preg_match

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Informeel bureau zoekt Senior PHP developer

Functie Als senior PHP developer neem je het voortouw in ontwikkeltrajecten en ben je in staat werk uit te leggen aan collega’s om zo je kennis met hen te delen. Je deinst niet terug voor ingewikkelde projecten. Deze zie jij alleen maar als uit uitdaging. Je werkt doorlopend aan klantcases (en hierdoor je klant echt leert kennen), maar toch ben je afwisselend bezig. Dit alles in een vrije en ontspannen werksfeer, met een team van gelijkgestemde. Binnen de development teams werken ze met o.a. PHP, Laravel, React, Node, Elastic, Amazon AWS, JIRA, Solid, Domain-driven-design, Doctrine, Redis, docker, Kubernetes, CI, PHP

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

John Cena

John Cena

29/08/2012 15:53:42
Quote Anchor link
Mogeuh,

Ik heb dus deze array:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
array(24) {
  [0]=>
  string(39) "Afstandsbedieningen"
  [1]=>
  string(1) ""
  [2]=>
  string(1) ""
  [3]=>
  string(1) ""
  [4]=>
  string(1) ""
  [5]=>
  string(1) ""
  [6]=>
  string(1) ""
  [7]=>
  string(1) ""
  [8]=>
  string(1) ""
  [9]=>
  string(1) ""
  [10]=>
  string(1) ""
  [11]=>
  string(27) "'s Gravenmoer"
  [12]=>
  string(49) "Campaign Negative Phrase"
  [13]=>
  string(1) ""
  [14]=>
  string(1) ""
  [15]=>
  string(1) ""
  [16]=>
  string(1) ""
  [17]=>
  string(1) ""
  [18]=>
  string(1) ""
  [19]=>
  string(1) ""
  [20]=>
  string(1) ""
  [21]=>
  string(1) ""
  [22]=>
  string(1) ""
  [23]=>
  string(15) "Active
"
}


Ik heb deze Preg:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
if (preg_match("/negative/i", $row['12'])) {
                            echo "A match was found.";
                            exit;
                        }
else {
                            echo "A match was not found.".$row['12'];
                        }

?>


En toch krijg ik fakking elke keer
Quote:
A match was not found.Campaign Negative Phrase


Wat gaat hier toch fout?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:02:46
 
- Mark -

- Mark -

29/08/2012 16:02:11
Quote Anchor link
Je kunt dit beter oplossen met strpos()

Ik ben niet zo bekend met preg_match maar is het niet zo dat die functie case sensitive is?

In je array staat Negative met een hoofdletter en je zoekt op negative zonder hoofdletter.
Gewijzigd op 29/08/2012 16:02:41 door - Mark -
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

29/08/2012 16:24:01
Quote Anchor link
Dan doe je toch iets verkeerd..

http://codepad.viper-7.com/Uwfg39
 
John Cena

John Cena

29/08/2012 16:24:21
Quote Anchor link
/i erachter zou er voor moeten zorgen dat het insensitive is.

strpos zoekt de positie, die hoef ik niet :)
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

29/08/2012 16:28:52
Quote Anchor link
Hmm,

[12]=>
string(49) "Campaign Negative Phrase"

Hoezo wordt er een string van 49 karakters geteld?
 
Eddy E

Eddy E

29/08/2012 16:29:01
Quote Anchor link
substr_count() is makkelijker gebruik (vind ik). Maar met een /i werkt het ook. Je zou ook over beide een strtolower() kunnen gooien. Wellicht nog sneller ook?
 
- Mark -

- Mark -

29/08/2012 16:29:56
Quote Anchor link
:p Oops! Mijn fout.

strpos zoekt inderdaad de positie van een sub string maar dat gaat sneller dan preg_match.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php


        if(strpos($row['12'], 'Negative') !== false){

            echo "A match was found.";
            exit;

        }

        else{

             echo "A match was not found.".$row['12'];
        }


?>
 
John Cena

John Cena

29/08/2012 16:30:17
Quote Anchor link
@Kumkwat, de array wordt gevuld vanuit een CSV bestand. Als ik echo staat er inderdaad gewoon Campaign Negative Phrase, zet ik het in DB krijg ik in het overzicht van pma gewoon het goede woord te zien. Ga ik vervolgens editten krijg ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
?C?a?m?p?a?i?g?n? ?N?e?g?a?t?i?v?e? ?P?h?r?a?s?e?


