mysql while vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features ontwikkelen; Werken met technieken als C#, Angular 12 en Javascript,; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een team van 7 professionals ben je als Full Stack .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Wil je van meerwaarde

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/03/2015 12:00:08
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 14/03/2015 19:39:01:
Door de manier waarom de vriendelijst-tabel in elkaar zit leent een oplossing met 1 query zich hier niet direct voor. Ook zou je je niet in allerlei moeilijke/onmogelijk bochten moeten wringen om het met 1 query op te lossen. Daarnaast heb je een ("jouw") vriendenlijst wellicht vaker nodig dus valt er best iets te zeggen om dat elke page-access opnieuw te berekenen en in een user-object op te slaan ofzo.

Tevens is er niets mis met de "verdeel en heers" strategie: deel je probleem op in deelproblemen die je afzonderlijk oplost. Ik snap de aversie voor meerdere queries niet.

Begin dus gewoon eerst eens met het opstellen van een array in PHP, waarin de gebruiker-id's van jouw vrienden zitten.

Deze bouwsteen kun je vervolgens toepassen in andere onderdelen, bijvoorbeeld queries.

Ik zie niet in waarom je dat eerst door PHP gaat halen terwijl je het resultaat van de eerste query direct ín een andere query kan gebruiken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
SELECT
    u.gebruikersnaam,
    b.datum,
    b.bericht
FROM
    (SELECT
        CASE user_1
        WHEN 1234 THEN user_2 ELSE user_1 END friend_id
    FROM
        vriendenlijst
    WHERE
        bevestigd = 1 AND (user_1 = 1234 OR user_2 = 1234)
    ) f
JOIN
    gebruikers u
    ON f.friend_id = u.user_id
JOIN
    berichten b
    ON f.friend_id = b.user_id
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 01:09:28
 
Ivo P

Ivo P

15/03/2015 12:09:13
Quote Anchor link
let trouwens op het gebruik van de haakjes in regel 12.

die missen in een query waarvan je eerder aangaf dat die niet helemaal goed werkte.


waarom haakjes?

2*2+3 = 4+3 =7
terwijl
2*(2+3) = 2 * 5 = 10

Zo werken de regels met AND en OR ook
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 12:52:32
Quote Anchor link
Alleen nu weergeeft hij op de ene account wel alles en op de andere account weergeeft hij berichten van mensen met wie je niet bevriend bent.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
vrienden_bericht = mysqli_query($dbcreat,
"SELECT * FROM `vriendenlijst` WHERE (`naam_1`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."' or `naam_2`='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->login)."') AND `bevestigd`='1'") or die(mysqli_error($dbcreat));
            
while($ovj     = mysqli_fetch_object($vrienden_bericht)){
$berichten = mysqli_query($dbcreat,"
SELECT B.*
FROM berichten_muur AS B
INNER JOIN (SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  WHERE IB.gebruiker_id = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."' or IB.gebruiker_id = '".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'
  
  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_1 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_1 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."'

  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_2 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_2 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'
) AS IDS

ON IDS.id = B.id
ORDER BY B.datum DESC"
) or die(mysqli_error($dbcreat));

}

?>


ik heb nu ook dit geprobeerd :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
while($ovj     = mysqli_fetch_object($vrienden_bericht)){
$berichten = mysqli_query($dbcreat,"
SELECT B.*
FROM berichten_muur AS B
CROSS JOIN (SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  
  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_1 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_1 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."'

  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_2 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_2 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'
) AS IDS
ON IDS.id = B.id
 WHERE B.gebruiker_id ='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."' or B.gebruiker_id ='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'

ORDER BY B.datum DESC"
) or die(mysqli_error($dbcreat));
}

?>


heel vreemd alles werkt maar zodra je 4 vrienden hebt gaan alle berichten van vriend 1 weg.
Gewijzigd op 15/03/2015 14:44:01 door Eeyk Vd noot
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 15:09:52
Quote Anchor link
Ger van Steenderen op 15/03/2015 12:00:08:
Ik zie niet in waarom je dat eerst door PHP gaat halen terwijl je het resultaat van de eerste query direct ín een andere query kan gebruiken.


