mysql + php vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

27/11/2010 08:41:36
Quote Anchor link
Bedoel je soms met die andere functies Mysqli? Nee bedankt. Werkt vervelend.

En trouwens, die
Quote:
FOUTAFHANDELING!


van je, die kent de TS kennenlijk nog niet, dus dan leer ik hem het even.

En ik ben het zat dat je me altijd afkraakt, volgende keer roep ik er een moderator bij. Als ik iets fout doe, zeg dat dan gerust, maar dan hoef je niet telkens met grote letters dikgedrukt en een uitroepteken erachter een reactie te geven.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 14:15:41
 
Victor Php

Victor Php

27/11/2010 09:26:06
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 27/11/2010 08:41:36:
Bedoel je soms met die andere functies Mysqli? Nee bedankt. Werkt vervelend.

En trouwens, die
Quote:
FOUTAFHANDELING!


van je, die kent de TS kennenlijk nog niet, dus dan leer ik hem het even.

En ik ben het zat dat je me altijd afkraakt, volgende keer roep ik er een moderator bij. Als ik iets fout doe, zeg dat dan gerust, maar dan hoef je niet telkens met grote letters dikgedrukt en een uitroepteken erachter een reactie te geven.


Ik denk dat iedereen het zat is om telkens te zeggen dat er iets fout is, want als ze het 3x zeggen komt het nog niet binnen. Het woord foutafhandeling is meerdere malen in een van je topics geplaatst, dus dan zou je dat moeten weten.
 

27/11/2010 09:50:26
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 27/11/2010 08:41:36:
Bedoel je soms met die andere functies Mysqli? Nee bedankt. Werkt vervelend.

Lees eerst eens voordat je wat aanpast of plaatst. Het enige wat ik gezegd had was dat je regel 19 kan aanpassen, wat je niet gedaan is en wat nu regel 13 is. Die klopt nog steeds niet. In plaatst van het effe verbeteren plaats je er een comment bij die onzin verteld.
Verder weet ik totaal niet hoe jij bij andere functies komt, lees maar eens:
Karl Karl op 26/11/2010 23:48:32:
(...) Kijk eens welke functies je gebruikt (die je eigenlijk niet zou moeten gebruiken, of anders) (...)

Ja, ik geef toe, daar zou nog naar tussen kunnen, tussen eens en welke, maar volgens mij is dit aardig duidelijk (beetje spreektaal achtig). Hiermee bedoel ik dus, (zoals je kunt lezen) dat je moet kijken naar de functies je gebruikt. Dat kan je zelf natuurlijk ook wel snappen dat je ook nog effe op php.net kan kijken naar wat ze terug geven.

Dalando De Zuil op 27/11/2010 08:41:36:
En trouwens, die
Quote:
FOUTAFHANDELING!


van je, die kent de TS kennenlijk nog niet, dus dan leer ik hem het even.

Nou... Je geeft hem een script wat nog niet goed is. En of je hem dat nou goed aanleert...
Wederom moet je weer lezen:
Karl Karl op 26/11/2010 23:48:32:
(...) Die if doe je ook gewoon altijd. Dat is FOUTAFHANDELING!
(...)

Nu moet je gaan denken, een if die je altijd doet, hmm, daar was toch wat mee? Ja, daar was wat mee:
Dalando De Zuil op 26/11/2010 23:38:07:
(...)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// (...) Hieronder zijn regel 10 en 11 van jou script
    # Checken of er iets is (In jou geval hoeft dat niet omdat je weet wat je ophaalt, maar als je niet zeker weet wat je ophaalt, kan je de If hieronder weghalen

    if(mysql_num_rows($mysqlquery) > 0){
//(...)
?>


Neem even Deze tutorial door.

