Nullen achter decimaal verwijderen van float

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Business Intelligence Developer vacature

Jij ben niet bang om hard te werken. Uitdagingen zijn welkom. En problemen? Die zijn er om opgelost te worden of, nog beter, om voorkomen te worden! Voor jij aan de slag gaat met het ontwerpen van BI- en DWH-oplossingen, leg je eerst je oor te luister bij de klant. Zo weet jij wat de klant wil, en hoe jouw ontwerp eruit moet komen te zien. Simpel! Althans… met jouw Developer-kwaliteiten wel! Over deze BI vacature Als Business Intelligence Developer ga je zowel op locatie bij de klant aan de slag, als op een van de Sogeti-locaties. Je analyseert de

Bekijk vacature »

IT-Traineeship junior programmeur

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af met

Bekijk vacature »

Technisch Consultant

Heb jij een passie voor IT? Is het vertalen van klantvragen naar werkende softwareoplossingen iets waar jij energie van krijgt? Misschien is de functie van Technisch Consultant jou dan wel op het lijf geschreven. Technisch Consultant Thinkwise is een wereldwijde speler met een unieke kijk op de wereld van techniek. De komende jaren hopen we samen met jouw kennis en kunde verder te groeien, zodat we nog meer klanten kunnen voorzien van software die hun business op een eenvoudige, inzichtelijke en duurzame manier ondersteunt. Wat doet een Technisch Consultant? Als Technisch Consultant breng je bedrijfsprocessen en requirements van onze klanten

Bekijk vacature »

Datamanager

NSCR zoekt datamanager (1 fte/40 uur per week) Weet jij alles van databeheer en infrastructuur, heb je affiniteit met wetenschappelijk onderzoek en ben je goed in adviseren en ondersteunen? Dan maken wij graag kennis met jou! Wie zijn wij? Het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR) is een nationaal onderzoeksinstituut dat zich toelegt op fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van criminaliteit en rechtshandhaving. Het maakt deel uit van de institutenorganisatie (NWO-I) behorende bij de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het NSCR is in Amsterdam gevestigd in een van de gebouwen van de VU. Het instituut verricht interdisciplinair en

Bekijk vacature »

Datawarehouse Developer / Enorme hoeveelheden data

Functieomschrijving Heb jij ervaring als Datawarehouse Developer of ETL Developer en vind je het leuk om te werken aan een optimale database-infrastructuur? Zie jij het als een uitdaging om te werken aan een van de meest gevoelige bronsystemen van Nederland? Lees dan snel verder en zie hoe jouw kennis een verschil kan maken! Het structureren van data en datastromen; Ontsluiting en analyse van bronsystemen; Ontwerpen en inrichten van datawarehouses en databases; Datawarehousing en verantwoordelijk voor de beveiliging van gevoelige data; Het analyseren, onderhouden en verbeteren van ETL processen; Het ontwerpen en inrichten van een optimale database-infrastructuur; Het extraheren van gegevens

Bekijk vacature »

Traineeship junior software developer

Zoek jij een stevige uitdaging en de mogelijkheid om veel nieuwe dingen te leren in een dynamisch vakgebied? Doe mee aan ons IT Professional Program en ontwikkel jezelf tot software engineer! Je begint met een opleidingstraject van 3 maanden. Hierin ga je aan de slag met verschillende technieken die je op conceptueel niveau leert te overzien en interpreteren. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a. programmeren (Java/C#/Python), Object Oriëntatie, Databases, Webservices & webtechnologieën, Domain Driven Design en Continuous Integration/Continuous Delivery. Sommige van deze onderdelen sluit je af met een examen en bijbehorende certificering. Het opleidingstraject zelf sluit je af met

Bekijk vacature »

.NET ontwikkelaar / C# / miljarden berichten

Functieomschrijving Ben jij als .NET Developer bekend met oplossingen voor zwaar berichtenverkeer? Wil jij onderdeel zijn van een organisatie in regio Den Bosch die de verantwoording heeft om grote hoeveelheden gevoelige data veilig te versturen? Dan is dit je kans om voor een topclub te komen werken! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20 % van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt over HBO/WO

Bekijk vacature »

Senior DevOps Network Security Engineer

Are you a passionate Network Security Engineer, with a DevOps mind-set who wants to make the difference in a high-tech environment? Do you thrive in an autonomous cross-functional team? Then you may be interested in the position of: Senior DevOps Network Security Engineer for our office in Zoeterwoude About the position: As a Senior DevOps Network Security Engineer, you will be joining a dynamic team of IT professionals who set out to develop, deliver and operate a secure infrastructure for our internal and external customers. SWIFT is embracing agile and DevOps practices as a way to deliver upon the company’s

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer vacature

Jij weet wat er nodig is. Jouw hart gaat sneller kloppen van techniek. Jij wil vooruit. Ben jij de Front-end Developer die we zoeken? Je bent creatief, thuis in gebruikersinteractie en een gedreven engineer in hart en nieren. Daarnaast heb jij een klantgerichte en proactieve houding. Precies de kwaliteiten die een Front-end Developer nodig heeft. Wat doe je als Developer? Als Front-end Developer werk je aan de technische realisatie van front-end (web)applicaties in de verschillende uitdagende opdrachten voor Sogeti’s klanten. Dit kan zowel op klantlocatie zijn, als binnen het Center of Excellence van Sogeti. Jij houdt van het uitdenken en

Bekijk vacature »

Klantenservice ICT (mag starter zijn)

