Phpmailer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn ze op zoek naar een Technische front end developer. Momenteel hun front end back end team gescheiden aan het werk. Hier willen ze verandering in krijgen. Omdat ook veel interne applicaties ontwikkeld worden zoeken ze iemand die hen kan helpen om de interne applicaties te voorzien van de juiste Vue.js componenten. Zodoende willen ze de interactie tussen front end en back end versoepelen en de volgende stap binnen het platform gaan zetten. Deze componenten die jij ontwikkeld zullen in elk project gebruikt worden. Het back end team bestaat momenteel uit 8 ontwikkelaars

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Front-end React developer

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 13:57:27
Quote Anchor link
Beste,
ik heb de phpmailer 'geïnstalleerd' voor php 5.
http://sourceforge.net/projects/phpmailer/files/phpmailer%20for%20php5_6/PHPMailer%20v5.1/PHPMailer_v5.1.zip/download

Nu zit ik met het volgende probleem.
Ik moet SMTP server invullen, ook de SMTP gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik verstuur mijn email via een hotmail adres.
Ik zou niet meteen weten wat ik er moet invullen.

Op http://www.pfz.nl/wiki/phpmailer/ staat er een installatiebestand.
Ik heb dus een test.php aangemaakt en met de volgende gegevens erin:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once(class.phpmailer.php');

  $mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = '
Voorbeeldje';
  $mailer->Body = '
Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('
email@eigen.nl', 'footje bar');
  // $mailer->AddCC('
foobar2@foobar.com', 'footje bar nr 2');
  // $mailer->AddBCC('
foobar3@foobar.net', 'footje bar nr 3');
  $mailer->Send();
?>


Normaal gezien zou ik een bericht moeten ontvangen hebben, maar ik ontvang niets.
Moet ik nog iets veranderen?
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 00:21:21
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 14:20:03
Quote Anchor link
De code die hierboven staat gaat je sowieso een foutmelding opleveren.
Kijk naar kleuren (op regel 2).
Gebruik ook phpmailer en heb geen smtp gegevens ingevuld. Werkt prima.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
//    Phpmailer
    require_once('phpmailer/class.phpmailer.php');
    $mail    = new PHPMailer(); // defaults to using php "mail()"
    $body    = 'testbericht';
    $body    = preg_replace("['\']",'',$body);
    $mail->SetFrom('[email protected]', 'afzender');
    $mail->AddAddress("[email protected]","persoon 1");
    $mail->addCC("[email protected]","persoon 2");
    $mail->Subject    = 'onderwerp e-mail';
    $mail->AltBody    = "Om deze tekst te kunnen lezen, moet uw mailprogramma HTML ondersteunen."; // optional, comment out and test
    $mail->MsgHTML($body);
    $mail->Send();
    $mail->ClearAddresses();    // mailadres schonen
//    End PHPmailer
Gewijzigd op 06/05/2012 14:23:16 door Obelix Idefix
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 14:29:34
Quote Anchor link
Dat was al aangepast,
Ik had nu dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
  require_once('class.phpmailer.php');

  $mailer = new PHPMailer();
  $mailer->Subject = 'Voorbeeldje';
  $mailer->Body = 'Dit is het bericht.';
  $mailer->AddAddress('[email protected]', 'footje bar');
//$mailer->AddCC('[email protected]', 'footje bar nr 2');
//$mailer->AddBCC('[email protected], 'footje bar nr 3');

  $mailer->Send();
?>

Nog krijg ik geen mail.
Ik werk met telenet.be
 
Koen Hollander

Koen Hollander

06/05/2012 16:44:47
Quote Anchor link
Ian,
De provider kan niet echt een probleem zijn
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 17:35:05
Quote Anchor link
Tussen jouw en mijn script zitten nog wel wat verschillen.
Wat als je mijn code gebruikt (en daarin nog wel even een juist mailadres zet)?
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 17:59:58
Quote Anchor link
Beste Dem Iam,

wat je zou kunnen doen is "alleen voor development" een Gmail account gebruiken.
Je gebruikt dan eigenlijk de SMTP server van Google.

Maak b.v. een functie in de class PHPMailer;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function IsGoogleMail() {
    $this->IsSMTP();
    $this->SMTPAuth = true;
    $this->SMTPSecure = "ssl";
    $this->Host = "smtp.gmail.com";
    $this->Port = 465;
    $this->Username = "[email protected]";
    $this->Password = "foobarbaz";
}

?>


Voorbeeld verzend-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$email
= new PHPMailer;
$email->From('[email protected]', 'Harry');
$email->AddAddress('[email protected]', 'Sally');
$email->Subject = 'Test title';
$email->Body = 'Test body';
$email->IsGoogleMail();
if (!$email->Send()) {
    printf("\nKon geen e-mail verzonden. (omdat: %s)", $email->ErrorInfo);
    exit;
}

?>


Ik hoop dat je er wat mee kunt, suc!
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:07:08
Quote Anchor link
@ Koen, bedankt misschien was dat een probleem.

@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?

