Mijn eigen gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sven b

Sven b

01/06/2011 07:43:42
Quote Anchor link
Hallo,

Dit is een flink project voor mij. Ik ben eigenlijk pas 3 weken bezig en niet eens fulltime om deze code te krijgen. Ik blijf tegen dingen aanlopen en wil graag wat advies.

In de volgende code heb ik mijn eigen gastenboek gemaakt. Dit wordt met 2 bestanden gedaan. Dit bestand verwerkt het gastenboek. Ik heb tot nu toe 2 velden. 1 voor de naam en de andere voor het bericht. Daaronder heb ik dan een overzicht wat mensen plaatsen. In dit bestand wil ik ook de datum van wanneer het gepost is in de database plaatsen. Ik krijg de tijd en datum perfect op de site te zien, maar ik krijg het niet in de database. Heeft iemand tips?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= '1' ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo "Je bericht is geplaatst op $adatum";
}

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 07:44:52 door Sven b
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 21:52:21
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 08:14:56
Quote Anchor link
Is je datum-kolom in de database een datetime veld? Zo ja, dan wil je de datum met een verkeerd formaat in de database zetten. Zo nee, wat voor veld heb je er dan van gemaakt?

Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.

Je moet trouwens even een tutorial opzoeken over foutafhandeling, veel eventuele fouten doe je nu namelijk niets mee. Het tellen van resultaten kan overigens met mysql_num_rows(). Die returnt een integer, dus dan moet je het resultaat vergelijken met 1 en niet met '1'.
Gewijzigd op 01/06/2011 08:19:00 door Erik van de Locht
 
Wouter J

Wouter J

01/06/2011 08:52:05
Quote Anchor link
Daarnaast is het zo dat je beter geen backtricks in je query kan gebruiken. En haal intergers (getallen) altijd buiten quotes, dus niet '1' maar 1.
Daarnaast moet je ook altijd variabelen buiten de quotes halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$naam
= 'Sven';
echo 'Hallo '.$naam;
?>
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:12:01
Quote Anchor link
t
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date('D d/m/Y - H:i', +strtotime('2 hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Wat bedoel je precies met backtricks?

Wat als ik nu wil zeggen: Hallo $naam, is te gek!
$deel1 = 'Hallo,';
$deel2 = 'is te gek!';

echo $deel1.''.$naam,.''.$deel2; ? Ik neem aan wanneer je variabelen buiten je quotes zet dat dit sneller werkt?

Ik heb een timestamp in mijn table gebruikt. Dit kan niet werken of moet ik het dan anders aanpakken? Ik kan wel die msql functie NOW toepassen, maar ik moet er wel 2 uur aan toevoegen, omdat de tijd die ik bij default krijg te zien 2 uur achterloopt. Hier heb ik al eerder mee lopen rotzooien en dit heb ik tot nu toe gefixed, maar ik moet het nu dus allemaal omgooien? Ik zou $adatum toch wel in mijn database moeten krijgen? Hij staat precies goed. d/m/Y en H:i.

Groetjes Sven
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 10:21:17
Quote Anchor link
Sven kijk hier is voor wat meer informatie over de datetime functie.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/datetime.html
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 10:50:34
Quote Anchor link
Oke, ik heb het gelezen. Nu zie ik dat de date() die ik gebruikte niet bedoeld is om H:i te genereren, terwijl in mijn script toch een H:i gegenereerd wordt. Hoe kan dit?

Als ik het verander in date verander in datetime en een timestamp in mijn db heb dan zou het dus wel moeten werken?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 10:52:52
Quote Anchor link
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:22:28
Quote Anchor link
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest. Ik ben een newbie en ben al langer bezig met die timestamp datime en dates en het is een potje ingewikkeld. Ik snap er de niets van, omdat het echt verwarrend is en er zijn weinig goede tutorials hierover.

Ik kan een tijd in mijn database krijgen. Ik kan dit zelfs door mijn php database laten doen, maar zoals ik al zei ik moet er 2 uur aan toevoegen. Dus NOW is niet wat ik wil. Ik kan het ook niet oproepen.