Omdat dit mogelijk niet de enige plaats is waar je je vriendenlijst gebruikt. Als je deze gegevens vaker nodig hebt dan is het omslagpunt vrij snel bereikt niet? Tenzij je elke keer zo'n super specifieke query wilt opbouwen die hetzelfde doet.

En wat als de bepaling van wie een "vriend" is verandert? Dan mag je in jouw geval een heleboel queries gaan aanpassen. Dit is dus ook een beetje risicospreiding.

Daarnaast, zoals ik al aangaf, wellicht wil je de vrienden van iemand als eigenschap / methode in een user object onderbrengen. De vriendenlijst moet dan ook "in afzondering" beschikbaar zijn, en niet als onderdeel van een andere query.

Het is fijn dat je dit specifieke probleem in 1 query kunt oplossen, maar daarbij is het niet de bedoeling dat je "the big picture" uit het oog verliest. Daarbij is 1 query meer of minder echt vele malen onbelangrijker.

Echt, laat dit "het MOET in 1 query" mantra eens los.

EDIT: En al deze mooie oplossingen ten spijt lijkt de topicstarter het nog steeds niet opgelost te hebben. Als hij gewoon mijn oplossing had gevolgd (dus gewoon aan de molen draaien, domweg 2 queries uitvoeren) dan was 'ie allang klaar geweest.
Gewijzigd op 15/03/2015 15:13:24 door Thomas van den Heuvel
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 15:27:18
Quote Anchor link
@thomas : ik heb jou oplossing geprobeerd maar ik krijg het zelfde resultaat.

Ik begrijp alleen niet waarom.

het bij vriend 1 en 2 het wel doet en dan kom je bij vriend 4 en 3 en dan ziet die geen berichten meer.
ik heb het op deze manier in me database.


Afbeelding


het klopt dat vrid niet uniek is, dat is de code om een relatie of een vriend te blokkeren.
dat moet ik even fixen.
Gewijzigd op 15/03/2015 15:30:53 door Eeyk Vd noot
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 15:37:03
Quote Anchor link
Ik snap echt niet dat dit zoveel problemen oplevert.

Ik zal opnieuw een poging doen om mijn strategie toe te lichten.

Stel we gaan uit van persoon X. Jij bent ingelogd als persoon X (bijvoorbeeld id 7).

Je bezoekt de berichtenmuur en je wilt je eigen berichten zien en de berichten van je vrienden.

Hiertoe bepaal je eerst wie je vrienden zijn. Hiertoe heb ik je een stuk code gegeven. Uitgaande van user X (id 7) zou dit volgens bovenstaande screenshot de volgende lijst van vrienden moeten opleveren: (6, 8, 9).

Deze informatie gebruik je vervolgens om de juiste berichten op te halen.

Die van jou (WHERE user_id = 7) of die van je vrienden (OR user_id IN (6, 8, 9)).

Wtf is precies het probleem?
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 15:52:30
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$mijnVrienden
= array($ovj->id_1, $ovj->id_2);

$berichten = mysqli_query(
    $dbcreat,"
    'SELECT id_1, id_2  FROM vriendenlijst
    WHERE (id_1 = '"
.$mijnvrienden[0]."' OR id_2 = '".$mijnvrienden[1]."')
    AND bevestigd = '1'"
);
?>


dit werkt niet. ik krijg het zelfde resultaat als de andere oplossingen.
ik begrijp er ook niks meer van.
Gewijzigd op 15/03/2015 15:55:50 door Eeyk Vd noot
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

15/03/2015 15:55:09
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen id_2 en user_id_2?

