Printen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Developer (One Data)

Do you have experience with managing IT Teams in a service delivery organization? Are you keen to bring the team and our platform to a higher level? Then Nutreco has a very interesting role for you! As a One Data developer you are responsible for the management, running and functional use of our integration landscape and processes within Nutreco. Nutreco is using at this time BizTalk 2016, and Apigee for its API management, to be replaced by Azure Integration Services as of 2023. You will be part of a virtual teams of 11 people (own and outsourced) working in an

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »
Mitchel V

Mitchel V

17/09/2010 12:55:09
Quote Anchor link
Hallo.

Ik wil graag brieven uitprinten.
Maar hoe kan ik dat doen?

Ik wil dat er 1 knop komt met "print brieven" en dat hij dan iets print.
En ik wil natuurlijk zelf bepalen wat hij uit print.

Ik wil ook dat hij een adres print wat door het doorzichtige folie heen te zien in.
hoe kan ik dit het beste doen?

Zijn er trouwens ook bepaalde instellingen die ik mee kan geven?
Zo als dat hij dit 2 x moet uit printen?
Of dat hij hem omgekeerd moet uit printen (horizontaal)?

Bedankt.
Gewijzigd op 17/09/2010 12:56:04 door Mitchel V
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 13:38:50
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

17/09/2010 13:55:45
Quote Anchor link
Mitchel V op 17/09/2010 12:55:09:
Hallo.

Ik wil graag brieven uitprinten.
Maar hoe kan ik dat doen?

Ik wil dat er 1 knop komt met "print brieven" en dat hij dan iets print.
En ik wil natuurlijk zelf bepalen wat hij uit print.

Google op javascript print
Mitchel V op 17/09/2010 12:55:09:
Ik wil ook dat hij een adres print wat door het doorzichtige folie heen te zien in.
hoe kan ik dit het beste doen?

Met een div met absolute positie
Mitchel V op 17/09/2010 12:55:09:
Zijn er trouwens ook bepaalde instellingen die ik mee kan geven?
Zo als dat hij dit 2 x moet uit printen?
Of dat hij hem omgekeerd moet uit printen (horizontaal)?

Geen idee. Google?
Mitchel V op 17/09/2010 12:55:09:
Bedankt.

Geen dank ;-)
Gewijzigd op 17/09/2010 13:56:07 door Tobias Tobias
 
Johan Dam

Johan Dam

17/09/2010 13:59:55
Quote Anchor link
je kan printen met de javascript functie

window.print();

Normaliteit print je dan de hele pagina, je zou dus eerst de brief in een nieuw venster kunnen openen en daarna de print functie.

Ook is het mogelijk dit via een iframe te doen, maar dan moet je je voorbereiden op browser verschillen en hoofdbrekers.

Dat van de instellingen weet ik zo niet of dat mogelijk is. Ik gok van niet, maar wie weet.

Wel ter info, de window.print() begint niet meteen met printen, de gebruiker zal een venster zien waar hij printers kan selecteren, inkt, en andere instellingen (volgens mij ook hoe vaak hij print) deze instellingen kan je zelf niet veranderen of beinvloeden, dat is helemaal aan de gebruiker. Je kan alleen het venster ervoor tevoorschijn halen

Makkelijkste wat je kan doen is iets als <a href="brief.html" target"_blank">brief!</a>

en in brief.html zet je

<script type="text/javascript">
window.print();
</script>

Er zijn oplossignen die wat mooier / geavanceerder werken, maar ik vermoed dat je de voorkeur geeft aan iets wat makkelijk toe te passen is en wat je nog kan snappen ook.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

17/09/2010 14:50:01
Quote Anchor link
Johan Dam waarom een speciale pagina voor een brief maken?

Quote:
Normaliteit print je dan de hele pagina, je zou dus eerst de brief in een nieuw venster kunnen openen en daarna de print functie.


Je kunt ook een print css maken.
 
Mitchel V

Mitchel V

17/09/2010 14:53:13
Quote Anchor link
Het is niet de bedoeling om de pagina uit te drukken.
het is de bedoeling om data uit de database uit te drukken van leden.

Dus inpreciepe als ik op printen druk zie ik niet wat hij print want dat is achter de schermen.

Wat de bedoeling is:
Een herinnering brief uitprinten.
adres enz komt uit de database...

kan ik niet anders een div maken? en die dan verstoppen en dan de inhoudt van die div printen? :)
 
Joakim Broden

Joakim Broden

17/09/2010 14:55:47
Quote Anchor link
Mitchel dat kan, dit mbv een print css (media="print) dat de rest van pagina verbergt en de div toont
 
Johan Dam

Johan Dam

17/09/2010 15:10:26
Quote Anchor link
De reden waarom ik je adviseer om het in een aparte pagina te doen (welke de gegevens uit de database haalt) is omdat het erg lastig is om een specifiek deel van een pagina te printen, zoals de inhoud van een div. Iedere browser heeft hier zijn eigen regels en toepassingen voor.

Als het kan, open een popupje met de info, gebruik de print functie en doe daarna window.close om het popupje weer te sluiten.


een print css zou ook moet kunnen, maar dan zou je volgens mij alles ontzichtbaar moeten maken behalve de gewenste div en die uitvergroten... nog steeds niet de makkelijkste methode lijkt me.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

17/09/2010 15:46:50
Quote Anchor link
Johan Dam op 17/09/2010 15:10:26:
De reden waarom ik je adviseer om het in een aparte pagina te doen (welke de gegevens uit de database haalt) is omdat het erg lastig is om een specifiek deel van een pagina te printen, zoals de inhoud van een div. Iedere browser heeft hier zijn eigen regels en toepassingen voor.