Hoe ken det?
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

29/08/2012 16:34:41
Quote Anchor link
Chi Lion op 29/08/2012 16:30:17:
@Kumkwat, de array wordt gevuld vanuit een CSV bestand. Als ik echo staat er inderdaad gewoon Campaign Negative Phrase, zet ik het in DB krijg ik in het overzicht van pma gewoon het goede woord te zien. Ga ik vervolgens editten krijg ik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
?C?a?m?p?a?i?g?n? ?N?e?g?a?t?i?v?e? ?P?h?r?a?s?e?


Hoe ken det?


Wat je nu post is exact 49 karakters. En daar is geen 'Negative' meer aan te herkenen.
Geen idee hoe dat kan? Ik weet niet hoe je het gebouwd hebt..
 
John Cena

John Cena

29/08/2012 16:35:26
Quote Anchor link
Komt uit CSV bestand, bestandsindeling oid?
 
Wouter J

Wouter J

29/08/2012 16:42:07
Quote Anchor link
Misschien wel allemaal BOM characters die je browser niet kan schrijven (niet beschikbaar in het font bijv.) en daarom zijn welbekende vraagteken plaatst? Joost mag het weten...
 
Erwin H

Erwin H

29/08/2012 16:59:21
Quote Anchor link
Dan ga ik meteen denken aan charsets die anders zijn. Verklaard ook waarom je het niet kan vinden met een preg_match (of welke andere methode dan ook).

Nu heb ik er niet meteen een kant en klaar antwoord op, maar misschien kan je dus eens proberen om de charset te converteren. Het gaat mijn parate kennis te buiten, maar probeer het eens met mb_convert_encoding.
 
John Cena

John Cena

30/08/2012 08:38:00
Quote Anchor link
$criterion = mb_convert_encoding($row['12'], "UTF-8");

Door deze regel werkt mijn script niet meer. Heb al E_All bovenaan staan, server instellingen blokkeren foutmeldingen alsnog.
 
John Berg

John Berg

30/08/2012 09:13:08
Quote Anchor link
Het gaat er nu om om te kijken welke charset het csv bestand is.

Je mag het me mailen, dan kijk ik voor je. Of ergens neerzetten zodat het gedownload kan worden.
 
John Cena

John Cena

30/08/2012 13:14:37
Quote Anchor link
Het is UCS-2 Little Endian.
 
Erwin H

Erwin H

30/08/2012 13:18:28
Quote Anchor link
Waarom probeer je het dan met UTF-8? UCS-2 != UTF-8....
Dit werkt wellicht beter:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$criterion
= mb_convert_encoding($row['12'], "UCS-2LE");
?>
 
John Cena

John Cena

31/08/2012 10:00:54
Quote Anchor link
Ik wil hem converteren naar UTF 8 :)
 
John Berg

John Berg

31/08/2012 10:04:07
 
John Cena

John Cena

31/08/2012 10:09:44
Quote Anchor link
Toevallig vrij nieuwe functie?


PHP Fatal error: Call to undefined function mb_convert_e ncoding() in /var/www/html/chilion/adwords/index.php on line 22
 
Chris PHP

Chris PHP

31/08/2012 10:15:40
Quote Anchor link
Chi Lion op 31/08/2012 10:09:44:
Toevallig vrij nieuwe functie?


PHP Fatal error: Call to undefined function mb_convert_e ncoding() in /var/www/html/chilion/adwords/index.php on line 22


Volgens mij heb je gewoon een typefoutje gemaakt. Kijk naar de spatie tussen _e en ncoding :D
 
John Cena

John Cena

31/08/2012 10:17:45
Quote Anchor link
Code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$criterion = mb_convert_encoding($row['12'], "UTF-8", "UCS-2LE");


Foutmelding:

PHP Fatal error: Call to undefined function mb_convert_e ncoding() in /var/www/html/chilion/adwords/index.php on line 22

Komt door Putty, die tail -F resultaten niet goed weergeeft.

Foutmelding gewoon:
[31-Aug-2012 10:06:47] PHP Fatal error: Call to undefined function mb_convert_encoding() in /var/www/html/chilion/adwords/index.php on line 22
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.