Query wordt niet uitgevoerd

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 15:41:40
Quote Anchor link
Ik open mijn database en wil een record aanpassen met
Quote:
$sql = "UPDATE users SET teller= teller-1 WHERE ID= $inlog";


Dit werkt perfect, maar ik wil ook nog een record bijschrijven in een andere tabel en dit doe ik met
Quote:
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";


Dus deze 2 lijnen staan in de code achter elkaar , en dan werkt er geen enkel.
Als ik de 2 de lijn in commentaar plaats dan werkt de eerste lijn wel, en omgekeerd ook.

Kan er mij iemand zeggen wat er hier verkeerd is AUB.
Ps : ben een beginner hoor ....
Gewijzigd op 13/10/2020 16:14:28 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:41:41
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 15:58:36
Quote Anchor link
Waar voer je de query daadwerkelijk uit op de database? De bovenstaande twee $sql-variabelen zijn enkel de tekst-strings met hierin SQL-queries, maar deze zul je op een of andere manier moeten voeren aan je database met bijvoorbeeld een (mysqli_)query(...) aanroep als je met mysql(i) werkt.

Indien er dingen misgaan met je query is het natuurlijk ook handig dat je nagaat wat er precies misgaat. Dit kun je bijvoorbeeld doen met mysqli_error(). Deze functie/methode retourneert een niet-lege string op het moment dat de laatst uitgevoerde query een fout opleverde.

Omdat er uit het bovenstaande bericht nogal wat relevante code ontbreekt en omdat we verder geen informatie hebben over de users en test tabellen wordt het nogal lastig om op te maken wat er nu precies misgaat. Ook $inlog, $naam, $res en $via zouden waarden kunnen bevatten die de werking van de query verstoren, en kunnen mogelijk misbruikt worden voor het inbreken in de database indien deze variabelen niet voldoende zijn gecontroleerd (validatie) of bewerkt (escaping).
Gewijzigd op 13/10/2020 16:00:32 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/10/2020 16:14:15
Quote Anchor link
Het kan geen kwaad om $sql tijdens het testen eens door een echo te gooien. Dan weet je precies wat de query is die uitgevoerd wordt.

Verder wil ik je vragen om in het vervolg een duidelijke topictitel mee te geven die je probleem of vraag omschrijft. Voor deze keer pas ik het zelf even aan. Alvast bedankt.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

13/10/2020 16:18:46
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je MySQL gebruikt als database?

Probeer iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
  $sql

    = 'INSERT INTO `test` (`User`, `code`, `via`)'
    . ' VALUES (' . $naam . ', ' . $res . ', ' . $via . ')';
?>


Het geheim zit hem in het escapen met backticks (`) van kolomnamen. Dat moet om onderscheid te kunnen maken tussen de kolomnamen en de commando's USER en CODE. Bij de kolom via had dat eigenlijk niet gehoeven.
https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/keywords.html

En voor de veiligheid wil je een absoluut onderscheid tussen de SQL-code en wat er in de variabelen $naam, $res en $via staat. Dat kan alleen met prepared statements.
https://www.php.net/manual/en/mysqli.quickstart.prepared-statements.php
Gewijzigd op 13/10/2020 16:20:58 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/10/2020 16:45:44
Quote Anchor link
Of met mysqli_real_escape_string, zolang je het goed gebruikt, en de functies niet met elkaar mengt. Maar je moet dan wel goed weten op welke variabelen je het toepast, en op welke manier.
Gewijzigd op 13/10/2020 16:49:57 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 16:51:24
Quote Anchor link
Ad Fundum op 13/10/2020 16:18:46:
En voor de veiligheid wil je een absoluut onderscheid tussen de SQL-code en wat er in de variabelen $naam, $res en $via staat. Dat kan alleen met prepared statements.
https://www.php.net/manual/en/mysqli.quickstart.prepared-statements.php

Deze stelling is onjuist, zoals ik al in een ander topic heb toegelicht (interne link). Het gebruik van real_escape_string() icm quotes werkt prima.

- Ariën - op 13/10/2020 16:45:44:
Maar je moet dan wel goed weten op welke variabelen je het toepast, en op welke manier.

Gewoon alle variabelen die je in een SQL-querystring invoegt, met gebruikmaking van quotes. Dan hoef je niet elke keer code te interpreteren en nagaan of iets bewust niet is geescaped of dat het toch per ongeluk is vergeten.
Gewijzigd op 13/10/2020 16:54:16 door Thomas van den Heuvel
 
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 17:05:46
Quote Anchor link
Alvast bedankt allemaal.
Maar ik begrijp jullie niet zo goed .

