php-script werkt ineens niet meer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

04/04/2018 09:24:59
Quote Anchor link
Ik werk al 5 jaar met een script dat data ophaalt uit een site en vervolgens wegschrijft in een txt-file waarna er een grafiek van wordt getekend. Ik krijg opeens foutmeldingen in een error-file die binnen een dag volloopt tot 10GB (m'n maximale ruimte). De foutmelding die ik krijg geldt voor zowel feof (lijn 3) als fgets (lijn 4).
PHP-warning feof() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 24 en:
PHP-warning fgets() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 26.
Ik heb al gekeken of de data wel aanwezig is op de site en die is er. Ik heb ook al geprobeerd ofeen @ voor fopen het probleem oplost maar dat lukt niet. De php-versie die momenteel draait is 5.6.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$htmlfile
= fopen("https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023","r");
$file_handle = fopen("neerslag.txt", "w");
while(![b]feof[/b]($htmlfile)){

$file_contents = [b]fgets[/b]($htmlfile);
fwrite( $file_handle, $file_contents);
}

fclose($htmlfile);
fclose($file_handle);
?>

Edit:
Ik heb code-tags geplaatst. Gelieve dit in het vervolg zelf toe te voegen aan je bericht.
Zie ook: Veel gestelde vragen: Welke UBB-codes kan ik gebruiken.
Gewijzigd op 04/04/2018 10:05:19 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 15:14:26
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 09:52:37
Quote Anchor link
Wellicht is Warning 2 van toepassing.

http://php.net/manual/en/function.feof.php

Los het op met toevoegen van de volgende regel

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if ( !$htmlfile === FALSE ) {
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2018 10:06:39
Quote Anchor link
Een @ is overigens NOOIT de 'magic' oplossing om een fout te verhelpen. Je verhelpt de fout daar niet mee, maar je verbergt de foutmelding enkel.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 10:47:00
Quote Anchor link
Even voor de goede orde, met de code is niks mis, die werkt gewoon.

En de link naar buienradar ook :

https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=51.5135872&lon=7.4652981
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/04/2018 10:55:11
Quote Anchor link
Als ik in de error zie dat er een boolean wordt gegeven i.p.v. een resource doet mij het een vermoeden geven dat er ergens wat foutafhandeling mist.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/04/2018 11:07:22
Quote Anchor link
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:05:28
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 04/04/2018 11:07:22:
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2018 14:06:16
Quote Anchor link
Han Brouwer Keij op 05/04/2018 14:05:28:
Adoptive Solution op 04/04/2018 11:07:22:
Ik heb de oplossing gegeven op basis van het php artikel.



Ik mis een reactie?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:08:31
Quote Anchor link
Ik heb de hele While-loop in de if statement geplaatst en dat zorgt er in ieder geval voor dat de grafiek weer wordt weergegeven maar zonder de data erin. De foutmeldingen blijven nog gewoon in de logfile komen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

05/04/2018 14:23:43
Quote Anchor link
Zijn fopen wrappers mogelijk uitgeschakeld? Welke warning komt uit fopen naar boven?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 14:37:10
Quote Anchor link
** quoteknip **

Ik heb geen idee hoe dat uitgeschakeld of ingeschakeld zou kunnen worden.
PHP-warning feof() expects parameter to be resource, boolean given in ....grafiek.inc.php line 24
Gewijzigd op 06/04/2018 11:53:32 door - Ariën -
 
Jacco Engel

Jacco Engel

05/04/2018 15:55:45
Quote Anchor link
Er is een php.ini instelling allow_url_fopen. Mogelijk is deze door je provider uit gezet? Makkelijkste manier om er achter te komen is even
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>


in een tijdelijk script te zetten, en kijken of deze setting "On" of "Off" is
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

05/04/2018 16:11:51
Quote Anchor link
** quoteknip **

Die staat zowel voor local als master op off. Kan ik dat omzeilen?
Gewijzigd op 06/04/2018 11:53:14 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/04/2018 16:14:30
Quote Anchor link
Hoogstens via php.ini. Of je daar bij kan, is de vraag.
 
Ivo P

Ivo P

05/04/2018 16:38:16
Quote Anchor link
misschien mbv curl() ?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$url
= "https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023";
$ch = curl_init();
    $timeout = 5;
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $url);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
    curl_setopt($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
    $file_contents = curl_exec($ch);
    curl_close($ch);
?>
Gewijzigd op 05/04/2018 16:38:38 door Ivo P
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

06/04/2018 11:28:07
Quote Anchor link
**quoteknip**

Ik heb er het volgende van gemaakt maar ook op deze manier blijft neerslag.txt leeg als wordt er wel naar het bestand geschreven als je de pagina oproept.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
    vWritePageToFile( 'https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023', 'neerslag.txt' );

    function vWritePageToFile( $sHTMLpage, $sTxtfile ) {
     $sh =          curl_init( $sHTMLpage );
     $hFile =                       FOpen( $sTxtfile, 'w' );
     curl_setopt( $sh, CURLOPT_FILE, $hFile );
     curl_setopt( $sh, CURLOPT_HEADER, 0 );
     curl_exec  ( $sh );
     curl_close(  $sh );
     FClose    (  $hFile );
    }


Edit:
Het is niet nodig om steeds het eerste voorgaande bericht integraal te quoten. Dit zorgt ervoor dat het topic minder leesbaarder wordt. Daarom heb ik wat onnodige quotes weggesnoeid. Gelieve hier graag rekening mee te houden.
Gewijzigd op 06/04/2018 11:54:49 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

06/04/2018 11:49:59
Quote Anchor link
Waar heb je CURLOPT_RETURNTRANSFER dan gelaten?
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

07/04/2018 16:30:06
Quote Anchor link
Ik heb het eindelijk voor elkaar.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

$curl
= curl_init('https://gadgets.buienradar.nl/data/raintext?lat=52.8836&lon=6.9023');
curl_setopt($curl, CURLOPT_FAILONERROR, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, false);
curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);  
$result = curl_exec($curl);
$myFile = "neerslag.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("kan file niet openen");
fwrite($fh, $result);
fclose($fh);

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/04/2018 16:41:53
Quote Anchor link
Bijna, want het is eigenlijk niet de bedoeling om CURLOPT_SSL_VERIFYPEER op false te zetten. Lees hier waarom niet:

https://snippets.webaware.com.au/howto/stop-turning-off-curlopt_ssl_verifypeer-and-fix-your-php-config/

Voor Buienradar kan je een uitzondering maken, omdat het niet zo super spannende en cruciale data is. Maar als je het goed wilt doen, en je zou met belangrijke gegevens werken die over SSL gaan, dan zou ik CURLOPT_SSL_VERIFYPEER op false zeker afraden!

Ik meen dat je die CA's ook via curl kan aanroepen, dus je hoeft dan niet eens je php.ini aan te passen.
Gewijzigd op 07/04/2018 16:53:22 door - Ariën -
 
Han Brouwer Keij

Han Brouwer Keij

07/04/2018 22:17:14
Quote Anchor link
Ik vind het wel goed zo Ariën. Ik word binnenkort 72 en hoef niet meer zo scherp te zijn. Ik ben al blij dat ik het allemaal nog een klein beetje begrijp. :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.