Output tussen komma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »
David Douma

David Douma

31/01/2011 01:58:18
Quote Anchor link
Ik heb momenteel een script wat netjes de output weer geeft van een tabel. Echter wil ik deze output hebben tussen 2 komma's. Bijvoorbeeld: 'AA,BB,CC,DD'. Ik bedoel de ' en ' op het begin en einde.

De komma tussen de outputs heb ik al. Mijn script:

-----------
$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";

$result = mysql_query($query);
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm = $row['gsm'] . ',';
echo ($gsm);
}

------------
Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 07:14:28
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 09:04:10
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
echo '\'';
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
  echo $row['gsm'] . ',';
}

echo '\'';
?>
 
Mar cel

Mar cel

31/01/2011 14:14:31
Quote Anchor link
- laat maar -
Gewijzigd op 31/01/2011 14:14:59 door Mar cel
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 14:52:29
Quote Anchor link
thnx! dat werkt, echter niet helemaal 100% zoals ik wil.
Ik wil die code meesturen naar een script, om precies te zijn gebruik ik het i.c.m. het mollie sms script.

Deze code wordt erin verwerkt $sms->addRecipients($gsm);
Vandaar dat ik dus dit had gedaan: $gsm = $row['gsm'] . ',';

Hoe kan ik alsnog zorgen dat als ik addRecipients($gsm); doe dat dat hij dan ook de ' ervoor en de ' erachter zet?

Toevoeging op 31/01/2011 14:54:42:

Of nog beter ik denk dat dit het probleem is, als ik deze code gebruik:

------
$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result = mysql_query($query);

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm = $row['gsm'];
}
echo ($gsm);
------

Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:02:12
Quote Anchor link
Hi David

Over je eerste vraag: Jij moet de text in een string plaatsen en dan kan via mollie smsen. Dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
  $gsmString
= "'";
  $result = mysql_query($query);
  while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
  {

    $gsmString .= $row['gsm'];
    if ( !is laatste regel ) // ik kan even niet vinden maar ik ga wel voor je uitzoeken
    {
       $gsmString .= ",";
    }
  }

  $gsmString .= "'";

  // en nu kan je $gsmString naar mollie sturen
?>


Over je tweede vraag:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?
while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm .= $row['gsm'];
}

echo ($gsm);
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:04:21 door Dashti webdeveloper
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2011 15:02:44
Quote Anchor link
Ik denk dat je die aanhalingstekens aan het begin en eind helemaal niet nodig hebt.

"Dat krijg ik maar 1 output, terwijl er 2 nummers in de tabel staan, how come?"
Wat bedoel je? Je haalt maar 1 veld op in de database.
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:14:17
Quote Anchor link
@Dashti Salar super thnx!, hoe kan ik nu van die eerste script van je de output laten zien in php zodat ik even kan zien wat hij gaat versturen naar Mollie voordat ik hem meteen laat smsen en het gaat fout :P

Toevoeging op 31/01/2011 15:25:04:

@Dashti, het werkt ik heb '$sms->addRecipients($gsm);' gewoon zo gelaten.

Enige kleine ding waar ik nu nog mee zit is het volgende:

Stel ik heb een tabel met de columns: id, text, gsm, met daarin bv:

ID TEXT GSM
1 test1 31612345678
2 test2 31612345679

Hoe laat ik het script nu naar ID 1 de tekst 'test1' sturen naar het bijbehorende gsm nummer en bij ID 2 de tekst test2 naar bijbehorend nummer?

Ik zat zelf te denken een loop ofzo in php te zetten dat hij in een extra veld een 1 zet en pas stopt met lopen als alles op 1 staat en niet 0.

