Php/javascript array probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

PHP Developer Familiebedrijf ElasticSearch

Functieomschrijving Ben jij een PHP Developer met een aantal jaren ervaring en op zoek naar een nieuwe werkgever? Lijkt het je leuk om te werken in een klein team waar je veel zeggenschap hebt en jouw ideeën gewenst zijn en gehoord worden? Lees snel verder en solliciteer! (Door)ontwikkelen, vernieuwen en uitbreiden van Applicaties; Het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Het onderhouden van integraties tussen de Applicaties (API's); Meedenken aan de inrichting van het platform en de applicaties; Je voert ook zelf de testen uit. Functie-eisen Hbo denk - en werkniveau; Je bent gewend dat een applicatie nooit 'af' is en dat

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Over Troostwijk Troostwijk is met 160 medewerkers toonaangevend op het gebied van taxaties van onroerende en roerende zaken ten behoeve van verzekeringen en bedrijfseconomische doeleinden. Daarnaast houden wij ons bezig met schaderegelingen in het belang van verzekerden. In binnen- en buitenland bedienen wij beleggers, banken, (beursgenoteerde) fondsen, overheden, woningcorporaties, financiers en vastgoedgebruikers- van MKB tot multinationals. Troostwijk Groep bestaat uit vier businessunits: Troostwijk Taxaties, Troostwijk Expertises, Troostwijk Real Estate en Apresa (kunsttaxaties). Troostwijk is sinds mei 2017 onderdeel van het Spaanse bedrijf Tinsa. Troostwijk Groep is op zoek naar een ervaren Mendix Developer standplaats Amsterdam Je bent een getalenteerde en

Bekijk vacature »

Team Lead PHP

Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren. Hoe word ik Team Lead PHP bij Coolblue? Als Team Lead PHP bouw en leid je een team dat uitblinkt in het leveren van hoogwaardige en kostenefficiënte software. Je ondersteunt teamleden bij het afbakenen van hun doelen en met de aanpak om ze te behalen. Als Tech Lead zorg voor een glimlach op het gezicht van onze klanten door geweldige software af te leveren en een effectief team op te bouwen. ‘’Ook Team Lead PHP worden bij Coolblue? Else de Boer

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

DevOps Engineer

Complexe processen automatiseren: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Amsterdam zoeken wij een fanatieke junior of medior DevOps Engineer die met de laatste Microsoft-tools en -technieken wil werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' scripts, infrastructuur en tools die worden ingezet om onze software te bouwen, testen, uit te rollen en uit te leveren. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van de complete build en teststraat van een of meerdere van onze softwareproducten. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de omgeving van onze organisatie.

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

SAP HANA Developer Are you looking for the opportunity to become "the expert" when it comes to Business Intelligence, Data Analysis, Data Visualization and Data Management within a SAP environment? Then a role as a SAP HANA Developer is the job for you! Your job You contribute to the development, delivery and maintenance of business intelligence solutions based on the latest SAP technology. You improve the HANA platform for customers and you work on innovative applications that organizations are keen to promote. You use your skills to build analytical solutions with the different development possibilities of SAP HANA. You design,

Bekijk vacature »

Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar

Functieomschrijving Open Source Developer Engineer Ontwikkelaar Doorontwikkelen van de software; Het naadloos integreren van de verschillende componenten Het geven van advies over het inrichten; Het kiezen van methoden en technieken voor het realiseren (waarbij je gebruik maakt van Opensource); Het meedenken met de ontwikkelingen in de markt. Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; Ervaring als Open Source Ontwikkelaar; Ruime ervaring met Open Source software (bijv. Zimbra, Alfresco, Nextcloud, Kopano etc, etc); Je hebt kennis van producten als Kubernetes, Openvswitch, Ceph, ZFS, Proxmox, Terraform, Puppet en Ansible; Nieuwsgierig en pro-actief /Out-of-the-box denken / Analytisch en conceptueel denken / Gepassioneerd, gedreven en bedreven

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

As an iOS Developer, you make sure our mobile app gives our users the best possible way to buy, browse and interact with Coolblue. How do I become an iOS Developer at Coolblue? You feel comfortable writing Swift code and working together with your colleagues to guarantee high quality. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of the app and you analyse with your team how to improve it. Following scrum is second nature to you. In short, you get a lot of energy from building an

Bekijk vacature »

