Procent berekenen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 20:47:41
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ik wil dus het percentage van een bepaalt event berekenen.

Stel ik heb:

$tijdNu = date("H:i"); // (Word dus bijv: 20:46)

Nu heb ik ook een vaste tijd staan

$tijdVast = "21:30";

Hoe bereken ik nu, in percentages hoe ik aan 21:30 raak. (Dus bijv. 10% verstreken sinds 21:30 )

Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 10:03:07
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 20:59:24
Quote Anchor link
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:00:26
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 20:59:24:
Begrijp je vraag niet. Hoe kom je op 10% in je voorbeeld? Waar is dat op gebaseerd?
Je hebt een tijdnu (dit moment) en een tijdvast (in verleden). Het verschil tussen die twee is altijd 100% op moment van berekenen?! :s


Ik wil dus eigenlijk, in procenten tegen de 21:30 aankomen.

Dus:

Tijd nu is 21:00

Hoeveel procent nog tot 21:30, snapje?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

22/10/2010 21:07:01
Quote Anchor link
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!
Gewijzigd op 22/10/2010 21:10:34 door Obelix Idefix
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

22/10/2010 21:25:04
Quote Anchor link
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 21:26:09
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 22/10/2010 21:07:01:
Ik begrijp het nog steeds niet.
Je werkt met twee tijden? Nu (21.08) en vast (21.30).
Verschil is 22 minuten, maar hoe wil je dit in een percentage uitdrukken (en waarom)?

Moet er ook nog rekening worden gehouden met dagen?!


Omdat ik een progressbar hiermee wil vullen! :)

Toevoeging op 22/10/2010 21:57:25:

Noppes Homeland op 22/10/2010 21:25:04:
Denk nu toch eens na, dat behoort toch tot de basisrekenkunde

tijdverschil = eindtijd - tijdnu
perc = 100- ( tijdsverschil * 100 / eindtijd )



Als ik jouw berekening gebruik, dan begint hij gelijk op zon 97%..

Stel ik heb nu de waarde, als tijd die NU is zeg maar:

2200 ( Als tijd, zonder ":")

En ik moet naar de tijd:
2300 ( OOk zonder ":")

Hoe moet je dat in procent berekene?
 
Pim -

Pim -

22/10/2010 22:01:15
Quote Anchor link
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:05:58
Quote Anchor link
Pim de Haan op 22/10/2010 22:01:15:
Maar tijd heeft geen beginpunt. Je lijkt aan te nemen dat dat het uur 0 is, maar dat slaat toch nergens op?

En @Noppes:
procentuele toename = (eind-begin) / begin * 100% - 100%


Dus:

$percent = ( $tijdNaarToe - $tijdNu ) / $tijdNu * 100 - 100;

Zo?

Want dan doet de berekening nog raar..
 
- SanThe -

- SanThe -

22/10/2010 22:12:22
Quote Anchor link
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.
 
Dennis Smink

Dennis Smink

22/10/2010 22:20:03
Quote Anchor link
Ik zal het anders beschrijven. Ik ben dus bezig met een spelletje in PHP.

De gebruiker, kan een object kopen. Dit object word opgeslagen in MySQL, zoals volgt:

$bouwDatum = date( "Y-m-d H:i:s", time());

Dit word opgeslagen, als gebouwdedatum

Nu zit er ook echter een bouwtijd aan het object.
Bijv:
$bouwTijdObject = date("Y-m-d H:i:s" ,time() + ( 80 * 60 ) ); // Huidige tijd + 80 minuten.

Deze var $bouwTijdObject word opgeslagne in MYSQL ook.

Nu wil ik dus, in percentage's aangeven, hoever dit bouwen is.
Ik heb dus 2 variabelen, eentje waneer het object gebouwd is. En wat de datum nu is. Hoe dichter de tijd, bij de $bouwTijdObject hoe hoger het percentage zeg maar.
Hoe kan ik dit het bste doen volgens julie?
Gewijzigd op 22/10/2010 22:22:09 door Dennis Smink
 
Milo S

Milo S

22/10/2010 23:17:09
Quote Anchor link
Je moet 3 tijden hebben:
- begintijd
- huidige tijd
- eindtijd

Haal de begin tijd van de eindtijd af, dan heb je een getal
Haal de huidige tijd van de eindtijd af, dan heb je je verschil

deel het verschil door het getal maal honderd.

