NGINX reverse proxy

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of Dynamo/Cosmos. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Junior C# Software Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Onze klant in regio Breda bedient een internationale kring van in- en verkoop organisaties en leveren de bijbehorende IT oplossingen. Zo leveren ze een volledig ERP pakket waar alle facetten van het bedrijf in terug komen zoals inkoop, verkoop, voorraad, transport, et cetera. Het pakket heeft enorm veel variabelen wat het heel boeiend maakt als ontwikkelaar en er zijn koppelingen met diverse boekhouding programma's als Exact en AccountView. Dit volledige maatwerkpakket wordt voor klanten ingericht, hiervoor zijn business consultants in dienst die de requirements hiervoor ophalen. Vervolgens wordt het pakket ontwikkeld in C# in Visual Studio 2019. Eind 2021

Bekijk vacature »

Backend .NET Developer C# Voetbal

Bedrijfsomschrijving Binnen deze organisatie in de regio Den Haag zal je als .NET Developer terecht komen in een multidisciplinair team met 5 andere Programmeurs. In jouw rol ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en optimaliseren van mobiele applicaties met meer dan 4 miljoen gebruikers wereldwijd. Als Backend Developer zal je dagelijks werken met C#, .NET Core, Kubernetes en een SQL Database. Voor het onderling communiceren van de microservices wordt gebruik gemaakt van RabbitMQ. Je krijgt energie van technische uitdagingen en je werkt graag samen. Verder zul je in vele projecten deelnemen, zorg je voor nieuwe features, los je diverse bugs

Bekijk vacature »

Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Voor een technisch bedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een Software Developer. Het betreft een bedrijf dat IT oplossingen ontwikkelt voor hun klanten, bestaande uit ruim 50 medewerkers, verdeeld over verschillende teams. Het is een platte organisatie met een vlotte besluitvorming, een informele cultuur en veel passie voor het vak. Als Developer werk je samen in een development subteam dat bestaat uit ongeveer 7 personen. Je werkt samen met developers, business analisten en een projectleider. Samen werken jullie aan klantspecifieke oplossingen waarmee processen geautomatiseerd worden, processen met elkaar verbonden worden of waarmee het gebruik van

Bekijk vacature »

Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Met jouw expertise zorg je als fullstack java developer voor de meest plezierige en efficiënte klant ervaring. Met jouw state-of-the-art-systemen verbeter je onze business en maak je echt impact! Want als je in ons tech team werkt, houd je jezelf en Nederland in beweging. Wij zijn continu bezig onze business en processen te optimaliseren, zodat we onze klanten en kandidaten meer gemak, snelheid en transparantie kunnen bieden. Impactvolle tech, daar doen we het voor. wat ga je doen? Samen met het team ontwikkelen van user stories op de backlog; Begeleiden van (meer junior) collega’s; Samenwerken met andere online teams;

Bekijk vacature »

Application Developer Tech Lead

We’re Hiring! A UPS Application Developer Tech Lead *REMOTE WORK POSSIBLE FOR THIS ROLE As a Tech Lead Developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony Vue.js

Bedrijfsomschrijving Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Lelystad en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van diverse communicatiemiddelen aan de consumentenmarkt. Hierin staan innovatie, optimale klantbeleving en een passie voor technologie centraal. Ruim 100 medewerkers staan dagelijks klaar om te zorgen voor een optimale klantbeleving en optimalisatie van het aanbod. Om diverse businessprocessen binnen de organisatie vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling van essentieel belang. Binnen de organisatie zijn drie scrumteams dagelijks bezig met het beheer en de doorontwikkeling van het applicatielandschap. Zij werken aan verschillende projecten om de beleving van