Helemaal mee eens. Ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar om iedere browser dezelfde print te krijgen via print div.
 
Mitchel V

Mitchel V

17/09/2010 18:59:39
Quote Anchor link
ok dan ga ik het maar via een POPup proberen.
Maar print hij dan niet ook de URL er bij? want dat wil ik niet :)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/09/2010 19:50:40
Quote Anchor link
Waarom zou je dit via een pagina doen? Feit is dat je het in geen browser hetzelfde krijgt en je bij browsers (met standaardinstellingen) ook altijd kop- en voetteksten hebt.

Ik zou zoiets, als het persé online moet blijven, doen door het genereren van een PDF. Maar als ik de database met gegevens ook via ODBC kan bereiken zou ik gebruik maken van desktop software: rapport-makers, Word of zelf Access.

(en nu niet gaan huilen omdat ik Access zeg... ;) dat is best geschikt als rapport-generator van een live gekoppelde tabel)
 
Mitchel V

Mitchel V

18/09/2010 13:05:39
Quote Anchor link
ik weet dat het via access en word kan, maar dat wil ik niet =)
Ik denk dat ik het naar PDF moet om zetten en dan printen.

maar hoe maak ik zown PDF file? =)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

18/09/2010 13:06:38
Quote Anchor link
FPDF

Edit:
Maar waarom geen Word? Perfect om brieven te maken en met een gekoppelde database te gebruiken om de brief te personaliseren. Ook zeer geschikt voor gebruik in combinatie met labelprinters of stickervellen.
Gewijzigd op 18/09/2010 13:08:52 door Elwin - Fratsloos
 
Mitchel V

Mitchel V

27/09/2010 00:25:06
Quote Anchor link
nu gaat het wat moeilijker worden.
ik heb alles op een pagina gezet.

maar ik wil elke nieuwe brief op de pagina zetten.
hoe doe ik dat?
want de inhoudt kan verschillen.

bij:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<script type="text/javascript">
window.print();
</script>

geeft hij een lege pagina aan.

maar bij:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="button" value="Print This Page" onClick="window.print()">

geeft hij wel alles weer..
maar hoe krijg ik elke brief op een nieuwe pagina?
en een print knop uitprinten is ook niet erg netjes.

Toevoeging op 27/09/2010 20:20:57:

Kan iemand mij helpen?

Ik moet dus per pagina het afdrukken.
hoe kan ik dat instellen?

ook wil ik geen URL op de uitgeprinte brief hebben.
En ook geen BLZ nummering...
 
Mitchel V

Mitchel V

28/09/2010 09:57:23
Quote Anchor link
misschien is dit een oplossing:

Ik maak een div: print
en dan maak ik daar de hoogte en de breete van een A4.
Maar wat zijn de maten?

En hoe kan ik alleen de divs uitprinten met naam: print ?
 
Tim Fendt

Tim Fendt

28/09/2010 10:07:25
Quote Anchor link
2480 X 3508 pixels

div printen weet ik niet.
http://www.google.nl
 
Marc rc is as

Marc rc is as

28/09/2010 10:12:29
Quote Anchor link
In de <HEAD>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<style type="text/css" media="print">
<!--
@import url("include/print.css");
-->
</style>


in je print.css

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
body {
    visibility: hidden;
    margin:0px;
}

.uitprinten {
     visibility: visible;
}

.printbutton {
     visibility: hidden;
     width: 30px;
}


Die css kan je naar believen uitbreiden.

De DIV die je wil printen doe je als volgt

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div id="divnaam" class="uitprinten">

<!--Hier jouw content-->

<input type="button" class="printbutton"
  onClick="window.print()"
  value="brief afdrukken"/>

</div>
 
Mitchel V

Mitchel V

28/09/2010 13:16:16
Quote Anchor link
ok top hij print de div's goed uit!
Maar nu.

Hij print ook nog eens het volgende uit wat ik niet wil:
Pagina title
Pagina URL
Pagina nummering
Datum

Zou ik dat kunnen aanpassen?
 
Marc rc is as

Marc rc is as

28/09/2010 13:28:01
Quote Anchor link
Zoek naar @page, daar vind je dat soort dingen.
Verder is dat echt een browser ding.
Bij IE Pagina instellingen voettekst en kopteksten op "leeg" zetten
 
Justin S

Justin S

28/09/2010 14:50:38
Quote Anchor link
Mitchel V op 28/09/2010 13:16:16:
ok top hij print de div's goed uit!
Maar nu.

Hij print ook nog eens het volgende uit wat ik niet wil:
Pagina title
Pagina URL
Pagina nummering
Datum

Zou ik dat kunnen aanpassen?


Ken je het fenomeen Google? Heb je dat überhaupt sinds je begin post ook maar één keer gebruikt?
Gewijzigd op 28/09/2010 14:51:27 door Justin S
 
Mitchel V

Mitchel V

28/09/2010 15:44:58
Quote Anchor link
Justin Streuper op 28/09/2010 14:50:38:
Ken je het fenomeen Google? Heb je dat überhaupt sinds je begin post ook maar één keer gebruikt?

Ik ken google.
Ja ik heb google gebruikt.
En ja ik heb google veel meer dan 1x gebruikt.

Fijn dat je interesse toont, volgende keer topic aanmaken in koffie hoek?

@marc.
Ok bedankt!
Hier kom ik er wel mee uit.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.