Ik werk inderdaad met een Mysql database en die spreek ik aan :
Quote:
$host = "localhost";
$username = "root";
$password = "";
$database = "duikers";
$con=mysqli_connect($host, $username, $password,$database) or die (mysqli_error());
Quote:
Ik wil in de database duikers 2 dingen doen, in tabel users record aanpassen, en een record bijschrijven in tabel test

Ik doe dit zo :
Quote:
$sql = "UPDATE users SET teller= teller-1 WHERE ID= $inlog";
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";
Quote:

Als ik het programma run wordt er niks uitgevoerd :

Als ik deze regel in commentaar plaats dan wordt het record aangepast.
Quote:
//$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";
Quote:
En ook omgekeerd, als ik de andere regel in commentaar plaats wordt het record bijgeschreven.

Mag ik geen 2 maal $sql gebruiken achter elkaar ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 17:17:14
Quote Anchor link
Je mag $sql zo vaak gebruiken als je wilt. Maar $sql = '...'; wijzigt op zichzelf niets in de database. Met die code ken je enkel de waarde "..." toe aan $sql, er worden daarmee geen queries op de database uitgevoerd.

Het zal zoiets moeten worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
// maak verbinding
$con = mysqli_connect(/* vul hier $host, $user etc in */);

// definieer query #1
$sql = "...";
// voer query #1 uit op de database
mysqli_query($con, $sql);

// definieer query #2, waarbij je de eerste querystring overschrijft
$sql = "...";
// voer query #2 uit op de database
mysqli_query($con, $sql);
?>
 
Berta Pappens

Berta Pappens

13/10/2020 17:47:01
Quote Anchor link
Hallo Thomas,

Als ik dit doe zoals jij het hier schrijft wordt enkel de eerste $sql uitgevoerd .
de 2de query wordt niet uitgevoerd.

Waaraan kan dit liggen ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/10/2020 17:54:56
Quote Anchor link
Wat zegt mysqli_error($con) na afloop van de tweede query?
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 10:22:55
Quote Anchor link
Thomas,

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near

Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is


Toevoeging op 14/10/2020 10:25:17:

Thomas,

Quote:
$sql = "INSERT INTO test (User, code, via ) values ('$naam', '$res', '$via' )";


als ik een echo uitvoer op $naam en $res en $via, dan zijn ze allemaal gekend.

Heb ook al geprobeerd met de ' ' weg te laten , en is hetzelfde
deze sql wil hij niet uitvoeren.


Toevoeging op 14/10/2020 11:04:14:

Thomas,

Ik heb gevonden dat het bij de $naam is dat het verkeerd gaat, als ik er gewoon 'naam' zet dat schrijft hij naam weg in het record als ik er $naam van maak lukt het niet , terwijl er in $naam = Dirk staat .

Nu kan ik helemaal niet meer mee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:04:27
Quote Anchor link
Wat doet een echo op $sql ?
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 11:13:10
Quote Anchor link
Ariën,

Dit ziet er goed uit
INSERT INTO test (User, code, via ) values ('Dirk', '7V9AH', 'APP' )

het ligt bij de $naam, als ik gewoon 'naam' meegeef dan schrijft hij naam weg, terwijl er in $naam via echo Dirk staat.

begrijp het niet meer ..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:21:28
Quote Anchor link
Voer deze querie eens zo uit in phpMyAdmin.

Ik raad wel aan om dit te escapen. Want bij Jacques 'd Ancona zal de query vanwege de apostrof onderuit gaan.
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 11:24:27
Quote Anchor link
Thomas, Ariën,

Iedereen bedankt , maar ik heb het gevonden.
Het was het volgende :
Voor de uitvoering gewoon $naam = mysqli_real_escape_string($con, $naam);

iedereen bedankt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/10/2020 11:31:55
Quote Anchor link
Zonder die functie zou Dirk moeten werken, Jacques 'd Ancona weer niet.
 
Ivo P

Ivo P

14/10/2020 12:55:07
Quote Anchor link
en werkt het dan zonder backtics om de `kolomnamen`?

User en Code hebben namelijk voor Mysql ook een betekenis.
 
Berta Pappens

Berta Pappens

14/10/2020 13:20:16
Quote Anchor link
Nee met backtics
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.