Mijn Framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »
PHP Scripter

PHP Scripter

16/08/2011 22:29:11
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een eigen Framework (inclusief CMS) om mijn kennis in het MVC systeem en de bijhorende zaken wat beter te begrijpen. Ik wil mij niet verdiepen in de andere Frameworks omdat ik nooit zal begrijpen hoe het precies in elkaar zit. Misschien ook een stukje eigenwijsheid. Haha!

Ik wil veel tijd besteden aan het systeem en het in de toekomst mijn oude CMS systeem te laten vervangen, omdat dit niet in OOP is geschreven.

Nu heb ik dit topic gestart om wat algemene vragen te stellen. Ik weet dat er meer mensen op dit forum bezig zijn met een Framework, maar ik wil graag verder met mijn eigen.

In de index.php laad ik de Core door middel van de volgende regels:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
require LIBRARY . DS . 'Core' . PHP_SUFFIX;
new
Core();
?>

Ik heb er bewust voor gekozen om zoveel mogelijk te defineren zodat ik duidelijk kan zien welke bestanden er worden opgehaald. Dit is denk ik heel erg persoonlijk.

Vervolgens heb ik in de Core het volgende probleem, overige code heb ik weggehaald:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
<?php
class Core
{
    private static $CoreStart;
    private static $CoreLoaded;

/**
    * The constructor in this class.
    */

public function __construct()
    {

/**
        * Start the session. This is very important!
        */

session_start();

/**
        * First check if the language class is loaded, else show an error.
        */

self::LoadFile(LIBRARY . DS . 'Language' . PHP_SUFFIX);

/**
        * Check if the class can be loaded.
        */

if (!Language::Initalize())
        {

die('<strong>EN:</strong> The language class can\'t be loaded, please contact the webmaster!<br /><br />
                 <strong>NL:</strong> De taal klasse kan niet geladen worden, neem contact op met de webmaster!'
);
        }

else
        {
            return true;
        }

/**
        * To make the autoloader it a little bit easier; load all the files that we have in the libary.
        * Make sure the files exists!
        */

self::LoadFile(LIBRARY . DS . 'MessageHandler' . PHP_SUFFIX);
        self::LoadFile(LIBRARY . DS . 'Config' . PHP_SUFFIX);
        self::LoadFile(LIBRARY . DS . 'Database' . PHP_SUFFIX);

/**
        * The variables does have the correct values.
        */

if ($this->CoreLoaded !== false AND $_SESSION["CoreLoaded"] !== false AND !empty($this->CoreStart))
        {

/**
            * The core is loaded, we can go forwards! We gonna load some classes from the libary.
            */

Config::Initalize();

//PDO Connectie gebeurd hier.

/**
        * The variables doesn't have the correct values.
        */

}
        else
        {
            /**
            * The core is'nt loaded, we can't go forwards and throw a new message and the site will die!
            */

MessageHandler::NewMessage('1', 'Error', 'true', $Language["CORE_ERROR"]);
            return false;
        }
    }
}

?>

Het documenteren van de documenten moet ik nog eens goed aandacht aan besteden. Dit is even snel opgezet, kun je wel zien aan de Engelse teksten.

Ik ben een beetje het draad kwijt, hoe kan ik nu het beste de Language class inladen en ervoor zorgen dat ik hem in de Core al kan gebruiken zodat ik mooie meldingen kan maken via mijn custom MessageHandler (Exceptions).

Ook moet ik nog eens kijken naar regel 46. Op dit moment wordt er een sessie gezet met de waarde true/false als de functie self::LoadFile is mislukt. Zodra het is mislukt, wordt de waarde overgeschreven.
Gewijzigd op 16/08/2011 22:29:55 door PHP Scripter

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 05:54:33

Fabian M

Fabian M

16/08/2011 23:27:13
Quote Anchor link
Ik zelf denk dat je niet de Language class niet door de Core zelf moet geladen worden, maar het is jouw keuze.

PHP Scripter

PHP Scripter

18/08/2011 16:27:44
Quote Anchor link
Fabian bedankt voor je reactie. Ik laad liever eigenlijk alles in de Core. Ik ga er toch nog eens even mee stoeien.

The Force

The Force

22/08/2011 02:20:29
Quote Anchor link
Denk aan scheiding van taken. Een klasse moet één goed gedefinieerde taak hebben. Meer OO zou zijn om dus een ClassLoader klasse (of hoe je hem ook wilt noemen) aan te maken die het autoloaden voor zijn rekening neemt. Probeer je constructor ook wat kleiner te maken. Je doet te veel in één functie.

