opslaan plaatje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »
Peter  paul

peter paul

06/02/2012 14:25:44
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik probeer een script te maken dat een plaatje resized met een bepaald percentage. Dat is gelukt. Zie code beneden. Ik echo deze dan op het scherm om aan de gebruiker te laten zien wat er gebeurt is. Als hij tevreden is. Kan het plaatje worden opgeslagen. Nou ik het plaatje al geresized heb is het mogelijk om dat plaatje op te slaan?? Zo ja, hoe doe ik dit?
Of moet ik het originele plaatje opnieuw resizen voor dat ik het kan opslaan, want dit kost natuurlijk weer extra capaciteit?

PS. Ik ben net begonnen met OOP dus als er opmerkingen/tip zijn dan hoor ik deze graag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php

class SimpleImage {
 
   var
$image;
   var
$image_type;
   var
$orgWidth;
   var
$orgHeight;
 
   function
__construct($filename) {
 
      $image_info = getimagesize($filename);
      $this->image_type = $image_info[2];
      
      if( $this->image_type == IMAGETYPE_JPEG ) {
 
         $this->image = imagecreatefromjpeg($filename);
      }
elseif( $this->image_type == IMAGETYPE_GIF ) {
 
         $this->image = imagecreatefromgif($filename);
      }
elseif( $this->image_type == IMAGETYPE_PNG ) {
 
         $this->image = imagecreatefrompng($filename);
      }
   }
        
   function
output() {
 
      imagejpeg($this->image);

   }
  
   function
scale($scale) {
      $this->orgWidth = imagesx($this->image);
         $this->orgHeight = imagesy($this->image);      
                    
      $width = $this->orgWidth * $scale/100;
      $height = $this->orgHeight * $scale/100;
      $this->resize($width,$height);
   }
 
   function
resize($width,$height) {
      $new_image = imagecreatetruecolor($width, $height);
      imagecopyresampled($new_image, $this->image, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $this->orgWidth, $this->orgHeight);
      $this->image = $new_image;
   }      
 
}


      $image = new SimpleImage('http://smbjorklund.no/sites/smbjorklund.no/files/pictures/1/apple_mac_os_x_10.5_leopard_1024x768_1.jpg');
       $image->scale(50);
       $image->output();
       unset ($image);
      
?>
Gewijzigd op 07/02/2012 20:18:20 door Peter paul
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:42:58
 
Peter  paul

peter paul

07/02/2012 15:42:02
Quote Anchor link
BUMP
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

07/02/2012 15:51:04
Quote Anchor link
Ben niet thuis in OOP, maar je code lijkt me in ieder geval onvolledig (je eindigt met een { )

Een bestand wat wordt geupload sla ik doorgaans op via de wijze zoals beschreven op http://php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php
 
Kris Peeters

Kris Peeters

07/02/2012 17:58:29
Quote Anchor link
(Wel ja ... de vragensteller geeft slechts de relevante code. Uiteraard moet elke accolade gesloten worden)


Uploaden is niet meer nodig; de image staat al op de server.
Wat je nodig hebt, is de functie imagejpeg() om die resource op te slaan.

En dan nog de interactie met de client.
De gebruiker moet via een formulier (al is het slechts 1 knop) zijn akkoord kunnen geven.

In hidden input velden steek je dan de gegevens (url file, afmetingen, ...)

Jij stuurt dan die post door naar de php-logica die imagejpeg() aanroept (ergens in een methode van de class).

Kan je tonen hoe je de class aanspreekt ($mijn_var = new SimpleImage()... )?

Van waar komt de file?


Sla je data op in een DB?
Is er een user systeem?
...

(kwestie van een beetje in te schatten wat de vereisten zijn)
 
Peter  paul

peter paul

07/02/2012 20:21:24
Quote Anchor link
hmm er is denk ik iets fout gegaan bij het posten ik wilde wel een wat vollediger stuk geven van mijn code. zie eertse post ik heb hem veranderd.

Je zegt de image staat al op de server?? Ik heb nog niets opgeslagen of iets dergelijks. maar kan ik wel bij het eerder ge resizede plaatje komen om hem vervolgens op te slaan?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

07/02/2012 20:45:35
Quote Anchor link
Peter paul op 07/02/2012 20:21:24:
Ik heb nog niets opgeslagen of iets dergelijks.


Waar staat de originele image? Staat die op jouw server of pluk je die van andere sites?
 
Peter  paul

peter paul

07/02/2012 22:39:46
Quote Anchor link
Ik zou graag willen dat mensen een plaatje kunnen uploaden of een url kunnen in geven. Ik ben begonnen met een plaatje van het internet daar haal ik ze dus ook vandaan.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

07/02/2012 23:53:09
Quote Anchor link
Okay.

Eventjes puur conceptueel, zonder iets van praktische code.

Kijk, de eerste keer uploadt de gebruiker dus het origineel.
Op dat moment staat die file dus op de server.

Ik zou dus niet aanraden dat de gebruiker de foto nog eens moet uploaden. De originele foto staat op de server, je kan dat origineel evengoed opslaan op de server.

Trouwens, tegen dit moment heb je de aangepaste resource ook ter beschikking. Je zou evengoed die resource ook kunnen opslaan.

bv. beide in een temp folder.


Je hebt de GD library al eens doen werken, de upload is al eens gebeurd, ik zie niet in waarom dit dubbel moet gebeuren.

Het enige wat jij (php-logica op de server) nog moet weten, is een goedkeuring; dat is weinig informatie.

Sla dus ergens de gegevens op, in een database; eventueel in een session.
Zorg dat je een formulier naar de gebruiker stuurt (nu ja, een OK en Annuleer-knop) waarin je een in een hidden field een link legt met de images (het origineel en de aangepaste) (bv. de id van het record).
Bij een goedkeuring doe je een move van de file, dit vergt weinig van een server, net zoals een cut/paste op je pc ook weinig van je processor vraagt.
Bij een annulering vernietig je de file(s).


---
(EDIT)
Nu, het hangt er eigenlijk ook van af wat je van plan bent indien je geen goedkeuring krijgt.
Wat doe je dan?
Een beter percentage aanbieden of zo? In dit geval in het interessant het origineel bij te houden.
Misschien is het niet nodig het origineel bij te houden; hangt er van af hoe je het precies afhandelt.

Kan je je hier in vinden?
Iemand andere ideeën?
Gewijzigd op 08/02/2012 00:01:33 door Kris Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.