"ontwerp" keuze, status website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 18:11:45
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben bezig met het inrichten van mijn VPS.

Stel dat ik over een tijdje meerdere websites heb, dan wil ik die kunnen "bedienen" via mijn CMS. Met bedienen bedoel ik dat ik bijvoorbeeld wil kunnen aangeven dat website A actief is, dat website B inactief is en dat website C "under contruction" is. Eigenlijk dus de "status" van de website.

Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen. Ik zit te twijfelen tussen 2 opties:

1) Ik sla de status op in de database.

Het voordeel is nu dat de status van iedere website netjes in de database staat. De database bepaalt dus wat de status van een website is. Het nadeel is dat tenminste 1x per sessie de status moet worden opgehaald uit de database. Indien de database niet werkt, zal er op het scherm een foutmelding worden getoond "Onze excuses er is een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals." Aangezien de status van de website niet kan worden bepaald, houdt het script hier op.

2) Ik sla de status op in zowel de database als in een configuratiebestand.

Het voordeel is dat de status nu is opgeslagen in een configuratiebestand. De database hoeft niet meer geraadpleegd te worden. Als de database niet werkt, zal toch de lay-out van de website kunnen worden getoond. De foutmelding "Onze excuses er is een fout opgetreden. Probeer het later nogmaals." zal in de lay-out van de website getoond kunnen worden. Het nadeel is echer dat niet de database, maar het configuratiebestand nu leidend is. Stel dat iemand in het configuratiebestand de status wijzigt van "actief" naar "inactief" dan lijkt het in het CMS (de database) alsof de site actief staat, terwijl dat in werkelijkheid niet zo is.

Wat is volgens jullie de beste optie? Optie 1 waarbij de database leidend is? Of optie 2 waarbij het configuratiebestand leidend is?
 
PHP hulp

PHP hulp

30/04/2024 20:20:16
 
Reshad F

Reshad F

26/01/2013 18:32:48
Quote Anchor link
Ozzie mag ik vragen waarom de database eventuu weel niet zou werken? Ik neem aan dat die gewoon aan blijft 24/7 brhalve.als je website crasht maar dan zou als het goed is een heleboel dingen niet werken. Ik zou gewoon voor de cms / databasr variant gaan.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 18:40:09
Quote Anchor link
Dankjewel voor je reactie Reshad! Als het goed is zou de database inderdaad altijd moeten werken... tenzij die inderdaad crasht.

Dat is dus ook een beetje mijn vraag... of ik het via de database moet doen, of via database en configuratiebestand. Een configuratiebestand werkt altijd, maar brengt weer wat andere nadelen mee inderdaad.
 
Moose -

Moose -

26/01/2013 18:43:26
Quote Anchor link
Als een database niet werkt gaat als het goed is je hele site naar de klote. Daarvoor hebben ze iets uitgevonden: een backup. Dus die redenering vind ik ronduit dom
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 18:46:27
Quote Anchor link
Euh.. wat bedoel je nu Moose? Je database kan ook tijdelijk down gaan. Wat heeft een backup hiermee te maken?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2013 18:50:32
Quote Anchor link
Bedoel je templates die je ziet voor de verschillende sites welke je als Virtual Host hebt ingesteld?

In dat geval hoef je niet naar databases te kijken, maar zou je de Vhost gewoon kunnen herschrijveb vanuit een eigen CMS. Je wilt dus een simpel webhostingcontrolpanel maken om site uit de lucht te halen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 18:58:05
Quote Anchor link
Aar, ik wil van iedere site kunnen zeggen of ie actief, inactief of "under construction" is. Stel jij bestelt bij mij een website. Die moet ik dan eerst maken. Op dat moment gaat ie op "under construction". De buitenwereld ziet "Aan deze site wordt gewerkt...", maar ik zie gewoon wel de site. Als de site klaar is, gaat ie op actief. Als jij aan het eind van het jaar je rekening niet betaalt, zet ik 'm op inactief. Dat is een beetje het idee.

Toen was dus mijn vraag. Zet ik deze status in de database en laat ik die 1x per sessie ophalen? Of... zet ik de status in de database, maar sla ik deze tevens op in een configuratiebestand, en haal ik de status telkens op uit het configuratiebestand in plaats van uit de database? (in dit laatste geval hoef ik de database niet te raadplegen, en hoef ik ook niet per se een sessie aan te maken om de status in op te slaan).
 
Bart V B

Bart V B

26/01/2013 19:36:10
Quote Anchor link
Ehm..
Quote:
Als jij aan het eind van het jaar je rekening niet betaalt, zet ik 'm op inactief. Dat is een beetje het idee.

Is het dan niet handiger om de virtual host gewoon te disablen?
Dus dan kan je net zo goed hem laten verwijzen naar een andere map en of misschien wel een eenvoudige .htaccess?
Als de site gereed is voor gebruik kan je toch hem gewoon naar het pad laten verwijzen van de site/user zelf?

Zou daar niet te veel moeite in gaan steken om dit te bewerk stellen.
Gewijzigd op 26/01/2013 19:50:54 door Bart V B
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 20:25:14
Quote Anchor link
Nee, lijkt me juist helemaal niet handig om virtual hosts te gaan disablen. Die manier die ik voor ogen heb is prima, maar de vraag is dus... met alleen een database, of... met een database en configuratiebestand.
 
