online users weergeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

C# .NET Ontwikkelaar ASP.NET

Samengevat: Deze werkgever is een inkooporganisatie. Ben jij een ervaren .Net ontwikkelaar? Heb je ervaring met .Net en C#? Vaste baan: C# .NET Developer .Net MBO HBO €3.100 - €4.300 Onze missie is: “Een essentiële bijdrage leveren aan het verlagen van de integrale kostprijs van de aangesloten groothandels, middels het bundelen van inkoopvolume en het creëren van synergie met en tussen de groothandels en leveranciers, met scherpe inkoopprijzen, goede handelscondities en gerichte dienstverlening als resultaat” Zij werken voor MKB klanten. Deze werkgever heeft veel verschillende projecten. Houd jij van afwisseling? Dan zit je bij hun goed! De branche van dit

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robin bon

robin bon

10/10/2012 17:09:24
Quote Anchor link
hey,

ik heb een website met loginsysteem gemaakt. (php en mysql)
probleem is ik wil alle online users uit mijn database weergeven.
Wat werkt is als iemand inlogd er een veld in de database (online) op 1 springt en als hij uitlogt op 0 springt.
Maar hoe geef ik deze gebruikers weer op mijn website:

code:functions.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
function online(){
$data = array();
$data = mysql_query("SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1");
return $data;
}

?>

code:onlineusers.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
include 'functions.php';
online();
echo $data;
?>




Maar er komt niks op mijn pagina.
Wat doe ik fout, ik sta open voor ieders mening.

Mvg Robin

Toevoeging op 10/10/2012 17:11:18:

ps: in de code hieronder is users mijn database naam

"SELECT `username` FROM `users` WHERE `online` = 1"
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 10:57:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 17:15:39
Quote Anchor link
Even een opmerking over je systeem. En wat nou als hij inlogt, even surft en je site verlaat, maar niet uitlogt? Dan blijft hij volgens jouw nog online?
Gewijzigd op 10/10/2012 17:16:25 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:25:58
Quote Anchor link
Daar heb ik al aan gedacht door een popup te geven wanneer hij de site probeert te verlaten. Wanneer hij kiest om dan toch de site te verlaten wordt hij automatisch offline gezet
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

10/10/2012 18:41:36
Quote Anchor link
En wat als er een pop-up blocker aanwezig is?
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 18:43:17
Quote Anchor link
Daar heb je helemaal gelijk.
Wat zou jij doen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 19:16:58
Quote Anchor link
kijken naar de tijd, wanneer de persoon voor het laatst actief is. Bij elke view op de site update je deze. Is zijn activiteit langer dan 5 minuten geleden, dan verwijder je zijn record uit de online_leden tabel.

Hiervoor is een aparte tabel veel handiger, dan het gebruik van de leden tabel. Zo kan je ook gasten apart in de gaten houden....
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 19:48:56
Quote Anchor link
oké bedankt en weet iemand dan een oplossing op mijn oorspronkelijke vraag?

Alvast bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:03:25
Quote Anchor link
Je kan geen query's echo'en, deze zul je eerst moeten fetchen voordat je er data uit kan halen. Kijk eens naar mysql_fetch_assoc() bijv.

Kijk ook zeker eens naar mijn idee met een aparte tabel.
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:14:55
Quote Anchor link
zou je een link naar jouw idee over een aparte tabel kunnen geven. Heb eventjes gezocht maar kan het toch niet vinden


ps:@ - Aar- : ik wil je nu al eens bedanken voor de interessante ideën. Het is mijn eerste dag hier op phphulp en moet zeggen dat dit een zeer actief forum is. Niet zoals alle andere forumen waarop je 10 dagen moet wachten op een antwoord.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:20:11
Quote Anchor link
De opbouw van zo'n tabel is als volgt:

- userID (0 voor een gast, of het userID van een gebruiker)
- location (plek waar zijn laatste bezoek is, bijv. forum/topic/1337)
- lastVisit (laatste bezoek in DATETIME)
- IPaddress (ipadres, handig voor herkenning als gast, een uniekeID in een cookie kan ook)

PS: Welkom op PHPhulp.. ;-)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:20:43 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

10/10/2012 20:26:14
Quote Anchor link
oké zeer bedankt. juist nog 1 vraagje hoe bereken je het verschil in tijd?

Voor de rest nog maal bedankt voor het idee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/10/2012 20:30:09
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)
Gewijzigd op 10/10/2012 20:30:38 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

11/10/2012 19:17:16
Quote Anchor link
DELETE FROM onlineUsers WHERE lastVisit < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)


Moet ik deze code via een cronjob laten uitvoeren? Of zijn er andere manieren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2012 21:08:57
Quote Anchor link
Gewoon bij elke visit op de website?
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 07:18:56
Quote Anchor link
Nu ik er eigenlijk over heb nagedacht is het een domme vraag. :s

@- Aar - : ik heb jouw laatste code is gebruikt maar ze werkt niet. Kan het zijn dat er een fout in staat.
Ik de code tussen: mysql_query(" hier de code");

Heb ik iets fout gedaan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 11:58:12
Quote Anchor link
Ik zou als ik jouw was in ieder geval goede foutafhandeling met mysql_error() toevoegen.
Gewijzigd op 12/10/2012 12:00:53 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:19:43
Quote Anchor link
mysql_query("DELETE FROM `onlineusers` WHERE `lastvisit` < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 5 MINUTES)");

dit is de code die ik gebruik.
Ziet iemand de fout. Alle namen in de database zijn juist.

ps: de database word aangeroepen moest iemand het zich afvragen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:24:54
Quote Anchor link
voer het eens uit in phpMyAdmin. En lees ook dit artikel eens over foutafhandeling.
Gewijzigd op 12/10/2012 18:25:44 door - Ariën -
 
Robin bon

robin bon

12/10/2012 18:38:04
Quote Anchor link
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'MINUTES)' at line 1

ik krijg deze error wanneer ik de query rechtstreeks in phpmyadmin ingeef
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2012 18:47:21
Quote Anchor link
gebruik anders MINUTE
 
Remco van Akker

Remco van Akker

12/10/2012 18:48:55
Quote Anchor link
Ik verander zijn online status pas naar 0 als hij is uitgelogd.
Dus als je dat ook wilt zet je dit in je uitlog file:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "0" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>


EDIT:
En als die inlogt doe je dezelfde query maar dan voer je bij status "1" in:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$offline
= mysql_query('UPDATE users SET status = "1" WHERE username = "'.$_SESSION['username'].'" ') or trigger_error(mysql_error());
?>
Gewijzigd op 12/10/2012 18:49:54 door Remco van Akker
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.