need tips

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .Net ontwikkelaars gezocht, groei door tot

Bedrijfsomschrijving Ga aan de slag bij het leukste softwarebedrijf in Twente! Dit bedrijf ontwikkelt hoogstaande software die zowel binnen Nederland als buiten Nederland gebruikt wordt. De toepassingen worden door klanten gebruikt die veelal in de toeristische sector werken. Een mooi voorbeeld hiervan is een systeem dat gebruikt wordt om de goede doorstroom van grote groepen bezoekers te monitoren. Ook wordt hun innovatieve software gebruikt om kleinere ondernemers binnen de reisbranche te ondersteunen binnen hun administratie en documentatie. De organisatie bestaat al meer dan 20 jaar en er werken op dit moment zo’n 25 ontzettend sterke developers. De verwachting is dat

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer (IT Consultant) - Bankin

Do you have passion for technology and innovation? Are you ready to create innovative solutions to give the financial sector a solid lead in the digital world? Your day to day activities As Full stack Java Developer you will be part of the DevOps team. With a multidisciplinary team you will - in an Agile way - be working on building new functionalities and maintaining existing features. It covers both development and operations; helping to organize the continuous delivery pipeline, connecting to back end systems, performing automated tests and shaping the front end. The high-quality solutions you deliver result in

Bekijk vacature »

Doorgewinterde .NET Developer

Wie zijn wij 2-Control is een IT-bedrijf dat audit, interne controle en compliance diensten en add-ons voor Dynamics 365 Business Central en Finance & Operations levert. Wij ontwikkelen Authorization Box, een cloudoplossing waarmee gebruikers rechten eenvoudig kunnen beheren en monitoren. Dit wordt gebouwd door een klein ontwikkelteam, momenteel gefocused op de migratie naar .NET 5 en het operationeel houden van het product. Hoewel gevestigd in een oud gemeentehuis in Breda (recent gerenoveerd), is de bedrijfssfeer een stuk minder formeel dan wat de voorgevel doet vermoeden. Wie zoeken wij Als je lang genoeg in code bezig bent geweest om patronen, best

Bekijk vacature »

Senior Software Developer / .NET / Duurzaamheid @

2021-08-12 iSense Senior Software Developer / .NET / Duurzaamheid Ben je een ervaren .NET Developer en ben je op zoek naar een uitdagende rol met veel vrijheid? Wil jij aan de slag bij een bedrijf die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan? Lees dan snel verder! ISRI49769 Nieuw Organisatie Werken bij dit bedrijf betekent dat je onderdeel wordt van een grote internationale organisatie, met lokale focus. In Nederland werken er circa 1500 medewerkers bij deze organisatie en samen werken zij aan de meest innovatieve projecten. Denk hierbij aan objecten die zichzelf informatie verschaffen om de toekomst te voorspellen! Iedere

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Droom jij in PHP of wel JavaScript? Heb jij wel eens een nieuwsbrief ontvangen en gedacht dit kan ik beter en slimmer maken? Wij zoeken dan jou! Wij zijn namelijk opzoek naar zowel front-end developers als backend developers. Functieomschrijving Jij gaat aan de slag om de toekomst te veranderen van e-mails. Jij bent de aangewezen persoon die aan de slag gaat om te werken aan een toekomst waar wij e-mails krijgen die nuttig zijn en superhandig zijn. Je gaat samen met 50 andere collega's in een super open omgeving aan het werk waarbij iedereen dezelfde taal spreekt. Naast werken is

Bekijk vacature »

Fullstack .NET Developer @ Utrecht

2021-07-28 iSense Fullstack .NET Developer Spreekt het werken in een complexe omgeving jou aan, waarbij de klant, de markt en het beheren van data voor interne en externe partijen aan bod komen? Solliciteer dan nu! ISPA50580 Organisatie Onze klant is een grote organisatie en is actief in de financiële sector. Je komt terecht in een omgeving waar ze met een team van zo'n 50 collega's inzicht geven in alle speerpunten van de organisatie zoals digitalisering, KYC (Know Your Customer) en bereikbaarheid voor zowel de centrale bank als de lokale banken. Samen met collega's van Business Intelligence creëer je impactvolle datagerelateerde

