ordernummer tips

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 00:30:27
Quote Anchor link
Hallo,

Heeft iemand een idee hoe ik het beste ordernummers kan genereren? Ik wil als iemand een order heeft geplaatst een ordernummer aan zijn / haar bestelling koppelen. Ik wil een ordernummer hebben dat uit 7 cijfers bestaat en dat altijd begint met de letter A, bijvoorbeeld A0000001, A0000002, A0000003 enz.

Op het moment dat een nieuwe bestelling wordt geplaatst moet op basis van het ordernummer van de voorgaande bestelling een nieuw ordernummer worden gegenereerd. Dus stel de laatste bestelling was ordernummer A0000056, dan moet de volgende bestelling ordernummer A0000057 krijgen. Moet ik dit doen door het ordernummer van de laatste rij te nemen (via database SELECT) en deze met 1 op te hogen? Is dat de juiste gedachtengang? En stel nu dat er toevallig 2 bestellingen tegelijkertijd worden geplaatst... die krijgen dan hetzelfde ordernummer. Hoe voorkom je dat?

Graag wat advies, ik hoef geen kant en klare code maar hoop dat iemand me de juiste manier kan vertellen om dit te doen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 05:57:08
 
Mitchel V

Mitchel V

22/12/2010 01:48:44
Quote Anchor link
zit te denken aan aan normaale varchar met letter en cijfers.
nieuw order doe je de laatste order nummere pakken letter los maken +1 en letter weer vast maken...

door dat voor je insert te bepalen dat hij +1 krijgt..
ik weet niet wat er gebeurt als 100mensen in 20sec dat doen...


----------
of
2 velden
1 = letter
2 = nummer (autonummering

en dan zelf controleren als het 7 cijfers zijn (OH hij ziet 1 cijfer? dan 6 nullen er voor plakken? :P)
 
The Force

The Force

22/12/2010 02:11:13
Quote Anchor link
Ik verwacht dat de letter nog ergens voor staat? Zo ja dan is het qua normalisatie gewenst om het in twee velden op te slaan. Je zou het zo aan kunnen pakken:

Tabel: OrderTypen
Code (pk) | Naam | Beschrijving
A | Automatisering | Dit is een automatiseringsproject
Z | Zomaar | Dit is zomaar een voorbeeld projecttype

Tabel: Orders
Volgnummer (pk, auto_increment) | ProjectType (fk naar OrderTypen)| overigevelden
1 | A | overigeinhoud
2 | Z | zomaarinhoud

De tabel OrderTypen is strict gezien niet noodzakelijk maar wel zeker zeer aan te raden.

Wil je per se vanuit de database ordernummers selecteren dan kan je vervolgens een view gebruiken:

CREATE VIEW OrderWithOrderNumbers AS SELECT CONCAT(ProjectType,LPAD(Volgnummer, 7, 0)) AS OrderNummer, anderekolommen FROM Orders;

Als je het op deze manier doet heb je automatisch gegenereerde ordernummers, met juiste aantal nullen. Kan je makkelijk selecteren en je hebt er met inserten geen omkijken naar. Het enige wat je moet doen is bij de insert het projecttype mee te geven (de prefix zeg maar). Bovendien is alles genormaliseerd. Zo zou ik het dus doen.

Edit: "SELECT OrderNummer, anderekolommen FROM OrderWithOrderNumbers" zou dan dit teruggeven:

A0000001 | anderekolominhoud
Z0000002 | anderekolominhoud
Gewijzigd op 22/12/2010 02:13:45 door The Force
 
John D

John D

22/12/2010 09:24:33
Quote Anchor link
Ik heb voor opvolgende nummers een klein tabelletje gemaakt en een functie gebouwd die een ordernummer ophaalt en meteen ophoogt. De kans dat dat tegelijkertijd gebeurt met een andere gebruiker is nihil. Het ordernummer maak je overigens pas aan op het moment dat iemand de order definitief bevestigt.
Tabel genaamd seq:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
mysql> desc seq;
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
| Field | Type             | Null | Key | Default | Extra |
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
| name  | varchar(20)      | NO   | PRI |         |       |
| val   | int(10) unsigned | NO   |     |         |       |
+-------+------------------+------+-----+---------+-------+
2 rows in set (0.00 sec)

de functie in MySQL
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
mysql> CREATE FUNCTION seq(seq_name char(20)) returns int
begin
  UPDATE seq SET val=last_insert_id(val+1) WHERE name=seq_name;  
  RETURN last_insert_id();
end);

