Mod_rewrite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET - Backend Webdeveloper - minimaal 3 jaar erva

Functieomschrijving Als Backend .NET Developer kom je te werken aan het belangrijkste (cloudbased) product van de organisatie, namelijk een applicatie waarmee klanten hun assortiment online in 3D kunnen showen. Dit doe je regelmatig alleen, maar soms ook samen met je collega Developers. Het is dan ook belangrijk dat je goed zelfstandig en goed in teamverband kunt werken. Tot jouw kerntaken behoren o.a. het bouwen, onderhouden, verbeteren en testen van complexe WebAPI's van de applicatie. Je denkt continu na over verbeteringen en implementeert nieuwe technieken vanuit de markt in de applicatie(s), want innovatie is een belangrijk begrip in de organisatie. Daarnaast

Bekijk vacature »

C#.NET Ontwikkelaar/consultant

Functieomschrijving Ben jij een C# Developer die binnen een innovatieve, logistieke organisatie wilt werken? Vind je het interessant om jouw ontwikkelde software en code te koppelen aan complexe systemen en daarnaast de implementatie te begeleiden? Laat je horen! Je wordt onderdeel van de developers' club, van circa vijftien collega's, ofwel in een team van software developer waar jullie projectmatig aan de slag gaan met het ontwikkelen van software oplossingen voor klanten. Alle functionele requirements komen via consultants bij het software team terecht. Deze worden in een projectteam van minimaal twee software developers opgepakt, waar je vervolgens zelfstandig of samen met

Bekijk vacature »

PHP Developer Medior Hypermodern pand

Functieomschrijving Ben jij een medior PHP Developer, focus jij je doorgaans op de back-end en loop jij warm voor het doorontwikkelen van een zeer grote applicatie met enorme MySQL databases en veel complexiteit? Lees dan snel verder! Het onderhouden, doorontwikkelen en testen van een zeer complexe SaaS-oplossing, zonder schaalbaarheid en platformonafhankelijkheid uit het oog te verliezen; Het ontwikkelen van maatwerk back-end oplossingen in PHP en participeren in een Scrumteam; Het participeren in een migratie naar het Symfony framework; Participeren in diverse projecten t.b.v. de optimalisatie van het SaaS-product; Het opzetten van API koppelingen met externe partijen;. Het wegwerken van legacy

Bekijk vacature »

Developer DataPower Message Queuing Message Broker

Functieomschrijving Wil jij werken in een organisatie waar alleen de beste DataPower developers werken? Deze organisatie heeft één van de grootste en meest complexe omgevingen van Nederland. Wil je verantwoordelijk zijn voor een gateway waar miljoenen externe en interne gebruikers gebruik van maken? Lees dan snel verder! Ontwerpen, bouwen en testen van alle diensten m.b.t. DataPower, MQ, Broker en Cross File Transfer Constant verbeteren van de omgeving Nauw samenwerken met je collega's Functie-eisen Hbo werk- en denk niveau, gelieve in de richting van IT Aantoonbare werkervaring met DataPower of een vergelijkbaar systeem Kennis over IBM MQ en Message Broker is

Bekijk vacature »

PHP Developer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ontwikkelaar Developer JSON PHP Laravel 5 Ontwikkelen aan de PHP applicatie (aanpassingen, verbeteringen en uitbreidingen) Mede bepalen van coding principes en standaarden. Beheren van bestaande en nieuw ontwikkelde applicaties Verlenen van support op de applicaties Proactief verbetervoorstellen doen Testen en documenteren van ontwikkelde software Functie-eisen Minimaal HBO diploma Minimaal 2 jaar relevante ervaring Ervaring met Agile, SCRUM Bekendheid met Laravel 5 / JSON / REST API's / Objectorientatie en design patterns / UnitTesting / Mocking / GIT Kennis van Drupal / Symfony / Continuous Delivery / Continuous integration is pré Bedrijfsomschrijving Je gaat als PHP Developer aan de slag

Bekijk vacature »

React developer / Medior / €3000-3500 / Amste

Functieomschrijving In de functie van frontend developer werk je veel met React (Native). Je werkt in multidisciplinaire Scrum teams aan projecten waar jij verantwoordelijk bent voor de frontend. Enig gevoel voor design is daarin belangrijk, je hoeft het zelf niet te kunnen maar je moet design wel belangrijk vinden. Ze zoeken iemand die al 3 jaar ervaring heeft op de frontend, ervaring met React (Native) is een dikke pré. Heb jij geen ervaring met React maar wel ervaring met Angular of Vue dan ben je hier ook welkom! Functie-eisen - Minimaal HBO werk - en denkniveau; - Minimaal 4 jaar

