paginasysteem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, die jou tot een volwaardig Fullstack Software Developer gaat opleiden. Binnen deze grote organisatie krijg je ruime en professionele trainingen die jouw in korte tijd vakbekwaam maken. Niet alleen het aan technisch aspect, maar ook zeker jouw persoonlijke ontwikkeling wordt veel

Bekijk vacature »
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 11:48:56
Quote Anchor link
Hallo,
Ik heb voor een website een algemene indexpagina die de inhoud van de andere pagina´s steeds oproept. Simpel en effectief, maar laadt steeds opnieuw en dat wil ik eigenlijk niet.
Dit is de code die ik nu heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
    //call the header
    include('include/header.php');
    //call the menu
    include('include/menu.php');
    //call for the page
        if (!isset($_GET['page'])) {
            //url-variable doesn´t exit, call homepage
            include('content/index.inc.php');
        }

        else {
            //url-variable exits, call file
            $page = 'content/'.$_GET['page'].'.inc.php';
            if (file_exists($page)) {
                //page exits, show page
                include($page);
            }

            else {
                //page doesn´t exit, show text
                echo 'This page you called for, doesn´t exit!';
            }
        }

    //call the footer
    include ("include/footer.php");
?>

Nu wil ik eigenlijk dat alleen de inhoud van de $page = 'content/'.$_GET['page'].'.inc.php' wordt geladen en de includes van header, menu en footer niet herladen worden, maar gewoon blijven.
Hoe kan ik dit doen?
De pagina´s worden opgeroepen met:
<a href="index.php?page.php"></a>
Wat ik dus wil is dat niet index.php wordt opgeroepen, maar alleen de ?page.php in de index die blijft bestaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 12:58:06
 
- SanThe -

- SanThe -

21/04/2014 12:12:57
Quote Anchor link
Kijk eens naar ajax.
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 12:15:24
Quote Anchor link
Oops, dat heb ik nog niet geleerd. Kan het ook zonder Ajax? Of is Ajax niet zo moeilijk te leren?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

21/04/2014 12:22:44
Quote Anchor link
Kan ook zonder Ajax. Vroeger deden we dat met frames.
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 12:25:07
Quote Anchor link
Ja, maar frames vermijdt ik liever. Geen mogelijkheden in html+php?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/04/2014 13:22:18
Quote Anchor link
Als je niet wilt dat je hele pagina wordt gerefreshed dan heb je twee mogelijkheden:

- AJAX: Wel nieuwe content van de server laden en dan bijvoorbeeld enkel de inhoud van één <div> verversen.
- hidden div's: Je laadt alle 'pagina's' in één keer in en zet de inhoud in verschillende verborgen div's onder elkaar in de html. Met wat javascript zorg je dat aan de hand van een menu de div´s tevoorschijn komen met de bijpassende inhoud.
Gewijzigd op 21/04/2014 13:24:01 door Frank Nietbelangrijk
 
- Raoul -

- Raoul -

21/04/2014 13:36:06
Quote Anchor link
Ajax klinkt eng maar het is echt niet moeilijk om het onder de knie te krijgen, het enige wat je nodig hebt is wat Javascript kennis.
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 13:42:13
Quote Anchor link
Oké, dank jullie wel. Ga me dan maar eens verdiepen in Ajax, klinkt als de meest reele oplossing.
Nog tips om dit te leren? Goeie tutorial of site?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/04/2014 13:43:18
Quote Anchor link
en daarbij is Javascript is een must-have
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 13:47:08
Quote Anchor link
is basiskennis javascript genoeg? Ik ben niet superfan van javascript en heb me er nooit tot op het bot in verdiept.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/04/2014 13:49:17
Quote Anchor link
Natuurlijk met onze hulp ga je er wel uitkomen. Het belangrijkste is dat je uit mijn twee opties eerst een keus maakt. Heb je een voorkeur voor JQuery?
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

21/04/2014 14:22:19
Quote Anchor link
Tortuga kijk je pm
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 15:50:13
Quote Anchor link
@Frank: Nee, geef dan voorkeur voor Ajax, maar moet me er dus eerst in verdiepen. Heb nog wel even tijd en geen haast. De site waar ik dit voor wil gebruiken, gaat uiteindelijk erg uitgebreid worden, daarom is alles in één keer laden geen optie. En tot nog toe heb ik ajax kunnen vermijden, maar al wel in de gaten dat je er erg leuke dingen mee kan doen, dus dat gaat weer eens blokken worden. Tenslotte heb ik php ook geleerd, dus waarom dit niet? Maar als je nou zegt dat het dan slim is om eerst javascript volledig onder de knie te hebben, dan zal ik dat eerst maar doen, dus een volgorde advies is welkom.

@wouter: pm?? wat bedoel je?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/04/2014 16:12:48
Quote Anchor link
Uhm... ja AJAX == javascript dus een klein beetje kennis van js is wel handig maar dat valt spelenderwijs te leren hoor

kijk eens naar http://www.w3schools.com/ajax/default.ASP
 
- Raoul -

- Raoul -

21/04/2014 17:30:57
Quote Anchor link
jQuery is een javascript-library dat ajax functionaliteit 10x makkelijker maakt ;-) (Het kan nog veel meer dan ajax zoals effecten enzoverder)
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

21/04/2014 18:17:07
Quote Anchor link
@toruga, priveberichten.
http://www.phphulp.nl/prive-berichten/
 
Tortuga web

tortuga web

21/04/2014 22:15:52
Quote Anchor link
@Wouter, hardstikke bedankt. Weet natuurlijk nog niet of ik er wat aan heb, maar ga er zeker mee aan de slag.
 

21/04/2014 22:54:02
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

include ('PAD_NAAR_HEADER');

include ($_GET['p'] . '.inc.php');

include ('PAD_NAAR_FOOTER');

?>


Ga naa je pagina door PAGINANAAM.php?p=<naam>
 
- Raoul -

- Raoul -

22/04/2014 00:13:04
Quote Anchor link
@pascal Dat is onveilig. Ik kan door je $_GET['p'] te manipuleren in andere directories geraken en zo andere bestanden includen. (door bv / en ../ mee te geven).

Dit is overigens ook niet wat tartuga wilt.
 

22/04/2014 01:56:26
Quote Anchor link
@raoul Dat is niet helemaal waar want je kunt alleen naar bestanden linken die de .inc.php exentie hebben
 
Tortuga web

tortuga web

22/04/2014 09:17:39
Quote Anchor link
@Pascal: Zoals Raoul zegt, dit is dus een verkorte én onveiligere manier van het script zoals ik het hierboven gebruik. Als je dit wilt doen, gebruik dan mijn versie en niet deze verkorte versie. En het is dus niet wat ik wil.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.