Alleen rust kan u redden ;)
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 16:00:43
Quote Anchor link
Nou ik heb nu alle oplossingen meerdere malen geprobeerd.
en aangepaste versies het dichtste bij kwam


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php

[code]<?php
while($ovj     = mysqli_fetch_object($vrienden_bericht)){
$berichten = mysqli_query($dbcreat,"
SELECT B.*
FROM berichten_muur AS B
CROSS JOIN (SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  
  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_1 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_1 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."'

  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_2 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_2 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'
) AS IDS
ON IDS.id = B.id
 WHERE B.gebruiker_id ='"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_1)."' or B.gebruiker_id ='".mysqli_real_escape_string($dbcreat,$ovj->id_2)."'

ORDER BY B.datum DESC"
) or die(mysqli_error($dbcreat));
}

?>


Alleen het probleem is dat daar alleen alle id_1 gebruikers de berichten krijgen te zien.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 16:02:17
Quote Anchor link
Ik geef het op.

Ik kan je alleen maar aanraden om mijn vorige reactie nog eens fatsoenlijk door te lezen, en dat te combineren met mijn reactie hierboven.

Of lees al mijn reacties nog eens door, en probeer dategene te doorgronden wat je tot nu toe lijkt te ontgaan.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 16:20:36
Quote Anchor link
@Thomas van den heuvel.
die oplossing geeft het zelfde resultaat als de andere.


Patric is bevriend met Jolanda en eeyk.
Eeyk is bevriend met jolanda en patric.


patric zegt : Hoi allemaal
-- eeyk ziet dit, Jolanda ziet dit.
Eeyk zegt : Hallo patric.
-- Jolanda ziet dit patric ziet dit.
Jolanda zegt : Hey allemaal.
-- Eeyk ziet dit.


Hoe kan het dat patric dit niet ziet.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/03/2015 16:38:08
Quote Anchor link
Heb je al geprobeerd wat te debuggen?

Blijkbaar gaat er iets mis in het selectie-proces van de vrienden van Jolanda (of patric, zo je wil).

De vraag stellen is hem haast beantwoorden.

Je geeft zelf een situatieschets van wat er misgaat, maar je lijkt je niet te realiseren wat dit inhoudt.

"patric wordt niet beschouwd als vriend van Jolanda, waar komt dit vandaan".

Volg het spoor.

EDIT: en hierbij helpt het dus ook als je een echte relationele database hebt, waarbij referenties tussen tabellen worden afgedwongen, in plaats van dat deze als los zand aan elkaar hangen (middels usernames).
Gewijzigd op 15/03/2015 16:42:58 door Thomas van den Heuvel
 
Dos Moonen

Dos Moonen

15/03/2015 18:17:12
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php

// niet loopen over vrienden, dat doet mysql voor je...

$berichten = mysqli_query($dbcreat,"
SELECT B.*
FROM berichten_muur AS B
INNER JOIN (SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  WHERE IB.gebruiker_id = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->id)."'
  
  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_1 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_2 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->id)."'

  UNI ON
  
  SELECT IB.id
  FROM berichten_muur AS IB
  INNER JOIN vriendenlijst AS V
  ON V.id_2 = IB.gebruiker_id
  WHERE V.id_1 = '"
.mysqli_real_escape_string($dbcreat,$data->id)."'
) AS IDS

ON IDS.id = B.id
ORDER BY B.datum DESC"
) or die(mysqli_error($dbcreat));

while($loop_over_bovenstaande_query) {
  echo $bericht;
}


?>


Dit was meer wat ik bedoelde. Sorry dat ik V.gebruikersnaam in de WHERE clauses schreef terwijl het id_1 moest zijn bij de ON id_2 en vice versa.

Quote:
Echt, laat dit "het MOET in 1 query" mantra eens los.

NOPE! Dit is iets simpels dat de database hoort te doen.
 
Eeyk Vd noot

Eeyk Vd noot

15/03/2015 18:36:04
Quote Anchor link
Jaaa! het werkt! heel erg bedankt!
Gewijzigd op 15/03/2015 18:48:34 door Eeyk Vd noot
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.