MSSQL zoekfunctie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 11:41:00
Quote Anchor link
Hejj,

Ik ben bezig met een MSSQL database van meer dan 80000 records.
Ik wil hier een zoekfunctie bij maken zodat mensen niet heel de lijst van alle records door hoeven te zoeken.
Ik limiteer nu de records met de SELECT TOP functie.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat met php kan doen?

Verder heb ik nog een probleem.
Als ik sorteer op DESC, dan worden de records weergegeven vanaf 9999, dan 9998, etc, etc. Enig idee hoe dit kan?

Groeten,
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 
PHP hulp

PHP hulp

14/05/2024 23:34:11
 

02/11/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Over dat laatste, dan moet je ASC doen ;-)
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 12:24:00
Quote Anchor link
Dan krijg ik iets heel raars :s
1ste record: 1
2e record: 10
3e record: 100
4e record: 1000
5e record: 10000
6e record: 10001
etc

Ik wil dat het laatste record bovenaan staat.. dan heb je toch DESC nodig?
 

02/11/2009 12:38:00
Quote Anchor link
Hm, dan ligt het toch echt aan MSSQL denk ik... Die ziet dat een 9 groter is dan een 1 ;-)
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 12:43:00
Quote Anchor link
Ok, toch bedankt voor je reacties..

Je hebt niet toevallig een oplossing voor mijn eerste probleem? :P
 

02/11/2009 12:52:00
Quote Anchor link
@Robin; Probeer dit maar ;-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT veld
FROM tabel
WHERE zoekveld LIKE '%zoekterm%'


Deze moet kloppen, wel even aanpassen natuurlijk. Houd er rekening mee dat in tegenstelling tot MySQL, MSSQL wél verschil ziet tussen ' en " ;-) (MSSQL Quote Escapen )

Succes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:03:00
Quote Anchor link
als mijn zoek formulier op een andere pagina staat, moet ik dan bij zoekterm gebruik maken van post of get of iets dergelijks?
Ik heb namelijk ongeveer de zelfde code als die je gepost hebt.
Ik krijg alleen een error wanneer ik met post/get aan de gang ga.
Dat van die ' en " wist ik nog niet.. bedankt :)

Nog een klein vraagje tussendoor, (als ik nog niet teveel gevraagd heb :o)
LIKE, kun je dat ook vervangen door CONTAIN ofzo. Ik bedoel dat je ook een deel van een woord kunt zoeken?
 
Koen

koen

02/11/2009 13:05:00
Quote Anchor link
LIKE vergelijkt al met woorden waar de waarde in voorkomt.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:06:00
Quote Anchor link
ok bedankt voor je reactie
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/11/2009 13:24:00
Quote Anchor link
Robin schreef op 02.11.2009 12:24:
Dan krijg ik iets heel raars :s
1ste record: 1
2e record: 10
3e record: 100
4e record: 1000
5e record: 10000
6e record: 10001
etc


...waarschijnlijk gebruik je een VARCHAR veld voor je artikelnummers, gebruik in plaats daarvan een INT veld.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 13:37:00
Quote Anchor link
@Lauren: Dat zou het wel eens kunnen zijn...
enige probleem is, dat er voor elk nummer een " staat..
Dat komt omdat ik een csv bestand geimporteert heb in mijn database. Elk gegeven word daarin tussen "" gezet. In mijn query voor het importeren had ik als scheidingsteken "," ingesteld, dus geen enkele andere record heeft nog een ". (alleen de laatste, heeft achteraan een ")

Is er een manier om dit teken snel weg te halen? (iig zo snel mogelijk, want het lijkt me niet dat een database met zoveel records zo 1,2,3 al die tekens verwijdert worden xD)
 
Lauren Zonneveld

Lauren Zonneveld

02/11/2009 14:07:00
Quote Anchor link
Die is er, de volgende code verwijderd alle dubbele quotes uit de kollom id.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
UPDATE tabel SET id = replace(id, '"', '');
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 14:28:00
Quote Anchor link
Bedankt! volgens mij werkt het!

Alleen het zoeken werkt nu nog niet :(
Iemand nog ideeën?
 

02/11/2009 14:35:00
Quote Anchor link
@Robin, plaats je huidige zoek-SQL eens? En wát werkt er precies niet?
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 14:54:00
Quote Anchor link
Dit is mijn huidige zoekfunctie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
  $conn
= odbc_connect('MyDSN','naam','ww');



  $query = "SELECT * FROM Table_1 WHERE StartDate LIKE ????";
  $result=odbc_exec($conn, $query);

  echo "<table border=\"1\"><tr>";

  $colName = odbc_num_fields($result);
  for ($j=1; $j<= $colName; $j++)
  {

    echo "<th>";
    echo odbc_field_name ($result, $j );
    echo "</th>";

  }



  while(odbc_fetch_row($result))
  {

    echo "<tr>";

    for($i=1;$i<=odbc_num_fields($result);$i++)
    {


      echo "<td>";
        if(odbc_result($result,$i))
      echo odbc_result($result,$i);
        else
      echo "-";
      echo "</td>";
    }


    echo "</tr>";
  }



  echo "</td> </tr>";
  echo "</table >";

  odbc_close ($conn);
?>


Wanneer ik op Submit klik (in index.php) wordt er nu nergens naar gezocht. ik weet niet wat ik in moet vullen bij ????.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robin Avoort
 

02/11/2009 15:23:00
Quote Anchor link
Snodver, klikte de pagina weg toen ik nog niet had gesubmit....

Maar goed, doe je dit via POST of via GET? (Staat in je form: method="POST" of method="GET")

Als dit via GET is, roep je hem op dmv $_GET['search'] (of hoe je input hebt genaamd). Daarna doe je je query zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$query = "SELECT * FROM Table_1 WHERE StartDate LIKE '%".$_GET['search']."%' ";
 
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 15:32:00
Quote Anchor link
Het werkt niet :(
In mijn form heb ik aangegeven "GET", heb de juiste namen gebruikt, maar het wil niet werken...
Als ik nu iets intyp(maakt niet uit wat) krijg ik gewoon de hele database te zien.
 
Robin Avoort

Robin Avoort

02/11/2009 15:35:00
Quote Anchor link
Het werkt :) eindelijk..
Ik had bij input veld een ID gegeven, maar nu heb ik er NAME bij gezet, en nu werkt het.

Bedankt voor jullie hulp allemaal!
 

03/11/2009 08:58:00
Quote Anchor link
Geen probleem, weet wat voor een draak MSSQL kan zijn (niet voor niets een paar keer wat over geschreven in m'n blog ;-))
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.