Mobiel Dedecteren -> Maar hoe?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 12:53:49
Quote Anchor link
Hallo,

ik weet dat je de browser kan ophalen met HTTP_USER_AGENT vanuit de SERVER.
Maar daar ben ik niet veel mee.

Ik moet kunnen weten of het een mobiel is.

Zoja, ---> Doorsturen naar de mobiel site.
Zoniet --> Op de gewone.

Hopelijk heeft er hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

02/05/2024 12:23:51
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 12:56:28
Quote Anchor link
Kijk eens naar dit script: Linkje
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 12:58:52
Quote Anchor link
Offtopic:
Ik raad je aan geen aparte mobiele website te maken, maar je website doormiddel van media queries in CSS aan te passen aan mobiele schermen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

01/07/2012 13:00:21
Quote Anchor link
Kijk anders een hier:

Detect mobile browsers.mobi
Lightweight device detection
php class for detecting mobile devices

Denk dat deze links je goed verder kunnen helpen met wat je zoekt..
Greets.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:00:37
Quote Anchor link
Ik zag die site daarnet ook.
Heb nu de code maar heb ik daar echt zoveel code voor nodig om alleen maar te weten of het een mobiel is?
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 13:02:52
Quote Anchor link
Hier heb je een generator
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:11:49
Quote Anchor link
@Wouter, dat kan wel, had er nog niet echt van gehoord.
Maar is het niet makkelijker om voorbeeld volgende te doen:

Gewone site: domein.com
Mobiele site: m.domein.com

Op de mobiele site plaatsen we ook ergens een link: Gebruik de gewone site ofzo?

@ Marco, bedankt voor de links.
@ Nick, bedankt voor die generator. Heb er daarnet even naar gekeken en het ziet er goed uit.

@ Wouter, heb je toevallig een goede site die wat meer uitleg geeft over media queries?
Dem
Gewijzigd op 01/07/2012 13:13:58 door - Diov -
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

01/07/2012 13:15:24
Quote Anchor link
Hier wat info over media queries
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 13:16:53
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 13:42:38
Quote Anchor link
Bedankt voor die media queries.
Ik snap hoe het werkt, zal even kijken naar hoe groot een iphone is, een ipad, ... zal even zoeken worden voordat ik de meeste waardes weet.
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 13:46:26
Quote Anchor link
Ho!!, dat moet je dus niet doen.

Je moet je scherm verkleinen en dan wanneer het niet meer goed eruit ziet een nieuwe media query starten, zoals mijn 1 na laatste link zegt.

Kijk bijv. eens naar mijn beta design: http://staging.wouterj.nl/ Wanneer er iets verkeerd dreigt te gaan maak ik een query aan en plaats het op een goede plek, of haal het weg.
Vergelijk het maar met mijn huidige design ( http://wouterj.nl/ ) daar zie je dat het helemaal verkeerd gaat!
Gewijzigd op 01/07/2012 13:48:16 door Wouter J
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 14:08:00
Quote Anchor link
Oh zo doe je het.
Ik ging het helemaal anders aanpakken. Bedankt

Heb de links even bekeken, maar hoe bepaal je nu hoe groot het scherm is? Als je het verkleint hebt?

Zijn er daar tools voor?
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 14:32:08
Quote Anchor link
Daar zijn plugins voor in de browser, even een beetje zoeken levert vaak nuttige plugin/add-ons op.

En je kan ook met JavaScript kijken hoe groot het scherm is. Een tool die dat bijv. doet is screenfly. Je ziet daar linksboven een balkje met je schermgrootte. Als je klaar bent kun je met diezelfde tool ook makkelijk kijken hoe het er op verschillende apparaten eruit ziet.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 19:11:35
Quote Anchor link
Ik heb via firefox (develeper tool) een tooltje erbij gevonden waarbij ik exact de grootte krijg, en ook kan ingeven.