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

As a medior Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Medior Front-end Developer at Coolblue? As a Medior Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. "Want to become a Medior Front-end Developer at Coolblue? Else de Boer explains how to

Bekijk vacature »

IT Procesmanager

Ben je een ervaren IT Procesmanager en op zoek naar een nieuwe uitdaging waarin je veel verantwoordelijkheid draagt? Heb je een sterk analytisch vermogen en ben je communicatief erg vaardig? Heb je daarnaast affiniteit met het inzetten van automatisering en bedrijfsprocessen? Lees dan snel verder. Wat ga je bij ons doen? De KB heeft een digitale infrastructuur met veel onderling afhankelijke componenten die door tientallen verschillende leveranciers worden beheerd. Als IT Procesmanager zorg je voor een goede inrichting van de IT processen waarmee de digitale diensten van de KB gewaarborgd worden. Je inventariseert de verwachtingen van de stakeholders m.b.t. deze

Bekijk vacature »

Senior C++ Developer 3D Thuiswerken

Functieomschrijving Wil jij als ervaren Software Developer met C++ werken bij een high-tech ingenieursbureau in Rotterdam? Dit high-tech ingenieursbureau maakt een applicatie waardoor hele topografische kaarten worden opgebouwd. Deze applicatie wordt gebruikt door de grootste organisaties van Nederland, waaronder de top 10 gemeentes van dit land! Wil jij meer weten? Lees dan snel verder! In C++ ontwikkelen van en werken aan innovatieve ruimtelijke ordening applicatie; Uitvoeren van technische implementaties bij klanten op locatie; Samenwerken in een dynamisch Agile team; Werken aan innovatie en kennisdeling. Functie-eisen Minimaal HBO of WO werk- en denkniveau; Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als Developer

Bekijk vacature »

Software Developer / Maatwerk / 4GL / SQL

Functieomschrijving Heb jij ervaring met Software Development en wil je je graag verder ontwikkelen bij een internationaal bedrijf in regio Eindhoven? Lees dan snel verder! Software ontwikkeling met technieken als Magic XPA en DB2 relationele databases. Ontwikkelen van nieuwe onderdelen van het centrale (maatwerk) softwarepakket. Uitbreiden bestaande functies binnen het pakket. Wensen en eisen van gebruikers in kaart brengen. Meedraaien in projecten. Informatieanalyses maken en uitwerken. Jezelf ontwikkelen binnen de organisatie, bijvoorbeeld op het gebied van BI of integratie met behulp van SAP PI/PO. Ondersteunen van de helpdesk bij software issues. Functie-eisen 1 tot 3 jaar ervaring op het gebied

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer vacature

Senior Mobile Developer Op bijna elke mobiele telefoon in Nederland is wel een app te vinden die door Sogeti is ontwikkeld of waar Sogeti aan mee heeft gewerkt. Wil jij meehelpen met het ontwikkelen van mobiele applicaties voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven? Als Senior Mobile Developer ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en testen van nieuwe features. Je bent medeverantwoordelijk voor de codebase en moet deze code dus ook goed onderhouden. Doordat je thuis bent in het mobiele landschap kun je gemakkelijk sparren met andere ontwikkelaars, designers, analisten en technische leads om zo de producten waar aan je

Bekijk vacature »

SharePoint Developer

SharePoint Developer Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een ervaren SharePoint Developer. Krijg jij energie van het werken in een team met collega’s die net als jij een passie voor techniek hebben en waar je kunt experimenteren met de laatste Microsoft technologieën zoals SharePoint Online, Powerplatform en Office 365? Lees dan snel verder! Als SharePoint Developer bouw je in teamverband aan grote, innovatieve Office 365 implementaties. Je vindt het gaaf om met je (internationale) team of met je interne stakeholder te sparren over de beste manier om SharePoint in te zetten. Zo help je onze opdrachtgever bijvoorbeeld met

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en

Bekijk vacature »

