Mini Map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Tot jouw takenpakket behoort onder andere: Webapplicaties ontwerpen, bouwen, testen en implementeren in .NET/C#.; Ontwikkelen, implementeren en beheren van maatwerkapplicaties; Onderhouden en beheren van standaardpakketten; Onderzoeken en beoordelen van nieuwe technieken. Hier ga je werken Als .NET ontwikkelaar kom je te werken bij een grote semioverheidsinstelling in Nijmegen. De organisatie staat garant voor het leveren van onderwijs en les- en onderzoeksmateriaal voor duizenden betrokkenen. De organisatie wil bijdragen aan een gezonde, vrije wereld met gelijke kansen voor iedereen. Binnen de teams hangt een open en collegiale cultuur met veel aandacht voor een prettige en sociale werksfeer.

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Uiid -

Uiid -

13/04/2011 15:07:51
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben net begonnen met php, en probeer het te leren door scripts te maken of op internet te kijken naar tutorials.
Ik kan 1 ding nergens goed vinden.
Ik wil graag een minimap met coordinaten maken, als je dan op een coordinaat klikt maakt hij daar je dorp. Je moet dus ook andere dorpen uit de database halen zodat je kan zien waar je geen dorp meer neer kan zetten. Als je dan dorp maakt insert hij dat dan ook in database.
Kan iemand mij helpen?
thanks.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:13:11
 
Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

13/04/2011 15:10:59
Quote Anchor link
Je kan ipv coördinaten beter werken met tables ;)
 
Maarten PHP

Maarten PHP

13/04/2011 15:11:35
Quote Anchor link
Vacature
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 15:20:08
Quote Anchor link
oke, maar ik wil eigenlijk tips hoe ik dat kan doen :)
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

13/04/2011 15:36:16
Quote Anchor link
Maarten Buijs op 13/04/2011 15:11:35:
Vacature


Dit is de meest nutteloze reactie van het jaar.
Hij vraagt toch om hulp?
 
Arjan -

Arjan -

13/04/2011 15:59:57
Quote Anchor link
1. Heb je je al verdiept in het aanmaken van maps aan de hand van html coördinaten (zie http://www.elated.com/articles/creating-image-maps/)?
2. Kan je al gegevens in en uit de database halen?

Dit lijkt mij trouwens niet echt een beginnersopdracht, maar goed, als jij het wilt ;).
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 16:22:54
Quote Anchor link
1. nee ga ik nu doen :)
2. ja


oke ik snap het nu wel zo'n beetje maar hoe deel ik de image op in grotere coordinaten en laat ik op de map verschijnen wat er in de database staat?
Gewijzigd op 13/04/2011 16:53:03 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

13/04/2011 19:35:51
Quote Anchor link
Ik heb zelf ook zo'n soort probleem gehad, en ik heb niet met imagemaps gewerkt. Alles is puur in tables gemaakt. Zou je wat meer details over je kaart kunnen geven? Zijn er bijvoorbeeld wegen of bomen op te zien? Zoja, worden die dan in de database opgeslagen?
 
Uiid -

Uiid -

13/04/2011 19:57:45
Quote Anchor link
( nog ) geen wegen of bomen ik wil eerst alles hebben en dan ga ik over op details
zou u kunnen vertellen hoe u het gedaan had?
Gewijzigd op 13/04/2011 20:04:20 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

13/04/2011 20:21:13
Quote Anchor link
Ik zal je proberen te helpen. Zelf was ik ook lange tijd op zoek naar hulp want het is inderdaad kl*ote om het te scripten. Maar goed.

Als ik jou was zou ik toch iets meer op de details gaan letten, want om deze later toe te voegen is nogal ingewikkeld. Stel: je hebt een database met daarin de tabel 'dorpen' waar alle dorpen in staan met hun x en y coordinaten en gegevens (zoals puntenaantal) en je hebt ook nog een tabel 'map_inhoud' waar voor een aantal x en y assen opgeslagen staat of er zich een boom of een weg op die plek bevindt. Standaard bevindt zich overal gras, deze zou ik dus niet opslaan in de database.

Vervolgens haal je op welke x en y coordinaten op de pagina getoond moeten worden (als je dorp op x=50 en y=70 ligt kun je bijvoorbeeld alles ophalen tussen de (x=47 en x=53) en (y=67 en y=73). Dan krijg je zoiets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
WHERE (X BETWEEN '".$vanaf_x."' AND '".$tot_x."') AND (Y BETWEEN '".$vanaf_y."' AND '".$tot_x."')
?>

Dit doe je voor de tabel 'dorpen' en 'map_inhoud'. De resultaten sla je op in een array.

