Paden... Relatief?Absoluut!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 18:30:02
Quote Anchor link
Tja, naar aanleiding van dit topic http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bestanden-uit-een-andere-map-includen/79722/

... toch even een paar vragen over paden.

Als je bestanden include of requiret, maakt het dan verschil of je een relatief of absoluut pad gebruikt?

Noppes zegt namelijk in dat topic: "files include je niet door opgave van relatief path maar absoluut path!"

Vandaar mijn vraag.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 06:00:46
 
- SanThe -

- SanThe -

21/08/2011 18:33:04
Quote Anchor link
Als ze maar gevonden worden lijkt mij het belangrijkst.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 18:37:14
Quote Anchor link
Dat spreekt voor zich. Maar wat ik wil weten, is of er verschil is tussen:

include '/home/var/www/mijnproject/library/config.php';

en

include 'library/config.php';

of include '../../library/config.php';

Maakt dit iets uit qua veiligheid, of qua snelheid misschien? Waarom zegt Noppes dat je absolute paden moet gebruiken. Hij zal het toch niet voor niks zeggen lijkt me.
 
Jasper DS

Jasper DS

21/08/2011 18:38:23
Quote Anchor link
stuur eens een pm. Dan ben je zeker dat hij het leest en dan kan hij uitleg geven. ik ben ook benieuwd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 18:42:06
Quote Anchor link
Heb gestuurd. Mocht iemand anders ondertussen het antwoord weten dan hoor ik het graag.
 
Eric Wagener

Eric Wagener

21/08/2011 18:49:56
Quote Anchor link
Als je de includes vanuit elke submap moet kunnen aanroepen, dan zijn absolute paden handig.
Stel je hebt een /includes/main.class.php en een /includes/config.php. De config wordt vanuit de main.class.php aangeroepen, maar in elke andere source roep je alleen de main.class.php aan.
Dan kun je de root map bepalen door het volgende te doen in de main.class.php.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
define("__documentroot__", str_replace("/includes/main.class.php", "", __FILE__));
include(__documentroot__."/includes/config.php");
...

?>

Op deze manier hoef je nooit het pad echt te benoemen, maar kun je toch de main.class.php overal vandaan aanroepen. Als er namelijk alleen include("./config.php"); in de main.class.php zou staan, kun je hem alleen maar vanuit de /includes directory invoegen.
Er is voor zover ik weet geen snelheidswinst te behalen bij absoluut of relatief benoemen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 18:55:07
Quote Anchor link
Oké, maar als ik je goed begrijp mag het dus beiden. Het één is dus niet sneller of veiliger dan het andere? Als ik vanuit mijn publieke www map in de index.php een bestand uit het privé deel van de server wil includen dan is het handig om gewoon dit te doen namelijk.

include '../../private/index.php';
 
Fabian M

Fabian M

21/08/2011 19:13:42
Quote Anchor link
Door een relatief/absoluut path te gebruiken maak je iets niet veiliger.
Gewijzigd op 21/08/2011 19:14:15 door Fabian M
 
Pim -

Pim -

21/08/2011 21:03:48
Quote Anchor link
Een beetje off-topic, maar in je HTML zijn absolute paden sowieso veel handiger, omdat je routes/urls kan veranderen zonder alle links te hoeven aanpassen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 21:10:17
Quote Anchor link
@Pim: ik denk dat je dan relatieve paden bedoelt.
 
Pim -

Pim -

21/08/2011 21:17:13
Quote Anchor link
? Nee, dat bedoel ik niet

Toevoeging op 21/08/2011 21:18:20:

Als je dynamische URLs gebruikt, staat je structuur van statische bestanden volledig los van je pagina's, dan zijn absolute paden noodzakelijk.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/08/2011 21:32:31
Quote Anchor link
Niet helemaal, je kan <base href="/je/root"> gebruiken zodat al je urls zoals pagina.html altijd naar /je/root/pagina.html wijzen. Je links zelf zijn relatief, maar dat ene base-element op de pagina maakt ze allemaal absoluut.
 
Pim -

Pim -

21/08/2011 21:35:51
Quote Anchor link
Ohja, dat is waar ja.
Maar als je je app in de root hebt, is /naar/je/pad.js makkelijker.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 21:51:02
Quote Anchor link
Pim, ik snap nog steeds niet wat je bedoelt hoor.

Dus volgens jou is het makkelijker om te zeggen:

www.mijnsite.nl/images/plaatje.jpg (absoluut)

in plaats van

images/plaatje.jpg (relatief)

Als je nu je site overzet naar een ander domein dan moet je je absolute pad aanpassen, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.


(zelf zou ik overigens ook absolute paden gebruiken, maar www.mijnsite.nl zou ik dan in een variabele stoppen, zodat je krijgt $url.'images/plaatje.jpg')
Gewijzigd op 21/08/2011 21:51:51 door Ozzie PHP
 
Write Down

Write Down

21/08/2011 22:25:26
Quote Anchor link
Ik ben er vrij zeker van dat Pim zich even mist met relatief en absoluut. Want idd, absoluut zou voor vele applicaties een enorm werkje zijn...

Zelf gebruik ik $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']. Volgens mij heeft dat dezelfde performance. Misschien een idee om het is te testen Ozzie? (en dan doel ik niet alleen op superglobal, maar ook op constanten, relatief, absoluut, ...)
Gewijzigd op 21/08/2011 22:25:58 door Write Down
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 22:31:23
Quote Anchor link
Mja, maar ik snap het niet... meestal heeft Pim het wel bij het rechte eind...
maar nu lijkt hij even van het PADje... moeewhhahahaaaa :-D
 
- SanThe -

- SanThe -

21/08/2011 22:58:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 21/08/2011 21:51:02:
www.mijnsite.nl/images/plaatje.jpg (absoluut)

in plaats van

images/plaatje.jpg (relatief)


Ik denk dat Pim deze bedoelt:
/images/plaatje.jpg (is ook absoluut, maar dan vanaf de webroot)
 
Pim -

Pim -

21/08/2011 22:58:34
Quote Anchor link
Oh zo. Je kan absolute paden met en zonder host doen. Dus http://p.im/pad/naar/het/bestand.js, maar ook /pad/naar/het/bestand.js. Dat is ook een absoluut pad. Ik had het over de tweede mogelijkheid.

Toevoeging op 21/08/2011 23:04:22:

Idd ja ,SanThe
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 23:23:04
Quote Anchor link
Huh... maar wat is dan daadwerkelijk het verschil tussen

images/plaatje.jpg

en

/images/plaatje.jpg

?
 
Write Down

Write Down

21/08/2011 23:27:03
Quote Anchor link
Als jouw afbeelding bv te bereiken is op http://www.eensite.com/images/plaatje.jpg en je CSS staat bijvoorbeeld op http://www.eensite.com/systeem/templates/css/basic/style.css en je verwijst naar image/plaat.jpg dit niet werken. Wanneer je echter een extra / gebruikt, zegt je dat het in de map ROOT/images staat.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/08/2011 23:34:38
Quote Anchor link
Ah ja, oké.

En als je vanuit de css verwijst naar ../../../../images/plaatje.jpg ? Dat zou ook gewoon werken toch? Of is dat niet goed?


Stel nu dat in de map systeem een index.php staat en die moet een bestand includen in de map templates, dan zou ik dus dit kunnen doen:

include 'templates/view.php';

maar ook:

include '/systeem/templates/view.php';

Wat is beter en wat raden jullie dan aan?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.