Opgevraagde record naar volgende pagina form versturen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 12:45:32
Quote Anchor link
Hey Allemaal,

pagina1.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
     $id = mysql_result($result,$i,"id");
      $ti = mysql_result($result,$i,"title");

echo "<td>$id</td><td>$ti</td>";


en op pagina2.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
      <td>ID<input type="text" name="id" id="id" value="<?php echo $id ?>" /></td>
       <td>Title<input type="text" name="title" id="title" value="<?php echo $ti ?>" /></td>


Hoe moet ik een LINK in pagina1 maken zodat die desbetreffende id wordt verzonden naar pagina2.php en daar alle gegevens van die id worden opgevraagd?


In mijn vorige topic heb ik gevraagd hoe een update werkt en dat hebben ze me prima uitgelegd. ik begrijp nu hoe het inelkaar zit maar moet deze nog weten zodat ik een update inelkaar kan zetten.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 12:18:19
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

23/04/2011 13:01:02
Quote Anchor link
1. het is uiteraard niet de bedoeling dat je voor elk wissewasje een topic gaat openen!!
2. als niemand reageerd, zal het dan niet zo zijn dat het antwoord zo simpel is, dat je het zelf in feite al behoort te weten
3. mysql_result is niet de correcte manier van fetchen!! gebruik _fetch_assoc
4. php variabelen buiten quotes!
5. string quote je bij voorkeur met '' en niet met "", uitzonderingen daargelaten:
- sql statements
- \r \n \t

En waarom probeer jehet een en ander zelfstandig op te lossen.... jouw vraag staat volens mij wel ergens in de top 10!
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 13:09:28
Quote Anchor link
ik heb veel forums gelezen alleen kan ik de link niet leggen hoe ik dat desbetreffende record een link kan maken die het doorverstuurd naar pagina2.php ik ben net begonnen met php en volgens mij is dit wel een noemenswaardige topic. Het is GEEN wissewasje.

Dat de een wat verder is dan de ander, dat is wat anders. Jij Noppes ziet het als een wissewasje. IK zie het als een probleem omdat ik de link NIET kan leggen. en ik heb ALLEEN gevraagd hoe ik die link kan zetten en NIET hoe ik mijn backticks en hoe ik mijn variabelen moet gebruiken. Hoe moet ik die link leggen heb ik alleen gevraagd. Jij komt met 5 punten waar ik niets aan heb. Anderen hebben mij een tutorial link gegeven of iets wat ze zelf hadden. jij komt met 5 maal niks. bedankt.
 
Jasper DS

Jasper DS

23/04/2011 13:17:16
Quote Anchor link
kijk eens naar GET

Ik zal je even op weg helpen:

pagina1
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
# fetchen doe je door middel van _fetch_assoc -> lees de tut van blanche over sql een keertje
$row = mysql_fetch_assoc($result);
 
# je kan waardes meegeven in de url door ze achter het '?' te plaatsen. Voorbeeld: www.domein.nl/pagina.php?paramater1=waarde1&parameter2=waarde2
echo '<a href="pagina2.php?id='.$row['id'].'&amp;title'.$row['title'].'">Klik hier</a>';
?>


pagina2
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<!-- Nu je de url waardes hebt gegeven moet je ze ook kunnen opvragen dit doe je door $_GET['parameter'] -->
<td>ID<input type="text" name="id" id="id" value="<?php echo $_GET['id'] ?>" /></td>
<td>Title<input type="text" name="title" id="title" value="<?php echo $_GET['title'] ?>" /></td>
Gewijzigd op 23/04/2011 13:23:28 door Jasper DS
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 14:07:01
Quote Anchor link
Jasper Superr Bedankt!!!
 
Jasper DS

Jasper DS

23/04/2011 14:17:50
Quote Anchor link
Geen probleem, bekijk zeker die link die ik je heb gegeven zodat je er iets van leert, dit is namelijk basis zoals noppes al zegt.
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 19:38:04
Quote Anchor link
Jasper ik krijg een foutmelding wanneer ik jou methode toepas kun je checken? De fout bevindt zich op echo rij binnen php
Alvast bedankt
 
Gerhard l

gerhard l

23/04/2011 19:43:26
Quote Anchor link
wat is de error, probeer zelf ook eens wat
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 21:06:35
Quote Anchor link
1. Jij heet geen Jasper
2. Je hebt geen bevoegdheid voor anderen een mening te geven
3. Als je wat zinnigs had viel het nog mee
4. Onnodig postcount proberen te maken
5. Ik maak zelf wel uit wat ik probeer.