C# backend developer gezocht, hardware component,

Ben je een C# developer en zoek je een baan in Rotterdam waar je systemen ontwikkeld die communiceren met hardware? Bij een klein bedrijf met korte lijnen, een open cultuur en veel vrijheid? Wellicht dat dit dan iets voor je is. Voor een klant in Rotterdam zijn we op zoek naar een ervaren C# developer. Het gaat hier om een bedrijf dat gericht is om voor overheden en ondernemingen informatie vanuit bepaalde meetsystemen te verwerken en te presenteren. Zo is bijvoorbeeld een van de projecten waar je als ontwikkelaar aan gaat werken; het bouwen van een website waar gebruikers informatie

Bekijk vacature »

Medior PHP-ers gezocht voor leuke interne rol!

Functieomschrijving Jij zal binnen je functie verantwoordelijk zijn voor de technische ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten. Hierin krijg je binnen het team waarin je werkt veel vrijheden. Je gaat gebruik maken van verschillende moderne technieken waarbij je zeker de ruimte krijgt om te experimenteren met nieuwe frameworks. Ook zal je verantwoordelijk zijn voor het adviseren van de consultants die naar de klanten gaan om het eindproduct te implementeren. Functie-eisen - HBO werk/denk niveau - 2 of meer jaar ervaring met PHP - Communicatief vaardig - Gedreven in je vak - Ervaring met een framework is een grote pré Bedrijfsomschrijving Onze opdrachtgever

Bekijk vacature »
Jacco Engel

Jacco Engel

07/09/2010 09:44:06
Quote Anchor link
Dames en Heren,

Ff kort een mod rewrite vraagje

ik heb de volgende url :
/project1/pagina.html?1=get_1&2=get_2

Nu wil ik als url graag hebben :
/project1/pagina/get_1/get_2.html

Maar het kan voorkomen dat get_2 er niet is en het kan voorkomen dat get_1 er niet is, maar als get_1 er niet is , is het onmogelijk dat get_2 er is.

Kan iemand me hier mee helpen. (en onder helpen versta ik even geen links naar google/tutorials want daar heb ik helaas even geen tijd voor).

Gr,

Jacco
Gewijzigd op 07/09/2010 09:44:37 door Jacco Engel

PHP hulp

PHP hulp

11/08/2020 18:00:22

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

07/09/2010 09:58:32
Quote Anchor link
Beetje eigen inzet mag ook wel

RewriteRule ^project1/pagina/(.*)/(.*)\.html$ /project1/pagina.html?1=$1&2=$2 [L]
Gewijzigd op 07/09/2010 09:59:01 door www JdeRuijterNL

Didier mercier

didier mercier

07/09/2010 14:54:33
Quote Anchor link
Hallo,

ik ben bezig met het aanleren van de mod_rewrite functie van Apache.

Ik heb in de htaccess de volgende lijn geplaatst :
Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^pagina/(.*)/(.*)\.html$ /pagina.php?param1=$1&param2=$2 [L]

Ik dacht dat het principe was een automatische overschrijving van de url maar het werkt alleen als ik :
of de url aanpast in mijn pagina
of de url zelf intikt in de urlbar van de browser.

Ik weet niet als de AllowOverride op All staat in de http.conf maar ik weet dat mijn hosting de config niet wil aanpassen door beveiligheidsredenen. Kan dit echt voor gevaar zorgen voor de server?

Kan iemand mij een beetje uitleg geven want ik denk dat het toch de bedoeling is om dit automatisch te laten gebeuren.

dank u

Mathijs -

Mathijs -

07/09/2010 18:40:16
Quote Anchor link
http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/core.html#allowoverride
"When this directive is set to None, then .htaccess files are completely ignored. In this case, the server will not even attempt to read .htaccess files in the filesystem."

maw, htacces werkt niet met dit op none.

wat ik zelf normaal doe is alles in 1 get variabele te gooien en dan kan ik met php beslissen wat wat is:

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ ./index.php?path=/$1&%{QUERY_STRING} [L]

Didier mercier

didier mercier

07/09/2010 23:29:26
Quote Anchor link
bedankt voor reactie
maar wat bedoel je met : "dan kan ik met php beslissen wat wat is:"

didier

Bas Kreleger
Beheerder

Bas Kreleger

07/09/2010 23:43:58
Quote Anchor link
Door de $_GET variabele uit te lezen ;). Probeer het uit en dump die var: var_dump.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.