Mollie betaaldienst
Ik wil Mollie gaan gebruiken en de mollie-feedback, factuur, etc opslaan in mySQL database.
Ik weet dat dit zichtbaar is in het Mollie dashboard, maar de betaler krijgt via mySQl meer rechten en functionaliteiten.
Ik ben op zoek naar wat PHP voorbeeldcode en/of best practice hoe Mollie betalingen te regelen.
Ik weet dat dit zichtbaar is in het Mollie dashboard, maar de betaler krijgt via mySQl meer rechten en functionaliteiten.
Ik ben op zoek naar wat PHP voorbeeldcode en/of best practice hoe Mollie betalingen te regelen.
Heb je al de README.md gezien van hun Github repositories?
https://github.com/mollie/mollie-api-php
https://github.com/mollie/mollie-api-php
Gewijzigd op 11/05/2021 12:07:48 door - Ariën -
Ja, en ook de voorbeelden toegepast, maar ik wil graag eerst wat meer/betere toepassingen zien/proberen.
De vraag is meer waar je op vast loopt?
Want het betaalproces, en het ophalen van de betaling zijn twee belangrijke onderdelen bij het doen van een betaling. En die kan je gewoon in die manual vinden.
Daarnaast is er ook een mooie flowchart van het betaalproces.
Want het betaalproces, en het ophalen van de betaling zijn twee belangrijke onderdelen bij het doen van een betaling. En die kan je gewoon in die manual vinden.
Daarnaast is er ook een mooie flowchart van het betaalproces.
Gewijzigd op 11/05/2021 12:19:52 door - Ariën -
Nou, dit bv. Kies een bank en klik op OK:
https://www.codobyte.com/pim_mollietest/
Niet bang zijn, je gaat niets betalen. :-)
https://www.codobyte.com/pim_mollietest/
Niet bang zijn, je gaat niets betalen. :-)
Ja, die error kan je makkelijk verklaren.
De waarde (amount) klopt niet in je code. Mogelijk omdat er een komma staat, in plaats van een punt.
De waarde (amount) klopt niet in je code. Mogelijk omdat er een komma staat, in plaats van een punt.
Gewijzigd op 11/05/2021 12:26:39 door - Ariën -
Nee, er staat een punt en zoals aangegeven moet je values als String posten:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$payment = $mollie->payments->create([
"amount" => [
"currency" => "EUR",
"value" => "00.01", // You must send the correct number of decimals, thus we enforce the use of strings
],
"method" => \Mollie\Api\Types\PaymentMethod::IDEAL,
"description" => "Een Test betaling met Mollie in PHP Order #{$orderId}",
"redirectUrl" => "{$protocol}://{$hostname}{$path}/return.php?order_id={$orderId}",
"webhookUrl" => "{$protocol}://{$hostname}{$path}/webhook.php",
"metadata" => [
"order_id" => $orderId,
],
"issuer" => !empty($_POST["issuer"]) ? $_POST["issuer"] : null,
]);
?>
$payment = $mollie->payments->create([
"amount" => [
"currency" => "EUR",
"value" => "00.01", // You must send the correct number of decimals, thus we enforce the use of strings
],
"method" => \Mollie\Api\Types\PaymentMethod::IDEAL,
"description" => "Een Test betaling met Mollie in PHP Order #{$orderId}",
"redirectUrl" => "{$protocol}://{$hostname}{$path}/return.php?order_id={$orderId}",
"webhookUrl" => "{$protocol}://{$hostname}{$path}/webhook.php",
"metadata" => [
"order_id" => $orderId,
],
"issuer" => !empty($_POST["issuer"]) ? $_POST["issuer"] : null,
]);
?>
Gewijzigd op 11/05/2021 12:52:26 door - Ariën -
Haal voor de zekerheid die komma en wat erachter staat eens weg
"value" => "00.01"
Haal voor de zekerheid die komma en wat erachter staat eens weg
"value" => "00.01"
OK, blijkt dat "00.01" de fout is, want "0.01" werkt.
Toevoeging op 11/05/2021 12:59:06:
Dank voor jullie support!
Ik blijf openstaan voor goede voorbeelden/best practices...
Toevoeging op 11/05/2021 12:59:06:
Dank voor jullie support!
Ik blijf openstaan voor goede voorbeelden/best practices...
Ik vraag me af wat je nog meer zoekt?
De links naar uitleg heb ik al genoemd. ;-)
Of gaat het meer om de UI/UX?
De links naar uitleg heb ik al genoemd. ;-)
Of gaat het meer om de UI/UX?
Ik ben altijd geinteresseerd in andermans aanpak/ervaring/etc.
Ook OAuth is voor mij een groot raadsel en heb geen idee hoe dit werkt.
Ook OAuth is voor mij een groot raadsel en heb geen idee hoe dit werkt.
Hoe het in de theorie werkt wordt hier uitgelegd. Het werkt met tokens die voor korte duur geldig zijn.
En hoe je het moet implementeren kan je vinden in de documentatie van de programmeur.
En hoe je het moet implementeren kan je vinden in de documentatie van de programmeur.
Gewijzigd op 11/05/2021 13:19:14 door - Ariën -
@Ariën: Of gaat het meer om de UI/UX?
Ik heb een first payment aangemaakt voor maandelijkse recurring payments, maar in de UI wordt niet automatisch duidelijk voor de klant dat hij hiermee een automatische incasso afgeeft.
Ik werk op dit moment alleen nog in testmode, dus weet niet of er verschil is met een volledig account?
Maar de vraag is: hoe pas ik de formulieren aan die een gebruiker gepresenteerd krijgt vanuit Mollie?
Ik heb een first payment aangemaakt voor maandelijkse recurring payments, maar in de UI wordt niet automatisch duidelijk voor de klant dat hij hiermee een automatische incasso afgeeft.
Ik werk op dit moment alleen nog in testmode, dus weet niet of er verschil is met een volledig account?
Maar de vraag is: hoe pas ik de formulieren aan die een gebruiker gepresenteerd krijgt vanuit Mollie?
Welk formulier? Zegt de manual daar niks daarover?
Het formulier dat zich opent vanuit Mollie nadat de klant zijn bank gekozen heeft.
Natuurlijk kan ik voordat hij iets kiest verklarende tekst tonen maar is het mogelijk de Mollie popup te wijzigen anders dan alleen een eigen logo?
Natuurlijk kan ik voordat hij iets kiest verklarende tekst tonen maar is het mogelijk de Mollie popup te wijzigen anders dan alleen een eigen logo?
- Ariën - op 13/05/2021 10:29:13:
Zegt de manual daar niks daarover?
Ik denk dat dit specifieke vragen voor de helpdesk zijn?
@Zegt de manual daar niks daarover?
heb ik niet kunnen vinden.
Wederom bedankt!
heb ik niet kunnen vinden.
Wederom bedankt!
Volgens mij heb je in de testmode een aparte Mollie-pagina voor debugging. Maar verder is het bij productie als het goed is volledig 'white-label'.