Multiple INSERT/UPDATe query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Medior PHP developer

Functie Samen met je development team werk je Agile Scrum en met jullie gezamenlijke kennis en ervaring bepalen jullie samen de beste keuze voor techniek en architectuur. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en denkniveau • Je hebt goede kennis en ervaring met PHP • Je bent niet bang voor complexe projecten • Je werkt graag zelfstandig aan applicaties • Je bent altijd nieuwsgierig naar nieuwe

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer!? Sta jij aan het begin van jouw loopbaan of heb jij misschien al enige ervaring? Vind jij het daarnaast belangrijk om jezelf constant te kunnen ontwikkelen en uitdagen? Lees dan snel verder! Voor een vooraanstaand softwarehuis in Nieuwegein ben ik op zoek naar een Junior Software Developer. De eigenaar van het bedrijf is ervan bewust dat je als junior nog een hoop kan leren, waardoor je de eerste maanden veel begeleiding en diverse trainingen krijgt. Daarna ga je samen met je collega's aan zowel kleine als grote projecten werken.

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 01:49:08
Quote Anchor link
Op aangeven van enkele leden van het forum ben ik een systeem aan het omzetten.
Dit betreft en top40 systeem. Ik heb daar een nieuw overzicht voor gemaakt met behulp van SQL Designer en daar heb ik nu enkele vragen over. Het uit gewerkte overzicht van de tabellen en velden vinden jullie onder aan.

Ik moet hier nu dus een INSERT, UPDATE en DELETE query voor maken. Maar hier heb ik al even op Google voor rond gesnuffeld maar ben nog weinig goede uitleggen tegen gekomen. Ik vraag me daarom ook af aan jullie hoe jullie deze query's zullen gaan oplossen?

Maar waar ik ook nog niet uitkom in het denk proces is het volgende.
Stel ik doe een nieuwe week INSERT nu is de kans heel erg groot dat er een deel van de artiesten en titels al in een vorige week is voor gekomen. Nu is het dus de bedoeling dat die rows niet extra worden aangemaakt. Hoe moet ik dit samen met z'n INSERT query oplossen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
CREATE TABLE `top40_titels` (
  `titel_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_naam (150)` VARCHAR(150) NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`titel_id`, `artiest_id`)
);

CREATE TABLE `top40` (
  `top40_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `week` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `jaar` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `positie_h` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `titel_id` INTEGER NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`top40_id`, `week`, `jaar`, `positie_h`)
);

CREATE TABLE `top40_artiesten` (
  `artiest_id` INTEGER NULL AUTO_INCREMENT DEFAULT NULL,
  `artiest_naam (125)` VARCHAR(125) NULL DEFAULT NULL,
  `p_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  `u_date` DATETIME NULL DEFAULT NULL,
  PRIMARY KEY (`artiest_id`)
);

ALTER TABLE `top40_titels` ADD FOREIGN KEY (artiest_id) REFERENCES `top40_artiesten` (`artiest_id`);
ALTER TABLE `top40` ADD FOREIGN KEY (titel_id) REFERENCES `top40_titels` (`titel_id`) ON DELETE CASCADE;

ALTER TABLE `top40` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_titels` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
ALTER TABLE `top40_artiesten` ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_bin;
Gewijzigd op 15/09/2012 02:42:33 door Remco schrubben
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 00:32:40
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

15/09/2012 07:43:33
Quote Anchor link
Ik denk dat je je denkwijze moet aanpassen.

Het lijkt mij namelijk logisch dat je een tabel maakt voor artiesten, één waarin je de nummers in zet, één waarin je de top 40 (weeknummer enzo) en één waarin je de nummers die in de top 40 staan zet.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 09:26:05
Quote Anchor link
De denkwijze in de opbouw van de tabellen heeft Remco van mij overgenomen, alleen niet helemaal goed.
Mijn tabel top40:
- weeknr INT(4)
- jaar INT(6)
- positie_h int(4)
- titel_id INT(11)
PK op weeknr,jaar,positie_h
 
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 11:31:42
Quote Anchor link
Ger, idd ik heb hem van jou over genomen, alleen ik heb hem tot een mysql overzicht gemaakt met SQL Designer. Maar ik heb de voorbeeld aan gepast op de pc.

Zou je misschien mij ook nog een stuk de goede weg kunnen laten instaal ivm mijn vraag?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2012 12:11:38
Quote Anchor link
Ik denk dat je meer naar de invoer kant (HTML/PHP) moet kijken, en dan op basis van de lijst van de week ervoor de nieuwe lijst samenstellen/bewerken.
 
Remco schrubben

remco schrubben

15/09/2012 16:35:16
Quote Anchor link
Ger, Zou je dit misschien kunnen uitleggen hoe je dit bedoelt?
ik wil namelijk dit systeem gelijk goed overnieuw bouwen en ben dus opzoek na goede uitleggen er over hoe ik het beste kan aanpakken.
Want een INSERT in 2 tabellen heb ik voorheen altijd met een TRANSACTION gedaan. Dus over meerdere is voor mij een raadsel.

Mijn bedoeling is het volgende in stappen. Deze stappen zijn noodzakelijk vanwege geen toestemming om het te copieeren van de orginele lijst van top40.nl.

- De aller eerste week word volledig met de hand ingevoerd, laat zeggen dat week 35 de eerste week wordt in het systeem. Dus in totaal 40 rows.
- Nieuwe week is aangebroken (Week 36). Op top40_toevoeg.php haal ik de complete lijst op van week 35 op.
- De lijst loop ik na welke positie's er verandert zijn en welke artiesten en/of titels nieuw in lijst staan. Deze manier van werken is heel makkelijk en de nieuwe lijst is binnen 10 min gemaakt.
- Als ik de nieuwe lijst na heb gelopen word het INSERT gedaan richting de database.
- De rows die reeds bestaan word alleen de id gebruikt. Voor de artiest en/of titel die nieuw zijn word er nieuwe row gemaakt.

Kleine voorbeeld:
+-----------------------------------------------+
| Week 35 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Artiest | Titel | Week | Positie |
+-------------+----------------+------+---------+
| Jannes | Ga dan | 35 | 1 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Andre Hazes | De vlieger | 35 | 2 |
+-------------+----------------+------+---------+
|Koos Alberts | Verscheurde je | 35 | 3 |
+-------------+----------------+------+---------+

+-----------------------------------------------+
| Week 36 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Artiest | Titel | Week | Positie |
+-------------+----------------+------+---------+
| Andre Hazes | De vlieger | 36 | 1 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Jannes | Ga dan | 36 | 2 |
+-------------+----------------+------+---------+
| Grad Damen | Ga mee opstap | 36 | 3 |
+-------------+----------------+------+---------+

Zoals we zien heb ik hier even 2 weken als voorbeeld genomen.
Maar week 35 is ten opzichte van 36 helemaal anders, maar er zijn wel 2 titels en artiesten die zelfde zijn. Nu vroeg ik mij dus erg af hoe ik dit moet gaan aanpakken. Want ik snap even niet hoe dat in zijn werk moet gaan in eerder genomede database model. Wat ik wel snap is het volgende: tabellen top40_artiesten en top40_titels zullen na 2 weken elke 3 rows hebben en table top40 zal er dan 6 moeten hebben. Begrijp ik deze goed of?

Zou graag daar eens wat uitleg over verkrijgen?
Gewijzigd op 15/09/2012 16:40:58 door remco schrubben
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.