onchange op een <select>

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pong Zor

Pong Zor

03/07/2010 21:24:21
Quote Anchor link
Ik weet niet of dit helemaal de goede categorie is, misschien moet het wel onder javascript.

In ieder geval wat ik probeer te maken is:

een onchange op een select als er bijvoorbeeld een bepaald item uit de select gekozen wordt moet er een nieuwe select verschijnen bijvoorbeeld in een div.

Ik heb wat tutorials geprobeerd met javascript/ jquery maar ik kom er niet echt uit.

Weten jullie een manier hoe het kan en wat zou ik moeten gebruiken? Javascript? JQuery? Kan het misschien ook gewoon met PHP?

Dus

Als waarde 1 geselecteerd is uit de select, toon nieuwe select. Als waarde 2 geselecteerd is, doe niks

Topic verplaatst naar het juiste board[/modedit]
Gewijzigd op 04/07/2010 18:03:59 door Joren de Wit
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 00:07:42
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

03/07/2010 21:25:46
Quote Anchor link
Het is niet zo lastig als het lijkt. met jquery luister je of er een verandering is, aan de select box. is er 1, pak dan de selected value, en de rest lijkt me logisch,
 
Pong Zor

Pong Zor

04/07/2010 00:55:03
Quote Anchor link
Idd Wesley het lijkt niet zo moeilijk, geef eens een voorbeeld dan hoe het werkt?
 
K i p

K i p

04/07/2010 01:02:14
Quote Anchor link
alsjeblieft
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

04/07/2010 09:19:24
Quote Anchor link
Zoekt en gij zult vinden: chained selects
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

04/07/2010 12:00:53
Quote Anchor link
Zoals:

http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/jquery-select-option-toevoegen/71825/last/

Ik krijg soms weleens het idee dat er mensen zijn die onder verschillende gebruikersnamen hier een beetje de rest bezig zitten te houden met allerlei aan elkaar gerelateerde vragen / onderwerpen. Maar goed ... dat zal wel aan mij liggen.
 
Mark L

Mark L

04/07/2010 14:40:26
Quote Anchor link
Kom op. Waarom jQuery voor DIT? 24KB aan zinloze zooi meesturen, om zo'n simpel stukje javascript uit te voeren? Als je al met jQuery werkt kun je dit uiteraard doen, maar om dit te doen als je nog geen jQuery gebruikt (en aan je reactie te zien, gebruik je het niet, of heb je er zelf niets in gescript).

Je bent de derde ondertussen al in korte tijd:
Hier heb je denk ik wel wat aan.
 
Pong Zor

Pong Zor

16/07/2010 15:51:56
Quote Anchor link
Hallo Mensen,

Nee hoor ik zit niet onder aan andere account naam hierop :P
Ik volg deze tutorial: http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?whichScript=ajax_chained_select.

Nu kom ik er toch niet helemaal uit.

Ik ben hier aan het ontwikkelen: http://srv1.denniskallansee.nl/thecode/admin

login met test : test

Als je naar content gaat en dan nieuwe aanmaakt zie bij positie 2 mogelijkheden. Hoofdmenu en Submenu. Als men op Submenu klikt is het mogelijk om deze onder een hoofdmenu te plaatsen.

Nu echter als je een submenu gaat bewerken. b.v. Testsubemenu 1, dan gaat het niet helemaal lekker. Er wordt getoond dat het een submenu is, dat klopt, maar er wordt niet getoond waaronder dit item staat. Opzich is dat vrij logisch want de select veranderd alleen met de onchange.

Als je vervolgens even switcht naar hoofdmenu en dan submenu dan werkt de dropdown wel weer. Dit is nogal lelijk en ik vraag me af hoe ik dit mooier kan oplossen.

Moet ik misschien iets heel anders gebruiken? Ik gebruik een soort van ajax script maar als het makkelijker kan dan heel graag!
Gewijzigd op 16/07/2010 15:52:38 door Pong Zor
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.