Poolse tekst breekt mijn contact formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer Zorg-ICT

Het aannemen van nieuwe medewerkers loopt door en je kunt gewoon solliciteren. Uiteraard hanteren we hierbij de RIVM richtlijnen en is onze sollicitatieprocedure aangepast. Impact maken in de zorg door zorginstellingen te ondersteunen met slimme ICT is dagelijkse kost bij ChipSoft. Juist nu maar ook na de coronacrisis! Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Developer Zorg-ICT? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen

Bekijk vacature »

Systeembeheerder hybrid cloud

Systeembeheerder hybrid cloud - 32 tot 40 uur - Zwolle Ben jij een ervaren systeembeheerder en heb je kennis van en ervaring met VMware, Windows Server, Office 365 en Azure? Kan je in zowel on-premises als in de cloud werken? Wil je graag werken in een omgeving waarin je nieuwe ontwikkelingen in de praktijk toepast?Dan ben jij de systeembeheerder die Windesheim zoekt. Functieomschrijving Wij zoeken per direct een systeembeheerder die naast on-premises omgevingen ook kennis en ervaring heeft van cloud omgevingen, zoals Azure en Office 365. Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van AD, Azure ADen Office365 diensten. Je

Bekijk vacature »

C# Developer /SaaS applicaties/MVC/ SQL/ 4.000 eur

Functieomschrijving Ben jij een .NET (C#) Developer wil werken in een IT-minded organisatie? Heb je kennis van MVC en SQL? Wil jij werken aan in-house ontwikkelde applicaties? Houd jij de nieuwste technieken in de gaten om het ontwikkelproces beter te laten verlopen? Lees dan snel verder! Nieuwbouw, onderhoud en bugfixing van de applicaties; Het produceren van code met een hoge kwaliteit; Hulp bieden aan jouw collega's met verschillende (complexe) technische kwesties; Kwaliteitsmonitoring van het gehele project, incl. de opgeleverde wijzigingen; Het waarnemen van verbetermogelijkheden en deze op de planning zetten. Functie-eisen Uitgebreide werkervaring met C#; Kennis van MVC en SQL;

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Onderzoeksinstituut Architec

Functieomschrijving Wil jij als Senior Java Developer dagelijks meedenken aan diverse architectuur oplossingen? Spar jij graag met je collega’s op zoek naar de beste oplossing? Lees dan snel verder! Door)ontwikkelen van diverse applicaties met behulp van o.a. Java 8; Huidige en toekomstige projecten in goede banen leiden; Meedenken over architectuur en innovatiemogelijkheden; Zelfstandig kunnen werken. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Aantoonbare ervaring met Java 8 en Webservices; Kennis van CI/CD en Elasticsearch is een pré; Je bent zelfstandig en kritisch op je eigen werk en die van je collega’s. Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom

Bekijk vacature »

Full-Stack Web Developer

Kennis van C#, JavaScript, CSS en HTML5? En wil je die kennis inzetten om de zorg te verbeteren met slimme en innovatieve online portalen? Jouw baan Als Full-Stack Web Developer programmeer jij zowel front-end als back-end en ontwikkel je nieuwe functionaliteiten in het webportaal voor zorgverleners of patiënten. Denk hierbij aan vragenlijsten, labuitslagen en het bewerken van persoonsgegevens. Ook stort jij je vol overgave op lastige vraagstukken die binnenkomen via onze consultants. Samen met je team bedenk en bespreek je oplossingen en voer je code-reviews uit om elkaar naar een nóg hoger niveau te tillen. Jouw team Ons team? Work

Bekijk vacature »

SQL Developer / BI / Miljoenen eindgebruikers

Functieomschrijving Altijd al aan de slag willen gaan als Senior SQL Developer bij één van de meest vooraanstaande verzekeraars in Nederland? Wil jij je richten op het bedenken, ontwerpen, bouwen en implementeren van uiteenlopende BI oplossingen vanuit data van miljoenen gebruikers met de Microsoft BI Stack, T-SQL, PowerShell en Datawarehousing? Lees dan nu verder! Analyseren, ontwerpen, ontwikkelen en documenteren van BI oplossingen en complexe BI applicaties (met tools als T-SQL, PowerShell, SAS, SSIS, BIML BODS en BOXI) Maken van technische ontwerpen, data analyses en adviseren over de datawarehouse; Ontwerpen van functionele specificaties voor de dashboards en rapportages; Schakelen met stakeholders

Bekijk vacature »