Zal ik nog effe de comment van jou hier plaatsen? Gewoon voor de duidelijkheid:
"Checken of er iets is (In jou geval hoeft dat niet omdat je weet wat je ophaalt, maar als je niet zeker weet wat je ophaalt, kan je de If hieronder weghalen"
Checken of er iets is... Ja, das correct, maar waar komt die onzin erachter vandaan? Laten wij die zin eens gaan ontleden: 'In jou geval hoeft dat niet omdat je weet wat je ophaalt', hmm, in dit geval hoeft er dus niet gecheckt te worden of er iets is, want hij weet wat hij ophaalt? Hmm... Das knap, want als hij weet wat (de inhoud, want daar spreken wij nu over (en ik heb zo'n vermoeden dat jij dat niet weet)) hij ophaalt, dan hoeft hij het ook niet op te halen. Hij weet dus niet wat hij qua inhoud ophaalt, maar wel welke velden, en jij weet dat ook. Want dat staat allemaal in de query (en kijk nou eens naar de functies die je gebruikt...) Maar nu ga je het nog mooier stellen: 'maar als je niet zeker weet wat je ophaalt, kan je de If hieronder weghalen', dus als je de inhoud niet kent (want dat weet je niet want die haal je nu op), dus wat iedereen niet weet, dan hoef je óók niet te checken of er wel data in de database bevind? Wist je dat dat tutorialtje waar je naar verwijst hier twee alinea's aan wijd? Je haalt de foutafhandeling weg, ten alle tijden. Als er geen data in de database is, dan kan je die ook niet ophalen... Als je dat wel probeert, dan gaat dat toch fout...?

Dalando De Zuil op 27/11/2010 08:41:36:
En ik ben het zat dat je me altijd afkraakt, volgende keer roep ik er een moderator bij. Als ik iets fout doe, zeg dat dan gerust, maar dan hoef je niet telkens met grote letters dikgedrukt en een uitroepteken erachter een reactie te geven.

Misschien moet je eerst eens gaan leren voordat je wat post. En als je dan wat post, je post eens een paar keer doorlezen om te kijken of het wel correct is en geen poep is zoals nu?
Er zijn hier blijkbaar wel hoofdletters nodig (en eigenlijk nog steeds), omdat het maar niet tot je door wilt dringen. Je doet dingen fout die gewoon in een tutorial staan waar je naar verwijst. Nu is het net alsof een politieagent vraagt aan de overvaller van een gewapende overval hoe een wapen werkt, dat klopt toch niet? Zelfde geldt hier.

Voor mijn part neem je inderdaad contact op met een moderator, heb je al iemand specifiek in gedachte? Heb je al iemand waarbij je huilie huilie kan doen van dat ik niet lief ben? Of niet? Nee zeker. Vast niet, want dan krijg je vast een PM o.i.d. terug dat je maar eens bij jezelf te raden moet gaan.
Vol verwachting klopt mijn hart en wacht ik met op een PM o.i.d. van een of ander moderatortje...

Edit: kut bbcode parser.
Gewijzigd op 27/11/2010 09:51:05 door
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

27/11/2010 10:09:33
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/11/2010 09:50:26:
Voor mijn part neem je inderdaad contact op met een moderator, heb je al iemand specifiek in gedachte? Heb je al iemand waarbij je huilie huilie kan doen van dat ik niet lief ben? Of niet? Nee zeker. Vast niet, want dan krijg je vast een PM o.i.d. terug dat je maar eens bij jezelf te raden moet gaan.


Kijk dit soort gedrag bedoel ik nou. Ik hoef niet specifiek een moderator te kiezen maar meldpunt moderatie lijkt mij goed genoeg. En als je mij niet wil zien dat moet je 'effe' stoppen met kritiek geven maar gewoon zeggen: 'Hé dat klopt niet, dat moet zo: ...' Stop nou maar 'effe' met stoer doen, en help de mensen. Ga niet telkens ZO EEN BERICHT TYPEN, leer respect krijgen jij!
 

27/11/2010 10:42:30
Quote Anchor link
Dalando De Zuil op 27/11/2010 10:09:33:
Karl Karl op 27/11/2010 09:50:26:
Voor mijn part neem je inderdaad contact op met een moderator, heb je al iemand specifiek in gedachte? Heb je al iemand waarbij je huilie huilie kan doen van dat ik niet lief ben? Of niet? Nee zeker. Vast niet, want dan krijg je vast een PM o.i.d. terug dat je maar eens bij jezelf te raden moet gaan.


Kijk dit soort gedrag bedoel ik nou. Ik hoef niet specifiek een moderator te kiezen maar meldpunt moderatie lijkt mij goed genoeg. En als je mij niet wil zien dat moet je 'effe' stoppen met kritiek geven maar gewoon zeggen: 'Hé dat klopt niet, dat moet zo: ...' Stop nou maar 'effe' met stoer doen, en help de mensen. Ga niet telkens ZO EEN BERICHT TYPEN, leer respect krijgen jij!