Ophalen van het ordernummer in je php programma:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$result1
=mysql_query("select seq('nextval') as nextval");
?>

Dit voorkomt bijvoorbeeld het ophalen van het laatste id uit je ordertabel.
De letter die je ervoor wilt hebben A en de voorloopnullen plaats je nadat je het ordernummer hebt opgehaald.
Gewijzigd op 22/12/2010 09:33:04 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:25:38
Quote Anchor link
Ik ben eerlijk gezegd (nog) niet zo erg thuis in database functies. Die letter die ervoor staat is uitsluitend om aan te tonen dat de bestelling via internet is geplaatst. Er is dus altijd maar 1 letter. Als dat handiger is zou ik die dus ook in de code kunnen toevoegen in plaats van in de database.

Als ik nu in de databasetabel het ordernummer een auto increment geef, gaat dat dan goed? En kan ik die dusdanig instellen dat het 7 cijfers zijn? Dus dat ie begint met 0000001, of is dat iets wat je in de code moet doen? Dus stel het ordernummer is 1, dat ie dan in de code daar 0000001 van maakt (zo ja, is daar een php fucntie voor)?
 
John D

John D

22/12/2010 10:28:37
Quote Anchor link
@Ozzie, autoincrement is voldoende en bij het ophalen in MySQL zet je de voorloopnullen er steeds voor met:
SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer
en ik zou toch maar 1 veldje erbij maken en daar de A inzetten. Altijd makkelijk voor later, beter dan in je code.
Edit:

Kortom, volg de reactie van The Force in zijn geheel op! Is een prima oplossing.
Gewijzigd op 22/12/2010 10:29:56 door John D
 
The Force

The Force

22/12/2010 10:38:32
Quote Anchor link
Maak inderdaad geen gebruik van een function hiervoor. Auto increment gaat altijd goed. Je hebt er geen omkijken naar en met de view heb je precies wat je wilt: het ordernummer met genoeg nullen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:40:12
Quote Anchor link
Oke, thanks... kun je misschien dit stukje even uitleggen:

CONCAT(LPAD(Id, 7, 0))
 
John D

John D

22/12/2010 10:48:40
Quote Anchor link
De CONCAT(LPAD(Id, 7, 0) plaatst de voorloopnullen visueel. Staan dus niet in de database.

Qua gebruik van de functie of autoincrement:
Er zijn voor en nadelen: Bij gebruik van de functie heb je het ordernummer meteen in je code beschikbaar en kan je het tonen aan de klant. Bij autoincement heb je het niet meteen beschikbaar en moet je het na de insert nog een keer ophalen uit de tabel. Deze tabel is altijd groter dan de seq tabel die door de functie benaderd wordt en kost dus meer tijd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 10:58:06
Quote Anchor link
oke... nu raak ik je kwijt...

Ik moet dan eerst het laatste ordernummer ophalen via SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer en daarna een nieuwe invoegen?

Nee, wacht ff... dat hoeft natuurlijk niet want het is auto increment.

Dus gewoon een order toevoegen, en om m dan terug te krijgen moet ik die SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer gebruiken? Maar hoe weet ik dan of het de laatst ingevoegde is?
 
John D

John D

22/12/2010 11:22:20
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/12/2010 10:58:06:
Dus gewoon een order toevoegen, en om m dan terug te krijgen moet ik die SELECT CONCAT(LPAD(Id, 7, 0)) AS OrderNummer gebruiken? Maar hoe weet ik dan of het de laatst ingevoegde is?
Dat is dus het nadeel van de autoincement maar het klopt allemaal, en om die laatste terug te halen heb je tijdens het opvoeren van de order toch wel gegevens beschikbaar zoals klantnummer? select CONCAT(LPAD(max(Id), 7, 0)) AS OrderNummer from ordertabel where klantnummer = $klantnummer of anders als je niet met klantnummers werkt andere gegevens die de klant zojuist heeft meegegeven en waarmee je de order aan de klant kan koppelen. In principe hoort in de ordertabel een klantid waarmee de klant weer te indentifceren is in de klanttabel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 11:25:32
Quote Anchor link
Als iemand iets bestelt heb ik z'n naam en adresgegevens (geen klant id). Kan ik niet op een of andere manier iets inserten en tegelijkertjid de id terugkrijgen? Of bestaat zoiets niet?
 