PHP developer voor Agile team nabij Eindhoven

Functieomschrijving In deze PHP functie werk je samen met je collega's aan verschillende projecten. Hierbij werken ze in sprints en krijg je regelmatig met elkaar de mogelijkheid om nieuwe technieken en tools te ontdekken. Je bent zelf verantwoordelijk voor de ontwikkeling van je eigen deel en draagt hier zorg voor uiteraard ook de code standaarden, reviews en GIT vanzelfsprekend. Uitdagende mogelijkheden zijn onder andere semantic versioned webservices, formulieren en rekenregels. Momenteel zijn ze bezig met kunstmatige intelligentie. Ze willen namelijk graag dat het systeem uit zichzelf dingen gaat leren herkennen en toepassen. Dit vereist vele uren werk en overleg en

Bekijk vacature »

.NET C# web developer met focus op gebruiksvriende

Ben je op zoek naar een baan binnen een klein softwarebedrijf? Een bedrijf met een informele, persoonlijke en familiaire sfeer? Waar je je als developer zowel richt op de back- als frontend? Wellicht dat deze vacature dan iets voor jou is. Voor een softwarebedrijf, gevestigd in het centrum van Rotterdam, zijn we momenteel op zoek naar .NET C# web developer. Dit mag iemand zijn die net van school komt, maar ook iemand die al behoorlijk wat ervaring heeft. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim 10 jaar en en door de aanhoudende groei zijn ze opzoek naar versterking van 1 a 2

Bekijk vacature »

Fullstack Developer / .NET / C#

Functieomschrijving Wil jij als Fullstack Developer aan de slag bij een organisatie die continue aan het groeien is en werkt met innovatieve producten? Lees dan snel verder over deze uitdaging! Ontwikkelen van complexe web- en (mobiele)applicaties; Meedenken met de verbetering van processen en applicaties; Voornamelijk ontwikkelen op de back-end, maar ook op front-end. Functie-eisen Je hebt een afgeronde IT gerelateerde HBO opleiding; Je hebt ervaring met het ontwikkelen van geavanceerde webapplicaties op basis van ASP.NET MVC; Je bent bekend met C#, HTML, jQuery, JavaScript & CSS; Je kan zowel zelfstandig werken als in teamverband; Je bent communicatief vaardig; Kennis en

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer BDD Zorg

Functieomschrijving Ben jij een PHP Developer die out of the box denkt? Zoek jij naar de mogelijke als naar de onmogelijke oplossingen? Werk jij graag met kritische vraagstukken dat mensenlevens kan redden of kosten? Reageer nu en kom alles te weten! Ben jij iemand die energie krijgt van het ontwikkelen van een complexe PHP objectgeoriënteerde platform; Denken jij graag mee over de architectuur; Geeft een mooie schone code jou energie en doe jij er alles aan dat dit zo blijft; Vind jij het net zo belangrijk dat de huidige software goed onderhouden wordt; Denk jij graag out of the box;

Bekijk vacature »

.NET Developer Zorg-ICT

Complexe software ontwikkelen: dat is jouw ding! Voor onze vestiging in Hoogeveen zoeken wij fanatieke junior en senior .NET Developers die met de laatste Microsoft-tools en -technieken willen werken. Jij bent gemotiveerd en draagt graag verantwoordelijkheid voor je 'eigen' software, die wordt ingezet in ziekenhuizen door heel Nederland. Jouw baan Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in een klein team. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi tier framework. Tijdens een

Bekijk vacature »

Ervaren Front-end developer? Reageer hier direct!

Functieomschrijving In de functie van senior Front-end developer werk je aan complexe software die vernieuwend is. Innovatie en kwaliteit zijn 2 kernpunten die je kunt terug vinden in de projecten. Je werkt hier binnen een Scrum team op de Front-end waar je zowel zelfstandig als samen met team de projecten tot een succes gaat maken. Ze werken ze hier met Angular, React of Vue.js en daarnaast met TypeScript dus kennis van één of meerdere libraries/frameworks is toch wel een must. Functie-eisen - Minimaal een afgeronde HBO diploma en bij voorkeur richting IT; - Je werkt al minimaal 5 jaar als

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular 8 Leaseauto

Functieomschrijving Ben jij een Front-end Developer en heeft Angular geen geheimen meer voor jou? Wil jij graag werken met de nieuwste versie Angular 8? Wil jij werken in een dynamisch team bij een snelgroeiend internationaal bedrijf? Lees dan snel verder! Het ontwikkelen van nieuwe front-end applicaties of verbeteren van de bestaande middels Javascript, HTML, CSS en Angular; Het bijdragen in de migratie naar Angular 8. Het leveren van jouw bijdrage aan de vertaalslag van functionele wensen naar de technische oplossing; Het op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vakgebied; Je voelt je thuis in een internationale omgeving

Bekijk vacature »

