NS-API

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:01:59
Anchor link
Hallo allemaal,

Wie kan me helpen met me site http://bussenentreinenforum.nl/NS-API/index.php?station=Hn

Ik wil het zo hebben als http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl/av/?stop=wd&stijl=tb&treinnummers=on of deze http://av.dennisscholing.nl/fullscreen.php?from=hn

Maar als ik zeg maar de afkorting gebruik op me site lukt het niet
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:56:43
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2013 18:20:03
Anchor link
En livetrein.nl ;) ...

Heb je al een layout voor je AVoverzicht?
 
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:24:19
Anchor link
Nee ik heb nog geen layout voor me AVoverzicht en ik weet ook niet hoe ik dat moet maken
Gewijzigd op 20/01/2013 18:29:39 door David Meijer
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/01/2013 18:29:08
Anchor link
Leer HTML en CSS en vergeet eerst lastige zaken zoal PHP en APIs.
Dat komt later wel.
 
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 18:32:14
Anchor link
ik weet wel hoe ik een HTML pagina moet aan maken met Frontpage http://bussenentreinenforum.nl heb ik zelf gemaakt en CSS hoe maak je dat
 
Arjan hazewinkel

arjan hazewinkel

20/01/2013 19:21:09
Anchor link
google staan heel veel tutorials over css. typ in "html + css"
 
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 19:22:08
Anchor link
HTML maak ik zelf al via frontpage
 
Olivier Peeters

Olivier Peeters

20/01/2013 19:34:13
Anchor link
Het is veel beter om zelf HTML te schrijven ipv met een programma (cfr. Frontpage)... Je leert er trouwens heel wat mee bij, zodat je site er alleen maar beter van wordt!

Veel succces!

Greetz
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/01/2013 19:37:23
Anchor link
David Meijer op 20/01/2013 18:32:14:
ik weet wel hoe ik een HTML pagina moet aan maken met Frontpage

Frontpage is volgens mij al een paar jaar (ver)oud(erd) en niet erg geschikt om, tegenwoordig, nog websites mee te maken.

Als ik in de broncode kijk van de pagina zie ik een aantal zaken die niet goed gaan:
2x een body-tag; 1 is genoeg.
Ergens midden in een head-tag (open en sluiten) die er niet hoort.
 
David Meijer

David Meijer

20/01/2013 19:41:19
Anchor link
Misschien kan er iemand me daar mee helpen.
 
Wouter J

Wouter J

20/01/2013 19:45:16
Anchor link
Ja, gooi deze code weg. HTML code maak je zelf, je laat dit niet maken door een één of andere robot die denkt dat hij slim genoeg is om HTML te maken, dat is ie namelijk helemaal niet.

Denk even een maand niet aan dit project en ga zelf goed HTML en CSS leren door bijv. heel sceneone.nl door te lezen, 1 artikel per dag, per dag oefenen met het geen je tot dan toe hebt geleerd en pas dan verder gaan. Zodra je alles hebt doorlopen, alles kent en eindelijk genoeg weet van HTML en CSS begin je zoetjesaan weer aan dit project, je maakt je HTML en CSS, laat het door ons reviewen, doet wat met de antwoorden die je krijgt en dan open je weer eens dit topic om dit probleem op te lossen.
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

20/01/2013 19:48:38
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

23/01/2013 14:58:10
Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$context
= stream_context_create(array(
    'http' => array('header' => "Authorization: Basic " . base64_encode("[email protected]:" . $apipwd))
    ));

$xml = new SimpleXMLElement(file_get_contents('http://webservices.ns.nl/ns-api-avt?station=Hn', false, $context));
echo '<pre>';
var_dump($xml);
?>

Geeft gewoon een resultaat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2013 16:03:01
Anchor link
En met http://webservices.ns.nl/ns-api-stations-v2 kan je dan alle stations ophalen, zodat je die dan in je database of databestand kan opslaan.
 
David Meijer

David Meijer

28/01/2014 22:24:14
Anchor link
Hoe kan ik de verstoringen van de NS die via de deze site >>> http://www.ns.nl/storingen/index.rss naar me eigen site te doen. net zo als deze site >>>> http://www.rijdendetreinen.nl/storingen/7676-28-januari-2014-defecte-spoorbrug-alphen-a-d-rijn-utrecht-c
 
Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

28/01/2014 22:26:04
Anchor link
Wilde gok: door het te parse van die rss link met simple xml in php
Gewijzigd op 28/01/2014 22:27:06 door Keizer Webdesign
 
David Meijer

David Meijer

28/01/2014 22:27:06
Anchor link
Maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2014 22:28:44
Anchor link
Ik vraag me af waarom je dit blijft vragen? Lees anders eens je vorige topics terug. Daarin wordt prima uitgelegd hoe je iets moet uitlezen. ;-)

Anyway, met simplexml_load_file() zou je wel wat moeten kunnen doen. Je kan ook de API gebruiken, die geeft nog meer gegevens mee die je kan gebruiken. Maar ook die RSS zou al voldoende kunnen zijn. Het is net wat je maar wilt.

Verwijzing naar ander topic:
Verder is het onnodig om dit oude topic ophoog te schoppen gezien je al een ander topic hebt lopen. Dus we kunnen hier verder gaan:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/ns-api-en-php/89177/5/

Dit topic sluit ik voor het overzicht.


Toevoeging op 28/01/2014 23:12:35:

**klunk**
Gewijzigd op 28/01/2014 23:11:57 door - Ariën -
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.