Tja, dat krijg je er van hé. Als je gaat zeggen dat je huilie huilie gaat doen bij een moderator... Beetje kinderachtig gedoe vind ik dat. Je had zelf ook wel kunnen bedenken dat je daarop een reactie zou krijgen.
Zoals je kunt lezen, heb ik je een aanwijzing gegeven, maar die aanwijzing heb je verkeerd opgevolgd en totaal iets onzinnigs van gemaakt. Dan lijkt het mij logisch dat jij er totaal niks van snapt. Er is honderd-duizend-miljoen keer stap voor stap je erop gewezen wat je allemaal verkeerd doet. Als je dat steeds verkeert blijft doen dan heb je twee opties: 1. Zorgen dat je het goed doet; 2. Er mee ophouden.
Misschien is optie twee wat voor jouw? Anders moet je echt serieus aan de slag gaan met optie één.
Verder heb ik totaal geen probleem met hoe ik reageer, dat schijnt een beetje mis te lopen bij jouw... Dus ik blijf zo lekker reageren als ik doe, schijnt ook nog zelfs wel goed te zijn (echt waar).
Ook weet ik niet waar je het vandaan haal dat ik constant in hoofdletters en bold schrijf, hier en daar, ja correct, maar dat zijn ook punten die extra aandacht vereisten. Verder vind ik het gebruik van italic gewoon net, om meer aandacht erop te richten, of om aan te geven dat het een quote is.
Wat ik wel een schande vind is dat jij zegt dat ik respectloos ben. Dat ben ik dus niet. Ik heb alleen geen respect voor jouw (want dat heb je verloren door steeds maar weer onzin te plaatsen). Misschien moet jij wat meer respect tonen voor mij en de topicstarter, want dit hele 'geonzin' van jouw slaat weer nergens op.

Nou, moet ik al bang worden voor een mod? Zie nog niks.
P.S. Moet je nog zakdoekjes hebben? Hier is een aanbieding.
 
Kevin ponsen

kevin ponsen

27/11/2010 12:12:19
Quote Anchor link
karl karl

niet iedereen is blijkbaar zo goed in php als jij maar wil niet zeggen dat de scripts
crap zijn

als het voor die gene werkt wat hij zelf heeft gemaakt of gebruikt
zie ik geen probleem
ondanks dat het met een pleister aan elkaar plakt
het werkt zoals die gene dat nodig heeft

tuurlijk iemand die goed php kent zou het nooit gebruiken
maar voor mensen die net beginnen met php of niet eens begonnen zijn maar gewoon uit scripts dingen probeer toetevoegen door te proberen
zal het geen 100% waterdicht foutloos script zijn

maar het werkt voor hem / mij of iemand anders
dus maak er dan niet zo'n
Quote:
FOUTMELDING!!
gebruiken als mensen een vraag hebben geef je daar gewoon antwoord op met hoe jij denk dat het moet zonder gelijk te beginnen met ah is crap ga lekker php leren of zo

als je zulke antwoorden krijg denken die mensen ook van ik ben hier om hulp te vragen en wordt alleen maar afgezeiken wordt over dat ik het niet snap of kan en dat ik eerst maar is ga leren er voor :S
Gewijzigd op 27/11/2010 12:13:53 door kevin ponsen
 
Maarten PHP

Maarten PHP

27/11/2010 13:06:17
Quote Anchor link
Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
karl karl

niet iedereen is blijkbaar zo goed in php als jij maar wil niet zeggen dat de scripts
crap zijn

als het voor die gene werkt wat hij zelf heeft gemaakt of gebruikt
zie ik geen probleem
ondanks dat het met een pleister aan elkaar plakt
het werkt zoals die gene dat nodig heeft

tuurlijk iemand die goed php kent zou het nooit gebruiken
maar voor mensen die net beginnen met php of niet eens begonnen zijn maar gewoon uit scripts dingen probeer toetevoegen door te proberen
zal het geen 100% waterdicht foutloos script zijn

maar het werkt voor hem / mij of iemand anders
dus maak er dan niet zo'n
Quote:
FOUTMELDING!!
gebruiken als mensen een vraag hebben geef je daar gewoon antwoord op met hoe jij denk dat het moet zonder gelijk te beginnen met ah is crap ga lekker php leren of zo

als je zulke antwoorden krijg denken die mensen ook van ik ben hier om hulp te vragen en wordt alleen maar afgezeiken wordt over dat ik het niet snap of kan en dat ik eerst maar is ga leren er voor :S


mee-eens
 
Wouter J

Wouter J

27/11/2010 13:27:42
Quote Anchor link
Kevin:
tuurlijk iemand die goed php kent zou het nooit gebruiken
maar voor mensen die net beginnen met php of niet eens begonnen zijn maar gewoon uit scripts dingen probeer toetevoegen door te proberen
zal het geen 100% waterdicht foutloos script zijn

