nl2br include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:05:28
Quote Anchor link
Ik heb een bestand dat ik probeer te includen met een bepaald lettertype via css. Maar nou moeten de regels <br> worden. Ook wordt het bestand via een $_GET bepaald.

nu heb ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<p class="notepad">
<?php
    if($_GET['t'] == "1"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/1.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "2"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/2.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "3"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/3.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "4"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/4.txt'); }
elseif($_GET['t'] == "5"){ nl2br(include 'link.naar.bestand/5.txt'); }

else{
nl2br(include 'link.naar.bestand/1.txt');
}

?>

</p>


Maar dit werkt niet. de br wordt er niet bij gezet. Hoe kan ik dit wel laten werken?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 11:56:35
 
Erik Rijk

Erik Rijk

30/07/2010 18:07:13
Quote Anchor link
nl2br om je include heen? wat wil je bereiken?

Toevoeging op 30/07/2010 18:08:07:

& include is een functie, die hoor je dan ook zo te gebruiken.
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:10:49
Quote Anchor link
Er zijn 5 bestanden, die moeten worden weergegeven op mijn website. Maar in de bestanden staan de <br>'s niet. Dus die wil ik er bij. Zo wil ik het dus.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/07/2010 18:13:36
Quote Anchor link
Je kan op deze manier niet include!

stap 1 is per txt-bestand: file_get_contents, file, fopen
stap 2 is nl2br

stap 3 is nadenken of het nu wel zo handig is die if structuur

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$aKeuzeT
= array(1 => '1.txt', 2 => '2.txt', 3 => '3.txt', 4 => '4.txt', 5 => '5.txt');

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t'])) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

   $sTekst = file_get_contents($aKeuzeT[$_GET['t']]);
   echo nl2br($sTekst);
}

?>


een array is makkelijker te onderhouden, deze kan je zelfs ook naar buiten je code halen door er een ini file van te maken dan kan je die inlezen met parse_ini_file en als er dan wat wijzigd aan die mogelijkheden dan is het dus een kwestie van het aanpassen van de inifile. Voordeel is uiteraard dat je op deze manier dan ook je php code niet hoeft aan te passen en je dus ook geen risico loopt om je php code te verneuken.
Gewijzigd op 30/07/2010 18:15:35 door Noppes Homeland
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:18:44
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 30/07/2010 18:13:36:
Je kan op deze manier niet include!

stap 1 is per txt-bestand: file_get_contents, file, fopen
stap 2 is nl2br

stap 3 is nadenken of het nu wel zo handig is die if structuur

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$aKeuzeT
= array(1 => '1.txt', 2 => '2.txt', 3 => '3.txt', 4 => '4.txt', 5 => '5.txt');

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t'])) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

   $sTekst = file_get_contents($aKeuzeT[$_GET['t']]);
   echo nl2br($sTekst);
}

?>


een array is makkelijker te onderhouden, deze kan je zelfs ook naar buiten je code halen door er een ini file van te maken dan kan je die inlezen met parse_ini_file en als er dan wat wijzigd aan die mogelijkheden dan is het dus een kwestie van het aanpassen van de inifile. Voordeel is uiteraard dat je op deze manier dan ook je php code niet hoeft aan te passen en je dus ook geen risico loopt om je php code te verneuken.


Bedankt voor de reactie. Ik zal deze keuze gebruiken.



Toevoeging op 30/07/2010 18:27:15:

Alleen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
$aKeuzeT
= array(
1 => '#link#',
2 => '#link#',
3 => '#link#',
4 => '#link#',
5 => '#link#'
);

if (isset($_GET['t']) && ctype_digit($_GET['t']) && array_key_exist($_GET['t'],$aKeuzeT)) {

   $sTekst = file_get_contents($aKeuzeT[$_GET['t']]);
   echo nl2br($sTekst);
}
else{
echo file_get_contents(nl2br('#link#'));
}

?>


Deze code werkt niet. De <br> wordt nog steeds niet gezet, wat ik wel wou.

En bij een van de $_GET's krijg ik deze error:

Fatal error: Call to undefined function array_key_exist() in /home/vhosts/site/pagina.php on line 18


???
Gewijzigd op 30/07/2010 18:29:48 door Dalando De Zuil
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 18:32:57
Quote Anchor link
Lees je error zou ik zo zeggen..
Er staat dat de functie array_key_exist() niet bestaat..

Edit; heb jij mijn avatar geript en wat geëdit?

Edit 2; letterlijk vertaald, dat de functie niet gedefiniëerd is
Gewijzigd op 30/07/2010 18:37:52 door Wouter De Schuyter
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:35:41
Quote Anchor link
Paradox - op 30/07/2010 18:32:57:
Lees je error zou ik zo zeggen..
Er staat dat de functie array_key_exist() niet bestaat..

Edit; heb jij mijn avatar geript en wat geëdit?


1: array_key_exist bestaat?
2: neej, ik heb de standaart avatar genomen en zelf geeidt. Maar die van jou is stukken beter _O_
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 18:38:46
Quote Anchor link
Ik zeg maar wat er staat hoor :p
 
Dalando De Zuil

Dalando De Zuil

30/07/2010 18:39:26
Quote Anchor link
oh. Maar hoe kan ik dit oplossen?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

30/07/2010 18:42:03
Quote Anchor link
http://www.php.net/manual/en/function.array-key-exists.php

Het was eeen snelle type......... dus er moet nog een s achter!! Had je zelf ook kunnen achterhalen.
 
- SanThe -

- SanThe -

30/07/2010 21:45:14
Quote Anchor link
Van php.net

Example #6 Using output buffering to include a PHP file into a string
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$string
= get_include_contents('somefile.php');

function
get_include_contents($filename) {
    if (is_file($filename)) {
        ob_start();
        include $filename;
        $contents = ob_get_contents();
        ob_end_clean();
        return $contents;
    }

    return false;
}


?>
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

30/07/2010 23:44:00
Quote Anchor link
@SanThe, was jij niet degene die mij x aantal jaar geleden zo op de vingers tikte dat we geen "tampons", zoals je dat zelf zei, willen gebruiken enz..? (mijn excuses als u dat niet was :p)
Gewijzigd op 30/07/2010 23:44:31 door Wouter De Schuyter
 
- SanThe -

- SanThe -

31/07/2010 00:26:42
Quote Anchor link
Paradox - op 30/07/2010 23:44:00:
@SanThe, was jij niet degene die mij x aantal jaar geleden zo op de vingers tikte dat we geen "tampons", zoals je dat zelf zei, willen gebruiken enz..? (mijn excuses als u dat niet was :p)


Hahaha, nee, dat was ik niet. Was dat (PostGRE)Frank niet? Maar inderdaad is ob vaak niet nodig. Maar ik heb het idee dat het hier wel op zijn plaats is.
Gewijzigd op 31/07/2010 00:28:45 door - SanThe -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.