Software Developer / full-stack

Functieomschrijving Werk je graag bij een bedrijf in Eindhoven aan een maatwerk applicatielandschap, zowel front- als backend? Kent Java voor jou weinig geheimen en ben je ook thuis in Javascript / Angular? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als Developer werk je aan zowel de front-end als back-end van het maatwerk applicatielandschap; Je werkt mee in projecten op het gebied van systeemuitbreiding, vernieuwing en verbetering; Je werkt met o.a. Java, JEE, Spring, Angular, CI, SQL, Agile, webservices; Je denkt mee over de vertaalslag naar technische oplossingen en adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je werkt in Scrum teams. Functie-eisen

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Cloud Engineer

Systeembeheerder Cloud Engineer In de afgelopen maanden is er nog nooit zoveel gewerkt in de Cloud als voorheen. Je hebt de laatste ontwikkelingen in de IT op de voet gevolgd. Hierdoor weet je zeker dat je als systeembeheerder Cloud overal terecht kan maar daarbij is het nu nog belangrijker dat je voor een werkgever kiest waar je ondanks de Social distance toch de verbondenheid voelt. Daarom werken wij bij T2 samen met jou en daar plukken wij uiteindelijk samen de vruchten van! Waarom T2? Je haalt voldoening uit de technische uitdagingen binnen een Enterprise omgeving. Je werkt voor top bedrijven

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

Fullstack C# .NET Developer Mobile Applications

Functieomschrijving Wil je een verschil maken als .NET ontwikkelaar waar je in een relatief kleine organisatie werkt aan diverse uitdagende software oplossingen? Is een uitdagende baan in regio Apeldoorn je wens, waar jij jezelf verder kan ontplooien als .NET Developer met diverse focus gebieden zoals front-, back-end en mobile oplossingen? Klink dit interessant? Dan hoor ik graag van jou. Omgeving Je komt terecht in een team van 10 Developers, waarvan 7 zich dagelijks bezighouden met .NET Software projecten. Ze passen SCRUM toe in vele projecten. Op dit moment zijn bijvoorbeeld twee SCRUM teams bezig met het ontwikkelen van een tweetal

Bekijk vacature »

Noordoost Java Developer vacature

Java Developer Noordoost Word onderdeel van een topteam met ervaren Java Developers. Loop voorop in de ontwikkelingen en help mee innoveren. Focus op Java Wij bouwen State of the Art applicaties met de nieuwste Java technologie en frameworks. Dit doen we door ons te richten op de open source-oplossingen binnen de wereld van Java, alle nieuwe ontwikkelingen te volgen en onze kennis te delen binnen onze eigen Java Community. Dit betekent bijvoorbeeld dat we aanwezig zijn op veel conferenties; Oracle Code One, Devoxx en JFall. We organiseren ook onze eigen collegiale sessies en hackatons waar we kennis en plezier combineren.

Bekijk vacature »
Anthony dobbelaere

Anthony dobbelaere

14/05/2020 14:49:05
Quote Anchor link
Beste leden,

Ik ben een oefening aan het maken waarin ik een columnchart wil maken met data (tijd/temperatuur) die ik met php verkregen heb. Het is tot nu toe al gelukt om alle tijdstippen en temperaturen in een tabel te stoppen en gelijk ook in een array.

De code hiervan:

echo "<table>";
for($i=0;$i<40;$i++)
{
echo "<tr>
<td id=\"datatime[$i]\">{$data->list[$i]->dt_txt}</td>
<td id=\"datatemp[$i]\">{$data->list[$i]->main->temp}</td>
</tr>";
}

Nu zit elke temperatuur/datum in eenzelfde array met elke keer een index ++. Het volgende wat ik hiermee wil doen is in javascript met diezelfde data een chart tonen.

code:

google.charts.load('current', {'packages':['corechart']});
google.charts.setOnLoadCallback(drawChart);
function drawChart()
{
for (i=0; i<40;i++)
{

var time =[document.getElementById("datatime["+i+"]").textContent];
console.log(time);
var temp =[document.getElementById("datatemp["+i+"]").textContent];
console.log(temp);
var data = google.visualization.arrayToDataTable([
['datum', 'temperatuur'],
[time, parseFloat(temp)]
]);
console.log(time)
var options = {'title':'temperatuur per tijdstip', 'width':2000, 'height':700};

var chart = new google.visualization.ColumnChart(document.getElementById('barchart'));
chart.draw(data, options);
}
}

Het probleem dat ik heb is dat ik enkel de eerste datum/temperatuur verkrijg. In console krijg ik alle datums/temperaturen maar die zitten allemaal in index[0] van time/temp. Iemand die mij kan helpen zodat ik alle datums/temperaturen in mijn chart kan verkrijgen?

