ordernummer tips

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 00:30:27
Quote Anchor link
Hallo,

Heeft iemand een idee hoe ik het beste ordernummers kan genereren? Ik wil als iemand een order heeft geplaatst een ordernummer aan zijn / haar bestelling koppelen. Ik wil een ordernummer hebben dat uit 7 cijfers bestaat en dat altijd begint met de letter A, bijvoorbeeld A0000001, A0000002, A0000003 enz.

Op het moment dat een nieuwe bestelling wordt geplaatst moet op basis van het ordernummer van de voorgaande bestelling een nieuw ordernummer worden gegenereerd. Dus stel de laatste bestelling was ordernummer A0000056, dan moet de volgende bestelling ordernummer A0000057 krijgen. Moet ik dit doen door het ordernummer van de laatste rij te nemen (via database SELECT) en deze met 1 op te hogen? Is dat de juiste gedachtengang? En stel nu dat er toevallig 2 bestellingen tegelijkertijd worden geplaatst... die krijgen dan hetzelfde ordernummer. Hoe voorkom je dat?

Graag wat advies, ik hoef geen kant en klare code maar hoop dat iemand me de juiste manier kan vertellen om dit te doen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 17:33:37
 
Mitchel V

Mitchel V

22/12/2010 01:48:44
Quote Anchor link
zit te denken aan aan normaale varchar met letter en cijfers.
nieuw order doe je de laatste order nummere pakken letter los maken +1 en letter weer vast maken...

door dat voor je insert te bepalen dat hij +1 krijgt..
ik weet niet wat er gebeurt als 100mensen in 20sec dat doen...


----------
of
2 velden
1 = letter
2 = nummer (autonummering

en dan zelf controleren als het 7 cijfers zijn (OH hij ziet 1 cijfer? dan 6 nullen er voor plakken? :P)
 
The Force

The Force

22/12/2010 02:11:13
Quote Anchor link
Ik verwacht dat de letter nog ergens voor staat? Zo ja dan is het qua normalisatie gewenst om het in twee velden op te slaan. Je zou het zo aan kunnen pakken:

Tabel: OrderTypen
Code (pk) | Naam | Beschrijving
A | Automatisering | Dit is een automatiseringsproject
Z | Zomaar | Dit is zomaar een voorbeeld projecttype

Tabel: Orders
Volgnummer (pk, auto_increment) | ProjectType (fk naar OrderTypen)| overigevelden
1 | A | overigeinhoud
2 | Z | zomaarinhoud

De tabel OrderTypen is strict gezien niet noodzakelijk maar wel zeker zeer aan te raden.

Wil je per se vanuit de database ordernummers selecteren dan kan je vervolgens een view gebruiken:

CREATE VIEW OrderWithOrderNumbers AS SELECT CONCAT(ProjectType,LPAD(Volgnummer, 7, 0)) AS OrderNummer, anderekolommen FROM Orders;

Als je het op deze manier doet heb je automatisch gegenereerde ordernummers, met juiste aantal nullen. Kan je makkelijk selecteren en je hebt er met inserten geen omkijken naar. Het enige wat je moet doen is bij de insert het projecttype mee te geven (de prefix zeg maar). Bovendien is alles genormaliseerd. Zo zou ik het dus doen.

Edit: "SELECT OrderNummer, anderekolommen FROM OrderWithOrderNumbers" zou dan dit teruggeven:

A0000001 | anderekolominhoud
Z0000002 | anderekolominhoud
Gewijzigd op 22/12/2010 02:13:45 door The Force
 
John D

John D

22/12/2010 09:24:33
Quote Anchor link
Ik heb voor opvolgende nummers een klein tabelletje gemaakt en een functie gebouwd die een ordernummer ophaalt en meteen ophoogt. De kans dat dat tegelijkertijd gebeurt met een andere gebruiker is nihil. Het ordernummer maak je overigens pas aan op het moment dat iemand de order definitief bevestigt.
Tabel genaamd seq:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
mysql> desc seq;
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
| Field | Type             | Null | Key | Default | Extra |
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
| name  | varchar(20)      | NO   | PRI |         |       |
| val   | int(10) unsigned | NO   |     |         |       |
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
2 rows in set (0.00 sec)

de functie in MySQL
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
mysql> CREATE FUNCTION seq(seq_name char(20)) returns int
begin
  UPDATE seq SET val=last_insert_id(val+1) WHERE name=seq_name;  
  RETURN last_insert_id();
end);