Bekijk vacature »

Delphi Developer

As a Delphi Developer you work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible. How do I become a Delphi Developer at Coolblue? You work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible, being extending features or migrating them to APIs. Everything to put a smile in our colleagues' faces! Although you are a Delphi Developer, you are not averse to a some C# or JavaScript. Would you also like to become a Delphi Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony @ Utrecht

2021-08-12 iSense PHP Developer Symfony Heb jij een aantal jaren werkervaring als PHP Developer en wil jij aan de slag met Symfony, MongoDB en Azure? Wil jij werken aan een belangrijke applicatie in de woningsector die dagelijks door ruim 5000 mensen dagelijks wordt gebruikt? Is programmeren een van jouw grootste hobby's? ISHU47588 Organisatie De organisatie waar je als PHP Developer komt te werken is een belangrijke schakel binnen de woningbranche, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De platformen die zij ontwikkelen worden dagelijks door duizenden stakeholders in de woningsector gebruikt. Je komt te werken in een informeel IT team

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / Azure @ Utrecht

2021-08-16 iSense .NET ontwikkelaar / Azure Ben jij een ervaren .NET Developer die na al die jaren programmeren nog steeds niets liever doet dan programmeren in .NET en heb jij daarnaast al de nodige kennis in Azure opgedaan? Lees dan snel verder! ISKL48621 Organisatie Als onderdeel van een grote IT-dienstverlener is deze organisatie nu gegroeid tot een organisatie van bijna 30 man groot. Iedereen binnen deze organisatie houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren, onderhouden van bedrijfskritische applicaties. De organisatie ontwikkelt applicaties voor o.a. diverse grote zorgverzekeraars, maar ook de wat kleinere lokale bedrijven worden door deze organisatie ondersteund. In

Bekijk vacature »

Senior C# Developer (NL) bij PostNL

Senior C# Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Senior C# Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software. Je doet dit door complexe bedrijfskritische logistieke business processen te vertalen naar de ontwikkeling en uitbreiding van onze Cloud IT-platformen en software oplossingen in C# en AWS" Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company. Als Senior C# Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead Engineer, Developers en Solution Consultants. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het bouwen aan onderdelen uit onze logistieke software omgeving. Binnen het

Bekijk vacature »

Delphi Developer

Als Delphi Developer werk je samen met andere ontwikkelteams om onze backoffice applicaties zo optimaal mogelijk te laten werken. Wat doe je als Delphi Developer bij Coolblue? Je werkt samen met andere ontwikkelteams om onze backoffice applicaties zo optimaal mogelijk te laten werken, of het nu gaat om het uitbreiden van features of het migreren naar API's. Alles om een glimlach op het gezicht van onze collega's te toveren! Hoewel je een Delphi Developer bent, ben je niet vies van een beetje C# of JavaScript. Wil jij ook Delphi Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past.

Bekijk vacature »

Gezocht: Junior – Medior – Senior Outs

Bedrijfsomschrijving Heb jij net een opleiding afgerond richting IT of heb je al een paar jaar ervaring in de IT? En wil je groeien naar Outsystems Developer? Dan is dit dé kans om jezelf te ontwikkelen als Outsystems goeroe! Outsystems blijft hard groeien en deze organisatie gaat daarin mee! Er is een nieuwe vestiging geopend waar er op dit moment er 10 man werken. Ze willen zich verder uitbreiden op verschillende niveau’s, van ervaren toppers tot gedreven junioren. Een heel leuk extraatje is de mogelijkheid tot een leaseauto, wat heel tof is want het betreft een interne functie. Functieomschrijving Je