The Force

The Force

22/12/2010 11:55:18
Quote Anchor link
Je hebt het nu over een klant id en zonet nog over een ordernummer. De antwoorden op je vragen zijn al gegeven door John en mij. John maakt overigens nog wel een foutje. CONCAT is voor het samenvoegen van meerdere waardes. Het heeft dus geen zin (en geeft wss. een fout) als je CONCAT slechts 1 argument meegeeft.

Lees het volgende eens door:
- CONCAT: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_concat
- LPAD: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/string-functions.html#function_lpad
- VIEWS: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/view-syntax.html

Als je mijn voorbeeld (zie eerste reactie van mij) volgt dan hoef je nergens druk om te maken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
INSERT INTO Orders (OrderType, overigekolommen) VALUES ('A', ...)


Wil je de code weten dan gebruik je LAST_INSERT_ID() (via MySQL query zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html of via PHP: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php). Je krijgt dan de auto increment waarde. Je weet in je code waar je insert al welk OrderType het is (bijv. 'A') en je kan met PHP (str_pad()) ook automatisch de juiste aantal aan nullen genereren. Zo kan je dus meteen het ordernummer teruggeven. Als je de VIEW gebruikt zoals ik die liet zien kan je ook gewoon op ordernummer selecteren.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 12:08:16
Quote Anchor link
The Force op 22/12/2010 11:55:18:
Je hebt het nu over een klant id en zonet nog over een ordernummer.

Nee hoor, ik heb het nog steeds uitsluitend over een ordernummer. Thanks voor de info tot zover. Kan ik hopelijk wel even mee vooruit. Wat betreft die last inserted id, is dat een "veilige" oplossing?

Stel je dit voor (even heel simplistisch):

1) iemand heeft spullen in z'n winkelmandje geplaatst
2) hij drukt op 'bestelling plaatsen'
3) de bestelling wordt in de database gezet en krijgt een ordernummer
4) ik vraag het last inserted id op en toon die aan de gebruiker "Bedankt voor uw bestelling. Uw ordernummer is A0000034.

Zou het nu zo kunnen zijn dat tussen punt 3 en 4 iemand anders een bestelling plaatst en ik het last inserted id van die bestelling terugkrijg?
 
John D

John D

22/12/2010 12:47:10
Quote Anchor link
The Force op 22/12/2010 11:55:18:
Wil je de code weten dan gebruik je LAST_INSERT_ID() (via MySQL query zie http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/getting-unique-id.html of via PHP: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php).

LAST_INSERT_ID() via MySQL, deze is niet aan je transctie gebonden die die geeft ook het laatste id wanneer een andere klant heeft ge-insert.
Beter: mysql_insert_id() als PHP functie
Zie: http://php.net/manual/en/function.mysql-insert-id.php
Deze geeft het laatste id dat bij transactie hoort.

@OZZIE: Geen klanttabel ? Geen klant_id in je order tabel? Je hebt ook waarschijnlijk geen tabel orderregel_tabel? Je hebt nog een lange weg te gaan voor een webshop.
Gewijzigd op 22/12/2010 13:12:10 door John D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 12:54:42
Quote Anchor link
John, het is ook een vrij simplistische webshop dus no worries ;)

Die mysql_insert_id lijkt me een goede... ff zoeken of die ook in PDO bestaat...
 
Kris Peeters

Kris Peeters

22/12/2010 12:56:58
 
John D

John D

22/12/2010 13:01:54
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 22/12/2010 12:54:42:
John, het is ook een vrij simplistische webshop dus no worries ;)
OK, dan moet het gaan lukken! Suc6
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 13:02:13
Quote Anchor link
Wat een heerlijk forum is dit ook. Thanks allemaal :)
Gewijzigd op 22/12/2010 13:02:32 door Ozzie PHP
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

22/12/2010 13:05:40
Quote Anchor link
Stel dat we in de database een tabel hebben met de naam 'tabelnaam' en daarin hebben we meerdere velden, waaronder ook 'order_id' met auto_increment. Volstaat dit dan niet gewoon?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

$oInsert
= mysql_query("INSERT INTO tabelnaam (veldnaam) VALUES ('waarde')");

if ($oInsert)
{

    $iInsertedID = mysql_insert_id();
    
    echo 'U heeft bestelnummer: A'. str_pad($iInsertedID, 7, 0, STR_PAD_LEFT);
}


?>


Volstaat dat niet gewoon? Dan kun je nog een functie maken die a.d.h.v. een order_id een fraaie bestelnummer maakt (van bijv. '123' naar 'A0000123').
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2010 13:10:46
Quote Anchor link
Ja, volgens mij is dat inderdaad wel de basis.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.