Misschien wilde Jasper wel even reageren dat hij een puntje of een kommaatje verkeerd heeft gezet. Dus gewoon je echo of print voor je houden en doorsurfen.
 
Gerhard l

gerhard l

23/04/2011 21:08:15
Quote Anchor link
dude jij komt voor elke simpele vraag hier, als jij zegt error dan moet zelfs jasper zomaar ruiken wat het is? doe niet zo moeilijk en geef wat informatie of probeer zelf wat, het lijkt wel alsof je alleen maar copy past..
Gewijzigd op 25/04/2011 00:21:04 door gerhard l
 
- SanThe -

- SanThe -

23/04/2011 21:19:41
Quote Anchor link
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:06:35:
1. Jij heet geen Jasper
2. Je hebt geen bevoegdheid voor anderen een mening te geven
3. Als je wat zinnigs had viel het nog mee
4. Onnodig postcount proberen te maken
5. Ik maak zelf wel uit wat ik probeer.

Misschien wilde Jasper wel even reageren dat hij een puntje of een kommaatje verkeerd heeft gezet. Dus gewoon je echo of print voor je houden en doorsurfen.


Triest zo'n reactie.
 

23/04/2011 21:20:39
Quote Anchor link
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:06:35:
1. Jij heet geen Jasper
2. Je hebt geen bevoegdheid voor anderen een mening te geven
3. Als je wat zinnigs had viel het nog mee
4. Onnodig postcount proberen te maken
5. Ik maak zelf wel uit wat ik probeer.

Misschien wilde Jasper wel even reageren dat hij een puntje of een kommaatje verkeerd heeft gezet. Dus gewoon je echo of print voor je houden en doorsurfen.


Wat is dit nou weer voor lullige reactie. Kijk eens naar de eerste reactie in dit topic zou ik zeggen...
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

23/04/2011 21:33:03
Quote Anchor link
Ja, sorry hoor maar ben gewoon op iets zinnigs aant wachten. Hier zat ik niet op te wachten en idd zie eerste post ik hebt het zelf geprobeerd maar het is me niet gelukt.
 

23/04/2011 21:46:05
Quote Anchor link
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
Ja, sorry hoor maar ben gewoon op iets zinnigs aant wachten.

Wachten heeft geen zin. Zelf doen heeft zin. Ga leren.
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
Hier zat ik niet op te wachten

Je kunt wachten tot je een ons weegt.
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
en idd zie eerste post

Goh, nu pas?
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
ik hebt het zelf geprobeerd

Nou fijn.
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
maar het is me niet gelukt.

Wat niet? Wachten tot je een ons weegt?
 

24/04/2011 01:01:36
Quote Anchor link
Wat heeft het voor nut om alle dingen te vragen die je niet snapt? Want totdat je de "basis" e.d. van PHP leert zal je het ook niet snappen en dus met vragen blijven komen.

Oftewel..

Kijk naar tutorials:

- http://www.w3schools.com/php/default.asp
- http://www.tizag.com/phpT/
- http://php.net/manual/en/tutorial.php
- http://www.learnphp-tutorial.com/
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

24/04/2011 12:06:57
Quote Anchor link
Karl Karl op 23/04/2011 21:46:05:
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
Ja, sorry hoor maar ben gewoon op iets zinnigs aant wachten.
Wachten heeft geen zin. Zelf doen heeft zin. Ga leren.

Als je een gezond verstand had kon je ook in mijn vorige posts zien dat ik ondertussen bezig ben met kennis op te doen.
Dus ik zit nergens op te wachten. En zeker niet op een reactie van een reactie dat al NOG dommer was namelijk die van Gerard.
Dus hier heb je al een doelpunt tegen. netzoals mijn 5-0 tegen Gerard krijg jij ook een reactie, want HET ENIGE WAT IK VROEG of er een foutje bij jasper in het script zat omdat ik een error krijg. Dus NEE NIET AAN JOU, NIET AAN GERARD AAN JASPER. Jij EN GERARD moeten terug naar groep 3, stelletje peuters.