Dus omdat iemand nog minder ervaren is in php moeten wij dat maar laten?
Als iemand begint met PHP moet je hem meteen het goede aanleren. En je zegt: "Het werkt toch daar gaat het om?" Dat is een foute redenatie. Het script werkt, maar dat komt voornamelijk omdat PHP in moet grijpen. Dat moet eigenlijk niet gebeuren dat is alleen in noodgevallen. En wat als er nu eens per ongeluk bij iemand iets mis gaat? Dan moet die persoon een keurige foutmelding krijgen.

Daarnaast vind ik deze discussie ook wel zinloos, met iemand waarvan je weet dat die geen discussie kan voeren moet je ook geen discussie beginnen....

Om jou goede scripting aan te leren hier even een basis template van iets ophalen uit een database. Dan kan je het zelf jou gegevens inzetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
//True is foutmeldingen van het systeem weergeven, false is niet
define('DEBUG_MODE', true);

//Verbinding maken met mysql
$mysql = mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord');

if(!$mysql) { //Als de verbinding niet is gelukt
 echo "Er kan geen verbinding worden gemaakt.";
 if(DEBUG_MODE) {
   echo "<br />".mysql_error($mysql);
 }
}

else { //Als er wel verbinding is

  $db = mysql_select_db('databasenaam', $mysql);

  if(!$db) { //Als de database selecteren niet is gelukt.
    echo "Er kan geen database worden geselecteerd";
    if(DEBUG_MODE) {
      echo "<br />".mysql_error($db):
    }
  }

  else { //Als er wel een database is geselecteerd

    $query = "SELECT rij1, rij2, rij3
              FROM tabelnaam
              WHERE iets = 'iets'"
;
    $result = mysql_query($query, $mysql);

    if(!$result) { //Als de query niet is gelukt
      echo "Er kan niks worden opgehaald.";
      if(DEBUG_MODE) {
        echo "<br />".mysql_error($query)."<br />".$query;
      }
    }

    else { //Als de query wel is gelukt

      while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {

        echo $row['rij1'];

      }
    }
  }
}

?>
Gewijzigd op 28/11/2010 13:08:09 door Wouter J
 

27/11/2010 16:41:02
Quote Anchor link
Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
karl karl

niet iedereen is blijkbaar zo goed in php als jij maar wil niet zeggen dat de scripts
crap zijn

Klopt bijna, niet iedereen is zo goed als mij, maar toch kunnen sommige mensen goede scripts schrijven. Maar toch, die scripts die je hier hebt geplaatst zijn niet goed. De eerste (die je zelf hebt geschreven) was nog wel oké, maar die tweede. Die is er slecht aan toe.

Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
als het voor die gene werkt wat hij zelf heeft gemaakt of gebruikt
zie ik geen probleem
ondanks dat het met een pleister aan elkaar plakt
het werkt zoals die gene dat nodig heeft

Kijk, dat is dus een nadeel van php, het geeft soms geen duidelijke errors maar fixt intern dingen voor je. Daardoor lijkt het te werken, maar doet dat het in feite niet. Ook is het zo dat php niet voor jou kijkt of het allemaal veilig e.d. is wat je doet. Dat kan php geen ene bal schelen. Jij denkt dat het werkt zoals jij wilt dat het werkt, maar dat is met deze code totaal niet te garanderen. Er kunnen met deze code allerlei nare bijwerkingen ontstaan.
Je wilt toch dat als een formulier gepost is, dat die dan gecontroleerd wordt? Dat kan jij niet garanderen. En als er wat in de database gestopt wordt, dan wil je toch dat het eruit komt zoals je het erin hebt gestopt? Dat kan jij ook niet garanderen. En weet je wat het aller mooiste is? Op php.net zeggen ze zelfs zelf ook dat je bepaalde functies niet moet gebruiken.
Je eerste stukje code was op zich ook niet veel mis mee, daar heb je toch maar een paar opmerkingen over gehad? En die zijn ook nog redelijk simpel.

Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
tuurlijk iemand die goed php kent zou het nooit gebruiken
maar voor mensen die net beginnen met php of niet eens begonnen zijn maar gewoon uit scripts dingen probeer toetevoegen door te proberen
zal het geen 100% waterdicht foutloos script zijn

Besef je wat je hier schrijft? Stel dat we het over auto's zouden hebben. Dan zou jij eigenlijk schrijven dat een beginnende automobilist, of iemand die niet veel verstand van auto's heeft geen beschermende middelen nodig heeft. Dat lijkt mij niet geheel correct. Dat zelfde geldt over wat je zegt over je script. Beginners, of mensen zonder kennis van php, moeten juist extra beschermd worden.
De meeste vragen hier op phphulp komen doordat mensen de maatregelen die hier in dit topic opgenoemd zijn niet hebben en dat er dan rare situaties ontstaan of dat er dan dingen gebeurd zijn die niet fijn zijn. Met een paar simpele aanpassingen kan dat verholpen worden.
Jammer genoeg hebben mensen dat ook nog niet genoeg door, en daar is veel frustratie over.

Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
maar het werkt voor hem / mij of iemand anders
dus maak er dan niet zo'n
Quote:
FOUTMELDING!!
gebruiken als mensen een vraag hebben geef je daar gewoon antwoord op met hoe jij denk dat het moet zonder gelijk te beginnen met ah is crap ga lekker php leren of zo

Dat het werkt betekend niet dat het goed is of dat het goed werkt. Dat is dus ook een valkuil.
Verder zie ik ook niet in waarom jij je druk maakt over dat ik Dalando nog eens extra wijs op foutafhandeling. Dalando heeft al vele topics geopend, met dezelfde problemen als jou. Hij is daar vaak mee geholpen, maar jammer genoeg denkt hij nu dat hij het allemaal weet en dat hij andere kan helpen.
Dat is dus niet het geval. Zo heeft hij bijvoorbeeld laatst een script in de script lib. gedumpt, maar dat script rammelde aan alle kanten. Daarom is dat script dus ook verwijderd. Hij heeft gewoon zelf hulp nodig, en dus moet hij zijn foutieve kennis niet proberen over te dragen op anderen.

Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
als je zulke antwoorden krijg denken die mensen ook van ik ben hier om hulp te vragen en wordt alleen maar afgezeiken wordt over dat ik het niet snap of kan en dat ik eerst maar is ga leren er voor :S

Op zich valt het wel mee met het afzeikgehalte. De fouten die jij maakt komen zo ontiegelijk vaak voor. Zelfs op php.net zeggen ze dat je bepaalde functies niet moet gebruiken. Zoals je zegt is het hier een hulp forum, dat betekend dus dat je al enige kennis moet hebben. Die kennis kan je hier ook weer vinden in de vorm van beginnershandleidingen (wat een hulp hé). Als je die handleiding snapt, en kent, dan kan je gewoon simpele dingen goed doen. Dan hoef je dus ook geen vragen te stellen.
En sowieso is dat eigenlijk wel met alles zo hé, dat je eerst moet leren voordat je iets kunt.

Gnotrgnotr gnotrgnotr op 27/11/2010 13:06:17:
Kevin ponsen op 27/11/2010 12:12:19:
(...)


mee-eens


Wouter J op 27/11/2010 13:27:42:
Kevin:
tuurlijk iemand die goed php kent zou het nooit gebruiken
maar voor mensen die net beginnen met php of niet eens begonnen zijn maar gewoon uit scripts dingen probeer toetevoegen door te proberen
zal het geen 100% waterdicht foutloos script zijn

Dus omdat iemand nog minder ervaren is in php moeten wij dat maar laten?
Als iemand begint met PHP moet je hem meteen het goede aanleren. En je zegt: "Het werkt toch daar gaat het om?" Dat is een foute redenatie. Het script werkt, maar dat komt voornamelijk omdat PHP in moet grijpen. Dat moet eigenlijk niet gebeuren dat is alleen in noodgevallen. En wat als er nu eens per ongeluk bij iemand iets mis gaat? Dan moet die persoon een keurige foutmelding krijgen.