Maak dan in je pagina een tabel aan en doorloop vervolgens de gehele array en voor elk resultaat dat je tegen komt doe je het volgende:
- als het een dorp is: toon een dorp
- als het iets op de landkaart is (bv een weg) toon deze
- indien het record niet in de array is opgeslagen is het gras, dat is dus de standaardsetting.

Toon elk van deze onderdelen in een speciale td van je table, en ziedaar: je eigen map:-)
Gewijzigd op 13/04/2011 20:22:51 door Jordy nvt
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 15:52:19
Quote Anchor link
ik snap het nog niet helemaal, waar laat ik de resultaten dan zien in de minimap?
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 15:55:52
Quote Anchor link
De array lees je uit en elke record zet je in een td van je table.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
<table>
foreach($array as $key=>$value)
{

  echo '<td>Key: '.$key.' Waarde: '.$value.'</td>';
}
<
/table>
?>


Verder moet je het script zodanig aanpassen dat ie bij bijvoorbeeld elke 7 records op een nieuwe regel begint.
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:01:48
Quote Anchor link
Die 'vacature' opmerking was helemaal niet nutteloos en zinnen zoals 'ik snap het nog niet helemaal, waar laat ik de resultaten dan zien in de minimap?' hebben in mijn ogen ook maar één doel. phpkantenklaar.nl
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 16:06:13
Quote Anchor link
heel leuk bestond die site maar :)
zoals ik al eerder zei ben ik een beginner en probeer ik te leren door dingen te maken
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/04/2011 16:06:39
Quote Anchor link
Henk Jansen op 13/04/2011 15:07:51:
Hallo,

ik ben net begonnen met php, en probeer het te leren door scripts te maken of op internet te kijken naar tutorials.
Ik kan 1 ding nergens goed vinden.
Ik wil graag een minimap met coordinaten maken, als je dan op een coordinaat klikt maakt hij daar je dorp. Je moet dus ook andere dorpen uit de database halen zodat je kan zien waar je geen dorp meer neer kan zetten. Als je dan dorp maakt insert hij dat dan ook in database.
Kan iemand mij helpen?
thanks.

Lijkt mij nogal duidelijk dat hij pas begint en om hulp vraagt. Dus de opmerking dat het hier om een vacature zou gaan raakt kant nog wal. Gelieve hier dan ook geen opmerkingen meer over te plaatsen en in plaats daarvan de topic starter te voorzien van zinvol advies.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 16:10:36
Quote Anchor link
Inderdaad, ik vroeg me al af waarom niemand hem verder helpt:-)

Maar ben je bezig met een browserspel als ik zo tussendoor vragen mag?
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:12:52
Quote Anchor link
Henk Jansen op 14/04/2011 16:06:13:
heel leuk bestond die site maar :)
zoals ik al eerder zei ben ik een beginner en probeer ik te leren door dingen te maken


Okay, mooi!

Wat heb je tot nu toe? Gebruik je tabellen of gebruik je een map-element (http://www.w3schools.com/TAGS/tag_map.asp) ?
 
Arjan -

Arjan -

14/04/2011 16:24:19
Quote Anchor link
Je kan met een grid (met behulp van tabellen = wat jordy al aangaf) werken. Elke cel is een heel klein oppervlak van je map en dan kan je de uitleg van Jordy gebruiken om te kijken wat de functie is van elke cel.

Zoiets als dit:

Afbeelding

rood zijn dorpen. Groen is gras.

In de database kan je dan in een aparte tabel meerdere vakken toewijzen aan een dorp.

Dus tabel "dorp":

dorp_id: 1
dorp_naam: 'Blabla'

Tabel dorp_coords:

coord_id: 1
dorp_id: 1
coord_x: 2
coord_y: 2

coord_id: 2
dorp_id: 1
coord_x: 3
coord_y: 2

Etc.

Dit betekent dat dorp 1 (dorp_id = 1) de vakken (3,2) en (3,2) bezet.

Met behulp van een loop kan je bijhouden in welke cel je zit (rij en kolom) en zodoende kan je uit de array de dorpen plaatsen op de map.
Gewijzigd op 14/04/2011 16:29:17 door Arjan -
 
Uiid -

Uiid -

14/04/2011 16:42:25
Quote Anchor link
ik kom er niet uit hoe ik de resultaten van array in de tabel zet
Gewijzigd op 14/04/2011 18:26:34 door Uiid -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

14/04/2011 18:26:49
Quote Anchor link
Wat is je script tot nu toe?
 
Uiid -

Uiid -

15/04/2011 19:04:10
Quote Anchor link
kijk volgende pagina
Gewijzigd op 16/04/2011 11:07:22 door Uiid -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.