Problemen met database verbinding
Ja dat heb ik zelf al even veranderd en dan krijg ik weer een fout code op een andere regel.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
function get_mail($id)
{
$query = mysql_query("SELECT `email` FROM `".forum_tbl."`.`user` WHERE `userid` = '" . sqldefender ( $id ) . "'");
if ( mysql_num_rows ( $query ) == 1 )
{
$row = mysql_fetch_assoc ( $query );
return $row['email'];
}
else {
return FALSE;
}
}
?>
function get_mail($id)
{
$query = mysql_query("SELECT `email` FROM `".forum_tbl."`.`user` WHERE `userid` = '" . sqldefender ( $id ) . "'");
if ( mysql_num_rows ( $query ) == 1 )
{
$row = mysql_fetch_assoc ( $query );
return $row['email'];
}
else {
return FALSE;
}
}
?>
Kijk nu even op je site. Je ziet nu de error die mysql terug geeft:
Nu weet je dus ook waar je andere errors wegkomen, je hebt geen rechten ;)
Nu weet je dus ook waar je andere errors wegkomen, je hebt geen rechten ;)
Ja, hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel weer de rechten krijg?
Kan je instellen op je phpmyadmin heb je wel root rechten nodig denk ik, misschien kan je begeleider dat doen?
Ik kan niks van dat via phpmyadmin. Ik kan wel via directadmin alles doen.
Daar is het ook ergens fout gegaan omdat ik gewend ben om via de phpmyadmin database aanmaken en table's erin knikkeren. Maar omdat ik op phpmyadmin geen rechten heb moest ik dat via de directadmin doen via de MySQL management. Daar heb ik een database aangemaakt en vervolgens in de phpmyadmin table's gemaakt. En sindsdien werkt de website niet na behoren..
Daar is het ook ergens fout gegaan omdat ik gewend ben om via de phpmyadmin database aanmaken en table's erin knikkeren. Maar omdat ik op phpmyadmin geen rechten heb moest ik dat via de directadmin doen via de MySQL management. Daar heb ik een database aangemaakt en vervolgens in de phpmyadmin table's gemaakt. En sindsdien werkt de website niet na behoren..
Je account waarmee je nu connect naar je database heeft geen rechten.. vraag om andere login gegevens?
Ok, als ik nu de login van de "superuser" krijg welke stappen moet ik dan ondernemen?
Ik zou gewoon even overleggen met je begeleider. Er is vast wel iemand die daar over gaat.
Gerhard l op 16/03/2012 10:19:52:
Kan je instellen op je phpmyadmin heb je wel root rechten nodig denk ik, misschien kan je begeleider dat doen?
Volgens mij is phpmyadmin een tooltje en kan dat geen rechten voor de databases instellen.
jawel hoor, kan wel
Wist ik niet.
geeft niet, ik weet ook wel eens iets niet ;)
Nou Ozzie ik heb mij helemaal suf gezocht maar ik kan niks veranderen aan m'n gebruikersrechten.
Je moet wel root access hebben dan he.
Toevoeging op 16/03/2012 20:08:46:
even snel gegoogled... en zoals je ziet kan het wel
http://support.combell.com/questions/203/
Toevoeging op 16/03/2012 20:08:46:
even snel gegoogled... en zoals je ziet kan het wel
http://support.combell.com/questions/203/