ORDER BY ordert verkeerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Bedrijfsomschrijving Onze klant bouwt dynamisch en voornamelijk op .NET gebaseerde software voor diverse organisaties die zowel nationaal als internationaal opereren. De vestiging in Apeldoorn vormt onderdeel van een grotere organisatie met meerdere locaties in Nederland. De focus hier is om effectieve software te bouwen om data intensieve processen zo goed en overzichtelijk mogelijk te laten verlopen. Om dit soort processen goed te waarborgen en dat de juiste doelstellingen worden gehaald bieden zij velen oplossingen. Een voorbeeld hiervan is maatwerk mobile apps die gekoppeld worden aan zowel eigen software als die van diverse andere organisaties om de juiste data flows mogelijk

Bekijk vacature »

Quality Assurance Consultant

Do you like to broaden your horizon in an international environment and develop your career with a new perspective and exciting opportunity to play a part in bringing Galileo, Europe's new satellite navigation system, into operational use? CGI Space Netherlands is looking for a Quality Assurance Consultant to work at our client site in France (Paris area). Your day-to-day activities As a Quality Consultant you will provide on-site quality and product assurance support at our client site. You will be working under the supervision of the Senior Quality Officer. Some of the main activities are: ISO 9001 Quality Management Assisting

Bekijk vacature »

DevOps Engineer Welkomstbonus € 5.000,-

DevOps Engineer senior Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder DevOps en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van €5.000,-. Er werken leuke mensen bij T2, die op een professionele en informele wijze met hun carrière en collega’s omgaan. Dat is de basis voor succes! Het is vanzelfsprekend dat je met de nieuwste technieken werkt.

Bekijk vacature »

Test Automation Engineer

Werk jij graag mee aan het verbeteren van de kwaliteit binnen de Pensioenwereld? Heb jij ervaring met het automatiseren van testen en help je zo mee met de uitdagingen bij onze pensioenklanten? Dan zijn we op zoek naar jou! Wat ga je doen? Digitalisering en meer directe communicatie met de deelnemers zijn thema’s in de Pensioenwereld. Dit vereist kwaliteit en betrouwbaarheid. Als Test Automation Engineer zet je jouw kennis en ervaring van techniek en testen in om onze klanten hiermee te helpen. Je automatiseert systeem- en integratietesten, je voert performance en security testen uit en kan onze klanten helpen om

Bekijk vacature »

PHP Full Stack Engineer

Full Stack Engineer– PHP / JavaScript / Agile / React / Symfony FANTASTIC OPPORTUNITY TO JOIN THE BEST TECHNICAL ORGANISATION UTRECHT HAS TO OFFER! Mid to senior-level candidates required Central Amersfoort location, easily commutable on public transport PHP / JavaScript / Agile / React / Symfony Competitive salary / flexi-time To apply please call +31(0)208 004 990 or +44 7880 358 143 or email me; Chris.hopley@searchability.com Based in our amazing offices in the heart of Amersfoort, we are a collective of talented professionals who are all self-motivated to provide the best technical solutions that our clients won't find anywhere else

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! In een sector waarin de ontwikkelingen op het vlak van zorg-ICT in stroomversnelling zitten, biedt ChipSoft een ultramodern en ziekenhuisbreed geïntegreerd elektronisch patiëntendossier. Dankzij ons groeiende marktaandeel in België is ChipSoft op zoek naar nieuwe collega’s. Jouw job Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

C# backend developer, Rotterdam

Voor een grote organisatie in Rotterdam zijn we op zoek naar iemand met ruime ervaring in het ontwikkelen van applicaties in .NET C#. Het gaat hier om een organisatie met een maatschappelijke impact. Hun systemen zijn gericht op een groot aantal klanten waarbij het belangrijk is dat de applicaties helder, toegankelijk en up-to-date zijn. Als .NET C# developer werk je aan uiteenlopende applicaties, APIs en het interne framework. Dit doe je binnen een SCRUM team en meedenkt binnen het hele proces. Het team bestaat uit meerdere C# developers variërend van medior tot senior. Er is dus veel kennis en ervaring

Bekijk vacature »

