Radio buttons

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »
E Ander

E Ander

26/04/2015 10:20:16
Quote Anchor link
Ik ben bezig met o.a. een onderdelen database te maken. Je kan dan d.m.v. een radio button een onderdeel kiezen. Er volgt een verwerking en je kan een nieuwe keuze maken.
Die radio buttons worden gelijk met de unieke items uit een database gemaakt.

Nu wil ik, nadat de keuze die gemaakt is uit de radio buttons, die keuze via een geselecteerde radio button zichtbaar blijft.

Ik vond op het internet:
>form> <input type="radio" name="colors" id="red">Red<br></form>
<button onclick="check()">Check "Red"</button>
<script>
function check() {
document.getElementById("red").checked = true;
}

Ik dacht dat als ik nu "RED" vervang voor het ID van de opgevraagde data en elke button een id geef die gelijk is aan het id van die data, dan moet de radio button te selecteren zijn.
While($record= mysql_fetch_object($resultaat))
{
$soort_id=$record->soort_ID;
$soort=$record->soort;
?><script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}        
    }[
/i]
Nu krijg ik [b]Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING [/b] in
[i]if ($soort_id==$selected_radio){Check '$soort_id' ;}[/i]
Ik heb [i]Check $soort_id [/i] eerst geprobeerd maar dat werkte allemaal niet.
Vervolgens heb ik bedacht dat $soort_id nu een dubbel functie krijgt en dit het probleem kon geven.
[
i]$x=1;
    {

$soort=$record->soort;
    ?>
<script>
function check()
{
document.getElementById($soort_id).checked = true;
}
</script>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x>$soort<br>";
    if ($soort_id==$selected_radio){Check $id ;}
    $x=$x++;        
    }[
/i]
Nu heeft elke button de id van x. Maar ook dat gaat mis.
Ik ga dus ergens de mist in. Wie kan me helpen?

De radio functie button moet ge checked kunnen worden, die waarde moet dan weer veranderd kunnen worden door een andere button in te drukken. De database voorwerpen veranderd niet bij het kiezen alleen de lijst van voorwerpen die gekozen zijn.

[
size=xsmall][i]Toevoeging op 26/04/2015 10:31:24:[/i][/size]

En koudweg had ik het geplaatst toen ik een z.g.n. brainwave kreeg:
$x=1;
    {

$soort=$record->soort;
    $keuze="";
    if ($soort_id==$selected_radio){$keuze="CHECKED" ;}
    echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$x $keuze>$soort<br>";

$x=$x++;        
    }

Niet zo lastig doen, gewoon het woord "CHECKED" op de juiste plaats er tussen zetten werkt.

Bedankt voor het lezen. Ik heb wat ik zocht. ;-)

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 07:06:23

Eddy E

Eddy E

26/04/2015 22:04:25
Quote Anchor link
Je code is nogal een zooitje geworden, maar niet het ID van het input-veld moet gelijk zijn, maar de NAME.

E Ander

E Ander

28/04/2015 16:10:23
Quote Anchor link
Dat zooitje klopt. Ik moet eerlijk zijn dat ik door het experimenteren soms het bos niet meer zie en dat ik dan als het werkt, stukje bij beetje het onkruid weg haal.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/04/2015 19:25:45
Quote Anchor link
Waarden van HTML attributen moeten in ieder geval tussen "dubbele quotes".

Ook is het niet nodig om eindeloos lappen HTML te echo'en. Je kunt heel makkelijk "in" en "uit" PHP codeblokken springen.

Dus in plaats van dit:
Code (php)
1
2
3
<?php
echo "<Input type = 'Radio' Name ='soortkeuze' value= $soort_id id=$soort_id>$soort<br>";
?>

zoiets:
Code (php)
1
<input type="radio" name="soortkeuze" value="<?php echo $soort_id ?>" id="<?php echo $soort_id ?>" /><?php echo $soort ?><br />

Dit maakt meteen je code een stuk beter leesbaar.

Ook zou ik je aanraden je HTML eens door een validator te halen, of een plugin voor je browser te installeren die dit doet.

En tot slot: als je nieuwe code aan het schrijven bent zou je geen functies moeten gebruiken die starten met mysql_. Deze extensie is namelijk al ~10 jaar verouderd.

E Ander

E Ander

29/04/2015 07:53:51
Quote Anchor link
Dat MYSQL_ 10 jaar verouderd is, had ik begrepen. Helaas heb ik nog geen goede (werkende) uitleg gezien op het internet hoe ik het dan moet doen. Mijn Synology server accepteert nog de oude wijze maar zelf een gratis web ruimte wil al regelmatig de nieuwe schrijfwijze zien. Mocht jij dus een goede uitleg weten te vinden dan hou ik me aanbevolen.

Mijn vraag ging over het 'aan' en 'uit' zetten van een radio button met PHP. Ik ontdekte dat simpelweg 'checked' in de radio zin al een check plaatste bij de radio button. Ik hoefde dus geen 'checked=true' of 'checked=false' te gebruiken. Ik heb heel veel oplossingen gevonden maar bij mij bleven de radiobuttons die ik plaatste of allemaal unchecked of allemaal checked. Door simpelweg het woord in de zin te plaatsen kan je dus de button checken.

Ik had me in de koffiehoek al eens voorgesteld, wellicht wordt mijn manier van werken dan duidelijk.
Gewijzigd op 29/04/2015 08:03:20 door E Ander

16/05/2015 23:16:43
Quote Anchor link
Gewoon van elke mysql_ functie een mysqli_ functie maken, via zoeken en vervangen.. werkt ook op Synology.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.