Dit is mijn huidige mollie script wat trouwens nu wel werkt met het verzenden naar 1 nummer.:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
include("include/config.php");
include("include/connect.php");

$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result = mysql_query($query);
                

while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
$gsm .= $row['gsm'];
}

?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?

require('classes/class.mollie.php');

$sms = new mollie();
$sms->setGateway(1);
$sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
$sms->setOriginator('xxxx');
$sms->addRecipients($gsm);

$sms->sendSMS('test');

if ($sms->getSuccess()) {
    echo '<b>OK!</b>';
  }

else {
    echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>
        Errorcode: '
. $sms->getResultCode() . '<br>
        Errormessage: '
. $sms->getResultMessage();
  }

?>
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:38:12
Quote Anchor link
@David

ik heb twee vragen (ik ben niet bekend met mollie sms):

$sms->addRecipients($gsm); <<--- hier komt gsm nummer?

$sms->sendSMS('test'); <<--- en hier de text ?
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:44:45
Quote Anchor link
Klopt :) 'test' heb ik er zelf ff ingezet maar er kan dus ook staan: $sms->sendSMS($message); .

Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

31/01/2011 15:48:35
Quote Anchor link
HAHA een fles wijn, daar kan ik geen nee tegen zeggen haha

nou ik heb even aangepast, kijk of dit werkt.

edit:

ik vraag me af hoe gaat dit werken:
$sms->addRecipients( $row['gsm'] );

wordt constant gsm nummer toegevoegd aan het object sms, of vervangt hij de oude. Mocht het niet juist werken dan stuur even class mollie dan ga ik even uitzoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php

/**
 * @author phpDesignerTest
 * @copyright 2011
 */


$connection = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
$db         = mysql_select_db($db_db, $connection);
$query      = "SELECT id,text,gsm from users where gsm IS NOT NULL";
$result     = mysql_query($query);
$num_rows   = mysql_num_rows($result);

if ( $num_rows > 0 )
{

    require('classes/class.mollie.php');
    $sms = new mollie();
    $sms->setGateway(1);
    $sms->setLogin('xxxx', 'xxxx');
    $sms->setOriginator('xxxx');
      
    while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
    {

        $sms->addRecipients( $row['gsm'] );
        $sms->sendSMS( $row['text'] );
    
        if ($sms->getSuccess())
        {

            echo '<b>OK!</b>';
        }
else {
            echo '<b>Sending the message has failed!</b><br>';
            echo 'Errorcode: ' . $sms->getResultCode() . '<br>';
            echo 'Errormessage: ' . $sms->getResultMessage();
        }
    }
}
else {
    // als je query leeg is, dan moet je andere actie nemen
}
?>
Gewijzigd op 31/01/2011 15:51:43 door Dashti webdeveloper
 
David Douma

David Douma

31/01/2011 15:50:07
Quote Anchor link
Ga ik zo even teste, eerst ff op weg naar de winkel thnx alvast!

Toevoeging op 01/02/2011 07:27:07:

@Dashti Salar

Super werkt als een klokje!
Had in de avond wat internet problemen, dus vandaar dat ik nu pas kon testen & reageren.

Nu heb ik nog 1 script cq probleem waar ik zelf niet uit kom. Enige interesse om me hier ook bij te helpen?
 
David Douma

David Douma

02/02/2011 10:34:04
Quote Anchor link
Het is mezelf al gelukt, moest een SELECT en INSER query in 1 hebben :)
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

02/02/2011 14:06:33
Quote Anchor link
Goed om te horen :)
Mocht je nog iets nodig hebben dan hoor ik het wel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2011 14:56:05
Quote Anchor link
David Douma op 31/01/2011 15:44:45:
Als het werkt stuur ik je gratis een lekkere fles wijn op haha.

@David: en ik neem aan dat er binnenkort een fles wijn bij Dashti wordt bezorgd he! Beloofd is beloofd.
 
David Douma

David Douma

02/02/2011 19:40:22
Quote Anchor link
Ozzie, zeker zeker! als Dashti me zijn postadres stuurd gaat hij er zeker komen, belofte maakt schuld en die hou ik graag!
 
Dashti webdeveloper

Dashti webdeveloper

05/02/2011 19:40:20
Quote Anchor link
@ozzie .. haha goeie man :D
@David, ik ga je zo mailen :D, ik ben helemaal benieuwd ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.