Maar kijk, ik heb een fixed bar die altijd op de top blijft. Is het dan eigenlijk ook mogelijk om die weg te laten? (De tekst)?

Zal ik hiervoor jQuery voor nodig hebben? Of andere dingen?
Alvast bedankt
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 19:16:01
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
@media screen and (...) {
    #fixedBar {
        display: none;
    }
}
 
Jens erd

Jens erd

01/07/2012 20:00:01
Quote Anchor link
Wouter J op 01/07/2012 12:58:52:
Offtopic:
Ik raad je aan geen aparte mobiele website te maken, maar je website doormiddel van media queries in CSS aan te passen aan mobiele schermen.


Lijkt me behoorlijk omslachtig, een complete website serveren om vervolgens de helft van de content weg te filteren omdat je het toch niet gebruikt. Behalve dat het je telefoon rekenkracht kost (en dat is niet altijd evenveel aanwezig, niet iedereen heeft een quadcore op zak) kost het je ook behoorlijk meer dataverkeer. Tenzij je goede argumenten kunt aandragen om @media te gebruiken lijkt het mij bijzonder onnodig.
 
 - Diov  -

- Diov -

01/07/2012 20:34:35
Quote Anchor link
Tja Jens, daar heb je een punt.
Ik ga wel werken met Wouter zijn methode maar misschien kan ik ook een aparte maken voor de oude gsm's.

Voor iPhone en iPad zal ik ook met wouter z'n methode moeten werken denk ik.
En misschien ook met jQuery (sliden enz).

Ben al wat rijker aan informatie door dit topic en het heeft me goed geholpen.
Dem
 
Wouter J

Wouter J

01/07/2012 21:30:34
Quote Anchor link
Jens, het is gebruikersvriendelijk, je hoeft niet 2 urls te onthouden en niks zeggende urls als m.domein.nl in te typen. Media queries gaat niet om het weglaten, maar om het juist weergeven. Dingen moeten wat kleiner worden, fluid worden, enz. 90% van het moderne mobiel web is tegenwoordig wel zo snel dat het de pagina's aan moet kunnen.
En als de helft van de content van je website onnuttig is is je website behoorlijk slecht. Dan heb je toch echt geen goed lay-out gemaakt, maar dat is een ander onderwerp.
 
Reshad F

Reshad F

02/07/2012 10:03:38
Quote Anchor link
@wouterJ waarom m.domein.nl typen? je kan iemand automatisch doorverwijzen naar de mobiele website door op te vangen waarmee iemand je website bezoekt.

verder ben ik het met je eens over het gebruik van media queries. de technologie van tegenwoordig in de telefoontjes is wel ver genoeg gevorderd om dit aan te kunnen en tevens ben je qua content minder tijd kwijt aan het aanpassen van je website.
 
 - Diov  -

- Diov -

02/07/2012 12:51:36
Quote Anchor link
Ik wil wel die mediaqueries toepassen maar ik vraag me af of je ook tekst kan verwijderen en vervangen door icoontjes.

Maar ik ga eventjes zoeken, wat ervaring opdoen zodat ik dit zelf kan.
Alvast bedankt.

Ik ga Wouter z'n manier toepassen, en ik heb nog een oude gsm thuis liggen met wifi, dan kan ik daar wat mee experimenteren.

Voor de iPhone en iPad ga ik met de http://jquerymobile.com/ werken.
Dem
 
Wouter J

Wouter J

02/07/2012 13:28:32
Quote Anchor link
Waarom niet voor iPhone en iPad ook media queries gebruiken? Daar wordt een website echt beter van, het is veel mooier en leuker om op elk apparaat dezelfde look te hebben dan dat je het anders gaat doen.
En juist voor iPhone en iPad kun je aan de slag met media queries, door die 2 is het namelijk bedacht...

En je kan gewoon alles met CSS. Iets verwijderen: display: none; Icoontjes kun je in de background plaatsen, enz.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.