Ophalen van het ordernummer in je php programma:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$result1
=mysql_query("select seq('nextval') as nextval");
?>

Dit voorkomt bijvoorbeeld het ophalen van het laatste id uit je ordertabel.
De letter die je ervoor wilt hebben A en de voorloopnullen plaats je nadat je het ordernummer hebt opgehaald.
Gewijzigd op 22/12/2010 09:33:04 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:25:38
Quote Anchor link
Ik ben eerlijk gezegd (nog) niet zo erg thuis in database functies. Die letter die ervoor staat is uitsluitend om aan te tonen dat de bestelling via internet is geplaatst. Er is dus altijd maar 1 letter. Als dat handiger is zou ik die dus ook in de code kunnen toevoegen in plaats van in de database.

Als ik nu in de databasetabel het ordernummer een auto increment geef, gaat dat dan goed? En kan ik die dusdanig instellen dat het 7 cijfers zijn? Dus dat ie begint met 0000001, of is dat iets wat je in de code moet doen? Dus stel het ordernummer is 1, dat ie dan in de code daar 0000001 van maakt (zo ja, is daar een php fucntie voor)?
 
John D

John D

22/12/2010 10:28:37
Quote Anchor link
@Ozzie, autoincrement is voldoende en bij het ophalen in MySQL zet je de voorloopnullen er steeds voor met:
SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer
en ik zou toch maar 1 veldje erbij maken en daar de A inzetten. Altijd makkelijk voor later, beter dan in je code.
Edit:

Kortom, volg de reactie van The Force in zijn geheel op! Is een prima oplossing.
Gewijzigd op 22/12/2010 10:29:56 door John D
 
The Force

The Force

22/12/2010 10:38:32
Quote Anchor link
Maak inderdaad geen gebruik van een function hiervoor. Auto increment gaat altijd goed. Je hebt er geen omkijken naar en met de view heb je precies wat je wilt: het ordernummer met genoeg nullen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:40:12
Quote Anchor link
Oke, thanks... kun je misschien dit stukje even uitleggen:

CONCAT(LPAD(Id, 7, 0))
 
John D

John D

22/12/2010 10:48:40
Quote Anchor link
De CONCAT(LPAD(Id, 7, 0) plaatst de voorloopnullen visueel. Staan dus niet in de database.

Qua gebruik van de functie of autoincrement:
Er zijn voor en nadelen: Bij gebruik van de functie heb je het ordernummer meteen in je code beschikbaar en kan je het tonen aan de klant. Bij autoincement heb je het niet meteen beschikbaar en moet je het na de insert nog een keer ophalen uit de tabel. Deze tabel is altijd groter dan de seq tabel die door de functie benaderd wordt en kost dus meer tijd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:58:06
Quote Anchor link
oke... nu raak ik je kwijt...

Ik moet dan eerst het laatste ordernummer ophalen via SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer en daarna een nieuwe invoegen?

Nee, wacht ff... dat hoeft natuurlijk niet want het is auto increment.

Dus gewoon een order toevoegen, en om m dan terug te krijgen moet ik die SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer gebruiken? Maar hoe weet ik dan of het de laatst ingevoegde is?
 
John D

John D

22/12/2010 11:22:20
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/12/2010 10:58:06:
Dus gewoon een order toevoegen, en om m dan terug te krijgen moet ik die SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer gebruiken? Maar hoe weet ik dan of het de laatst ingevoegde is?
Dat is dus het nadeel van de autoincement maar het klopt allemaal, en om die laatste terug te halen heb je tijdens het opvoeren van de order toch wel gegevens beschikbaar zoals klantnummer? select CONCAT(LPAD(max(Id), 7, 0)) AS OrderNummer from ordertabel where klantnummer = $klantnummer of anders als je niet met klantnummers werkt andere gegevens die de klant zojuist heeft meegegeven en waarmee je de order aan de klant kan koppelen. In principe hoort in de ordertabel een klantid waarmee de klant weer te indentifceren is in de klanttabel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 11:25:32
Quote Anchor link
Als iemand iets bestelt heb ik z'n naam en adresgegevens (geen klant id). Kan ik niet op een of andere manier iets inserten en tegelijkertjid de id terugkrijgen? Of bestaat zoiets niet?
 