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder

We zoeken voor deze functie een absolute kei op het gebied van SQL, Power BI, .NET Core, EDI, API en ERP-systemen. De ideale Applicatiebeheerder ziet het als een uitdaging om ook zelf de juiste oplossingen te bedenken en te bouwen en durft daarbij out-of-the- box te denken. Je bent communicatief vaardig en pragmatisch en weet met een natuurlijke drive de vertaling te maken van onze operatie naar gebruiksvriendelijke oplossingen voor interne en externe klanten. Om zo de spreekwoordelijke spil te zijn tussen mens en applicatie. Applicatiebeheerder Breda, 36-40 uur per week Herkenbaar? Lees dan verder wat je als Applicatiebeheerder gaat

Bekijk vacature »

PLC Programmeur

Vind jij het leuk om machines tot leven te wekken door het programmeren van PLC's? Dan is dit de functie die bij jou past! Organisatie Vanuit Dordrecht werkt de organisatie aan projecten binnen de machinebouw. Hoewel ze een wat kleinere organisatie zijn, hebben ze mooie turn-key oplossingen voor internationale klanten binnen de food-, non-food- en chemische industrie. Vanuit de locatie in Dordrecht worden de machines opgebouwd en vervolgens bij de klant in bedrijf gesteld. Doordat ze momenteel groeiende zijn, zijn ze opzoek naar versterking voor het programmeren, testen en aansturingen van de systemen. Sfeer De organisatie is van oudsher een

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

Cloud Developer - Smart Logistics

Bouw jij de professionele applicaties die onze klanten zo hard nodig hebben? En wil je graag met de nieuwste technologieën werken binnen een DevOps scrumteam? Lees dan snel verder! Wat ga je doen? “Use digital to move smarter De unit Smart Logistics binnen de Transport & Logistics sector van CGI ontwerpt, bouwt en onderhoudt veelal missie-kritische applicaties voor onze klanten uit de transport en logistieke sector. Zonder deze sector worden onze pakketjes niet op tijd afgeleverd, rijden de treinen niet meer van a naar b en varen schepen niet veilig de haven binnen. Om deze transport en logistieke ketens te

Bekijk vacature »

Java Software Ontwikkelaar

Heb jij ervaring met applicatieontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische applicaties? Wil je graag het verschil maken voor onze projecten bij de Nederlandse overheid, sociale zekerheid en gezondheidszorg? Wil je deel uitmaken van een zeer succesvol team? Wat ga je doen? De wereld om ons heen verandert in snel tempo. We zien dat technologie een steeds belangrijkere rol speelt in onze samenleving. CGI bouwt innovatieve oplossingen voor deze veranderende wereld. Met jouw team bouw je aan slimme oplossingen voor de digitale overheid, onder andere voor onze opdrachtgevers in de sociale zekerheid en gezondheidszorg. Als ervaren Software Ontwikkelaar houd je je

Bekijk vacature »

IT-traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van ongeveer 4 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af

Bekijk vacature »

Full Stack Java Developer - Infrastructure

Ben jij een ontwikkelaar die wil bijdragen aan de applicatie ontwikkeling van klanten die zich primair bezig houden met de vitale onderdelen van Nederland, zoals transport, weg, water, spoor en gas, water en licht? Lees dan verder! Wat ga je doen? Als Full Stack Java Ontwikkelaar draag je verantwoordelijkheid voor het gehele proces van het omzetten van wensen, problemen of vragen naar concrete oplossingen. Integratie, testen, vastleggen van kennis en beslissingen, problem management en automation zijn onderdeel van je takenpakket in zowel SAFE of DevOps gestuurde omgevingen als ook in omgevingen die nog werken volgens het traditionele waterval model. Als

Bekijk vacature »
Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:41:41
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met het instellen van een reverse proxy in NGINX. (De oorzaak van het probleem ligt in dit geval waarschijnlijk bij mij :-) Ik had het nog nooit gedaan, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen.

Wat ik zou willen is dat als ik url X intyp, dat er op de achtergrond site Y geladen wordt, terwijl in de adresbalk het adres van url X blijft staan. Beide sites gebruiken HTTPS.

