mysql_real_escape_string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Pieter Joordens

Pieter Joordens

16/03/2009 23:35:00
Quote Anchor link
ik heb een scriptje waarmee ik nieuwe nieuwsberichten in een tabel zet (mysql)
dit doe ik door de waardes te escapen met mysql_real_escape_string()

als ik hierna de waardes weer aanroep, staat er bijvoorbeeld in plaats van foto's foto\'s

hoe krijg ik nu die backslash weer weg?

Groeten
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:51:22
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

16/03/2009 23:35:00
 
Pieter Joordens

Pieter Joordens

16/03/2009 23:41:00
Quote Anchor link
thanks!
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 07:46:00
Quote Anchor link
Nee, geen \ in je content zetten!

Dus magic_quotes uitzetten, dat is de boosdoener, en keurig mysql_real_escape_string() gebruiken.

str_replace lost jouw probleem niet op, dat zorgt er alleen voor dat je er even niets van ziet.
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

17/03/2009 07:59:00
Quote Anchor link
Wat is een goed alternatief voor mysql_real_escape_string() in PDO?
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 08:05:00
Quote Anchor link
@Paradox: Gebruik prepared statements. Veilig en eenvoudig, wat wil je nog meer?
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

17/03/2009 08:22:00
Quote Anchor link
Als je dus $dbh->prepare("INSERT INTO tabel (veld1, veld2) VALUES('" . $veld1w . "', '" . $veld2w . "')"); heb je geen escaping nodig?
 

17/03/2009 08:27:00
Quote Anchor link
Paradox, maak hier even een ander topic van. Waarom trouwens PDO, omdat het "cool" is? Maak gewoon gebruik van je eigen SQL Class, dan weet je tenminste alle functies, hoe te gebruiken, wie wat hoe en waar ;-)
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

17/03/2009 16:04:00
Quote Anchor link
@Chris: Waarom het wiel opnieuw uitvinden als dat al voor je is gedaan? PDO heeft ook een prima documentatie, dus daar valt weinig op aan te merken.

@Paradox: ik heb niet veel ervaring met prepared statements, maar meestal is dat zo dat je op de plek van de waardes vraagtekens zet, en dan via bind() (ofzo) de waardes toekent. Tenminste, zoiets, toch? :-P Kijk even in de PDO documentatie ;-).
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

17/03/2009 16:14:00
Quote Anchor link
Je gebruikt geen variablen in je query maar placeholders. zie:

http://nl3.php.net/manual/en/pdostatement.bindparam.php


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php

//ervan uitgaand dat $oDbh een PDO object is.

try
{
$statement = $oDbh->prepare("INSERT INTO users (recht_id, username, password) VALUES (:recht_id, :username, :password);");

$statement->bindParam(':recht_id', $_POST['recht_id'], PDO::PARAM_INT);
$statement->bindParam(':username', $_POST['username_id'], PDO::PARAM_STR);
$statement->bindParam(':password', md5($_POST['recht_id']), PDO::PARAM_STR, 32);

$statement->execute();
}

catch(PDOException $e)
{

echo $e->getMessage();
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen assaasas
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:14:00
Quote Anchor link
Hoi Pieter, Ik zag je request vanmorgen vroeg al staan. Maar jouw probleem kun je heel simple oplossen door stripslashes te gebruiken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$text
= "Er zijn 23 foto\'s gevonden in pieter\'s foto boek";
echo stripslashes($text);
?>


Dit geeft als resultaat :

"Er zijn 23 foto's gevonden in pieter's foto boek"

$text kan dus ook een waarde wezen die je terug krijgt van je mysql...

Grts. René
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Sn
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 18:16:00
Quote Anchor link
@René: Dat is dus een oplossing om de rotzooi op te schonen, geen oplossing voor het echte probleem. Het probleem ontstaat bij de input, de INSERT-query. Zorg er dus voor dat je daar geen overbodige slashes in zet, dan hoef je deze er later niet weer uit te slopen.
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:22:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 16.03.2009 23:35:


Dit is niet handig wanneer je in je tekst bericht een bericht hebt staan wat te maken heeft met een path naar een bepaalde folder "C:\Users\Rene\Data...". Je zou anders een hele reeks moeten bouwen voor de \ welke wel weg moeten en welke niet. er zijn zo al 3 verschillende quote's ' ` " enz. enz.