Organization Developer

Als Organization Developer help je mee Coolblue zo in te richten dat alle Coolblue’ers optimaal hun werk kunnen doen. Hoe word ik Organization Developer bij Coolblue? Heb jij een passie voor HR en het doorvoeren van verbeteringen en wil je deze tastbaar maken door te werken aan interessante projecten? Dan is dit dé functie voor jou. Ook Organization Developer worden bij Coolblue? Saskia legt je uit hoe je dat doet. Dit vind je leuk om te doen Zorgen voor het juiste organisatiemodel op jouw afdelingen, voor vandaag en voor de toekomst. Samen met afdelingsleidinggevenden bepalen welke functies er zijn, welke

Bekijk vacature »

.NET Developer / C#

Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie; Elk kwartaal een week lang verplicht met nieuwe technieken/tooling werken; Meer dan 40 ervaren .NET ontwikkelaars als collega's; Mogelijkheid om 32 of 36 uur te gaan

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

Product Owner Systeembeheer/Operations

Werken bij Bakker&Spees betekent werken in een innovatief IT-bedrijf met zelfsturende teams en in totaal 40 medewerkers. Omdat we flink groeien hebben we bij Systeembeheer behoefte aan verdere verbreding en uitbreiding van het team. Bij Systeembeheer is er geen sprake van één product maar een hele reeks. Juist daarom zoeken we een Product Owner die overzicht kan houden en eigendom kan nemen over die reeks. Deze producten en diensten variëren van basaal werkplekbeheer, kantoorinfrastructuur en softwareonderhoud (van eigen en externe software) tot netwerk-, server- en databasebeheer (Linux en Windows), monitoring, security, hosting en deployment automatisering. Wat ga je doen: Als

Bekijk vacature »

BI Developer Oracle Automotive Internationaal

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is internationaal actief binnen de zakelijke dienstverlening en heeft de kwaliteit van de IT afdeling hoog in het vaandel staan. Al vanaf de oprichting, meer dan 30 jaar geleden, heeft de IT afdeling alle systemen in eigen beheer en worden de eigen applicaties inhouse ontwikkeld in onder andere Oracle, Java en OutSystems. Deze applicaties worden in meer dan 15 Europese landen gebruikt en de volledige ontwikkeling hiervan vindt plaats in het hoofdkantoor gevestigd in regio Utrecht. Vanuit hier worden 15 landen (ruim 2200 gebruikers) en duizenden klanten voorzien van support en de juiste IT systemen. De ontwikkelde

Bekijk vacature »

Xamarin C# Developer

Als Xamarin C# Developer zorg je ervoor dat onze cross-platform mobiele apps onze medewerkers de best mogelijke manier geven om Coolblue te beheren. Hoe word ik een Xamarin C# Developer bij Coolblue? Je specialiteit is ofwel C# OF mobiele app code, en je geniet van het werken met Xamarin. Je vindt het leuk om samen met je collega's te programmeren, om zo een hogere kwaliteit in de codebase te garanderen. Daarnaast denk je na over technische beslissingen zoals architectuur, tools en processen. Ook houd je de performance van je app in de gaten en analyseer je samen met je team

Bekijk vacature »

Full-Stack Lead Java Developer ( € 80K - &eur

No Relocation! Our client is looking for a Senior Full-Stack Java Developer to join their team and help drive their digital innovation agenda! You will be surrounded in back- and front-end to know your way around in both. Your strong attention to detail, curiosity and value adding insights help to realise our goals. You are eager, can manage the diverse responsibilities and take pride and joy in delivering results. Client Details No Relocation! Key-Account of Michael Page, Large multinational bank, International and diversity focused Description No Relocation! The ambition of our client is to democratise financial planning, to give people

Bekijk vacature »
Max S

Max S

11/07/2009 18:24:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

In mijn database heb ik het vermogen staan van verschillende motoren (van een schip).
Een aantal voorbeelden daarvan: 150 pk (1x), 1240 pk (1x), 800 pk (2x).
Nu wil ik deze sorteren van klein naar groot.
Maar als ik in mijn SQL query zet: ORDER BY vermogen
dan komt dit eruit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
1240 pk (1x)
150 pk (1x)
800 pk (2x)

Terwijl het dit moet zijn:
Code (php)
1
2
3
150 pk (1x)
800 pk (2x)
1240 pk (1x)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,

Max

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2020 22:55:47

Mr.Ark

Mr.Ark

11/07/2009 19:52:00
Quote Anchor link
Zou handig zijn als je je query eens laat zien hoe jij hem in elkaar hebt staan.