Pim -

Pim -

22/08/2011 04:05:37
Quote Anchor link
Dit is sowieso meer een functie dan een OO klasse. Heb je al veel tutorials gelezen?

PHP Scripter

PHP Scripter

06/09/2011 20:04:18
Quote Anchor link
Inmiddels ben ik opnieuw begonnen met het schrijven van een Framework in PHP. Nu heb ik een vraag over het registreren van 'algemene' variabelen. Ik heb het nu als volgt gedaan:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
<?php
class Registry
{
    /**
     * Variables in this class
     *
     * @private Instance (static)
     * @private DataArrayArray
     */

private static $Instance = null;
    private $DataArrayArray = array();

/**
     * @function GetInstance
     * Get the instance of the class
     *
     * @param Instance
     */

static public function GetInstance( )
    {

if(self::$Instance === null)
        {

self::$Instance = new self();
        }

return self::$Instance;
    }

/**
     * @function SetValue
     * Set a variable with a value
     *
     * @param DataArray
     */

public function SetValue($Key, $Value)
    {

$this->DataArray[$Key] = $Value;
    }

/**
     * @function SetValue
     * Get a variable with a value
     *
     * @param DataArray
     */

public function GetValue($Key)
    {

echo (isset($this->DataArray[$Key]) ? $this->DataArray[$Key] : null);
    }
}

?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
$Registry
= Registry::GetInstance();

$Registry->SetValue('test', 'phphulp');        
$Registry->GetValue('test');
?>

Is dit de juiste manier om één register te gebruiken? Ergens anders las ik weer dat een register net zo fout is als het gebruik van globals. En dus moet ik nu in elke methode een nieuw object van het register maken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 20:05:54
Quote Anchor link
(ik zie toevallig een foutje op regel 11: $DataArrayArray moet zijn $DataArray)

PHP Scripter

PHP Scripter

06/09/2011 20:08:27
Quote Anchor link
Oops! Heb het aangepast, dank!

Pim -

Pim -

07/09/2011 10:25:31
Quote Anchor link
Het is mooier om van je register geen singleton te maken, maar om het als variabele door te geven.

PHP Scripter

PHP Scripter

07/09/2011 21:24:20
Quote Anchor link
Pim, zou je daar een klein voorbeeldje van kunnen geven?

Fabian M

Fabian M

08/09/2011 07:44:20
Quote Anchor link
Ik zou camelCase gebruiken voor je variablen en functies;

Code (php)
1
2
3
4
5
6
$camelCaseVariable = '';
function camelCaseFunction() {

}

PHP Scripter

PHP Scripter

08/09/2011 14:03:32
Quote Anchor link
Waarom? Dat is toch puur persoonlijk? Ik heb camelCase nog nooit gebruikt en ik snap ook niet waarom ik dat zou doen? Ik vindt het ook niet mooi staan.

Iemand nog een voorbeeldje voor de tip van Pim? :)

PHP Scripter

PHP Scripter

09/09/2011 16:38:26
Quote Anchor link
Schopje.

Pim -

Pim -

11/09/2011 21:50:37
Quote Anchor link
Een niet-singleton register:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
// Heel basaal
class Register extends ArrayObject {}

// bootstrap.php
$register['db'] = new Database;
$controller->setRegister($register);

// controller
$this->_register['db']->query();

PHP Scripter

PHP Scripter

15/09/2011 17:27:41
Quote Anchor link
Zojuist mijn 'kleine' MVC Framework draaien met Smarty als Template parser, wat werkt dat lekker!

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Controller
{
    public $smarty;

public function __construct()
    {

$this->smarty                   = new Smarty();
        $this->smarty->template_dir     = VIEW_PATH;
        $this->smarty->compile_dir      = VIEW_C_PATH;
        $this->smarty->cache_dir        = CACHE_PATH;
        $this->smarty->config_dir       = CONFIG_PATH;

$this->smarty->cache_lifetime   = 3600;
        $this->smarty->caching          = 1;
    }
}

?>

Wat is eigenlijk een goede plek om Smarty te laden en te configureren binnen het MVC? Heb het nu tijdelijk even in de controller gezet.
Gewijzigd op 15/09/2011 17:28:37 door PHP Scripter

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.