Terwijl stripslashes() dit allemaal zelf regeld.
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:32:00
Quote Anchor link
@pgFrank: Helemaal mee eens, hoewel als je al een behoorlijke msg base hebt met een stoot berichten, lijkt het me handiger om er op deze manier van af te komen. Of je zou een script moeten maken die het uit alle voorgaande berichten haalt.

Grts. René

pgFrank schreef op 17.03.2009 18:16:
@René: Dat is dus een oplossing om de rotzooi op te schonen, geen oplossing voor het echte probleem. Het probleem ontstaat bij de input, de INSERT-query. Zorg er dus voor dat je daar geen overbodige slashes in zet, dan hoef je deze er later niet weer uit te slopen.
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 18:41:00
Quote Anchor link
Even 1x een conversie scriptje draaien die alle records ophaalt, opschoont en dan weer in de database zet, lijkt mij handiger. Ben je voor eens en voor altijd van deze ellende af. Anders zul je iedere keer weer bij iedere resultset die je terugkrijgt, weer die rottige slashes moeten verwijderen.
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 18:54:00
Quote Anchor link
@pgFrank: Ook een oplossing, maar je zult het met me eens zijn dat wanneer dit bijvoorbeeld op 't veld msg gebruikt wordt. dat 1 x 1 regeltje

$msg = stripslashes($msg);

Het probleem uiteindelijk ook oplost.
Zolang het een paar kleine dingen blijven zou het mij niet zo boeien. die paar \ \ \ is ook geen wereld ruimte wat er 'verloren' gaat. zolang het een prive blogje is ofzo.

Neemt natuurlijk niet weg dat ik het WEL met je eens ben. :)

Had ook ergens gelezen dat die magic_quotes in PHP6 d'r uit gesloopt is.
 
Frank -

Frank -

17/03/2009 18:57:00
Quote Anchor link
René schreef op 17.03.2009 18:54:
@pgFrank: Ook een oplossing, maar je zult het met me eens zijn dat wanneer dit bijvoorbeeld op 't veld msg gebruikt wordt. dat 1 x 1 regeltje

$msg = stripslashes($msg);

Het probleem uiteindelijk ook oplost.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Daarmee verberg je op 1 plek het probleem, maar het probleem zit nog steeds in jouw database en zal bij iedere andere query weer opnieuw opduiken.

Het is geen oplossing maar een lapmiddel. Kun je voor kiezen, maar hou wel in de gaten dat dit veel meer werk is.
 
SXForce

SXForce

17/03/2009 18:58:00
Quote Anchor link
Uuh dat kan veel makkelijker toch?


$var = stripslashes($var);


EDIT:
Srry, Frank heeft het al gezegd. :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SXForce
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 19:49:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 17.03.2009 18:57:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Daarmee verberg je op 1 plek het probleem, maar het probleem zit nog steeds in jouw database en zal bij iedere andere query weer opnieuw opduiken.

Het is geen oplossing maar een lapmiddel. Kun je voor kiezen, maar hou wel in de gaten dat dit veel meer werk is.


Dat schreef ik ook ;-) ik ben het wel met je eens.

Maar hoe schakel je dan die magic_quotes uit ?
(als je bij een provider host dan kun je niet bij je php.ini bestand komen).
 
Timen kut

Timen kut

17/03/2009 19:50:00
Quote Anchor link
Ik gebruik meestal stripslashes() o.O
 
Rene Sn

Rene Sn

17/03/2009 19:54:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 17.03.2009 19:50:
Ik gebruik meestal stripslashes() o.O


LOL,
Ik ook. (Teminste wanneer ik op een Remote Server bezig ben) als ik op me eigen server bezig ben hoeft 't niet want ik heb in de php.ini die quote zooi uitgezet.. Scheelt wel knoeiwerk. :) aan de andere kant de stripslashes() function is natuurlijk niet zomaar gemaakt ;-)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.