psychologie, aantal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 15:36:07
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Een simpel vraagje voor jullie, en daarom hoop ik dat iedereen even een antwoord wil geven. Er is geen goed of fout. Je kunt simpelweg antwoorden met 1 of 2.

Mijn vraag gaat erover welk aantal voor jou als meer "klinkt".

Stel als verkoper wil je een hele grote zak snoep verkopen aan klanten. Stel zo'n zak kost € 20. Bij welk aantal heb jij (als klant) in eerste instantie het gevoel dat je het grootste aantal snoepjes krijgt? Wat klinkt het meest indrukwekkend? Wanneer zou je voor je gevoel de beste deal scoren?

1. Een zak met 4.000 snoepjes voor maar € 20?
2. Een zak met 3.850 snoepjes voor maar € 20?

(Je moet je even voorstellen dat je in de winkel alleen optie 1 of optie 2 ziet staan, en dus niet allebei tegelijk.)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:34:23
 
Gerhard l

gerhard l

11/02/2016 15:41:49
Quote Anchor link
1
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2016 15:49:26
Quote Anchor link
1
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2016 15:51:18
Quote Anchor link
1
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 15:53:22
Quote Anchor link
Zijn het er ook echt precies 3800, 4000? :)

3
Alternatief: een zak van [gewicht] (meer dan [veilige ondergrens x met marge] snoepjes!) voor slechts [y].

Ik denk dat als je een groot getal pakt wat geen makkelijk honderdtal of duizendtal is (dus wat al een "mondvol" is om uit te spreken) en dan nog zegt dat het er méér zijn, dat dat het meeste "indruk" maakt... voor een zekere doelgroep :).

"Een zak van twee kilo (meer dan 3800 snoepjes!) voor slechts EUR 20"

Of 19,99, om je te bedienen van dezelfde "breuk-truuk".

Persoonlijk heb ik een hekel aan dat soort slogans, maar mogelijk werkt het.
Gewijzigd op 11/02/2016 15:54:20 door Thomas van den Heuvel
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:00:38
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties :-) Het gaat hier om een fictief voorbeeld overigens.

Wat ik me dus afvroeg is of als je "3.850 snoepjes" leest, het dan heel veel lijkt, omdat je dan in gedachten zou kunnen denken "aha, dat zijn er dus 3.000, en dan nog eens 800 en dan nog eens 50!!". Bij "4.000 snoepjes" zijn het er gewoon 4.000. Daarom vraag ik me dus af als je in de winkel staat wat eigenlijk het meeste indruk maakt.

Dit geldt dus niet alleen voor snoepjes, maar het kan voor alles gelden. Stel je koopt een nieuwe monitor, wat klinkt dan indrukwekkender ... dat ie 3.000 beeldlijnen heeft, of dat ie 2.850 beeldlijnen heeft. In het eerste geval zijn het er "gewoon" 3.000, maar in het 2e geval zijn het er 2.000 en dan nog eens 800 en dan nog eens 50. Maar zo te zien aan jullie reacties werkt het dus niet op die manier.
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:08:39
Quote Anchor link
1 omdat ik meer van hele getallen hou. Ik zie ook in de winkels veel meer van 53,99 naar 52,- bijv.

Thomas van den Heuvel op 11/02/2016 15:53:22:
Ik denk dat als je een groot getal pakt wat geen makkelijk honderdtal of duizendtal is (dus wat al een "mondvol" is om uit te spreken) en dan nog zegt dat het er méér zijn, dat dat het meeste "indruk" maakt... voor een zekere doelgroep :).
[/qoute]
Pecies werkt bij mij :)
Gewijzigd op 11/02/2016 16:14:40 door Tim Wolf
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2016 16:10:59
Quote Anchor link
Dat is wat Thomas al aangaf.
Iets van €20.- lijkt duurder dan iets van €19.99 terwijl je die cent toch niet terugkrijgt
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:11:39
Quote Anchor link
update:
Zie vorige reactie
Gewijzigd op 11/02/2016 16:12:57 door Tim Wolf
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 16:12:32
Quote Anchor link
Meer is niet altijd beter, ik heb liever een refresh rate van 1ms dan 5ms :). En resoluties zijn tegenwoordig redelijk standaard volgens mij? Waarbij de maximale resolutie meer afhangt van de uitvoering/prijsklasse/het type? Een (te) grote monitor is soms ook niet handig. Kijkt er iemand tegenwoordig nog naar het energieverbruik van die bakbeesten? Anyway, "meer is beter" gaat lang niet altijd op. Soms is het "less is more" :).
 