Houd er rekening mee dat het niet 2200 is voor 10 uur maar dat je terug moet rekenen naar secondes / minuten / uren... Persoonlijk zou ik voor seconden gaan dan kan je heel nauwkeurig zijn.
 
Pim -

Pim -

22/10/2010 23:20:42
Quote Anchor link
Aha, nu snap ik het.

Berekende variabelen horen niet thuis in een DB, je moet dus de bouwduur opslaan, niet het moment waarop het klaar is.

Je hebt dus $bouwDatum en $bouwDuur in sec.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

$beginSec
= strtotime($bouwDatum);
$voortgang = (time() - $beginSec) / $bouwDuur; // In perunage (0-1)
$voortgangProcent = $voortgang / 100;

// Mss ook handig:
$resterendSec = $bouwDatum + $bouwDuur - time();
$resterendInterval = new DateInterval($resterendSec);
// Zie http://nl3.php.net/manual/en/dateinterval.format.php om dat mooi weer te geven.
?>
 
- Raoul -

- Raoul -

23/10/2010 08:44:48
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.


50% dus.
 
Pim -

Pim -

23/10/2010 13:06:36
Quote Anchor link
Want?
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 14:45:22
Quote Anchor link
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?


Inderdaad.
 
Pim -

Pim -

23/10/2010 14:53:52
Quote Anchor link
Oh je bedoelt dat de helft van een procent eigenlijk vijftig procent is? Of de helft van de helft eigenlijk de helft is? Of dat 12 uur en 30 seconden hetzelfde is, omdat het beide de helft is van respectievelijk een dag en een minuut?
 
Dennis Smink

Dennis Smink

23/10/2010 14:59:16
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 23/10/2010 14:45:22:
Pim de Haan op 23/10/2010 13:06:36:
Want?


Inderdaad.


Inderdaad wat? Onderbouw je opmerking eens?

Overigens is het opgelost.
Gewijzigd op 23/10/2010 14:59:33 door Dennis Smink
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:02:03
Quote Anchor link
@Dennis: Dat slaat niet op jou hoor, maar op de opmerking '50% dus' waarin de logica ver te zoeken is. Jij hebt het daarna stukken beter uitgelegd zodat het weer te snappen was.

Internet Verslaafde op 23/10/2010 08:44:48:
SanThe Nvt op 22/10/2010 22:12:22:
Als ik jouw vraag probeer te snappen, dan kom ik op iets als 'hoeveel procent is een half uur'? Beetje onzinnige vraag volgens mij.


50% dus.
Gewijzigd op 23/10/2010 15:03:56 door - SanThe -
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/10/2010 15:05:35
Quote Anchor link
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/10/2010 15:08:38
Quote Anchor link
Robert Deiman op 23/10/2010 15:05:35:
Een half uur is een half heel uur. Een half = altijd 50%, een helft van iets is namelijk 1/2 of 50%, dat zal er zijn bedoeld.
Niet dat het hier wat toevoegt, maar ik vermoed dat daar die opmerking voor was.


Dat vermoed ik inderdaad ook. Echter de link met een héél uur is er niet. Vandaar dat het niet logisch is. Een half uur is inderdaad 50% van een héél uur, maar slechts 25% van twee uur.
 
Karel hertens

karel hertens

23/10/2010 15:34:37
Quote Anchor link
Als je begin tijd 21:30 is en het is nu 22:30 is er dus een uur verstreken.

Dat is dus 1/24 deel van een dag (100/24)x1=4,166667% per uur. je kan er dus vanuit gaan dat elk uur 4.1 procent opleverd.

4.166667/60 minuten= 0.0694444444 dus als je er 8 uur en 32 minuten verstreken is wordt dit: 8x 4.16667 + 32 x 0.0694444 = %
of: 24/8.32=2.88461 dus 100/2.88461=34,6667% van de dag.

Ik hoop dat het duidelijk is dat je dus hebt dat 24 uur 100% is en 12uur 50% hierdoor hoef je alleen het tijdsverschil te weten en kun je doormiddel van deze berekening het procentuele tijdsverschil te zien krijgen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.