Karl Karl op 23/04/2011 21:46:05:
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
Hier zat ik niet op te wachten
Je kunt wachten tot je een ons weegt.

Zo STOM als een kalf

Karl Karl op 23/04/2011 21:46:05:
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
en idd zie eerste post
Goh, nu pas?

Veel langer dan je denkt, niet NU pas... zie eerdere posts dumbass

Karl Karl op 23/04/2011 21:46:05:
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
ik hebt het zelf geprobeerd
Nou fijn.

Dan moet je ook niet zeggen dat ik niets probeer. Tegenstrijdig in wat je zelf zegt.

Karl Karl op 23/04/2011 21:46:05:
Gijs van Moosdijk op 23/04/2011 21:33:03:
maar het is me niet gelukt.
Wat niet? Wachten tot je een ons weegt?

Wat een humor. Goed zo jongetje en nu je veters strikken, je melk drinken en dalijk weer naar bed.

Hier ook een 5-0 Tegen Karl. Gewoon NIE DOEN dit soort POSTS zijn ONZINNIG.
Zoals ik eerder zei. Wat de een moeilijk vindt ( afd. BEGINNEN MET PHP ) kan de ander heel makkelijk vinden.
Voor mij is het moeilijk ik probeer het te begrijpen en te maken. Dat het voor jou makkelijk is wil niet zeggen dat ik lui ben. Neen, eens ben jij ook begonnen en is het zovaak niet gelukt (misschien nog steeds niet). Daar moet je gewoon een beetje begrip voor hebben. En zo niet, ga dan niet onnodig mensen uitlokken totdat ze je uitlullen zoals bij deze een feit is.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

24/04/2011 12:29:14
Quote Anchor link
Gijs, wat wil je nou bereiken met die tirade?

Jij begint met PHP. Betekent veel leren door lezen en zelf doen. Dan loop je tegen fouten aan. Als je daar vragen over hebt, kun je die hier gerust stellen. Maar dan wel op een normale manier (en zeker in je reacties). Waarom mag alleen Jasper reageren op de mogelijke fout in de code? Stel dat ik die fout zou zien, dan mag ik dus niet reageren?
Karl Karl (en nog een aantal anderen op dit forum) is niet altijd even diplomatiek in zijn antwoorden, maar in de kern schuilt wel kennis. Doe er je voordeel mee in plaats van zo te reageren.
 

24/04/2011 12:41:59
Quote Anchor link
@Gijs PHP leren gaat niet vanzelf, ik ben er al een hele tijd mee bezig en heb al een hoop geleerd maar ook een hoop fouten gemaakt. Als je er beter in wilt worden moet je oefenen, veel oefenen. Dus niet 5 min. naar een script kijken en dan hier je vraag stellen maar gewoon eerst zelf research doen en kijken en daarna mag je hier je vraag stellen. En zelfs al is Karl niet te aardig in zijn reacties kan je veel van hem leren.

Als je op deze toon dingen blijft vragen denk je dan echt dat WIJ je antwoord gaan geven? Overigens zeg je dat ze peuters zijn maar jij bent toch echt degene die hier kinderachtig doet.
 
Gerhard l

gerhard l

24/04/2011 14:09:52
Quote Anchor link
en toch win ik met 10-5 omdat jij m'n naam niet eens goed kan schrijven... terug naar groep zegt ie.
 
- SanThe -

- SanThe -

24/04/2011 14:29:07
Quote Anchor link
Ik hoop dat Jasper zo wijs is om ook niet meer te reageren.
Triest verhaal.
 
Gijs van Moosdijk

Gijs van Moosdijk

24/04/2011 17:21:08
Quote Anchor link
-1 voor GerHard & Santhe @ ik heb 10 dingen opgenoemd... jij komt met 1 ding... wouw dat is pas overwinning
+1 voor Obelix en Dillen...@ Guys jullie hebben ook gelijk... sorry van mijn frustratie..

Ik ben met een kleine project bezig en ik ben halverwege... het is misschien basisstof maar voor mij is het moeilijk
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.