveld)
  VALUES
  (NOW())
  "
;
?>



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','(NOW())'");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>



Toevoeging op 01/06/2011 15:06:10:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$tijd = date ('H:i:s', +strtotime('2hours');
$datum = date ('d/m/y');
echo $tijd. $datum;


Dit laat precies zien wat ik wil, maar ik kan dit niet zo vastleggen? Dit haal ik rechtstreeks uit een video tutorial. Iemand die 250 tutorials op php gebied heeft geschreven. Zelfs hij behandeld niet de datetime....

Te frustrerend.

Toevoeging op 01/06/2011 15:53:21:

Aangezien niemand me helpt blijf ik wat dingetjes testen, maar tevergeefs...



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'true');
$date = $_POST['date'];
$newdate = date("Y-m-d H:i:s", strtotime('$date');
$adatum = date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$_POST['date']}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Toevoeging op 01/06/2011 15:58:54:

Ik ben hier te lang mee bezig... van vanochtend en tot nu en niet alleen vandaag dat die date time en timestamp en datetime me gruwelijk irriteren.

Waarschijnlijk zal het zeer simpel zijn. Zeker zal ik nu beetje irritant overkomen, maar dit geval gaat me echt te ver. Normaal vind ik wel redelijk snel een oplossing en kom ik er wel uit. Normaal zou ik ook suggesties doen hoe ik het zou aanpakken, maar hier heb ik geen idee bij.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 16:14:10
Quote Anchor link
Zoals ik in mijn vorige post al zij het probleem met de tijd komt waarschijnlijk door de tijd van de server. De NOW() functie pakt namelijk de tijd van server. Ik zou even contact opnemen met je host en dan aan hun vragen of dat zo hoort. Als dit zo is raad ik je aan om gewoon een Nederlandse host te nemen (Als je die al had een andere host).

Neem bijv. http://www.antagonist.nl/, super goede host.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2011 16:29:30
Quote Anchor link
Of Deziweb.nl :-)
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 16:37:13
Quote Anchor link
Mocht je toch graag 2 uur aan de datum van een datetime veld toevoegen wanneer je selecteert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
select date_add(datumtijdveld, interval 2 hours) as tijd from tabel
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 17:59:34
Quote Anchor link
Dus eigenlijk zeggen jullie... als je host tijd niet gelijk loopt met NL tijd dan meot je een andere host zoeken? Of je moet genoegen nemen met het invoeren van een tijdstip die 2 uur achterloopt en dan moet je wanneer je hem eruit haalt er 2 uur aan toevoegen, zodat het correct op je site komt te staan? Aargh, dan had ik allang gehad wat ik zocht. Ik kan namelijk mijn php admin al de tijd aan de table automatisch laten toevoegen. Wanneer ik deze uitlees kan ik er 2 uur aan toevoegen. Ik ben beetje pietje precies en wilde hier geen genoegen mee nemen, maar zal dit dus wel moeten doen?

Begrijp ik dit goed?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.