Pagination

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

09/09/2017 18:49:08
Quote Anchor link
Hi,

Ik heb een pagina met nogal wat gegevens. Bijna 5000. Dus een paginanummer drong zich op. Hoe bekijken jullie dit. meer bepaald
Laten jullie de gebruiker kiezen hoeveel records er zichtbaar zijn
Naar hoeveel pagina's verwijzen
van welke pagina
tot welke pagina
een "ga naar einde" / "ga naar begin" ja of nee
Welke symbolen gebruik je hierbij?
enz.

Meer bepaald gaat het bij mij om mijn laatste aankopen van strips.
https://www.janr.be/collecties/strips/last.php

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:24:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2017 18:54:45
Quote Anchor link
Ik toon dat net als op een cassettedeck.

<< Begin
< Eentje terug
> Eentje verder
>> Laatste pagina

En hoeveel records er worden getoond bepaal ik zelf wel. Straks willen ze 5.000 records tonen en staat mijn server onnodig te ronken. ;-)
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

09/09/2017 20:30:11
Quote Anchor link
Pagination met meer dan een tiental pagina's vind ik altijd een beetje een zwaktebod. Als ik alleen maar door informatie kan scrollen door tientallen pagina's af te struinen dan heb ik er geen zin in. Dan wil ik twee opties hebben:
- een zoekfunctie (bijvoorbeeld zoeken op trefwoord) om het aantal resultaten (pagina's) te beperken).
- (juist wel) alles in 1x kunnen tonen, zodat ik met de zoekfunctie van de pagina kan zoeken.

O ja, dit gaat ook nog niet goed: https://www.janr.be/collecties/strips/last.php?page=-1 (sowieso een beetje teveel informatie voor in een foutmelding).

Voor de rest zit je huidige paginator redelijk prima in elkaar. Het enige wat je nog zou kunnen doen is om bijvoorbeeld op deze pagina https://www.janr.be/collecties/strips/last.php tussen de '20' en de '>' nog een '...' op te nemen, om aan te geven dat er nog meer is.

Toevoeging op 09/09/2017 20:33:54:

O, wacht, het instellen van het aantal resultaten/pagina werkt ook nog niet goed: https://www.janr.be/collecties/strips/updateAantal.php?aantal=500
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/09/2017 20:43:02
Quote Anchor link
Rob Doemaarwat op 09/09/2017 20:30:11:
O ja, dit gaat ook nog niet goed: https://www.janr.be/collecties/strips/last.php?page=-1 (sowieso een beetje teveel informatie voor in een foutmelding).

Dat is een gemene pittfall bij een navigation. Zelfs ik keek hier ooit eens overheen.
Nu controleer ik of de waarde lager is dan 1, en in dat geval blijft de waarde hardcoded een 1. Dus ze blijven bij -1, -2 etc. gewoon de eerste pagina zien.
Gewijzigd op 09/09/2017 20:43:51 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

09/09/2017 21:46:11
Quote Anchor link
- Ariën - op 09/09/2017 18:54:45:
En hoeveel records er worden getoond bepaal ik zelf wel. Straks willen ze 5.000 records tonen en staat mijn server onnodig te ronken. ;-)


Wel de code aangepast dat uitsluitend MIJN waarden aanvaard worden :)

- Ariën - op 09/09/2017 20:43:02:
Rob Doemaarwat op 09/09/2017 20:30:11:
O ja, dit gaat ook nog niet goed: https://www.janr.be/collecties/strips/last.php?page=-1 (sowieso een beetje teveel informatie voor in een foutmelding).

Dat is een gemene pittfall bij een navigation. Zelfs ik keek hier ooit eens overheen.
Nu controleer ik of de waarde lager is dan 1, en in dat geval blijft de waarde hardcoded een 1. Dus ze blijven bij -1, -2 etc. gewoon de eerste pagina zien.

Opgelost. Een controle vergeten :(


Rob Doemaarwat op 09/09/2017 20:30:11:
het instellen van het aantal resultaten/pagina werkt ook nog niet goed: https://www.janr.be/collecties/strips/updateAantal.php?aantal=500


Even niet getest op "real site". Onder Windows werkte het wel goed. Ik gebruik geen hoofdletters maar hier was er wel eentje in geslopen. :)

Jan

Alvast allemaal bedankt voor de ideeën en opmerkingen.
Gewijzigd op 09/09/2017 22:00:52 door Jan R
 
Eddy E

Eddy E

10/09/2017 11:35:16
Quote Anchor link
Rob Doemaarwat op 09/09/2017 20:30:11:
- een zoekfunctie (bijvoorbeeld zoeken op trefwoord) om het aantal resultaten (pagina's) te beperken).
- (juist wel) alles in 1x kunnen tonen, zodat ik met de zoekfunctie van de pagina kan zoeken.


Dit.
Pagination is puur omdat je pagina anders te lang wordt... maar jij hebt liever dat je server 10 een hele pagina (inclusief header, footer, sessies) verwerkt dan 1x en uiteindelijk even veel data uit je database?
Gooi gewoon alles in 1x eruit, met een zoekvenster.
Om de data/snelheid van downloaden hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.
Niets vervelender dan meerdere pagina's waardoor je niet ziet wat je nodig hebt.
En als het 1 tabel is met 5000 rijen... nou en?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

10/09/2017 23:17:27
Quote Anchor link
Eddy E op 10/09/2017 11:35:16:
Gooi gewoon alles in 1x eruit, met een zoekvenster.
Om de data/snelheid van downloaden hoef je het tegenwoordig niet meer te laten.
Niets vervelender dan meerdere pagina's waardoor je niet ziet wat je nodig hebt.
En als het 1 tabel is met 5000 rijen... nou en?


Dat vind ik een slecht advies Eddy. Browsers kunnen serieus op tilt slaan van een veel te grote pagina en ook de tijd voordat een gebruiker iets te zien krijgt gaat te lang worden. Bovendien gaan de meeste tabellen groeien in aantal en kunnen 5000 records 100000 records worden na enkele jaren.

Toevoeging op 10/09/2017 23:22:14:

Daarbij ga ik met Rob mee in het feit dat geen enkele gebruiker er op zit te wachten om honderden records door te bladeren om het gene te vinden wat hij zocht. Als hij het al gaat vinden :-) Een aantal filters of zoekfuncties helpen de gebruiker dan veel beter. Toch kan ook een zoekopdracht nog honderden resultaten bevatten dus blijft paginatie wel handig. In sommige gevallen kun je ook met Letters A..Z pagineren. Dat is een stuk gebruiksvriendelijker.
 
Mr Beronne

Mr Beronne

11/09/2017 19:26:35
Quote Anchor link
Je kunt ook gebruik maken van Tablesorter. Deze heeft veel mogelijkheden en is het JS gebaseerd waardoor je de pagina niet hoeft te refreshen.

http://tablesorter.com/docs/
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

11/09/2017 19:33:51
Quote Anchor link
Bij het risico tot 'teveel data' kun je ook 'infinite scroll' toepassen. Als de gebruiker dan voorbij de 75% scrollt haal je de volgende batch pas op. Voor de gebruiker die echt alles wil kun je dan evt. nog een CSV download oid doen. Kan ie het in Excel lekker verder uitzoeken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.