Testautomatiseerder / Java developer

Functieomschrijving Ben jij de Technisch Tester die het leuk vindt om met Java code aan de slag te gaan en met zijn werkzaamheden als Technisch Tester een bijdrage kan leveren aan de veiligheid van de samenleving? Lees dan snel dit functieprofiel van Technisch Tester! Opstellen en uitvoeren van geautomatiseerde testen; Uitvoeren van acceptatie/functionele testen; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; JE bent minimaal TMap of ISTQB gecertificeerd; Minimaal 3 jaar werkervaring als Technisch Tester; Java kennis (kunnen lezen/schrijven/debuggen); Kennis TestNG/Selenium is

Bekijk vacature »

Mendix Developer (Lead)

Wil jij als de lead Mendix developer jouw technische skills toepassen bij diverse opdrachtgevers? Wil jij samen met de managers en de directie de Mendix tak naar een hoger level tillen? Dan is dit de uitdaging die bij jou past! Organisatie Onze relatie helpt diverse organisaties, van start-ups tot grote multinationals. Hun business focus bestaat uit verschillende bedrijven die allemaal bezig zijn met een digitale transformatie. De wereld verandert snel en onze relatie laat dat duidelijk zien aan de klanten. Zij lopen voor op de technieken en de methodes die door vele klanten gewild zijn. Dit doen zij op continue

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2019 22:53:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een contactformulier en merk dat als ik een groot blok Poolse tekst (als 1 alinea) verstuur, deze onjuist in de e-mail naar beheerder komt te staan.

Voorbeeld van hoe de tekst dan weergegeven wordt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.

Echter, wanneer ik dezelfde tekst in meerdere alinea's verdeel en verstuur, ziet de e-mail er weer prima uit.

Ik verstuur de mail met de volgende header:
Code (php)
1
2
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Guido
Gewijzigd op 09/05/2019 23:18:40 door Guido -

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2020 11:08:22

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

09/05/2019 23:32:43
Quote Anchor link
Hoe ziet de rest van je mail script eruit? Gebruik je gewoon de platte mail() functie?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/05/2019 23:46:57
Quote Anchor link
Is dat eerste fragment niet gewoon een quoted-printable Content-Transfer-Encoding?

Maar goed als je character encoderingen niet kloppen maakt dat verder niet zoveel uit :p.

Alles wat er verkeerd ingaat komt er naar alle waarschijnlijkheid ook weer vernaggeld uit.

Mogelijk wordt de quoted-printable tekst gewoon weergegeven als tekst?
Of mogelijk kan de mail client hier niet mee overweg?
Of dus de character encodering gaat ergens mis en dan kan je mail client hier ook geen chocola meer van maken.

En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Rijst wel de vraag: hoe ontstaat dat fragment precies, waar komt dit vandaan, en waarom behandel je het als 8bit?

Het fragment ziet er wel ok uit, maar er ontbrak waarschijnlijk een (initieel) =-teken. Als je wilt dat we bronmateriaal inspecteren besteed hier dan s.v.p. ook enige zorg aan. Het werkt doorgaans een stuk fijner bij het vormen van een plaatje als je ook echt alle puzzelstukjes hebt...

Het volgende ziet er Pools uit, geen idee wat het betekent:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
ob_start();
?>
=C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.<?php
$content
= ob_get_clean();

header('Content-Type: text/plain; charset=UTF-8');
echo quoted_printable_decode($content);
?>

Quote:
artikelen op de site. Heel lang was ik op zoek naar informatie over het toxische gedrag van Googlen in een relatie en ik begon pas te zoeken nadat de toxische relatie was geëindigd.

Ehhhh... Ok dan!
Gewijzigd op 10/05/2019 10:46:07 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 11:04:50
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie!

Het betreft een WordPress plugin en ik gebruik deze functie om de ingevoerde tekst te sanitizen: https://developer.wordpress.org/reference/functions/sanitize_textarea_field/

In die hoedanigheid verstuur ik het dan ook weer.

Maar nogmaals, als ik een lange Poolse tekst als 1 alinea verstuur gaat het dus mis, maar als ik er enkele alinea's van maak, wordt het wel goed in de e-mail weergegeven.

Ik ben daar zelf niet achter gekomen, maar een gebruiker van het formulier. Zie:
https://wordpress.org/support/topic/mobile-phones-dont-recognize-text-maybe-is-problem-with-polish-language-latin/page/2/#post-11514349

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 11:07:22 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 13:47:17
Quote Anchor link
Uhm.

Je hebt het over sanitize_textarea_field. Maar volgens vscf-options.php is de sanitize_callback voor het Message-veld sanitize_text_field en niet sanitize_textarea_field, die overigens nergens voorkomt?