Kijk dat bedoel ik dus. Moet je maar eens in een echte taal zoals Java, C# of gewoon C fouten proberen te maken. Die laten dat echt niet toe.

Wouter J op 27/11/2010 13:27:42:
Daarnaast vind ik deze discussie ook wel zinloos, met iemand waarvan je weet dat die geen discussie kan voeren moet je ook geen discussie beginnen....

Zou je misschien ook kunnen plaatsen wie dat dan is? Nu kan er van alles ingevuld worden....

Wouter J op 27/11/2010 13:27:42:
Om jou goede scripting aan te leren hier even een basis template van iets ophalen uit een database. Dan kan je het zelf jou gegevens inzetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<?php
//True is foutmeldingen van het systeem weergeven, false is niet
define('DEBUG_MODE', true);

//Verbinding maken met mysql
$mysql = mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord');

if(!$mysql) { //Als de verbinding niet is gelukt
 echo "Er kan geen verbinding worden gemaakt.";
 if(DEBUG_MODE) {
   echo "<br />".mysql_error($mysql);
 }
}

else { //Als er wel verbinding is

  $db = mysql_select_db('databasenaam', $mysql);

  if(!$db) { //Als de database selecteren niet is gelukt.
    echo "Er kan geen database worden geselecteerd";
    if(DEBUG_MODE) {
      echo "<br />".mysql_error($db):
    }
  }

  else { //Als er wel een database is geselecteerd

    $query = "SELECT rij1, rij2, rij3
              FROM tabelnaam
              WHERE iets = 'iets'"
;
    $result = mysql_query($query, $mysql);

    if(!$query) { //Als de query niet is gelukt
      echo "Er kan niks worden opgehaald.";
      if(DEBUG_MODE) {
        echo "<br />".mysql_error($query)."<br />".$query;
      }
    }

    else { //Als de query wel is gelukt

      while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {

        echo $row['rij1'];

      }
    }
  }
}

?>

Tja. Ook afgekeurd. Zie if op regel 31.

Alledrie leer die beginnershandleiding eens...
 
Milo S

Milo S

27/11/2010 19:16:29
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
# Database connectie maken
include('config.php');

# Query
$sql = "SELECT
            regel1,
            regel2,
            regel3
        FROM
            tabel
        WHERE
            regel2 = '"
.mysqli_real_escape_string( $conn, $regel2 )."'";
        
# Query uitvoeren
if( $res = mysqli_query( $conn, $sql ) )
{

    # Als er items zijn
    if( mysqli_num_rows( $res ) > 0 )
    {

        # Data weergeven
        while( $rec = mysqli_fetch_assoc( $res ) )
        {

            echo $rec['regel1'];
        }
    }

    else
    {
        # Error, geen items
        echo 'Er zijn geen items gevonden.';
    }
}

else
{
    # Error, fout in query
    echo 'Er is een fout in de query opgetreden.';    
}

?>


Denk dat als je het zo doet, het wel moet werken.

@ Dalando: volgens mij heeft Karl het in jou 1e script het over dat je een COUNT() uitvoert en dan later ook nog mysql_num_rows, of niet?
Gewijzigd op 27/11/2010 20:45:00 door Milo S
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

27/11/2010 20:10:18
Quote Anchor link
@Milo, je kan geen mysqli en mysql tesamen gebruiken als het om 1 resource gaat.

En dat je een $sql declareert voor het resultaat van mysqli_query vind ik ook niet correct. $sql duidt eerder op het sql statament (in jouw geval $qry) dan op het resultset wat je terugkrijgt van mysql(i)_query

Zo ook is de index van $rec['rij1'] foutief gekozen en zal in dit geval zelf een undefind index geven.
 
Jasper DS

Jasper DS

27/11/2010 20:36:42
Quote Anchor link
regel 2 selecteren als je regel 2 in de where gebruikt klopt ook niet want dan heb je de regel 2 normaal al.
 
Niels K

Niels K

27/11/2010 20:37:22
Quote Anchor link
Quote:
maar dat zijn ook punten die extra aandacht vereisten. Verder vind ik het gebruik van italic gewoon net, om meer aandacht erop te richten, of om aan te geven dat het een quote is

Misschien dat het tijd wordt om met plaatjes te werken? Want het dringt bij de meeste mensen nog niet door:

'Een beeld zegt meer dan 1000 woorden'. Wat ook een goede tip is voor mensen als dalando. Drink voordat je hier op het forum komt eerst een aantal glazen water. 2 punten waar dat goed voor is.

