MSSQL zoekfunctie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail. Hier ga je werken Als PHP Developer kom je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development teams welke ieder verantwoordelijk zijn voor hun 'eigen' klanten. Jouw team bestaat uit 6 backend

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Hejj,

Ik ben bezig met een MSSQL database van meer dan 80000 records.
Ik wil hier een zoekfunctie bij maken zodat mensen niet heel de lijst van alle records door hoeven te zoeken.
Ik limiteer nu de records met de SELECT TOP functie.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat met php kan doen?

Verder heb ik nog een probleem.
Als ik sorteer op DESC, dan worden de records weergegeven vanaf 9999, dan 9998, etc, etc. Enig idee hoe dit kan?

Groeten,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 02:41:42
 

02/11/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Over dat laatste, dan moet je ASC doen ;-)
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 12:24:00
Quote Anchor link
Dan krijg ik iets heel raars :s
1ste record: 1
2e record: 10
3e record: 100
4e record: 1000
5e record: 10000
6e record: 10001
etc

Ik wil dat het laatste record bovenaan staat.. dan heb je toch DESC nodig?
 

02/11/2009 12:38:00
Quote Anchor link
Hm, dan ligt het toch echt aan MSSQL denk ik... Die ziet dat een 9 groter is dan een 1 ;-)
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 12:43:00
Quote Anchor link
Ok, toch bedankt voor je reacties..

Je hebt niet toevallig een oplossing voor mijn eerste probleem? :P
 

02/11/2009 12:52:00
Quote Anchor link
@Robin; Probeer dit maar ;-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT veld
FROM tabel
WHERE zoekveld LIKE '%zoekterm%'


Deze moet kloppen, wel even aanpassen natuurlijk. Houd er rekening mee dat in tegenstelling tot MySQL, MSSQL wél verschil ziet tussen ' en " ;-) (MSSQL Quote Escapen )

Succes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:03:00
Quote Anchor link
als mijn zoek formulier op een andere pagina staat, moet ik dan bij zoekterm gebruik maken van post of get of iets dergelijks?
Ik heb namelijk ongeveer de zelfde code als die je gepost hebt.
Ik krijg alleen een error wanneer ik met post/get aan de gang ga.
Dat van die ' en " wist ik nog niet.. bedankt :)

Nog een klein vraagje tussendoor, (als ik nog niet teveel gevraagd heb :o)
LIKE, kun je dat ook vervangen door CONTAIN ofzo. Ik bedoel dat je ook een deel van een woord kunt zoeken?
 
Koen

koen

02/11/2009 13:05:00
Quote Anchor link
LIKE vergelijkt al met woorden waar de waarde in voorkomt.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:06:00
Quote Anchor link
ok bedankt voor je reactie
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/11/2009 13:24:00
Quote Anchor link
Robin schreef op 02.11.2009 12:24:
Dan krijg ik iets heel raars :s
1ste record: 1
2e record: 10
3e record: 100
4e record: 1000
5e record: 10000
6e record: 10001
etc


...waarschijnlijk gebruik je een VARCHAR veld voor je artikelnummers, gebruik in plaats daarvan een INT veld.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:37:00
Quote Anchor link
@Lauren: Dat zou het wel eens kunnen zijn...
enige probleem is, dat er voor elk nummer een " staat..
Dat komt omdat ik een csv bestand geimporteert heb in mijn database. Elk gegeven word daarin tussen "" gezet. In mijn query voor het importeren had ik als scheidingsteken "," ingesteld, dus geen enkele andere record heeft nog een ". (alleen de laatste, heeft achteraan een ")

Is er een manier om dit teken snel weg te halen? (iig zo snel mogelijk, want het lijkt me niet dat een database met zoveel records zo 1,2,3 al die tekens verwijdert worden xD)
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/11/2009 14:07:00
Quote Anchor link
Die is er, de volgende code verwijderd alle dubbele quotes uit de kollom id.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE tabel SET id = replace(id, '"', '');
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 14:28:00
Quote Anchor link
Bedankt! volgens mij werkt het!

Alleen het zoeken werkt nu nog niet :(
Iemand nog ideeën?
 

02/11/2009 14:35:00
Quote Anchor link
@Robin, plaats je huidige zoek-SQL eens? En wát werkt er precies niet?
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 14:54:00
Quote Anchor link
Dit is mijn huidige zoekfunctie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
  $conn
= odbc_connect('MyDSN','naam','ww');



  $query = "SELECT * FROM Table_1 WHERE StartDate LIKE ????";
  $result=odbc_exec($conn, $query);

  echo "<table border=\"1\"><tr>";

  $colName = odbc_num_fields($result);
  for ($j=1; $j<= $colName; $j++)
  {

    echo "<th>";
    echo odbc_field_name ($result, $j );
    echo "</th>";

  }



  while(odbc_fetch_row($result))
  {

    echo "<tr>";

    for($i=1;$i<=odbc_num_fields($result);$i++)
    {


      echo "<td>";
        if(odbc_result($result,$i))
      echo odbc_result($result,$i);
        else
      echo "-";
      echo "</td>";
    }


    echo "</tr>";
  }



  echo "</td> </tr>";
  echo "</table >";

  odbc_close ($conn);
?>


Wanneer ik op Submit klik (in index.php) wordt er nu nergens naar gezocht. ik weet niet wat ik in moet vullen bij ????.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 

02/11/2009 15:23:00
Quote Anchor link
Snodver, klikte de pagina weg toen ik nog niet had gesubmit....

Maar goed, doe je dit via POST of via GET? (Staat in je form: method="POST" of method="GET")

Als dit via GET is, roep je hem op dmv $_GET['search'] (of hoe je input hebt genaamd). Daarna doe je je query zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$query = "SELECT * FROM Table_1 WHERE StartDate LIKE '%".$_GET['search']."%' ";
 
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Het werkt niet :(
In mijn form heb ik aangegeven "GET", heb de juiste namen gebruikt, maar het wil niet werken...
Als ik nu iets intyp(maakt niet uit wat) krijg ik gewoon de hele database te zien.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Het werkt :) eindelijk..
Ik had bij input veld een ID gegeven, maar nu heb ik er NAME bij gezet, en nu werkt het.

Bedankt voor jullie hulp allemaal!
 

03/11/2009 08:58:00
Quote Anchor link
Geen probleem, weet wat voor een draak MSSQL kan zijn (niet voor niets een paar keer wat over geschreven in m'n blog ;-))
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.