Lijkt het je leuk om mensen te helpen met de meest uiteenlopende ict-vraagstukken, maar ontbreekt het je aan opleiding / ervaring? Dan is dit een prachtige kans om in dit vak te groeien! Uiteraard mogen ervaren kandidaten ook reageren!! Medewerker Klantenservice ICT (evt. starter) Als Medewerker Klantenservice beantwoord je per mail of telefoon de meest uiteenlopende ICT-gerelateerde vragen. Je bent daarvoor dus niet alleen aan het luisteren, maar ook gericht aan het doorvragen. Jouw doel is om snel tot de kern van het probleem te komen en te bekijken of jij dit voor ze kunt oplossen of dat je ze

Bekijk vacature »

Java developer binnen healthcare

Functieomschrijving Je komt te werken in een van de vele Scrum teams en je gaat je bezig houden met diverse applicaties binnen de zorgsector. Je werkgever geeft je veel zelfstandigheid binnen de keuzes die je maakt en naast Java wordt er dan ook met meerdere talen gewerkt wanneer die beter bij een project passen. Je krijgt ook de ruimte om nieuwe talen te ontdekken wanneer die goed inpasbaar zijn. Ook kan je zelf met nieuwe ideeën komen voor applicaties waar dan, na enige toetsing uiteraard, ook tijd aan besteed kan worden. Het niveau van je collega's ligt hier echt heel

Bekijk vacature »

Software Developer for UAV

Software Developer for UAV (Software Engineering, R&D, C# .NET, Area Utrecht) Intro Are you a junior software developer willing to work in a C# .NET environment? For one of our clients we are looking for a Junior R&D Software Developer C#. In this position you are responsible for the development of software that is used all over the world. You will design, implement and test a C# code, among other things. Organisation Our client, an international company, is looking for a Software Developer with a great passion for technique. The company is a multinational with different offices throughout the world.

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Webservices

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Tilburg als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grotere kick van high-security en high-availability .NET backend oplossingen dan van een gelikte frontend? Dan past deze functie jou perfect! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt

Bekijk vacature »

(Junior) C#. NET Webdeveloper (.NET/C#/Eindhoven/4

As a C# .Net Developer you will be responsible for developing back-end and front-end features for 8 e-cpmmerce websites with about 500.000 visitors per month. You will work with latest Microsoft technology running on Microsoft Azure platform. You use such tools as jQuery, Bootstrap, BitBuckey/GIT, Angular JS, Visual Studio (2017/2019), Jira. You will be a part of ICT team (6 people) that works in a close cooperation with an on-line marketing department. The workflow is organized in accordance with Agile (SCRUM) methodologies. Requirements At least 1 year of experience in .NET developing Knowledge of ASP.NET MVC Knowledge of SQL 2012

Bekijk vacature »
Tom de vries

Tom de vries

17/08/2010 14:23:19
Quote Anchor link
Ik heb een database met daarin een float met 5 decimalen, dus die heeft als waarde bijvoorbeeld 5.25000

Hoe haal ik hier de laatste nullen vanaf, dus dat het getal 5.25 wordt en als ik bijvoorbeeld 5.10000 heb dat het dan 5.1 wordt.

Alvast bedankt.

Tom

PHP hulp

PHP hulp

22/02/2020 01:51:51

Johan Dam

Johan Dam

17/08/2010 14:30:01
Quote Anchor link
volgens mij moet je eenss naar de trim functie kijken.

Hipska BE

Hipska BE

17/08/2010 14:31:11
Quote Anchor link
Wat krijg je als je var_dump($waarde); doet? (even voor ons om te weten welk type je variabele nu is en van waar het komt)

Pim -

Pim -

17/08/2010 14:31:13

Tom de vries

Tom de vries

17/08/2010 14:40:58
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties, het is gelukt op deze manier:

$p = rtrim($p,0);
$p = rtrim($p,'.');

met $p is het getal natuurlijk :D

Hipska BE

Hipska BE

17/08/2010 14:46:00
Quote Anchor link
Dat impliceert dat $p een string is. Is het dat ook écht zo?

$p = (float) $p; is volgens mij ook zonder extra nullen.

Tom de vries

Tom de vries

17/08/2010 16:22:03
Quote Anchor link
Het maakt niet veel uit of het een string is of niet, want met $p wordt niet verder gerekend het is alleen voor de weergave.

Hipska BE

Hipska BE

17/08/2010 17:17:15
Quote Anchor link
Prima, maar kan je nu eens antwoorden op mijn vragen.

trim is goed te gebruiken bij strings (waarom doe je het eig. in 2 delen?) maar in dit geval kan mijn tweede oplossing een beter resultaat hebben.

Karl Karl

Karl Karl

17/08/2010 17:17:43
Quote Anchor link
Gewoon zoals eerder aangegeven sprintf.

Richard van Velzen

Richard van Velzen

17/08/2010 18:14:15
Quote Anchor link
Of number_format, die is tenslotte gemaakt voor het formatteren van getallen.

Tom de vries

Tom de vries

17/08/2010 23:20:11
Quote Anchor link
Hipska BE op 17/08/2010 17:17:15:
Prima, maar kan je nu eens antwoorden op mijn vragen.

trim is goed te gebruiken bij strings (waarom doe je het eig. in 2 delen?) maar in dit geval kan mijn tweede oplossing een beter resultaat hebben.

Ik doe het in 2 delen omdat hij dan eerst de nullen weghaalt, en als alle getallen achter de punt weg zijn dat er dan niet 6. blijft staan. Leek me het meest logisch, weet niet of het in 1 keer ook kan. Ik vraag me eigenlijk af of het iets uitmaakt of ik het zo doe of op een andere manier, ook al "is hij voor iets ander bedoeld"

@richard
Voor zover ik weet kun je met number_format het aantal decimalen achter de komma instellen, maar dat is iets anders als wat ik wil.

@karl
trim leek me makkelijker :p

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.