[PHP PDF] kan geen tekst toevoegen met ingestelde y positie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

OutSystems Developer

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan de vooravond van de implementatie van een gloednieuw applicatiehuis, waar OutSystems een belangrijke rol in speelt. Binnen deze rol word je als OutSystems Developer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van uiteenlopende applicaties met OutSystems. Om het nieuwe applicatiehuis te implementeren

Bekijk vacature »

Koen -

Koen -

15/12/2010 11:10:26
Quote Anchor link
Ik heb een probleem om de tekst in een pdf op de goede Y positie te zetten.
De PDF werkt prima maar wil doormiddel hiervan alles op een positie zetten zodat dit er verzorgt uitziet. Ik maak gebruik van de class CezPdf (http://www.ros.co.nz/pdf/).

Via ezText voeg ik dan text toe hierbij heb ik de uitlijning en de X positie al ingesteld.

Dit is wat ik al heb (en werkt).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$pdf->ezText(number_format($bedrag,2),12,array('justification'=>'right', 'aright'=>50));

Syntax van ezText:
y=ezText(text,,[array options])

Je ziet dat je de Y as wel degelijk kan gebruiken dit heb ik zo geprobeerd wat niet werkte.
Code (php)
1
2
$y= 150;
$pdf->$y=ezText(number_format($btwbedrag,2),12,array('justification'=>'right',$y));

Alle suggesties zijn welkom ;)
Gewijzigd op 15/12/2010 11:11:39 door Koen -

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2020 17:58:16

Hipska BE

Hipska BE

15/12/2010 13:03:59
Quote Anchor link
Quote:
The return value from the function (y) is the vertical position on the page of the writing pointer, after the text has been added.

Daar staat die y= voor.

Volgens de manual moet je gewoon ezSetY(y) aanroepen, maar dat had je beiden zelf toch ook kunnen lezen in de manual?

Koen -

Koen -

15/12/2010 13:23:52
Quote Anchor link
Dat had ik ook al gedaan de oplossing zit hem hier in ;)

Oplossing:
Code (php)
1
2
3
<?php
$y
=$pdf->ezText(number_format($bedrag,2),12,array('justification'=>'right'));
?>

De fout:

$pdf->$y=ezText(number_format($bedrag,2),12,array('justification'=>'right'));

Maar toch bedankt voor je reactie :0)
Gewijzigd op 15/12/2010 13:26:12 door Koen -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.