Max S

Max S

11/07/2009 19:57:00
Quote Anchor link
een doodgewone query:
Code (php)
1
$sql = "SELECT veld_1, veld_6, status, display FROM duwboten WHERE display = 1 ORDER BY veld_6";

Mr.Ark

Mr.Ark

11/07/2009 19:58:00
Quote Anchor link
Je mist nog DESC aan het einde van je query

Max S

Max S

11/07/2009 20:00:00
Quote Anchor link
Je bedoelt ASC, en het maakt geen verschil met orderen..

Jelmer -

Jelmer -

11/07/2009 20:06:00
Quote Anchor link
Je kolommen zijn van het type (var)char neem ik aan, want hij sorteert ze correct, maar dan volgens het alfabet :)

Misschien dat dit werkt.
Code (php)
1
SELECT * FROM ... ORDER BY CAST(veld_6 AS SIGNED) DESC

Ik weet niet zeker, ik heb geen idee wat hij met die 'pk' gaat doen. Anders moet je even zoeken naar een intval-achtige functie in MySQL.

edit: wat mike zegt. Misschien is het wel handiger om die pk waarden als ints op te slaan. Zeker voor later, wanneer je er gemakkelijk op wilt vergelijken en zoeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Mike

Mike

11/07/2009 20:08:00
Quote Anchor link
Hoe staan je resultaten in je DB opgeslagen?

Zo:

Code (php)
1
2
3
4

150 pk (1x)
1240 pk (1x)
800 pk (2x)

Of zo:

Code (php)
1
2
3
4

150
1240
800

Want zoals je kan zien in je eerste voorbeeld sorteerd de query alleen de dingen aan 't eind van de resultaten...

dus: (1x) -> (1x) -> (2x), enz...

Probeer dus de PK waardes in de int vorm op te slaan en dan uit te lezen...

Max S

Max S

11/07/2009 20:35:00
Quote Anchor link
@Jelmer: bedankt! het werkt!

@Mike: hij ordert het niet aan het eind, hij ordert hem aan het begin (1, 1, 8)
het was puur toeval dat ik (2x) aan het eind had gezet.
ook kan ik ze niet als int opslaan, dan staat er namelijk geen pk (1x) meer achter oid.

bedankt voor jullie berichtjes!

Joren de Wit

Joren de Wit

11/07/2009 22:34:00
Quote Anchor link
max schreef op 11.07.2009 20:35:
ook kan ik ze niet als int opslaan, dan staat er namelijk geen pk (1x) meer achter oid.
Maar die informatie wil je dan ook helemaal niet (in hetzelfde veld) opslaan!

De aanduiding pk geeft een eenheid weer en hoef je niet op te slaan. Als jij in je database 150 hebt staan, kun je in je PHP code vervolgens de 'pk' toevoegen. Ook 1x of 2x (neem aan dat dat op 1 of 2 moteren slaat) hoor je niet in dat veld op te slaan. Dat is een aparte eigenschap van de boot, dus zul je op een andere plaats op moeten slaan. Tip: ga normaliseren en zorg dat je met een correct datamodel aan de slag gaat...

Max S

Max S

11/07/2009 22:37:00
Quote Anchor link
@Blanche,

Ik had het inderdaad gedaan zoals jij het zegt, als ik geen meerdere dingen door elkaar gebruik.
Mijn datamodel is zo opgezet dat ik niet alleen vermogen van motoren er in kan zetten maar bijv. ook het bouwjaar, etc.

In ieder geval bedankt voor de tip!

Joren de Wit

Joren de Wit

12/07/2009 10:42:00
Quote Anchor link
max schreef op 11.07.2009 22:37:
Mijn datamodel is zo opgezet dat ik niet alleen vermogen van motoren er in kan zetten maar bijv. ook het bouwjaar, etc.
Als je die gegevens in dezelfde kolom opslaat gaat er iets fout. Een bouwjaar is heel iets anders dan het vermogen en hoort dus nooit in dezelfde kolom opgeslagen te worden. Zeker als het een gegeven in waar je op wilt kunnen sorteren, zul je daar een aparte kolom voor moeten gebruiken.

Afra ca

Afra ca

12/07/2009 12:03:00
Quote Anchor link
/me stemt in met Blanche.

Mike

Mike

12/07/2009 12:07:00
Quote Anchor link
@ max:

Dat wat Blanche dus beter heeft uitgelegd probeerde ik je ook duidelijk te maken...

Max S

Max S

12/07/2009 12:28:00
Quote Anchor link
Oh, op die manier, ik zal eraan werken..
Bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.