Eddy E

Eddy E

11/02/2016 16:15:16
Quote Anchor link
Geef mij maar 4000. Lees gemakkelijker en zowel van 4000 als 3850 kan ik mij geen visuele voorstelling meer maken.
 
Tim Wolf

Tim Wolf

11/02/2016 16:22:37
Quote Anchor link
Eddy E op 11/02/2016 16:15:16:
Geef mij maar 4000. Lees gemakkelijker en zowel van 4000 als 3850 kan ik mij geen visuele voorstelling meer maken.

Inderdaad met snoep heb ik aan 3850 al genoeg maar als je weet dat je anders 150 erbij gratis krijgt is de eerste toch nog aantrekkelijker
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:23:04
Quote Anchor link
@Thomas ... het is een fictief voorbeeld. We gaan even er vanuit dat in dit geval meer beter is. Dus hoe meer je ergens van hebt, hoe beter dat is. Mijn vraag is enkel wat als "meer" klinkt. Dus net als dat € 19,99 versus € 20 ben ik heel benieuwd hoe dat met aantallen zit.

Bijvoorbeeld, klinkt 3.999 meer dan 4.000? Spreek het maar eens uit "drieduizend negenhondernegenennegentig" (een hele mond vol) of "vierduizend" (heel kort). Ik vraag me dan dus af of 3.999 meer lijkt / indrukwekkender klinkt dan 4.000.

Of ... klinkt 4.000 juist indrukwekkender omdat het een duizendtal is?

Toevoeging op 11/02/2016 16:27:28:

>> Inderdaad met snoep heb ik aan 3850 al genoeg maar als je weet dat je anders 150 erbij gratis krijgt is de eerste toch nog aantrekkelijker

Maar dat weet je dus niet. Je ziet maar één van beide aantallen. Dus je ziet OF 4.000 snoepjes OF 3.850 snoepjes. Mijn vraag is wat als het meeste "klinkt". We weten allemaal dat 4.000 meer is dan 3.850, maar als je in de winkel staat en je leest "3.850 snoepjes" maakt dat dan meer indruk dan wanneer er had gestaan "4.000 snoepjes". Klinkt dat eerste getal "groter"?
 
Randy vsf

Randy vsf

11/02/2016 16:31:13
Quote Anchor link
Je leest het, dus 4000 zal altijd meer blijven dan 3850.
Misschien als het uitgesproken wordt, dat het groter zal klinken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 16:35:30
Quote Anchor link
@Randy

Ik snap dat 4.000 meer is dan 3.850. Maar je moet je even voorstellen dat je in de winkel staat en dus alleen 3.850 ziet staan. Die 4.000 bestaat dan helemaal niet. Het gaat dus puur om wat in je gedachten meer indruk zal maken. Dus jij staat in de winkel en daar staat dat je 3.850 snoepjes krijgt.

De andere situatie is dat jij in die winkel staat en dat je 4.000 snoepjes krijgt. Ook in dit geval moet je dan die 3.850 vergeten want die bestaat niet.

Wat klinkt nu beter ... je krijgt 3.850 snoepjes, of je krijgt 4.000 snoepjes? Wat klinkt "gewichtiger"?
 
Jan R

Jan R

11/02/2016 16:59:37
Quote Anchor link
1
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/02/2016 17:06:37
Quote Anchor link
Ik denk dat een specifiek(er) getal in dit geval averechts(er) werkt. (los) snoepgoed wordt vaak per gewicht verkocht. Om te claimen dat een semi-specifiek gewicht een zeker aantal snoepjes zou bevatten is wat mij betreft nogal onzinnig.