Oftewel, ben je je textarea niet op de verkeerde manier aan het valideren (als een input veld)?

Daarnaast. Deze plugin heb je zelf geschreven?

Ik heb trouwens de ballen verstand van WordPress. Maar wat je zegt komt niet overeen met code als je het mij vraagt.

In het algemeen heeft het geen zin om een situatie te bestuderen waarvan je weet dat deze niet klopt.
Repareer de fout en kijk dan of het probleem nog speelt.

Guido  -

Guido -

10/05/2019 14:47:13
Quote Anchor link
Hi Thomas,

Nee, bestand options is iets anders, daar kun je onder meer de veld labels invoeren. En dat zijn normale text velden.

Maar voor zover ik kan nagaan is er juist geen fout in mijn script, en zoals eerder doorgegeven wordt de tekst prima weergegeven wanneer ik deze in enkele alinea's verdeel.

Maar het zou dus mogelijk (of waarschijnlijk) kunnen liggen aan hoe de sanitize_textarea_field ermee omgaat... maar daarvoor kan ik beter een thread openen op het WP forum.

Had in de tussentijd een simpel standalone-formulier gemaakt en alle Poolse teksten komen gewoon goed binnen. Dat versterkt mijn vermoeden dat het daar aan ligt..

Guido

Toevoeging op 10/05/2019 15:03:59:

Trouwens, WordPress gebruikt PHP mailer voor het versturen van mail:
https://core.trac.wordpress.org/browser/tags/5.1.1/src/wp-includes/pluggable.php#L144

Heb alle validering / sanitizing eruit gesloopt maar nog steeds geen verschil.
Dus mogelijk dat het aan PHP mailer ligt.

Guido

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:09:59
Quote Anchor link
Definieer je daar niet de validatieregels?
Code (php)
1
2
register_setting( 'vscf-label-options', 'vscf-setting-9', array('sanitize_callback' => 'sanitize_text_field') );
//                                                                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

EDIT: en als PHPMailer alles (standaard?) quoted-printable encode geef je nog steeds de verkeerde Content-Transfer-Encoding mee in jouw code.

Je stelt de encoding ook compleet buiten PHPMailer in, dus dat maakt het ook lastig voor PHPMailer om dit op te pikken.

De default encoding van PHPMailer is zelf quoted-printable blijkbaar. En deze wordt ook nergens expliciet ingesteld in de WP-code (middels $phpmailer->Encoding = 'xyz' ofzo). Maar jouw mail zegt vrolijk dat het 8bit is. Kan me voorstellen dat programma's die de mail moeten lezen dan in verwarring raken.

Heb je voor de gein al eens de source van zo'n mailtje bekeken? Welke headers zitten daar in?

En de instelling "de fout zit niet in mijn code" is natuurlijk geen fantastisch uitgangspunt. Je zult er echt van voor naar achteren doorheen moeten. De eerste steen die op mijn weg lag is wat mij betreft nog steeds een verkeerde manier van validatie van de textarea.
EDIT: ok labels, dat maakt dan dus geen biet uit.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:31:18 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:25:40
Quote Anchor link
Hoi Thomas,

Ja, voor het veld-LABEL. Niet voor de input. Alle invoer binnen WordPress behoort op deze manier gevalideerd te worden.

Maare, het blijkt inderdaad te liggen aan de Content-Transfer-Encoding.
Code (php)
1
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 15:25:59 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:28:20
Quote Anchor link
Guido - op 10/05/2019 15:25:40:
Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Assumption is the mother of all f*ckups.
Quote:
En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Stond al in de eerste reactie :p.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:32:21 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:38:42
Quote Anchor link
Ik was even vergeten dat er nog een script was, die z'n ding ook nog deed... PHP-mailer dus.
Ik had alle validatie / sanering uit mijn plugin gesloopt, maar zonder resultaat.
Dus als ik het goed begrijp zit er in dat PHP-mailer script iets wat dit veroorzaakt?
En om dat te "fixen" moest ik die Content-Transfer-Encoding wijzigen?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:47:21
Quote Anchor link
vscf-submission.php regel 74:
Code (php)
1
headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit" . "\r\n";

Zou je kunnen aanpassen, en wellicht helpt weghalen ook. Misschien beter om dat alles of zoveel mogelijk aan het mailprogramma zelf over te laten?

Kijk ook eens hoe de mailtjes er uiteindelijk uitrollen. Welke headers bevatten die allemaal?
Gewijzigd op 10/05/2019 15:49:14 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 16:09:49
Quote Anchor link
Weglaten, want staat er nu inderdaad dubbel in:

X-Mailer: PHPMailer 5.2.22
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Bedankt!

Guido

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.