Query inspringen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:00:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoe jullie je SQL-query's inspringen, ikzelf weet namelijk niet zeker welke manier ik wil gaan gebruiken, mogelijk brengen jullie mij op een idee.

Dus: Hoe zouden jullie deze query inspringen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT a.*, DATE(a.datum) AS datum, p.naam, p.prijs FROM aanvragen AS a, producten AS p WHERE a.klantid = ".$iKlantId." AND p.id = a.productid ORDER BY id DESC

En deze query:
Code (php)
1
INSERT INTO aanvragen (klantid, productid, datum) VALUES ('".$iKlantId."', '".$iProductId."', NOW())

En deze query:
Code (php)
1
UPDATE aanvragen SET productid = '".$iProductId."', datum = NOW() WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1

En deze query:
Code (php)
1
DELETE FROM aanvragen WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1

Graag responses!

Ook als je dezelfde 'syntax' gebruikt als een voorgaande poster, graag reageren, dan weet ik welke het meest / vaak gebruikt wordt ;)

PS. Liever geen responses over SQL Injection en slimmere manieren om data op te halen, deze queries gebruik ik niet echt, ze zijn alleen voor jullie om in te springen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

PHP hulp

PHP hulp

14/07/2025 08:32:22

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
SELECT
  a.*,
  DATE(a.datum) AS datum,
  p.naam,
  p.prijs
FROM
  aanvragen AS a,
  producten AS p
WHERE
  a.klantid = ".$aKlant['id']."
AND
  p.id = a.productid
ORDER BY
  id DESC

==

INSERT INTO aanvragen
(
  klantid,
  productid,
  datum
)
VALUES
(
  '".$iKlantId."',
  '".$iProductId."',
  NOW()
)

==

UPDATE
  aanvragen
SET
  productid = '".$iProductId."',
  datum = NOW()
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

==

DELETE FROM
  aanvragen
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

Zo, is wel duidelijk denk ik...

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:17:00
Quote Anchor link
Dankje Joren:) Ik had nog twee vraagjes:

Je doet overal eerst de 'opdracht' ('ORDER BY' bijvoorbeeld) dan een enter en een tab, en dan de 'waarde' ('id DESC' bijvoorbeeld), behalve bij LIMIT, heeft dit nog een reden, buiten het feit dat de 'waarde' van LIMIT bijna altijd heel klein is?

En je doet SELECT [enter, tab] wat-te-selecteren en ook zo bij UPDATE en DELETE, maar niet bij INSERT, why?

Crispijn -

Crispijn -

23/06/2008 14:21:00
Quote Anchor link
het ASC of DESC sortegen zet je ook altijd direct achter de kolom waarop je wil sorteren.

Bij LIMIT is het overzichtelijker om dit ook op 1 regel te gebruiken, ook vanwege de lengte indd.

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:23:00
Quote Anchor link
ASC en DESC zijn imo meer 'toevoegingen' aan de waarde, net als het AS-gedeelte bij
aanvragen AS a

LIMIT is imo een echte 'opdracht', met een waarde die niet eens altijd zo kort is, je kunt natuurlijk 'LIMIT 10' doen, maar ook 'LIMIT 10, 20'

Ik vind Blanches 'syntax' overigens zeer overzichtelijk/handig/whatever, dus ik denk dat ik die ook ga gebruiken, met de uitzondering dat ik wel een entertje bij LIMIT ga neerzetten. En ik weet ook nog niet wat ik ga doen aangaande mijn tweede vraagje aan Joren.

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:37:00
Quote Anchor link
Welke opbouw je het fijnste vindt is natuurlijk puur je eigen smaak, dit is dus eigenlijk puur zo gegroeid.

Voor die INSERT query zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen verzinnen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
INSERT INTO
  aanvragen (
    kolom1,
    kolom2,
    kolom3
) VALUES (
    waarde1,
    waarde2,
    waarde3
)

Maar persoonlijk vind ik het overzichtelijker als de bij elkaar horende haakjes ook onder elkaar staan...

Bij de LIMIT zet ik de waarde er wel direct achter, puur en alleen om de lengte van die waarde, die altijd kort is. Verder gebruik ik nooit de syntax '10, 20' maar geef ik altijd netjes een offset aan. Vergelijk:
Code (php)
1
2
LIMIT 20
OFFSET 10

En:
Code (php)
1
2
3
4
LIMIT
  20
OFFSET
  10

Dan vind ik de eerste opbouw duidelijker, vooral als je dit in een lange query opneemt. Een nieuwe regel voor 10 en 20 is dan een beetje teveel van het goede.

ps. Het komt er dus uiteindelijk op neer dat je een syntax kiest die jezelf pretting vindt werken en dat je je vervolgens consequent aan die syntax houdt. Uiteraard kies je wel een syntax die ook redelijk leesbaar is voor andere programmeurs ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:49:00
Quote Anchor link
Ja dat is waar, maar zoals je op het einde zegt gaat het me niet alleen om wat ik zelf fijn vind, maar ook om wat fijn is voor anderen. :)

De INSERT zoals jij hem gebruikt ga ik denk ik ook doen.
En LIMIT heb je ook gelijk in, ik kende OFFSET niet eens, dus die ga ik los van LIMIT gebruiken, en niet samen achter LIMIT.

Nou dankjewel allemaal, Joren dus, en eigenlijk mag hier een lockje op, ik weet genoeg ;)

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Quote:
ik kende OFFSET niet eens
OFFSET is standaard SQL, de schrijfwijze die jij gebruikte zal alleen binnen MySQL werken...

ps. Slotjes doen we niet aan, wellicht dat iemand anders nog een vraag wil stellen of een opmerking wil plaatsen in dit topic ;-)

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Okay, ik heb de LIMIT x, y -syntax volgens mij een keer opgepikt in een script van een ander, dus niet eens gekeken of er zoiets als OFFSET bestond ;)

PS. Okay :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.