The Force

The Force

22/12/2010 11:55:18
Quote Anchor link
Je hebt het nu over een klant id en zonet nog over een ordernummer. De antwoorden op je vragen zijn al gegeven door John en mij. John maakt overigens nog wel een foutje. CONCAT is voor het samenvoegen van meerdere waardes. Het heeft dus geen zin (en geeft wss. een fout) als je CONCAT slechts 1 argument meegeeft.

Lees het volgende eens door:
- CONCAT: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_concat
- LPAD: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_lpad
- VIEWS: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/view-syntax.html

Als je mijn voorbeeld (zie eerste reactie van mij) volgt dan hoef je nergens druk om te maken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
INSERT INTO Orders (OrderType, overigekolommen) VALUES ('A', ...)


Wil je de code weten dan gebruik je LAST_INSERT_ID() (via MySQL query zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html of via PHP: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php). Je krijgt dan de auto increment waarde. Je weet in je code waar je insert al welk OrderType het is (bijv. 'A') en je kan met PHP (str_pad()) ook automatisch de juiste aantal aan nullen genereren. Zo kan je dus meteen het ordernummer teruggeven. Als je de VIEW gebruikt zoals ik die liet zien kan je ook gewoon op ordernummer selecteren.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 12:08:16
Quote Anchor link
The Force op 22/12/2010 11:55:18:
Je hebt het nu over een klant id en zonet nog over een ordernummer.

Nee hoor, ik heb het nog steeds uitsluitend over een ordernummer. Thanks voor de info tot zover. Kan ik hopelijk wel even mee vooruit. Wat betreft die last inserted id, is dat een "veilige" oplossing?

Stel je dit voor (even heel simplistisch):

1) iemand heeft spullen in z'n winkelmandje geplaatst
2) hij drukt op 'bestelling plaatsen'
3) de bestelling wordt in de database gezet en krijgt een ordernummer
4) ik vraag het last inserted id op en toon die aan de gebruiker "Bedankt voor uw bestelling. Uw ordernummer is A0000034.

Zou het nu zo kunnen zijn dat tussen punt 3 en 4 iemand anders een bestelling plaatst en ik het last inserted id van die bestelling terugkrijg?
 
John D

John D

22/12/2010 12:47:10
Quote Anchor link
The Force op 22/12/2010 11:55:18:
Wil je de code weten dan gebruik je LAST_INSERT_ID() (via MySQL query zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html of via PHP: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php).

LAST_INSERT_ID() via MySQL, deze is niet aan je transctie gebonden die die geeft ook het laatste id wanneer een andere klant heeft ge-insert.
Beter: mysql_insert_id() als PHP functie
Zie: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php
Deze geeft het laatste id dat bij transactie hoort.

@OZZIE: Geen klanttabel ? Geen klant_id in je order tabel? Je hebt ook waarschijnlijk geen tabel orderregel_tabel? Je hebt nog een lange weg te gaan voor een webshop.
Gewijzigd op 22/12/2010 13:12:10 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 12:54:42
Quote Anchor link
John, het is ook een vrij simplistische webshop dus no worries ;)

Die mysql_insert_id lijkt me een goede... ff zoeken of die ook in PDO bestaat...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/12/2010 12:56:58
 
John D

John D

22/12/2010 13:01:54
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/12/2010 12:54:42:
John, het is ook een vrij simplistische webshop dus no worries ;)
OK, dan moet het gaan lukken! Suc6
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 13:02:13
Quote Anchor link
Wat een heerlijk forum is dit ook. Thanks allemaal :)
Gewijzigd op 22/12/2010 13:02:32 door Ozzie PHP
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

22/12/2010 13:05:40
Quote Anchor link
Stel dat we in de database een tabel hebben met de naam 'tabelnaam' en daarin hebben we meerdere velden, waaronder ook 'order_id' met auto_increment. Volstaat dit dan niet gewoon?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$oInsert
= mysql_query("INSERT INTO tabelnaam (veldnaam) VALUES ('waarde')");

if ($oInsert)
{

    $iInsertedID = mysql_insert_id();
    
    echo 'U heeft bestelnummer: A'. str_pad($iInsertedID, 7, 0, STR_PAD_LEFT);
}


?>


Volstaat dat niet gewoon? Dan kun je nog een functie maken die a.d.h.v. een order_id een fraaie bestelnummer maakt (van bijv. '123' naar 'A0000123').
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 13:10:46
Quote Anchor link
Ja, volgens mij is dat inderdaad wel de basis.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.