OpenOffice bestand uitlezen (.xml)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »
Max -

Max -

12/12/2012 09:26:25
Quote Anchor link
PHP'ers,

Bij mijn stage word een hoop gedaan met OpenOffice bestanden (.ods). Ik ben momenteel bezig met een projectje om deze ods bestanden te kunnen uitlezen. Het is me gelukt om de ods bestanden op te slaan als CSV, en deze vervolgens uit te lezen. Helaas kan je CSV niet gebruiken als je OpenOffice bestand met meerdere tab-bladen werkt.

Om deze reden ben ik wat research gaan doen, en toen kwam ik erachter dat je het .ods bestand kunt "unzippen", waarna je een aantal .xml bestanden krijgt. Voor zover ik weet kan je .xml uitlezen met PHP.

Mijn vraag is nu:

Is dit lastig? Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Zal ik dit met mijn huidige (vrij weinig) php kennis kunnen doen, of is het verstandig om hiervoor OOP te leren?

Ik ben wat tutorials gaan zoeken op het internet, maar ik kon hier niet echt iets nuttigs over vinden.

Alvast bedankt :)

EDIT:

Voor de geintresseerden,

Ik heb een handige link gevonden die hierop aansluit:

https://github.com/PHPOffice/PHPExcel
Gewijzigd op 12/12/2012 14:00:33 door Max -

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 06:01:47

Chris PHP

Chris PHP

12/12/2012 09:35:29
Quote Anchor link
Sorry maar dan moet je Google toch eens beter gebruiken.

Dit is een open source project voor php-ods

Gevonden met 'open .ods with php' als Google zoekopdracht.
Gewijzigd op 12/12/2012 09:36:05 door Chris PHP

Max -

Max -

12/12/2012 09:38:50
Quote Anchor link
Die had ik ook al gevonden, het lastige is dat die code niet echt duidelijk word uitgelegd met bijvoorbeeld comments.
Gewijzigd op 12/12/2012 09:41:23 door Max -

Chris PHP

Chris PHP

12/12/2012 09:59:27
Quote Anchor link
Max - op 12/12/2012 09:38:50:
Die had ik ook al gevonden, het lastige is dat die code niet echt duidelijk word uitgelegd met bijvoorbeeld comments.

Example.php deze wordt in de .zip meegeleverd. Lijkt me vrij duidelijk toch?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
/*

ods-php a library to read and write ods files from php.

This library has been forked from eyeOS project and licended under the LGPL3
terms available at: http://www.gnu.org/licenses/lgpl-3.0.txt (relicenced
with permission of the copyright holders)

Copyright: Juan Lao Tebar ([email protected]) and Jose Carlos Norte ([email protected]) - 2008

https://sourceforge.net/projects/ods-php/

*/

include("ods.php"); //include the class and wrappers
$object = newOds(); //create a new ods file
$object->addCell(0,0,0,1,'float'); //add a cell to sheet 0, row 0, cell 0, with value 1 and type float
$object->addCell(0,0,1,2,'float'); //add a cell to sheet 0, row 0, cell 1, with value 1 and type float
$object->addCell(0,1,0,1,'float'); //add a cell to sheet 0, row 1, cell 0, with value 1 and type float
$object->addCell(0,1,1,2,'float'); //add a cell to sheet 0, row 1, cell 1, with value 1 and type float
saveOds($object,'/tmp/new.ods'); //save the object to a ods file

$object=parseOds('/tmp/new.ods'); //load the ods file
$object->editCell(0,0,0,25); //change the value for the cell in sheet 0, row 0, cell 0, to 25
saveOds($object,'/tmp/new2.ods'); //save with other name

?>

Max -

Max -

12/12/2012 10:39:41
Quote Anchor link
Example.php is inderdaad goed uitgelegd, maar ik moet weten hoe het ods.php werkt. Ik moet namelijk straks het ods file omzetten in xml, het juiste xml bestand pakken, deze uitlezen en vervolgens alleen een aantal van deze gegevens in een database zetten.

Om deze reden moet ik dus weten hoe je een paar elementen kan vinden in het xml bestand, en alleen met deze elementen iets doen. Nu ga ik hier niet vragen hoe dat moet, ik heb nog een aantal maanden om dat uit te zoeken.

Mijn vraag is meer of het verstandig is om hiervoor iets van OOP af te weten, of dat dit al mogelijk is met wat research werk. Daarom vroeg ik ook of er hier leden zijn die er al eerder mee gewerkt hebben.

Bedankt voor je vlotte reacties trouwens ;)

Chris PHP

Chris PHP

12/12/2012 10:47:07
Quote Anchor link
@Max,

OOP is voor dit soort dingen altijd makkelijk, vandaar dat ook die ods-php in OOP geschreven is. Het is makkelijk te 'herbruiken' een toekomstige projecten enzo.

Ik heb zelf nog nooit een ods -> xml verwerking gemaakt, wel heb ik met Excel/CVS gewerkt. Wat je kunt doen is de verschillende tabbladen uit je ods een eigen xml bestand van maken.

In de $object->addCell is de eerste interger de sheet, dus vanuit daar kun je alles uit sheet 0 (de eerste sheet) uitlezen en in een xml document zetten. Zo ga je ook verder voor alle andere sheets. Voor php-xml zijn genoeg tutorials te vinden.

Graag gedaan :-)
Gewijzigd op 12/12/2012 10:47:28 door Chris PHP

Max -

Max -

12/12/2012 13:17:42
Quote Anchor link
@Chris NVT
Quote:
In de $object->addCell is de eerste interger de sheet, dus vanuit daar kun je alles uit sheet 0 (de eerste sheet) uitlezen en in een xml document zetten. Zo ga je ook verder voor alle andere sheets. Voor php-xml zijn genoeg tutorials te vinden.

Hier heb ik wat aan, hartelijk bedankt! Tijd om nog wat meer research uit te voeren dus :)

Chris PHP

Chris PHP

12/12/2012 13:21:08
Quote Anchor link
Graag gedaan, succes!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.