Ik ben begonnen met het schoolvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
server {
        listen 443 ssl;
        server_name X;
        location / {}
            proxy_redirect         off;
            proxy_pass             https://Y.nl;
        }
}

Maar de uitkomst hiervan is een soort redirect, want als ik dan url X intyp, komt in de adresbalk de url van site Y te staan.

Hoe kan ik dit oplossen met NGINX? Als het niet kan, dan moet ik waarschlijn een PHP proxy schrijven/gebruiken?

PHP hulp

PHP hulp

19/04/2021 04:01:15

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:50:00
Quote Anchor link
Volgens mij is dit geen taak van een webserver. Hoogstens van een firewall.
Want waarom heb je dit nodig?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:51:48
Quote Anchor link
Bedoel je dat het niet kan?
NGINX draait op de firewall appliance van pfSense, dus die trukendoos heb ik ook tot m'n beschikking.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 16:55:16
Quote Anchor link
Hm, het zou toch wel moeten kunnen. Ik heb dit op deze manier zelf ook eens geflikt in een ver verleden.
En dan met ook zoiets als dit:

Code (php)
1
2
proxy_redirect         off;
proxy_pass             https://Y.nl;

Het geeft al aan dat er geen redirect moet plaatsvinden.
Zit die redirect niet ergens in de site zelfs?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 16:58:53
Quote Anchor link
Nee.. site Y is nu nog een lege HTML met een html titel en een <div>test</div> ... als het proxy deel van NGINX werkt dan kijk ik wel weer verder. Toch jammer dat het nog niet werkt, want ik kan natuurlijk een PHP proxy in elkaar zetten, maar dat kost wel veel meer tijd dan NGINX het laten doen (als het zou werken).

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:01:33
Quote Anchor link
Je sluit meteen je accolade op lijn 4, waardoor de regel genegeerd wordt.
Misschien is dat het?

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 17:06:55
Quote Anchor link
Owh, goeie! Maar dat is het nog net niet helemaal, in nginx.conf heb ik het goed staan.
Er zijn op SO verschillende mensen die het zeggen te hebben opgelost met:

Code (php)
1
proxy_set_header Host $host:$server_port;

Maar ook dat lost het niet op. De voorbeelden op SO gaan allemaal over HTTP, niet over HTTPS, misschien moet ik eens kijken of NGINX daar iets speciaals voor heeft.

Toevoeging op 26/10/2020 17:14:46:

Yes, het werkt!
Met dank aan IBM!

Oplossing:
Code (php)
1
2
3
4
    location / {
        proxy_pass https://Y.nl;
        proxy_ssl_protocols TLSv1.2 TLSv1.3;
    }

Joris Ros

Joris Ros

26/10/2020 17:21:02
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/10/2020 17:31:02
Quote Anchor link
Joris Ros op 26/10/2020 17:21:02:
- Ariën - op 26/10/2020 16:50:00:

Dit behoort zeker tot de taken van een webserver of van een loadbalancer. Een firewall is in eigenlijk alleen maar om 'fout' verkeer er uit te filteren. Als je kijkt hoe nginx en php-fpm samenwerken dan is dat eigenlijk op hetzelfde principe gebaseerd, alleen maar je daar verbinding naar een socket.

Klopt, ik had mijzelf al gecorrigeerd. Typisch een geval van Out-of-coffee-probleem, vermoed ik. Verder is het al weer een paar jaar geleden dat ik wat met Nginx gedaan heb op één van mijn servers.
Gewijzigd op 26/10/2020 17:31:30 door - Ariën -

Ad Fundum

Ad Fundum

26/10/2020 19:20:30
Quote Anchor link
Achja, niemand kan alles tegelijk Ik was al lang blij dat ik meteen reactie kreeg op het PHP Forum.
Vaak als je iets aan een luisterend oor probeert uit te leggen kun je al tot andere inzichten komen.
Had ik onlangs nog met Ozzie. Dat is het mooie van (op een bepaalde manier toch) samen werken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.