Bekijk vacature »

Front End Developer

(Senior) Front-End Developer High-growth startup looking for creative developers to help build the future of B2B Commerce. FULL-TIME · LEIDSEPLEIN, AMSTERDAM In short Innovative online B2B marketplace to bring brands and retailers together transforming wholesale commerce; Using machine learning to match retailers with suppliers; data, recommendations, social interaction, etc; Talented team and extremely ambitious roadmap; For javascript kings with extensive framework (VueJS, React, etc.) experience; Transformed a former restaurant into an office space. Obviously, the bar is still standing and open on Friday's (true story)! About us We are an online B2B marketplace that brings brands and retailers together to

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Java Developer - regio Maastricht

Bouw jij mee aan de applicaties die onze klanten zo hard nodig hebben? Wil jij je als Java Developer blijven ontwikkelen in de nieuwste technologieën en state-of-the-art tooling? En help jij onze pensioenklanten mee met de implementatie van het nieuwe Pensioenakkoord? Wat ga je doen? Als Java Developer draag je mede verantwoordelijkheid voor het gehele proces van omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen en delen van kennis, problem-management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in een SAFe gestuurde omgeving. Daarnaast denk en praat je proactief mee over hoe we onze klanten nog beter

Bekijk vacature »
Marijn kok

marijn kok

09/08/2010 21:16:24
Quote Anchor link
hallo ik ben net begonnen met leren van php wie kan er mij tips/hints geven om de weg naar php te vermakkelijken?

alvast bedankt!
Gewijzigd op 09/08/2010 21:16:56 door Marijn kok

PHP hulp

PHP hulp

25/09/2021 00:02:50

Tobias Tobias

Tobias Tobias

09/08/2010 21:24:41
Quote Anchor link
boeken lezen, deze site en www.php.net

En veel proberen, proberen, proberen en daarnaast proberen

Ik heb zelf gemerkt dat als ik het zelf probeer ik verder kom dan als ik anderen de boel laat uitleggen. Vaak ontdek je door zelf te zoeken en proberen meer dingen die handig kunnen zijn.

Verder: Bekijk de scripts die hier staan en lees ze door, zo leer je de taal sneller

Marijn kok

marijn kok

09/08/2010 21:31:22
Quote Anchor link
oke bedankt voor je snelle antwoord

ik probeer nu zoiezo al veel maar af en toe kom ik gewoon niet verder dan vraag ik natuurlijk om hulp:P
ik ben nu bezig met: basiscurses php 5
van jan kassenaar (staat ook op deze site:P) en ik ga nu zeker ook naar php.net.

- Raoul -

- Raoul -

09/08/2010 21:36:56
Quote Anchor link
Ook niet onmiddelijk te groot beginnen.
Probeer eerst kleine dingetjes te maken ;)

P Lekensteyn

P Lekensteyn

09/08/2010 22:02:32
Quote Anchor link
http://nl.php.net
Daar heb ik alles geleerd.
Begin hier: http://nl2.php.net/manual/en/langref.php
Je hoeft niet alles wat je leest te begrijpen, oefen wat en je komt heel wat verder.
Dat is dus het belangrijkste: oefening.
Als je nog eens met databases (SQL (MySQL)) begint, vergeet niet de beveiliging (mysql_real_escape_string)

Marijn kok

marijn kok

09/08/2010 22:37:48
Quote Anchor link
ik ben nu bezig met een klein script en naar maten ik meer weet van php hoe groter ik dat script wil maken.
ik heb nu al de basis:P

Toevoeging op 09/08/2010 22:38:15:

ik ben nu bezig met een klein script en naar maten ik meer weet van php hoe groter ik dat script wil maken.
ik heb nu al de basis:P

ps: van php.net
wist ik neit dat je ok nl vresie hebt dus bedankt:P

edit////
http://nl2.php.net/manual/en/langref.php
waar moet ik dan beginnen gewoon boven aanxd:P (is wel logisch)
of zitten er dingen bij die niet/minder belangerijk zijn dan andere.
Gewijzigd op 09/08/2010 22:40:05 door marijn kok

Aad B

Aad B

09/08/2010 22:40:47
Quote Anchor link
Dit is ook wel een leuke alhoewel dat regelmatig afgebrand wordt.....
http://www.christiansfeldcentret.dk/documents/00008.pdf

Marijn kok

marijn kok

09/08/2010 22:42:19
Quote Anchor link
aad b
wat is dat dan?

