[oop] waarom geen warning/notice?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar ABAP

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving De kandidaat zal worden ingezet binnen een van de DevOps teams binnen SCI (Service Centrum Inburgering) voor het ontwerpen en bouwen in SAP ABAP van de binnen SCI gebruikte informatiesystemen. Voornaamste voorkomende werkzaamheden zijn het aanpassen van en bouwen van nieuwe programmatuur in ABAP (Objects), waarbij ook gebruikt wordt gemaakt van DDD (Domain Driven Design) en het opstellen/aanpassen van Functionele/Technische ontwerpen. Daarnaast moeten ook formulieren met SAP Smartforms worden aangepast. Verder speelt de overgang naar SAP4Hana en SAP CPI. Vanwege het veelvuldig gebruik van SAP PO is kennis hiervan een pré. Achtergrond opdracht Momenteel werken meerdere DevOps teams

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 18:36:37
Quote Anchor link
Zie dit codevoorbeeld: http://3v4l.org/XcH5I

Waarom komt er geen melding als ik een statische functie op een niet-statische manier aanroep?

Als ik een array-key opvraag die niet bestaat, volgt er een notice dus error reporting staat aan.

Ik zou verwachten dat je een statische functie altijd statisch moet aanroepen??
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 16:52:52
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2014 20:14:48
Quote Anchor link
Omdat PHP nou eenmaal zou werkt...

Iets uitgebreider, statische functies kun je in PHP als instance functies aanroepen, maar instance functies niet als statische functies.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 22:33:29
Quote Anchor link
Aha, oké... dat wist ik niet.

Dus om te voorkomen dat ik (per ongeluk) een statische class ga initialiseren, is dus de enige oplossing om een private constructor te maken?
 
Wouter J

Wouter J

03/07/2014 23:00:56
Quote Anchor link
Waarom zou je dat niet willen? Ga niet je hele applicatie dicht bouwen...

"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools." -Douglas Adams
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 23:29:22
Quote Anchor link
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik maak dus bewust een statische class, met als bedoeling dat die altijd statisch wordt aangeroepen. En dan blijkt dat je 'm gewoon kunt instantiëren en vanuit de instance de statische functies kunt aanroepen. Dat vind ik maar vaag :(
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 00:55:52
Quote Anchor link
Statische klassen bestaan niet in PHP.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 01:00:30
Quote Anchor link
Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?
 
Thom nvt

Thom nvt

04/07/2014 10:30:35
Quote Anchor link
Wat Wouter bedoelt is dat PHP geen statische classes heeft op een manier zoals bijvoorbeeld in C#. Je kan in PHP een class niet markeren als 'static' maar members en methods wel. (zie: http://php.net/manual/en/language.oop5.static.php)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 10:38:13
Quote Anchor link
>> Hoe bedoel je Wouter? Een class met alleen statische methods is toch een statische class (eventueel met private constructor)?

Nee, dan heb je alsnog een normale class, maar dan met statische methods. Als PHP wel statische klassen had, dan had ie wel betere gesupport gehad voor bijv. het initializen van de statische klasse.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:17:09
Quote Anchor link
Ah oké... ik heb een autoloader die "statische" classes kan initialiseren :)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 12:36:09
Quote Anchor link
Dan doet jouw autoloader veel meer dan loaden...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 12:37:51
Quote Anchor link
Yup... 't is een magische autoloader :D

(alleen mijn default autoloader doet dit overigens, de PSR varianten doen dit niet)
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 13:30:13
Quote Anchor link
Dan doe je echt iets goed verkeerd. In PHP heeft elke klasse maar 1 functie, je autoloader laad nu klassen in en initialiseerd klassen. Daarnaast bepaald hij dus ook nog het type klasse. Dat is veel te veel voor een autoloader.

Een autoloader hoort alleen te laden, meer niet. De rest is de verantwoordelijkheid van andere klassen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 13:37:43
Quote Anchor link
Is een keuze Wouter. Het is een handigheidje waardoor ik statische classes automatisch kan initialiseren, net zoals niet-statische classes automatisch worden geconstruct. Op het moment dat een class in gebruik wordt genomen, moet ie gebruiksklaar worden gemaakt. Anders kun je de class niet op een geldige manier gebruiken. Je zou het initialiseren dus kunnen zien als onderdeel van het laden.
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 14:12:31
Quote Anchor link
Wacht even, een statische klasse die gebruiksklaar gemaakt moet worden? Dat kan niet. Static betekend dat ze niet afhankelijk zijn van een instance of wat dan ook. In andere woorden: static klassen zijn altijd klaar voor uitvoeren. Static klassen zijn niet meer dan losse functies groeperen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 14:17:55
Quote Anchor link
En toch (hoewel het niet vaak zal voorkomen) kan er zich een situatie voordoen waarin je een statische class wilt initialiseren. Ik heb een statische class waarbij ik iets met de class constants moet doen, voordat je de class kunt gebruiken. Nu kan ik telkens als ik een method in die class aanroep controleren of die handeling al is uitgevoerd, of ik initialiseer de class eenmalig bij het inladen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/07/2014 14:58:18
Quote Anchor link
Ozzie, dan is er nog een mogelijkheid: je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden. Dat is eigenlijk ook wat er gebeurt met configuratie-instellingen in php.ini.

Als je die "static" klasse abstract maakt, werken de static methoden overigens ook nog steeds. Dat lijkt me dan de elegantste work-around.
Gewijzigd op 04/07/2014 14:58:40 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 15:05:44
Quote Anchor link
Ward, ik denk niet dat dat lukt.

Stel ik heb deze class:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

class color {

  const blue = 1;
  const red  = 2;

  static private $reversed;

}

?>

De gedachtengang is dat ik in de statische $reversed property de constanten omgedraaid wil opslaan, dus zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
[reversed]
   1 => blue
   2 => red

Hiervoor gebruik ik de initialisatie method (in een abstracte parent class).

>> je kunt de configuratie van een klasse eenmalig inladen zonder de klasse zelf te laden.

Dat lijkt me niet mogelijk.
 
Wouter J

Wouter J

04/07/2014 15:43:16
Quote Anchor link
Ozzie, dan doe je zoiets de eerste keer dat je een method aanroept. Zoiets hoor je niet in een autoloader te regelen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/07/2014 17:57:18
Quote Anchor link
Wouter, dat zou kunnen, maar dan moet ik telkens als ik een method aanroep een controle gaan uitvoeren. Da's ook niet echt chique toch? :-(
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

04/07/2014 18:12:21
Quote Anchor link
Het zorgt er wel voor dat overal waar je die statische classe gebruikt je afhankelijk bent van die specifieke autoloader....
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.