php-script werkt ineens niet meer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

04/04/2018 09:24:59
Quote Anchor link
Ik werk al 5 jaar met een script dat data ophaalt uit een site en vervolgens wegschrijft in een txt-file waarna er een grafiek van wordt getekend. Ik krijg opeens foutmeldingen in een error-file die binnen een dag volloopt tot 10GB (m'n maximale ruimte). De foutmelding die ik krijg geldt voor zowel feof (lijn 3) als fgets (lijn 4).
PHP-warning feof() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 24 en:
PHP-warning fgets() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 26.
Ik heb al gekeken of de data wel aanwezig is op de site en die is er. Ik heb ook al geprobeerd ofeen @ voor fopen het probleem oplost maar dat lukt niet. De php-versie die momenteel draait is 5.6.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$htmlfile
= fopen("https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023","r");
$file_handle = fopen("neerslag.txt", "w");
while(![b]feof[/b]($htmlfile)){

$file_contents = [b]fgets[/b]($htmlfile);
fwrite( $file_handle, $file_contents);
}

fclose($htmlfile);
fclose($file_handle);
?>

Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 04/04/2018 10:05:19 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:37:46
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 09:52:37
Quote Anchor link
Wellicht is Warning 2 van toepassing.

http://php.net/manual/en/function.feof.php

Los het op met toevoegen van de volgende regel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if ( !$htmlfile === FALSE ) {
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2018 10:06:39
Quote Anchor link
Een @ is overigens NOOIT de 'magic' oplossing om een fout te verhelpen. Je verhelpt de fout daar niet mee, maar je verbergt de foutmelding enkel.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 10:47:00
Quote Anchor link
Even voor de goede orde, met de code is niks mis, die werkt gewoon.

En de link naar buienradar ook :

https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=51.5135872&lon=7.4652981
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2018 10:55:11
Quote Anchor link
Als ik in de error zie dat er een boolean wordt gegeven i.p.v. een resource doet mij het een vermoeden geven dat er ergens wat foutafhandeling mist.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 11:07:22
Quote Anchor link
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:05:28
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 04/04/2018 11:07:22:
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2018 14:06:16
Quote Anchor link
Han Brouwer Keij op 05/04/2018 14:05:28:
Adoptive Solution op 04/04/2018 11:07:22:
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.



Ik mis een reactie?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:08:31
Quote Anchor link
Ik heb de hele While-loop in de if statement geplaatst en dat zorgt er in ieder geval voor dat de grafiek weer wordt weergegeven maar zonder de data erin. De foutmeldingen blijven nog gewoon in de logfile komen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

05/04/2018 14:23:43
Quote Anchor link
Zijn fopen wrappers mogelijk uitgeschakeld? Welke warning komt uit fopen naar boven?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:37:10
Quote Anchor link
** quoteknip **

Ik heb geen idee hoe dat uitgeschakeld of ingeschakeld zou kunnen worden.
PHP-warning feof() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 24
Gewijzigd op 06/04/2018 11:53:32 door - Ariën -
 
Jacco Engel

Jacco Engel

05/04/2018 15:55:45
Quote Anchor link
Er is een php.ini instelling allow_url_fopen. Mogelijk is deze door je provider uit gezet? Makkelijkste manier om er achter te komen is even
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


in een tijdelijk script te zetten, en kijken of deze setting "On" of "Off" is
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 16:11:51
Quote Anchor link
** quoteknip **

Die staat zowel voor local als master op off. Kan ik dat omzeilen?
Gewijzigd op 06/04/2018 11:53:14 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2018 16:14:30
Quote Anchor link
Hoogstens via php.ini. Of je daar bij kan, is de vraag.
 
Ivo P

Ivo P

05/04/2018 16:38:16
Quote Anchor link
misschien mbv curl() ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$url
= "https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023";
$ch = curl_init();
    $timeout = 5;
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
    $file_contents = curl_exec($ch);
    curl_close($ch);
?>
Gewijzigd op 05/04/2018 16:38:38 door Ivo P
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

06/04/2018 11:28:07
Quote Anchor link
**quoteknip**

Ik heb er het volgende van gemaakt maar ook op deze manier blijft neerslag.txt leeg als wordt er wel naar het bestand geschreven als je de pagina oproept.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    vWritePageToFile( 'https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023', 'neerslag.txt' );

    function vWritePageToFile( $sHTMLpage, $sTxtfile ) {
     $sh =          curl_init( $sHTMLpage );
     $hFile =                       FOpen( $sTxtfile, 'w' );
     curl_setopt( $sh, CURLOPT_FILE, $hFile );
     curl_setopt( $sh, CURLOPT_HEADER, 0 );
     curl_exec  ( $sh );
     curl_close(  $sh );
     FClose    (  $hFile );
    }


Edit:
Het is niet nodig om steeds het eerste voorgaande bericht integraal te quoten. Dit zorgt ervoor dat het topic minder leesbaarder wordt. Daarom heb ik wat onnodige quotes weggesnoeid. Gelieve hier graag rekening mee te houden.
Gewijzigd op 06/04/2018 11:54:49 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

06/04/2018 11:49:59
Quote Anchor link
Waar heb je CURLOPT_RETURNTRANSFER dan gelaten?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

07/04/2018 16:30:06
Quote Anchor link
Ik heb het eindelijk voor elkaar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

$curl
= curl_init('https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023');
curl_setopt($curl, CURLOPT_FAILONERROR, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, false);
curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);  
$result = curl_exec($curl);
$myFile = "neerslag.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("kan file niet openen");
fwrite($fh, $result);
fclose($fh);

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/04/2018 16:41:53
Quote Anchor link
Bijna, want het is eigenlijk niet de bedoeling om CURLOPT_SSL_VERIFYPEER op false te zetten. Lees hier waarom niet:

https://snippets.webaware.com.au/howto/stop-turning-off-curlopt_ssl_verifypeer-and-fix-your-php-config/

Voor Buienradar kan je een uitzondering maken, omdat het niet zo super spannende en cruciale data is. Maar als je het goed wilt doen, en je zou met belangrijke gegevens werken die over SSL gaan, dan zou ik CURLOPT_SSL_VERIFYPEER op false zeker afraden!

Ik meen dat je die CA's ook via curl kan aanroepen, dus je hoeft dan niet eens je php.ini aan te passen.
Gewijzigd op 07/04/2018 16:53:22 door - Ariën -
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

07/04/2018 22:17:14
Quote Anchor link
Ik vind het wel goed zo Ariën. Ik word binnenkort 72 en hoef niet meer zo scherp te zijn. Ik ben al blij dat ik het allemaal nog een klein beetje begrijp. :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.