Toevoeging op 09/08/2010 22:42:22:

aad b
wat is dat dan?

09/08/2010 22:48:23
Quote Anchor link
Jemig de pemig. Is het niet gewoon mogelijk om één keer je berichtje te plaatsen? I.p.v. het nog een keer d'r bij te editten.

php.net staat eigenlijk alles op (duhuh, de documentatie is dat). Gebruik dan ook de Engelse versie, want die is het meest up-to-date en ook veel uitgebreider.

Boehoe je kan geen Engels, of bent te lui voor Engels. Tja, pech gehad, ga maar Engels leren.

Mark D

Mark D

09/08/2010 22:49:08
Quote Anchor link
Aad B op 09/08/2010 22:40:47:
Dit is ook wel een leuke alhoewel dat regelmatig afgebrand wordt.....
http://www.christiansfeldcentret.dk/documents/00008.pdf

Ik heb dat boek ook gehad, en naast dat het mij de basics heeft geleerd heeft het mij ook talloze manieren geleerd waarop dingen absoluut niet moeten. Maar daar moet je dan later zelf maar achter komen. Ik zou een boek aanraden die het gewoon in 1x goed doet.

Marijn kok

marijn kok

09/08/2010 22:54:47
Quote Anchor link
mark d welk boek is dat danxd

PHP Hulp

PHP Hulp

11/08/2010 20:09:44
Quote Anchor link
Raoul Blabla op 09/08/2010 21:36:56:

Geef ik ook als tip. Ben ook klein begonnen en nu aardig op weg, maar nog zeker niet op niveau :-P Er gaat dus een behoorlijke tijd overheen om PHP een beetje onder de knie te hebben.

P Lekensteyn

P Lekensteyn

11/08/2010 20:58:13
Quote Anchor link
Christian Versloot op 11/08/2010 20:09:44:
Raoul Blabla op 09/08/2010 21:36:56:

Geef ik ook als tip. Ben ook klein begonnen en nu aardig op weg, maar nog zeker niet op niveau :-P Er gaat dus een behoorlijke tijd overheen om PHP een beetje onder de knie te hebben.

De basis is niet zo moeilijk.
Begin met de variablen en functies (en daarbij horende de datatypes).
Leer werken met constructies als if/else, for, while, ...
Als je die syntax begrijpt en het een beetje doorhebt kun je het uitbreiden met classes (objecten).
Leer nu omgaan met bestanden (include/require/ fopen/ readfile / file_get_contents)
Hierna komen formulieren ($_GET en $_POST).
Daarbij kom je waarschijnlijk ook cookies tegen ($_COOKIES).
Hierna leer je omgaan met sessies ($_SESSION).
Tenslotte ga je leren omgaan met databases, begin met de 'verouderde' MySQL.
Dit zul je nodig hebben als je later scripts ziet die hiervan gebruikt maakt.
Als je dat door hebt kun je met MySQLi aan de slag, dit is object-georiënteerd.

Dat databasegedeelte komt er alleen bij omdat het vaak wordt gebruikt in scripts.
Daarvoor is wel een kleine voorkennis van SQL vereist.

Opmerkingen? Laat ze horen ;)

Je kunt ook naar de post hieronder kijken :p
Gewijzigd op 12/08/2010 10:30:38 door P Lekensteyn

Joren de Wit

Joren de Wit

11/08/2010 21:02:21

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.