Ja, ik heb het wel geprobeerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$adatum
= datetime('D d/m/Y - H:i:s'); //* dit werkt ook niet..
$testdatum = SELECT NOW ('d/m/Y - H:i:s'); //* ik heb ook zonder SELECT geprobeerd, maar dat helpt niet.
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$adatum}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$testdatum;

?>
Gewijzigd op 01/06/2011 11:23:02 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:30:46
Quote Anchor link
Sven b op 01/06/2011 11:22:28:
Oke, voor iemand die wel mijn berichten volledig leest.


Nu vallen er veel mensen af.
Succes verder.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:33:23
Quote Anchor link
Bedankt voor de opbouwende feedback die mij totaal niet verder helpt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:36:45
Quote Anchor link
Ik probeerde je de goede richting op te sturen, maar blijkbaar wil jij een kant en klare oplossing. Tja, dan zul je geduld moeten hebben totdat iemand die wil geven. Tip: Google eens op DATE en TIME functies van MySQL.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:38:57
Quote Anchor link
- SanThe - op 01/06/2011 10:52:52:
Zoals reeds is gezegd, géén date() gebruiken in sql:

Erik van de Locht op 01/06/2011 08:14:56:
Is je datum-kolom in de database een datetime veld?
Bij datetime velden kun je de mysql functie NOW() gebruiken voor het inserten.




Zoals wat reeds is gezegd is hetgeen wat ik zelf heb gezegd!

Zoals wat Erik Zei is datgeen waar ik al op gereageerd had dat ik niet wist hoe ik het moest inzetten en dat ik er alsnog 2 uur aan toe moet voegen. Dit laat geen enkele tutorial zien.

Dus... graag mijn berichten ook lezen.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 11:41:32
Quote Anchor link
Als je de link die ik je had gestuurd goed had gelezen dan zou je zien dat het formaat van de datetime functie "YYYY-MM-DD HH:MM:SS" is. In de php date functie zou dit dus "Y-m-d H:i:s" zijn. Je query zal daarom waarschijnlijk ook een error weergeven maar toch de rest van de data wel wegschrijven.

Als je in de plaats van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");


Dit neer zet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$result
= mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM temp WHERE naam = '".$naam."' AND bericht = '".$bericht);
if (!$result) {
    die('Invalid query: ' . mysql_error());
}

?>


Dan kun je zien wanneer er een fout zit in je query. Zo kun je gericht zoeken op google als er iets verkeerd gaat.

Het probleem dat de NOW() functie 2 uur verkeerd staat komt denk ik door de tijd van de server. Misschien is deze niet in Nederland gehost.

Ik denk trouwens dat je voor de datum gewoon een TIMESTAMP kunt gebruiken als deze wel de juiste datum meegeeft. Op deze manier hoef je de datum namelijk niet via de query in je database te zetten maar wordt deze aangemaakt als er een nieuwe rij in de database wordt gezet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:42:46
Quote Anchor link
En waarom 2 uur erbij tellen?
Zit je in een andere tijdzone? Kijk dan daar eens naar op php.net.
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 11:45:03
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>

Dit werkt.. alleen mag ik dus geen date () gebruiken, waarom snap ik niet precies, maar goed.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$datum = datetime ('dd/mm/Y - H:i:s');
echo $datum;
?>


Dit werkt niet.. waarom snap ik niet, omdat date datetime en timestamp families van elkaar zijn en dus op de zelfde manier inzetbaar zouden moeten zijn. Toch?

Dus ik krijg wel wat op mijn scherm, maar wanneer ik hier 2 uur aan toe wil voegen is dat wat lastiger. Al lukt dat ook..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$datum
= date ('dd/mm/Y - H:i', +strtotime('2hours'));
echo $datum; //* nu krijg ik NL tijd

?>


Dit werkt ook, maar wanneer ik het in de database wil stoppen werkt het niet meer. Dus ik weet wel iets van date en datetime en timestamp, maar ik snap niet hoe ik het moet toepassen. Ik wil niet perse een directe oplossing. Zoals je ziet probeer ik het zelf wel uit en doe ik mijn best om er iets van te maken. Misschien slaat mijn script nergens op, maar ik probeer...
Gewijzigd op 01/06/2011 11:47:20 door Sven b
 
- SanThe -

- SanThe -

01/06/2011 11:55:08
Quote Anchor link
Het enig juiste format voor de database is dit:

Rick van Riel op 01/06/2011 11:41:32:
YYYY-MM-DD HH:MM:SS


En het databaseveld moet een DATETIME zijn (of DATE als je geen tijd wilt opslaan).
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 15:02:10
Quote Anchor link
Oke, dat tijd gedoe is maar rot om uit te zoeken. te veel mogelijkheden en de tutorials die ik probeer of volg die helpen me niet.

