Phpmailer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 13:57:27
Quote Anchor link
Beste,
ik heb de phpmailer 'geïnstalleerd' voor php 5.
http://sourceforge.net/projects/phpmailer/files/phpmailer%20for%20php5_6/PHPMailer%20v5.1/PHPMailer_v5.1.zip/download

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik moet SMTP server invullen, ook de SMTP gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik verstuur mijn email via een hotmail adres.
Ik zou niet meteen weten wat ik er moet invullen.

Op http://www.pfz.nl/wiki/phpmailer/ staat er een installatiebestand.
Ik heb dus een test.php aangemaakt en met de volgende gegevens erin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once(class.phpmailer.php');

  $mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = '
Voorbeeldje';
  $mailer->Body = '
Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('
email@eigen.nl', 'footje bar');
  // $mailer->AddCC('
foobar2@foobar.com', 'footje bar nr 2');
  // $mailer->AddBCC('
foobar3@foobar.net', 'footje bar nr 3');
  $mailer->Send();
?>


Normaal gezien zou ik een bericht moeten ontvangen hebben, maar ik ontvang niets.
Moet ik nog iets veranderen?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:50:47
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 14:20:03
Quote Anchor link
De code die hierboven staat gaat je sowieso een foutmelding opleveren.
Kijk naar kleuren (op regel 2).
Gebruik ook phpmailer en heb geen smtp gegevens ingevuld. Werkt prima.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//    Phpmailer
    require_once('phpmailer/class.phpmailer.php');
    $mail    = new PHPMailer(); // defaults to using php "mail()"
    $body    = 'testbericht';
    $body    = preg_replace("['\']",'',$body);
    $mail->SetFrom('[email protected]', 'afzender');
    $mail->AddAddress("[email protected]","persoon 1");
    $mail->addCC("[email protected]","persoon 2");
    $mail->Subject    = 'onderwerp e-mail';
    $mail->AltBody    = "Om deze tekst te kunnen lezen, moet uw mailprogramma HTML ondersteunen."; // optional, comment out and test
    $mail->MsgHTML($body);
    $mail->Send();
    $mail->ClearAddresses();    // mailadres schonen
//    End PHPmailer
Gewijzigd op 06/05/2012 14:23:16 door Obelix Idefix
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 14:29:34
Quote Anchor link
Dat was al aangepast,
Ik had nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once('class.phpmailer.php');

  $mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = 'Voorbeeldje';
  $mailer->Body = 'Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('[email protected]', 'footje bar');
//$mailer->AddCC('[email protected]', 'footje bar nr 2');
//$mailer->AddBCC('[email protected], 'footje bar nr 3');

  $mailer->Send();
?>

Nog krijg ik geen mail.
Ik werk met telenet.be
 
Koen Hollander

Koen Hollander

06/05/2012 16:44:47
Quote Anchor link
Ian,
De provider kan niet echt een probleem zijn
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 17:35:05
Quote Anchor link
Tussen jouw en mijn script zitten nog wel wat verschillen.
Wat als je mijn code gebruikt (en daarin nog wel even een juist mailadres zet)?
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 17:59:58
Quote Anchor link
Beste Dem Iam,

wat je zou kunnen doen is "alleen voor development" een Gmail account gebruiken.
Je gebruikt dan eigenlijk de SMTP server van Google.

Maak b.v. een functie in de class PHPMailer;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function IsGoogleMail() {
    $this->IsSMTP();
    $this->SMTPAuth = true;
    $this->SMTPSecure = "ssl";
    $this->Host = "smtp.gmail.com";
    $this->Port = 465;
    $this->Username = "[email protected]";
    $this->Password = "foobarbaz";
}

?>


Voorbeeld verzend-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$email
= new PHPMailer;
$email->From('[email protected]', 'Harry');
$email->AddAddress('[email protected]', 'Sally');
$email->Subject = 'Test title';
$email->Body = 'Test body';
$email->IsGoogleMail();
if (!$email->Send()) {
    printf("\nKon geen e-mail verzonden. (omdat: %s)", $email->ErrorInfo);
    exit;
}

?>


Ik hoop dat je er wat mee kunt, suc!
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:07:08
Quote Anchor link
@ Koen, bedankt misschien was dat een probleem.

@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?

@ Twan van der Poel, moet ik dan gewoon een gmail account maken? Zonder iets erbij?

Alvast bedankt!
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:08:35
Quote Anchor link
Dem Ian,

Ja, correct.