Nog los van wat klinkt als méér. Als je een specifiek(er) getal ziet ga je misschien ook eerder twijfelen aan de kloppendheid ervan. Denk ook aan het omgekeerde geval waarbij je moet raden hoeveel erwten er in een pot zitten waaraan een dure beloning gekoppeld zit indien je het juiste aantal raadt (wat nooit gebeurt). Hier zit misschien wel een positief bijeffect aan: het kost mogelijk meer moeite om de informatie te verwerken wat tot gevolg kan hebben dat je meer aandacht besteed aan het lezen ervan en op die manier kan het een sterkere indruk maken/achterlaten dan wanneer je iets makkelijk(er)s leest. Maar ik denk dat het keerpunt (van ongeloof) hier snel bereikt is.

Meer is in dit geval wellicht beter (4000 > 3850). Of liever gezegd, simpeler is beter. Al zou je je op dit punt af kunnen vragen wat het uitmaakt, omdat het in zekere zin toch ons voorstellingsvermogen te buiten gaat. Ook als je twee stapels met snoep ziet (en van 3850 snoepjes en een van 4000 snoepjes) zou het nog best lastig kunnen zijn om de stapel van 4000 eruit te halen omdat het verschil op het totaal niet zo groot is (3,75%).

Uit oogpunt van geloofwaardigheid zou ik eerder gaan voor #1 dan. Ik ken echter weinig snoepproducten van deze omvang waarbij het aantal leidinggevend is, dit is vaker een gewicht. Misschien moet je je verkoopstrategie heroverwegen :).

EDIT: hoe je met getallen omgaat hangt dus ook van het product af. Bij los snoepgoed lijkt mij dit onzinnig. Bij een doos bonbons en een extra large uitvoering van dezelfde variant snijdt dit mogelijk al meer hout.

EDIT 2: anders gezegd, de GROOTHEID doet er niet toe als de EENHEID onzinnig is.
Gewijzigd op 11/02/2016 17:13:17 door Thomas van den Heuvel
 
Soccertime website

soccertime website

11/02/2016 17:08:25
Quote Anchor link
2
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 17:16:29
Quote Anchor link
@soccertime website

Waarom zou jij voor 2 kiezen?

@Thomas, zoals ik al zei is het een fictief voorbeeld en gaat het niet om snoepjes. Dat is alleen eventjes makkelijk om als voorbeeld te gebruiken. Als jij het makkelijker vindt, kunnen we ook knikkers gebruiken :-) Die kunnen we namelijk wél exact tellen. Dus speciaal voor jou dan ...

Wat klinkt indrukwekkender en waarbij heb je het idee dat je een betere deal scoort:

1. 4.000 knikkers voor € 50

2. 3.850 knikkers voor € 50

Hierbij moet je je dus voorstellen dat je telkens maar één aanbieding in de winkel ziet liggen en dat je dus geen enkele weet hebt van de andere aanbieding. Het gaat erom wat tekstueel gezien de meeste indruk maakt. In welke situatie krijg je het gevoel dat je de beste deal scoort. Bij drieduizend achthonderdenvijftig (een hele mond vol) of bij vierduizend (korter, maar wel een rond duizendtal)?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

11/02/2016 17:29:44
Quote Anchor link
Misschien wil je deze eens lezen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_pricing

Ik vermoed dat 4.000 meer lijkt dan 3.850, net zoals omgekeerd 19,99 goedkoper lijkt dan 20.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/02/2016 17:39:10
Quote Anchor link
Thanks Ward. Ik heb daar al e.e.a. over gelezen, maar dat gaat inderdaad over prijzen en niet over aantallen. Gisteren las ik ergens dat de notatie van een bedrag al kan uitmaken, omdat mensen het dan anders gaan uitspreken. Als voorbeeld werd genoemd € 1.250 en € 1250 (dus met en zonder punt). In gedachten spreekt men het eerste vaak uit als twaalfhonderdvijftig (lang) en het tweede als twaalfvijftig (kort). De eerste variant met punt lijkt daardoor duurder. Ik vroeg me af of het met aantallen ook zo werkt. Vierduizend is kort, maar drieduizend achthonderdvijftig is lang. Daarnaast dacht ik dat mensen bij 3.850 wellicht gaan denken, dat is dus 3.000 en dan nog eens 800 en dan nog eens 50, waardoor het misschien meer lijkt dan een "simpel" 4.000.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.