Query inspringen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaars voor de zorgsector

Bedrijfsomschrijving Voor onze klant in de omgeving van Zwolle zijn wij op zoek naar een ervaren .Net ontwikkelaar, bij voorkeur met ervaring binnen de belangrijkste sector van Nederland, namelijk: de zorgsector. Deze internationale organisatie ontwikkelt software voor de zorgsector. Er werken zo'n 25 medewerkers hard aan een oplossing die gebruikt wordt door heel Nederland. Er heerst een informele sfeer waarbij er altijd ruimte is voor een grapje. Je collega's zijn stuk voor stuk sterke ontwikkelaars vanuit verschillende achtergronden en met verschillende leeftijden. Je komt hier terecht in een organisatie die zich hard inzet om de zorgsector te verbeteren. De mogelijkheden

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Douwe

Douwe

23/06/2008 14:00:00
Quote Anchor link
Ik vroeg me af hoe jullie je SQL-query's inspringen, ikzelf weet namelijk niet zeker welke manier ik wil gaan gebruiken, mogelijk brengen jullie mij op een idee.

Dus: Hoe zouden jullie deze query inspringen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT a.*, DATE(a.datum) AS datum, p.naam, p.prijs FROM aanvragen AS a, producten AS p WHERE a.klantid = ".$iKlantId." AND p.id = a.productid ORDER BY id DESC

En deze query:
Code (php)
1
INSERT INTO aanvragen (klantid, productid, datum) VALUES ('".$iKlantId."', '".$iProductId."', NOW())

En deze query:
Code (php)
1
UPDATE aanvragen SET productid = '".$iProductId."', datum = NOW() WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1

En deze query:
Code (php)
1
DELETE FROM aanvragen WHERE id = ".$iAanvraagId." LIMIT 1

Graag responses!

Ook als je dezelfde 'syntax' gebruikt als een voorgaande poster, graag reageren, dan weet ik welke het meest / vaak gebruikt wordt ;)

PS. Liever geen responses over SQL Injection en slimmere manieren om data op te halen, deze queries gebruik ik niet echt, ze zijn alleen voor jullie om in te springen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 02:41:17

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:08:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
SELECT
  a.*,
  DATE(a.datum) AS datum,
  p.naam,
  p.prijs
FROM
  aanvragen AS a,
  producten AS p
WHERE
  a.klantid = ".$aKlant['id']."
AND
  p.id = a.productid
ORDER BY
  id DESC

==

INSERT INTO aanvragen
(
  klantid,
  productid,
  datum
)
VALUES
(
  '".$iKlantId."',
  '".$iProductId."',
  NOW()
)

==

UPDATE
  aanvragen
SET
  productid = '".$iProductId."',
  datum = NOW()
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

==

DELETE FROM
  aanvragen
WHERE
  id = ".$iAanvraagId."
LIMIT 1

Zo, is wel duidelijk denk ik...

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:17:00
Quote Anchor link
Dankje Joren:) Ik had nog twee vraagjes:

Je doet overal eerst de 'opdracht' ('ORDER BY' bijvoorbeeld) dan een enter en een tab, en dan de 'waarde' ('id DESC' bijvoorbeeld), behalve bij LIMIT, heeft dit nog een reden, buiten het feit dat de 'waarde' van LIMIT bijna altijd heel klein is?

En je doet SELECT [enter, tab] wat-te-selecteren en ook zo bij UPDATE en DELETE, maar niet bij INSERT, why?

Crispijn -

Crispijn -

23/06/2008 14:21:00
Quote Anchor link
het ASC of DESC sortegen zet je ook altijd direct achter de kolom waarop je wil sorteren.

Bij LIMIT is het overzichtelijker om dit ook op 1 regel te gebruiken, ook vanwege de lengte indd.

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:23:00
Quote Anchor link
ASC en DESC zijn imo meer 'toevoegingen' aan de waarde, net als het AS-gedeelte bij
aanvragen AS a

LIMIT is imo een echte 'opdracht', met een waarde die niet eens altijd zo kort is, je kunt natuurlijk 'LIMIT 10' doen, maar ook 'LIMIT 10, 20'

Ik vind Blanches 'syntax' overigens zeer overzichtelijk/handig/whatever, dus ik denk dat ik die ook ga gebruiken, met de uitzondering dat ik wel een entertje bij LIMIT ga neerzetten. En ik weet ook nog niet wat ik ga doen aangaande mijn tweede vraagje aan Joren.

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:37:00
Quote Anchor link
Welke opbouw je het fijnste vindt is natuurlijk puur je eigen smaak, dit is dus eigenlijk puur zo gegroeid.

Voor die INSERT query zou je bijvoorbeeld ook zoiets kunnen verzinnen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
INSERT INTO
  aanvragen (
    kolom1,
    kolom2,
    kolom3
) VALUES (
    waarde1,
    waarde2,
    waarde3
)

Maar persoonlijk vind ik het overzichtelijker als de bij elkaar horende haakjes ook onder elkaar staan...

Bij de LIMIT zet ik de waarde er wel direct achter, puur en alleen om de lengte van die waarde, die altijd kort is. Verder gebruik ik nooit de syntax '10, 20' maar geef ik altijd netjes een offset aan. Vergelijk:
Code (php)
1
2
LIMIT 20
OFFSET 10

En:
Code (php)
1
2
3
4
LIMIT
  20
OFFSET
  10

Dan vind ik de eerste opbouw duidelijker, vooral als je dit in een lange query opneemt. Een nieuwe regel voor 10 en 20 is dan een beetje teveel van het goede.

ps. Het komt er dus uiteindelijk op neer dat je een syntax kiest die jezelf pretting vindt werken en dat je je vervolgens consequent aan die syntax houdt. Uiteraard kies je wel een syntax die ook redelijk leesbaar is voor andere programmeurs ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:49:00
Quote Anchor link
Ja dat is waar, maar zoals je op het einde zegt gaat het me niet alleen om wat ik zelf fijn vind, maar ook om wat fijn is voor anderen. :)

De INSERT zoals jij hem gebruikt ga ik denk ik ook doen.
En LIMIT heb je ook gelijk in, ik kende OFFSET niet eens, dus die ga ik los van LIMIT gebruiken, en niet samen achter LIMIT.

Nou dankjewel allemaal, Joren dus, en eigenlijk mag hier een lockje op, ik weet genoeg ;)

Joren de Wit

Joren de Wit

23/06/2008 14:51:00
Quote Anchor link
Quote:
ik kende OFFSET niet eens
OFFSET is standaard SQL, de schrijfwijze die jij gebruikte zal alleen binnen MySQL werken...

ps. Slotjes doen we niet aan, wellicht dat iemand anders nog een vraag wil stellen of een opmerking wil plaatsen in dit topic ;-)

Douwe

Douwe

23/06/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Okay, ik heb de LIMIT x, y -syntax volgens mij een keer opgepikt in een script van een ander, dus niet eens gekeken of er zoiets als OFFSET bestond ;)

PS. Okay :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.