Nu gebruik ik de NOW functie zoals men mij adviseerd, maar uiteraard werkt dit bij mij niet. Ik doe precies zoals in de tutorial staat omschreven. Uiteraard heeft de hele code zo geen zin, omdat ik er twee uur aan wil toevoegen, omdat dit geen NL tijd is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
  $sql
= "
  INSERT INTO tabel
  (datumtijdveld)
  VALUES
  (NOW())
  "
;
?>



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$adatum
= date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','(NOW())'");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>



Toevoeging op 01/06/2011 15:06:10:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$tijd = date ('H:i:s', +strtotime('2hours');
$datum = date ('d/m/y');
echo $tijd. $datum;


Dit laat precies zien wat ik wil, maar ik kan dit niet zo vastleggen? Dit haal ik rechtstreeks uit een video tutorial. Iemand die 250 tutorials op php gebied heeft geschreven. Zelfs hij behandeld niet de datetime....

Te frustrerend.

Toevoeging op 01/06/2011 15:53:21:

Aangezien niemand me helpt blijf ik wat dingetjes testen, maar tevergeefs...



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 'true');
$date = $_POST['date'];
$newdate = date("Y-m-d H:i:s", strtotime('$date');
$adatum = date("D d-m-Y H:i", +strtotime('2hours'));
$naam = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['naam']));
$bericht = mysql_real_escape_string (htmlentities($_POST['bericht']));
$count = mysql_query("SELECT COUNT(1) FROM `temp` WHERE `naam` = '{$naam}' AND `bericht` = '{$bericht}'");
$count = mysql_result($count,0);
if ( $count >= 1 ) {
    echo "Error dit bericht is al lang hier op gezet.";
}

 else {
    mysql_query ("INSERT INTO `temp` (`naam`,`bericht`,'adatum') VALUES ('{$naam}','{$bericht}','{$_POST['date']}')");
    echo 'Je bericht is geplaatst op' .$adatum;
}

?>


Toevoeging op 01/06/2011 15:58:54:

Ik ben hier te lang mee bezig... van vanochtend en tot nu en niet alleen vandaag dat die date time en timestamp en datetime me gruwelijk irriteren.

Waarschijnlijk zal het zeer simpel zijn. Zeker zal ik nu beetje irritant overkomen, maar dit geval gaat me echt te ver. Normaal vind ik wel redelijk snel een oplossing en kom ik er wel uit. Normaal zou ik ook suggesties doen hoe ik het zou aanpakken, maar hier heb ik geen idee bij.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 16:14:10
Quote Anchor link
Zoals ik in mijn vorige post al zij het probleem met de tijd komt waarschijnlijk door de tijd van de server. De NOW() functie pakt namelijk de tijd van server. Ik zou even contact opnemen met je host en dan aan hun vragen of dat zo hoort. Als dit zo is raad ik je aan om gewoon een Nederlandse host te nemen (Als je die al had een andere host).

Neem bijv. http://www.antagonist.nl/, super goede host.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/06/2011 16:29:30
Quote Anchor link
Of Deziweb.nl :-)
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 16:37:13
Quote Anchor link
Mocht je toch graag 2 uur aan de datum van een datetime veld toevoegen wanneer je selecteert:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
select date_add(datumtijdveld, interval 2 hours) as tijd from tabel
 
Sven b

Sven b

01/06/2011 17:59:34
Quote Anchor link
Dus eigenlijk zeggen jullie... als je host tijd niet gelijk loopt met NL tijd dan meot je een andere host zoeken? Of je moet genoegen nemen met het invoeren van een tijdstip die 2 uur achterloopt en dan moet je wanneer je hem eruit haalt er 2 uur aan toevoegen, zodat het correct op je site komt te staan? Aargh, dan had ik allang gehad wat ik zocht. Ik kan namelijk mijn php admin al de tijd aan de table automatisch laten toevoegen. Wanneer ik deze uitlees kan ik er 2 uur aan toevoegen. Ik ben beetje pietje precies en wilde hier geen genoegen mee nemen, maar zal dit dus wel moeten doen?

Begrijp ik dit goed?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.