- Je hersenen gaat lekker badderen en nemen dus meer informatie op.
- Je gaat eerder weg van phphulp omdat je moet zeiken, en wij dus geen problemen meer van jouw ondervinden.

Nee even zonder gekheid. Je bent een beste goser maar je moet echt sommige dingen van mensen die het beter weten, bijvoorbeeld karl, aannemen. Bedenk eens, die personen besteden gewoon tijd van hun leven om jouw te helpen. Moet jij ze dan teleurstellen? Nee toch? Stel je voor dat ze straks van de frustraties niet meer kunnen slapen? Krijg je straks een dikke rekening voor een opname in een psychiatrische inrichting?

En nee je mag hier gewoon blijven en dit slaat dus helemaal nergens op. Je moet gewoon niet meer zo eigenwijs zijn. En als je het nog niet snapt doe je maar een inburgeringscursus Nederlands.

Kom op, zet je in en zorg ervoor dat je geen 'nare' reacties van karl ( je grote vriend nietwaar? ) en andere meer verkrijgt ;-)

Succes!
Gewijzigd op 27/11/2010 20:39:09 door Niels K
 
Milo S

Milo S

27/11/2010 20:44:32
Quote Anchor link
@ Noppes; De while loop had ik gekopieerd, vandaar de type fout en fout en de fout gekozen rij1?
Mmmm kwestie van persoonlijke smaak? In princiep maakt de naamgeving niet uit als het maar overeen komt, dat andere het dan niet altijd meer snappen is een ander verhaal :p. Ik snap je punt ;), zo beter?

@ Dalanda; Stel je niet aan, werk jezelf uit de naad, en zorg dat je geen "gemene" reacties meer krijgt. Krijg je ze wel? Los ze op een volwassen manier op.
Gewijzigd op 27/11/2010 20:45:14 door Milo S
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/11/2010 20:50:27
Quote Anchor link
Karl Karl op 27/11/2010 10:42:30:
Nou, moet ik al bang worden voor een mod? Zie nog niks.
P.S. Moet je nog zakdoekjes hebben? Hier is een aanbieding.


Niels Kieviet op 27/11/2010 20:37:22:
Wat ook een goede tip is voor mensen als dalando. Drink voordat je hier op het forum komt eerst een aantal glazen water. 2 punten waar dat goed voor is.

- Je hersenen gaat lekker badderen en nemen dus meer informatie op.
- Je gaat eerder weg van phphulp omdat je moet zeiken, en wij dus geen problemen meer van jouw ondervinden.

Hahaha... oh sorry, ik heb even heerlijk gelachen...

Oke, iedereen de traantjes weer drogen en nu weer aardig zijn voor elkaar!
 
Niels K

Niels K

27/11/2010 20:52:07
Quote Anchor link
Ik ben heel serieus hoor. Zit wel een fleem van humor in maar het is bewezen dat als je water drinkt jezelf beter kan concentreren en meer informatie in je op neemt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/11/2010 20:52:50
Quote Anchor link
Het ging dan ook om je 2e argument :)
 
Niels K

Niels K

27/11/2010 20:59:20
Quote Anchor link
Haha, dat snap ik :-) Maar dalando te veel 'pesten' is ook niet goed ;)
Gewijzigd op 27/11/2010 20:59:50 door Niels K
 
Milo S

Milo S

27/11/2010 21:22:30
Quote Anchor link
Stop hou op! Ik vind het niet meer leuk.

Sorry hoor, maar die gozer moet gewoon even wat ballen krijgen. Leren lezen doen wat er gezegd word, onthoud wat er gezegd word, en niks aan het handje.
Gewijzigd op 27/11/2010 21:23:15 door Milo S
 
Wouter J

Wouter J

28/11/2010 13:02:25
Quote Anchor link
Karl Karl:
Tja. Ook afgekeurd. Zie if op regel 31.

Oeps, dat was gewoon een dom typ foutje... Dat moet natuurlijk zijn if(!$result)
Karl Karl:
Zou je misschien ook kunnen plaatsen wie dat dan is? Nu kan er van alles ingevuld worden....

Ik denk als je de reacties van jou, milo en niels leest het wel duidelijk wordt...
Gewijzigd op 28/11/2010 13:07:27 door Wouter J
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.