Local Dev

Local Dev

26/01/2013 23:02:11
Quote Anchor link
Ik zou dit regelen met een licentiecode en een config bestandje, ik zou geen gebruik maken hierbij van een database, kost alleen maar resources, en tijd :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 23:11:28
Quote Anchor link
Pffff... waarom zegt iedereen iets anders ;)
 
Local Dev

Local Dev

26/01/2013 23:17:16
Quote Anchor link
Hoe wil je het zelf?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 23:19:26
Quote Anchor link
Ik twijfel tussen de database oplossing, of de oplossing waarbij de database en een configuratiebestand wordt gebruikt. Zie mijn 1e post.
 
Wouter J

Wouter J

26/01/2013 23:21:21
Quote Anchor link
Ozzie, iedereen heeft andere meningen, zo gaat dat op de wereld. Geen 1 mening is goed en geen 1 is fout. Vaak is er wel een mening die goed wordt geacht, dat komt dan omdat die het hardst schreeuwt of de beste argumenten heeft.
vooral bij het developen zijn er erg veel mening goed. Wat je als developer moet doen is je eigen mening vormen, wat vind jij de beste methode? Ik merk vaak dat jij opzoek bent naar dat ene ding dat echt goed is, maar dat bestaat helemaal niet. Wat goed is is het geen wat jij denkt dat het beste is. Denk jij na het lezen van andere meningen dat jou manier de beste is? Nou, dan ga je die manier gebruiken. Denk je, hmmm ik hou eigenlijk meer van Local Dev's manier, dan gebruik je die. Idem voor al die andere forumleden.
 
Local Dev

Local Dev

26/01/2013 23:26:18
Quote Anchor link
hoe zou je het toepassen/controleren?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

26/01/2013 23:32:49
Quote Anchor link
@Wouter... ja, dat klopt. Helemaal raak wat je daar zegt. Ik moet zeggen dat het ook steeds beter gaat,maar je hebt soms van die puntjes dat je denkt, tja... wat moet ik daar mee. En dit is er zo een... Maar wat je zegt... ik zoek vaak dat ene juiste, terwijl er meerdere "juistes" zijn.

@Local: Dat staat ook in de beginpost. Het gaat mij vooral om wat het slimste is qua resources. Als ik een config bestand gebruik dan hoef ik de database niet aan te spreken en hoef ik niet per se een sessie te starten. Da's een voordeel. Een nadeel is dat niet de database maar het config bestand dan leading is.
 
Local Dev

Local Dev

26/01/2013 23:39:52
Quote Anchor link
Zoals Wouter al zegt, ik zou voor datgene gaan wat je zelf denkt dat goed is en op mijn eigen intuïtie afgaan.

Er zijn tig manieren om hetgeen wat jij hier beschrijft uit te voeren, waarbij alle ideeën op hetzelfde uitkomen, en waarbij een persoonlijke voorkeur de overhand heeft.
 
Erwin H

Erwin H

27/01/2013 00:07:02
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 26/01/2013 18:11:45:
2) Ik sla de status op in zowel de database als in een configuratiebestand.

Regel 1:
Zorg dat data altijd consistent is en nooit dubbel wordt opgeslagen. Ga je namelijk data dubbel opslaan dan moet je het op twee plekken correct bijhouden en verveelvoudig je de kans op fouten en inconsistente data. Wat doe je dan als het op de ene plek niet meer hetzelfde is als op de andere?
Optie 2 valt dus af, blijft over....
Gewijzigd op 27/01/2013 00:07:31 door Erwin H
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 00:37:42
Quote Anchor link
Erwin thanks... dat zijn mooie regeltjes om aan vast te houden!

(Houdt dus wel in dat ik ALTIJD verplicht ben om een sessie aan te maken. Dat vind ik dan wel weer minder...)
 
Geert B

Geert B

27/01/2013 00:45:13
Quote Anchor link
Het lijkt mij overbodig om elke sessie te controleren of de status "actief" is. Echter kun je misschien je beide oplossingen ook combineren. De status van een website zal over het algemeen niet zo snel veranderen, vooral wanneer deze eenmaal op "actief" is gezet. Je zou dan misschien voor de volgende manier kunnen kiezen.

Database
- Hier sla je de status op van de website. De status wordt hierin bijgewerkt.

Status cache
- Wanneer de status in de database op "actief" is gezet, wordt er een cache van de status aangemaakt. Hierdoor hoeft er niet voor elke sessie in de database gekeken te worden naar de status van de website. Vervolgens wordt er elke X periode(automatisch) gekeken of deze status nog actueel is.

Dan heb je de status van een website wel primair in een database, maar heb je niet voor elke sessie een verbinding naar de database. Door het toevoegen van een optie om de cache ook handmatig te vernieuwen, zorg je dat je even snel de status kunt aanpassen als wanneer je alleen een database zou gebruiken. Volgens mij het je dat de voordelen van je beide punten wel te pakken, terwijl je de nadelen (grotendeels) weg haalt.

Ben al best wel lang wakker (ongeveer 18 uur nu), dus kan zijn dat stukken wat vaag omschreven zijn. Excuus daarvoor...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2013 00:57:46
Quote Anchor link
Geert, ik snap volkomen wat je bedoelt! Zoals jij het zegt zou inderdaad ook een goede optie zijn!

Ik zat zelf nog te denken... ik zou ook de status niet in de databse kunnen opslaan, maar het zo maken dat je de status wel via het cms kunt regelen, maar dat ie 'm niet opslaat in de database, maar in een config bestand. Als je de status wil wijzigen kan dit ook via het cms, maar dan lees je eerst het config bestand in (om te zien wat de actuele status is) en vervolgens pas je de status aan en dit wordt dan in het config bestand opgeslagen. Of zou dat te omslachtig zijn?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.