PHP hulp

PHP hulp

26/09/2020 00:49:27

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

14/05/2020 16:45:00
Quote Anchor link
Moet je niet eerst die times en temps in een array verzamelen, en pas dan de google.visualization.arrayToDataTable() truc doen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
function drawChart(){
  var time = [],temp = []; //arrays aanmaken
  for (i=0; i<40;i++){ //arrays vullen
    time.push(document.getElementById("datatime["+i+"]").textContent);
    temp.push(document.getElementById("datatemp["+i+"]").textContent);
  }
  //arrays gebruiken

Anthony dobbelaere

Anthony dobbelaere

14/05/2020 17:49:04
Quote Anchor link
Beste Rob, alvast bedankt voor de hulp. Op jou manier slaag ik er inderdaad in om ze eerst in een array te krijgen. Nu met onderstaande code krijg ik enkel de laatste index waarde. hoe krijg ik elke index waarde in mijn chart?

google.charts.load('current', {'packages':['corechart']});
google.charts.setOnLoadCallback(drawChart);
function drawChart()
{
var time =[], temp=[];
for (i=0;i<40;i++)
{
time.push(document.getElementById("datatime["+i+"]").textContent);
temp.push(document.getElementById("datatemp["+i+"]").textContent)
}

console.log(time);
console.log(temp);

for (i=0; i<40;i++)
{
[time, parseFloat(temp)]
]);
var options = {'title':'temperatuur per tijdstip', 'width':2000, 'height':700};

var chart = new google.visualization.ColumnChart(document.getElementById('barchart'));
chart.draw(data, options);
}
}

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/05/2020 17:59:21
Quote Anchor link
@Anthony heb je gecontroleerd hoe (in welke structurering/sortering) je de data dient aan te leveren aan de chart? Mogelijk is dat dus in een andere vorm dan de vorm waarin jij dat doet, aangezien je niet het gewenste resultaat krijgt.

Waarom staat het bovenstaande nogmaals in een for-loop? "time" en "temp" zijn beide arrays, hier een parseFloat op loslaten levert waarschijnlijk niet het gewenste resultaat op...

Anthony dobbelaere

Anthony dobbelaere

14/05/2020 18:47:40
Quote Anchor link
@thomas ik heb het niet echt gecontroleerd. ik had al eens een chart gemaakt met deze code maar dat waren vaste waarden zonder arrays. Het bovenste staat in een for loop om de 40 waarden van time/temp in de arrays te steken. Parsefloat had ik toegepast omdat de browser geen strings toeliet op de x-axys van de chart.

Toevoeging op 14/05/2020 19:18:32:

Onderstaande code is eigelijk wat ik wil bereiken. Maar dan met een for lus. Zodat ik niet 40x die regel code moet gebruiken.

[time[0], parseFloat(temp[0])],
[time[1], parseFloat(temp[1])],
[time[2], parseFloat(temp[2])],
[time[3], parseFloat(temp[3])],
[time[4], parseFloat(temp[4])],
[time[5], parseFloat(temp[5])] ...[40]
]);

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/05/2020 22:37:02
Quote Anchor link
Hm, het lijkt mij handiger om dit rechtstreeks vanuit PHP te doen?

Het is niet echt logisch om dit eerst in HTML te gieten en het hier vervolgens weer uit te pulken.

Dus zoiets?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$chartData
= array(array('datum', 'temperatuur'));

for ($i=0; $i < 40; $i++) {
    $chartData[] = array(
        $data->list[$i]->dt_txt,
        $data->list[$i]->main->temp,
    );
}

?>

NB deze chart data zou je dus ook kunnen gebruiken voor het uitdraaien van de HTML-tabel.

En in het JavaScript gedeelte doe je zoiets:
Code (php)
1
var data = google.visualization.arrayToDataTable(<?php echo json_encode($chartData); ?>);

Dit maakt de broncode tevens een stuk overzichtelijker/beter leesbaar.
Gewijzigd op 14/05/2020 23:03:28 door Thomas van den Heuvel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.