@ Twan van der Poel, moet ik dan gewoon een gmail account maken? Zonder iets erbij?

Alvast bedankt!
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:08:35
Quote Anchor link
Dem Ian,

Ja, correct.

Maar let wel: dit geen duurzame oplossing voor een productie-omgeving!

Groet,
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:10:05
Quote Anchor link
Snap ik, ik gebruik een gratis webhost voorlopig en een .tk domein.
Ik kan die SMTP niet echt gebruiken dus.

Het is gewoon een oefensite die nog niet online staat en ik zo kan kijken of alles er goed uit ziet, in alle browser, google chorme, opera, IE 7, IE8 ...
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:15:13
Quote Anchor link
De meeste webboeren hebben wel een mogelijkheid om e-mail te verzenden, waar host je?
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:18:24
Quote Anchor link
000webhost.com

Maar ik heb even die 2 dingen aangepast.
De functie aangepast, mijn gmail emailadres eringeplaatst en wachtwoord van me gmail eringeplaats.

Van de verzendcode krijg ik een error:
$email->From('[email protected]', 'Harry');

Namelijk:
Fatal error: Call to undefined method PHPMailer::From() in /home/a5991492/public_html/classes/test.php on line 5
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:21:44
Quote Anchor link
Mijn fout,

die regel moet zijn:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$email
->From = 'Harry and Sally';
?>
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:23:31
Quote Anchor link
@ Twan, na die lijn krijg ik nog een fout.
Call to undefined method PHPMailer::IsGoogleMail()

Ik heb die in de class van de phpmailer helemaal ondeaan gestoken.
Heb niet veel tijd om de fout te zoeken.
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:26:50
Quote Anchor link
Dem Ian,

die functie die je geplakt hebt moet niet helemaal onderaan het document geplakt worden, maar in de class PHPMailer.

We hebben tenslotte een nieuwe "methode" voor de "class" PHPMailer geschreven.

Dit betekend dat je de functie moet plakken voordat de laatste acculade de class sluit. (Dus voor de laatste acculade plakken).

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:27:04 door Toine vd P
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:31:39
Quote Anchor link
Oke dankje.
Ik werk niet veel met classes.

Nu vindt hij de functie wel.
Dit is de volgende error nu:
SMTP Error: Could not connect to SMTP host. Kon geen e-mail verzonden. (omdat: SMTP Error: Could not connect to SMTP host.)

Waaran kan dit liggen?
SMTP host weet ik ook wel maar snap niet waarom.
 
Toine vd P

Toine vd P

06/05/2012 19:40:25
Quote Anchor link
Dag Dem Ian,

ik denk dat je de extensie openssl niet hebt aanstaan.
Ik zal een kleine uitleg geven:

Maak een PHP bestand met de volgende inhoud:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


Zoek op "Loaded configuration file" o.i.d. (staat bijna bovenaan).
Daar staat een bestandsnaam achter, bewerk dat bestand.

Zoek naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
;extension=php_openssl


en verwijderd de "puntkomma" voor het woord extension.

Herstart de webserver.

In het geval van Apache ...

In linux:
/etc/init.d/apache2 reload
In unix:
/usr/local/etc/rc.d/apache22 reload
In windows vanuit DOS
httpd -k restart
In windows vanuit UI
Start > Programma's > Apache software foundation > Monitor Apache servers
En klik op restart

Lukt het dan wel?

Groet,
Gewijzigd op 06/05/2012 19:42:09 door Toine vd P
 
 - Diov  -

- Diov -

06/05/2012 19:46:32
Quote Anchor link
Ik werk met een webhost. Ik kan de configuratie zien maar niets aanpassen.

Dit staat bij de Loaded configuration file
/usr/local/lib/php.ini

Zou het eigenlijk ook zonder SSL willen? De webhost biedt geen SSL aan
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

06/05/2012 21:07:36
Quote Anchor link
Dem Ian op 06/05/2012 19:07:08:
@ Obelix en Idefix, hoe ziet jouw code eruit?


Code staat in post van 06/05/2012 14:20:03
Gewijzigd op 06/05/2012 21:08:15 door Obelix Idefix
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

06/05/2012 21:25:36
 
 - Diov  -

- Diov -

07/05/2012 07:55:07
Quote Anchor link
Ik heb de errors aangezet en dit kreeg ik toen:

Strict Standards: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. Please use the date.timezone setting, the TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/a5991492/public_html/classes/class.phpmailer.php on line 1936

Dit is dus iets van me webhost maar hoe zou ik dit kunnen aanpassen?
Dit staat ietstje boven lijn 1936:

/**
* Returns the proper RFC 822 formatted date.
* @access public
* @return string
* @static
*/
public static function RFCDate() {
$tz = date('Z');
$tzs = ($tz < 0) ? '-' : '+';
$tz = abs($tz);
$tz = (int)($tz/3600)*100 + ($tz%3600)/60;
$result = sprintf("%s %s%04d", date('D, j M Y H:i:s'), $tzs, $tz);

return $result;
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.