Maar let wel: dit geen duurzame oplossing voor een productie-omgeving!

Groet,
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:10:05
Quote Anchor link
Snap ik, ik gebruik een gratis webhost voorlopig en een .tk domein.
Ik kan die SMTP niet echt gebruiken dus.

Het is gewoon een oefensite die nog niet online staat en ik zo kan kijken of alles er goed uit ziet, in alle browser, google chorme, opera, IE 7, IE8 ...
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:15:13
Quote Anchor link
De meeste webboeren hebben wel een mogelijkheid om e-mail te verzenden, waar host je?
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:18:24
Quote Anchor link
000webhost.com

Maar ik heb even die 2 dingen aangepast.
De functie aangepast, mijn gmail emailadres eringeplaatst en wachtwoord van me gmail eringeplaats.

Van de verzendcode krijg ik een error:
$email->From('[email protected]', 'Harry');

Namelijk:
Fatal error: Call to undefined method PHPMailer::From() in /home/a5991492/public_html/classes/test.php on line 5
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:21:44
Quote Anchor link
Mijn fout,

die regel moet zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$email
->From = 'Harry and Sally';
?>
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:23:31
Quote Anchor link
@ Twan, na die lijn krijg ik nog een fout.
Call to undefined method PHPMailer::IsGoogleMail()

Ik heb die in de class van de phpmailer helemaal ondeaan gestoken.
Heb niet veel tijd om de fout te zoeken.
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:26:50
Quote Anchor link
Dem Ian,

die functie die je geplakt hebt moet niet helemaal onderaan het document geplakt worden, maar in de class PHPMailer.

We hebben tenslotte een nieuwe "methode" voor de "class" PHPMailer geschreven.

Dit betekend dat je de functie moet plakken voordat de laatste acculade de class sluit. (Dus voor de laatste acculade plakken).

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:27:04 door Toine vd P
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:31:39
Quote Anchor link
Oke dankje.
Ik werk niet veel met classes.

Nu vindt hij de functie wel.
Dit is de volgende error nu:
SMTP Error: Could not connect to SMTP host. Kon geen e-mail verzonden. (omdat: SMTP Error: Could not connect to SMTP host.)

Waaran kan dit liggen?
SMTP host weet ik ook wel maar snap niet waarom.
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:40:25
Quote Anchor link
Dag Dem Ian,

ik denk dat je de extensie openssl niet hebt aanstaan.
Ik zal een kleine uitleg geven:

Maak een PHP bestand met de volgende inhoud:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


Zoek op "Loaded configuration file" o.i.d. (staat bijna bovenaan).
Daar staat een bestandsnaam achter, bewerk dat bestand.

Zoek naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
;extension=php_openssl


en verwijderd de "puntkomma" voor het woord extension.

Herstart de webserver.

In het geval van Apache ...

In linux:
/etc/init.d/apache2 reload
In unix:
/usr/local/etc/rc.d/apache22 reload
In windows vanuit DOS
httpd -k restart
In windows vanuit UI
Start > Programma's > Apache software foundation > Monitor Apache servers
En klik op restart

Lukt het dan wel?

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:42:09 door Toine vd P
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:46:32
Quote Anchor link
Ik werk met een webhost. Ik kan de configuratie zien maar niets aanpassen.

Dit staat bij de Loaded configuration file
/usr/local/lib/php.ini

Zou het eigenlijk ook zonder SSL willen? De webhost biedt geen SSL aan
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 21:07:36
Quote Anchor link
Dem Ian op 06/05/2012 19:07:08:
@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?


Code staat in post van 06/05/2012 14:20:03
Gewijzigd op 06/05/2012 21:08:15 door Obelix Idefix
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

06/05/2012 21:25:36
 
 - Diov  -

- Diov -

07/05/2012 07:55:07
Quote Anchor link
Ik heb de errors aangezet en dit kreeg ik toen:

Strict Standards: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/a5991492/public_html/classes/class.phpmailer.php on line 1936

Dit is dus iets van me webhost maar hoe zou ik dit kunnen aanpassen?
Dit staat ietstje boven lijn 1936:

/**
* Returns the proper RFC 822 formatted date.
* @access public
* @return string
* @static
*/
public static function RFCDate() {
$tz = date('Z');
$tzs = ($tz < 0) ? '-' : '+';
$tz = abs($tz);
$tz = (int)($tz/3600)*100 + ($tz%3600)/60;
$result = sprintf("%s %s%04d", date('D, j M Y H:i:s'), $tzs, $tz);

return $result;
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.